un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum a fost La Pas pe Calea Victoriei

5 Jun 2017  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

26 comentarii

Festivalul acesta este unul dintre cele mai bune lucruri care se întâmplă orașului București și unul din puținele momente când pot lăuda Primăria. A fost ediția a doua, între 3-4 iunie, iar Calea Victoriei a devenit pietonală între Piața Victoriei și Piața Revoluției. Iată în două minute ce-a fost acolo:

Ne-am plimbat și noi pe acolo duminică, pe la ora 18, alături de zeci de mii de oameni ce profitau, în primul rând, de posibilitatea de a se plimba pe centrul unui bulevard care în orice alt moment este aglomerat de mașini și insuportabil din cauza poluării. Bulevardul este minunat, aici se pot vedea o mulțime de bijuterii arhitecturale ale orașului, precum Palatul Cantacuzino (acum Muzeul Enescu), Casa Cesianu (acum Muzeul Municipiului București – am intrat și eu în curte, unde în spate este o expoziție cu frescele și icoanele luate din Mânăstirea Văcăreștilor de la Piața Sudului, înainte de a fi demolată de comuniști), Casa Vernescu, Casa Grădișteanu, cele două biserici mari de pe traseu și multele terase și cafenele din zonă (inclusiv un Bruno Wine Bar deschis recent).

În plus, Primăria organizase tot felul de momente artistice. Erau mulți artiști cântând la vioară sau chitară sau în cor, totul bănuiesc organizat de PMB pentru că nu aveau nici măcar o cutie de “bacșiș” pusă în față lor, animatoare cu jocuri pentru cei mici și parade sau teatru stradal, panouri cu fotografii și informații din Bucureștiul altor vremuri și, bineînțeles, mâncare. Erau tonete ce vindeau limonadă, dulciuri, obiecte artizanale și suveniruri, plus o zonă mare cu street food.  Eu am mâncat de la Fritz Grill un currywurst cu cartofi prăjiți și un bratwurst în chiflă, pentru că mirosea prea bine și viața e prea scurtă ca să mănânc doar una dintre ele; au fost foarte bune.

Toată plimbarea mi-a dat energie, într-un fel. Avem un oraș frumos, trebuie să dorim să-l descoperim, iar asta înseamnă mai multe evenimente de acest gen, mai multă plimbare, mai multă petrecere. Nu mai cereți doar trafic mai fluent ca să ajungeți mai repede la muncă; viața e scurtă, cereți și astfel de momente de distracție de la cei care fac managementul orașului.

Un singur lucru m-a deranjat: bicicliștii. Culmea, nu? Era plin de biciclete pe pista de pe Calea Victoriei si 80% dintre ei plini de fițe în cap, de claxoane, frâne zgomotoase și înjurături pentru pietonii care “călcau” în zona lor, în ciuda aglomerației de mii de oameni. Problema este că în aceste două zile Calea Victoriei a devenit pietonală, traficul rutier fiind interzis, iar asta înseamnă și cel de biciclete. Sigur că bicicletele nu erau interzise, ci tolerate și chiar binevenite, dar părerea mea este că-și pierd prioritatea în astfel de moment.

Dincolo de codul rutier, nu poți câștiga de partea ta opinia publică dacă faci figuri și înjuri mii de oameni ce-ți taie calea în aglomerația de acolo.

    26 comentarii

  1. Astfel de festivaluri sunt pentru turma de idioti cu mintea slaba si teroristi.

      (Citează)

  2. Pai tocmai faptul ca au fost probleme cu biciclistii arata proasta organizare.

    Biciclistii ar trebui opriti cand e rahatul asta de festival, pentru ca nu este posibil sa mearga pe-acolo la cata lume este.

    Insa ei sunt lasati sa intre pe calea victoriei, ei considera ca in continuare pista e pentru ei, ca nu le zice nimeni altceva si dupa aia nimeresc intr-o inghesuiala in care nu ar fi intrat de buna voie si se enerveaza si ei si pietonii. Am patit-o si eu la celalalt si nu mai calc in veci la mizeria asfa.

    Da Radu, biciclistii considera ca au prioritate pe pista ca in orice alta zi, ca nu le zice nimeni ca nu au. Pe de alta parte pietonii considera ca daca Calea Victoriei e pietonala, atunci se aplica si bicicletelor.

    Adevarul e ca nimeni nu stie care e statutul pistei cand e festival din asta.

    Iar asta e definitia organizarii proaste. A lipsei de minte a lu Firea si a celorlalti babuini de acolo. Stam si ne calcam pe picioare ca animalele pentru ca nu s-a gasit la primarie unul care sa spuna fie “fara biciclete” fie “fara pietoni pe pista”.

      (Citează)

    • Ce statut la festival? Bicicliștii ar trebui să știe codul rutier și, dacă traficul rutier e închis, să înțeleagă că pista aia nu mai este a lor așa cum nici benzile auto nu mai sunt ale automobilelor.

      Nu e ceva de zis.

        (Citează)

    • Corec – in trafic vrei sa fii tratat ca vehicul ( ma rog – asa e si normal) da cand se inchide circulatia nu mai esti vehicul? Plm – ca femeile care vor sa fie egale cu barbatii cand le convine lor ?

        (Citează)

    • Daca politistii de acolo nu spuneau ca pista este deschisa si nu se anunta asta peste tot poate altfel stateau lucrurile : “Brigada Rutieră solicită șoferilor să evite deplasarea în zonă în această perioadă, să respecte semnalele polițiștilor și să folosească rutele ocolitoare. Pietonii sunt rugați să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate și semnalizate sau la culoarea verde a semaforului, să nu staționeze pe partea carosabilă.” http://romanialibera.ro/actualitate/eveniment/restrictii-de-trafic–de-vineri-seara-pana-luni-dimineata–pe-calea-victoriei-452407 http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/bucuresti-traficul-rutier-pe-calea-victoriei-restrictionat-735835

        (Citează)

    • Unde scrie de pistă?

        (Citează)

    • Pai frate inainte sa intri pe calea victoriei cabd e inchisa sunt politisti care te lasa sa ibtri cu bicicleta.
      Deci daca te lasa, inseamna ca ai voie.
      Daca ai voie, de ce pana mea pista de biciclete e ocupata de pietoni? Intelegi dilema biciclistului?

        (Citează)

    • Nu o înțeleg, nu. Bicicliștii nu au voie nici pe trotuar, de exemplu, dar sunt tolerați. La fel de tolerați sunt la orice astfel de manifestație pentru că nu le poți interzice accesul – bicicletele se strecoară pe oriunde, așa că doar un milion de polițiști făcând un lanț uman ar fi putut opri totul.

      Aceiași bicicliști ar fi putut înțelege că acea pistă, în acea zi, nu este cu prioritate pentru ei. Ca-n parc, mai mergi, mai pui frână, mai ocolești lume, nu înjuri… nu-i nimic anormal.

        (Citează)

    • sunt pe cale sa renunt, ca deja am explicat si nu mai stiu cum sa fac: biciclistii nu au de unde sa stie ca in acea zi pista nu este cu prioritate pentru ei, ca nu le-a zis nimeni.

      Asadar, orice biciclist se gandeste ca daca poate sa intre, atunci are prioritate, pentru ca o pista de biciclete pe care biciclistii nu au prioritate este de fapt o pista inchisa, ca nu poti sa mergi fizic cu bicicleta printre oameni, n-are nici un sens.

      deci presupozitia fireasca e ca daca e deschisa, bicicletele au prioritate.

      este exact ce spuneam la inceput: singura solutie accesul bicicletelor in zilele alea ar fi trebuit oprit.

      numai ca politia care sta acolo nu opreste nici un biciclist, ii lasa sa se impotmoleasca intre oameni complet aiurea.

      si eu nu vorbesc de biciclistii care au tinut mortis sa intre acolo, eu vorbesc de biciclistii care daca ar fi stiut ca nu au prioritate, nu ar fi intrat cu bicicleta, ca nimeni nu-si doreste sa se enerveze oprind bicicleta din 2 in 2 metri.

      eu de exemplu am trecut pe-acolo la celalalt festival (cred ca de paste) pentru ca voiam sa folosesc pista ca sa ajung la Universitate, nu pentru ca voiam sa vad ce se intampla acolo.

      daca stiam ca nu am prioritate, o luam pe alta parte fara nici o problema pt ca a fost f dificil de trecut printre atatia oameni.
      dar daca am trecut fix pe langa politie si nu mi-a zis nimeni nimic, am concluzionat ca pot folosi pista, ceea ce s-a dovedit o greseala.

        (Citează)

  3. Daca vrei sa afli mai multe despre istoria acestei rute cauta pe Google Play aplicația ‘Bucuresti Calea Victoriei’

      (Citează)

  4. Daca politistii de acolo nu spuneau ca pista este deschisa si nu se anunta asta peste tot poate altfel stateau lucrurile : “Brigada Rutieră solicită șoferilor să evite deplasarea în zonă în această perioadă, să respecte semnalele polițiștilor și să folosească rutele ocolitoare. Pietonii sunt rugați să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate și semnalizate sau la culoarea verde a semaforului, să nu staționeze pe partea carosabilă.” – publicat de digi24, romania libera si restul televiziunilor (linkuri in celalalt comentariu)

      (Citează)

  5. Biciclistii vor respect in trafic, respect pe care in opinia mea il merita pentru ca renunta la masini, mai putina aglomeratie, poluare blabla. Dar din pacate nu ofera nimic in plus, te injura, nu semnalizeaza cu mana directia de mers, circula pe mijlocul carosabilului riscandu-si inutil viata.
    In concluzie decat astefel de biciclisti mai bine lipsa.

      (Citează)

  6. Robo:
    Pai tocmai faptul ca au fost probleme cu biciclistii arata proasta organizare.

    Biciclistii ar trebui opriti cand e rahatul asta de festival, pentru ca nu este posibil sa mearga pe-acolo la cata lume este.

    Insa ei sunt lasati sa intre pe calea victoriei, ei considera ca in continuare pista e pentru ei, ca nu le zice nimeni altceva si dupa aia nimeresc intr-o inghesuiala in care nu ar fi intrat de buna voie si se enerveaza si ei si pietonii. Am patit-o si eu la celalalt si nu mai calc in veci la mizeria asfa.

    Da Radu, biciclistii considera ca au prioritate pe pista ca in orice alta zi, ca nu le zice nimeni ca nu au. Pe de alta parte pietonii considera ca daca Calea Victoriei e pietonala, atunci se aplica si bicicletelor.

    Adevarul e ca nimeni nu stie care e statutul pistei cand e festival din asta.

    Iar asta e definitia organizarii proaste. A lipsei de minte a lu Firea si a celorlalti babuini de acolo. Stam si ne calcam pe picioare ca animalele pentru ca nu s-a gasit la primarie unul care sa spuna fie “fara biciclete” fie “fara pietoni pe pista”.

    Bicicleta ar trebui interzisă în acest oraș până când nu există condiții pentru ele. Vrei hipsterisme, mergi in nl, vrei condiții? Suna-ti senatorul

      (Citează)

    • Ia te uita, cum arunci nada, cum sare plevusca.
      Cocos, orasul asta nu-i construit pentru biciclete, vrei asa ceva, muta-te in Belgia sau Olanda. Plus, cocos, aici trei luni pe an sunt 35 de grade, iar alte trei e zapada pana la genunchi, in rest ploua, asa ca mult succes la biciclit. In parc, duminica.
      Dar banuiesc ca tu oricum esti genul de catel care latra pe internet ca vrea sa se dea cu bicicleta, dar trece calare pe trecerea de pietoni si se mira de ce ii fac rotile guler cu masina.
      Nu mai am timp, dar cred ca te-am trecut prin tot regnul dobitoacelor, ia-ti jucariile si miau de-aici.

        (Citează)

    • Nici un oras nu a fost “construit pentru biciclete”, dumbo, pentru simplul motiv ca orasele exista cu mult dinainte sa existe biciclete. Cauta pe google de cand exista infrastructura pentru biciclete in Olanda si celelalte tari nordice si o sa descoperi ca s-au facut prin anii ’70, in urma unor decizii politice, martafoiule.

      Daca insa vorbim de interzicerea anumitor mijloace de transport pe motiv ca nu exista conditii, ceea ce e un criteriu cretin, dar hai sa zicem, atunci in primul rand ar trebui interzise autoturismele, pentru ca nici pentru ele nu exista conditii, de fapt, ca atunci cand Ceausescu a facut sistematizarea, nu s-a gandit ca peste cateva zeci de ani fiecare tontalau o sa aiba cel putin o masina, cum e acum.

      Strazile din orasele noastre pur si simplu sunt prea mici pentru cate masini au romanii, iar problema se va agrava. Oricum citeam undeva ca in Romania majoritatea rutelor importante care exista, exista inca de pe vremea romanilor – noi pur si simplu nu am facut drumuri noi de sute de ani.

      Dar cel mai imbecil lucru la comentariul tau este ca ar trebui sa ma mut din tara daca vreau cu bicicleta. Adica oricine vrea altceva, sa se duca dracului in alta parte.

      Felicitari, esti un exemplar perfect de buhai mioritic.
      Inscrie-te urgent in Coalitia pentru Familie daca nu cumva esti deja inscris, ca ei gandesc exact ca tine: cine nu e majoritar, sa se schimbe sau sa se care din tara.

        (Citează)

    • Nu trebuie să le zică cineva în mod special că nu au voie cu bicicleta. Avem cod rutier pentru asta.

      Iar eu vreau să aibă voie cu bicicleta, că zona e lungă și te poți plimba așa sau cu trotineta sau rolele. Dar cu ceva atenție la prioritate și fără înjurături.

        (Citează)

  7. Clickbait!!! :p doar 2 cadre cu Matilda…

      (Citează)

  8. Pe site-urile care anuntau evenimentul se mentiona la sfarsit ca se recomanda si biciclistilor sa aleaga alte rute, probabil dupa experienta de la Pasti. Din asta eu am inteles ca nu e interzis, si chiar am profitat si ne-am plimbat dar pe la miezul noptii, cand a fost liber si grozav.

    In alta ordine de idei, cred ca Firea vrea sa urmeze exemplul Piedone, si sa fie primarul care ofera evenimente multe, distractie in parcuri amenajate etc.

    Sunt dragute si acestea, nu zic nu, insa la nivel de primarie a Bucurestiului cred ca ar avea succes mai mare daca ar reusi ceva drastic ca benzi unice pentru autobuze (desi poate sunt deja si nu le cunosc eu, nu mai circul de cativa ani), si transport gratuit cu transportul in comun (sunt multe pareri pro si contra, dar macar sa se incerce).

    Altfel evenimentele vin si trec, aranjamentele florale la fel, si se ramane cu impresia ca nu a facut nimic.

      (Citează)

    • Cred că se poate acționa simultan pe ambele planuri: oraș mai bun pentru muncă și oraș mai bun pentru distracție după muncă.

        (Citează)

  9. Militaru Rares

    06/06/2017 la 3:34 PM

    Robo:
    suntpe cale sa renunt, ca deja am explicat si nu mai stiu cum sa fac: biciclistii nu au de unde sa stie ca in acea zi pista nu este cu prioritate pentru ei, ca nu le-a zis nimeni.

    Asadar, orice biciclist se gandeste ca daca poate sa intre, atunci are prioritate, pentru ca o pista de biciclete pe care biciclistii nu au prioritate este de fapt o pista inchisa, ca nu poti sa mergi fizic cu bicicleta printre oameni, n-are nici un sens.

    deci presupozitia fireasca e ca daca e deschisa, bicicletele au prioritate.

    este exact ce spuneam la inceput: singura solutie accesul bicicletelor in zilele alea ar fi trebuit oprit.

    numai ca politia care sta acolo nu opreste nici un biciclist, ii lasa sa se impotmoleasca intre oameni complet aiurea.

    si eu nu vorbesc de biciclistii care au tinut mortis sa intre acolo, eu vorbesc de biciclistii care daca ar fi stiut ca nu au prioritate, nu ar fi intrat cu bicicleta, ca nimeni nu-si doreste sa se enerveze oprind bicicleta din 2 in 2 metri.

    eu de exemplu am trecut pe-acolo la celalalt festival (cred ca de paste) pentru ca voiam sa folosesc pista ca sa ajung la Universitate, nu pentru ca voiam sa vad ce se intampla acolo.

    daca stiam ca nu am prioritate, o luam pe alta parte fara nici o problema pt ca a fost f dificil de trecut printre atatia oameni.
    dar daca am trecut fix pe langa politie si nu mi-a zis nimeni nimic, am concluzionat ca pot folosi pista, ceea ce s-a dovedit o greseala.

    Ai dreptate. Si din cate am observat strapungerile perpendiculare cu Calea Victoriei nu au fost oprite. Pe acolo “pietonii” cum treceau? Biciclistii stateau la semafor. La intrarea pe Calea Victoriei, pista de biciclete NU era blocata, in consecinta s-a circulat pe ea.

      (Citează)

  10. nwradu:
    Unde scrie de pistă?

    Nu erau masini pe pista, erau pietoni care nu aveau ce cauta acolo : “Pietonii sunt rugați să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate și semnalizate …” In plus politistii intrebati acolo au zis ca pista e deschisa ca de obicei. Uite cum o eroare de comunicare din cauza politiei ne face sa ne certam intre noi.

      (Citează)

    • Cum ar putea pietonii circula doar pe trotuare când pentru ei se amenajaseră tonete pe stradă, orientate spre stradă?

      Au închis traficul rutier, dar pietonii erau rugați să circule tot pe trotuar? Declarația nu are nici un sens.

      Dacă traficul rutier este închis, este închis. Traficul rutier include și bicicletele.

        (Citează)

    • Mie mi se pare ca faptul ca sunt opinii pro si contra la treaba asta cu pistele de biciclete este cea mai buna dovada ca lucrurile nu sunt clare. Sincer, nu stiu cine are dreptate, dar tocmai asta e problema: ca treaba nu e clara si asta e doar vina organizatorilor.

      Eu am incercat sa-ti explic cum au gandit biciclistii pentru ca si eu am gandit la fel si m-am trezit in situatia de a face slalom cu bicicleta printre oameni din prostia organizatorilor, desi era ultimul lucru pe care mi-l doream.

      Dar daca tu tii neaparat sa crezi ca toti biciclistii care au intrat acolo sunt nesimtiti, no, asta e.

        (Citează)

    • Eu nu cred că toți, am văzut și bicicliști bineintenționați și răbdători.

        (Citează)

  11. problema e ca daca te enerveaza 2biciclisti din 100…ii vezi mai clar decat 10 masini dintr-un milion. Da pana mea…alta discutie
    Dar astia de se dau printre oameni, cu claxoane si nervi, merita pocniti peste ceafa

    *eu nu merg niciodata pe pista aia de biciclete. Prefer victoriei-romana-universitate. drum lat, chiar si cand e plin de masini tot ma pot misca liber

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus