un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câteva articole bune de citit astăzi – 11 iunie 2017

11 Jun 2017  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

13 comentarii

De ce sunt locurile de tren numerotate atât de haotic. Nu are nici un sens, primul scaun este numărul 12, apoi urmează 18, 21, 23, 22 și 28. Știe cineva de ce?

Povestea unui mass shooting trăit de copii de școală primară. Ai 6 ani și, fără nici un motiv, ești împușcat de un om deprimat, dar cu acces la arme de foc. Criminalul avea 14 ani. Cei care au venit la înmormântare au fost rugați să se îmbrace în supereroi. Interesant și câte eforturi au făcut pentru a-i integra pe acei copii în școală, atunci când a fost redeschisă.

Rusia este în plină criză de SIDA. A treia țară ca număr de infecții HIV după Africa de Sud și Nigeria.

Majoritatea televiziunilor au avut profit anul trecut. Cum, chiar și cu boicotul reclamelor la televiziuni mincinoase?

Oameni care fac fotografii amuzante alături de sculpturi. Galeria este foarte amuzantă, trebuie să încerc să fac și eu așa ceva atunci când găsesc statui pe stradă.

Chiar și băutul moderat de alcool poate provoca leziuni în creier. Moderat = un pahar de vin pe zi, în medie, dar din fericire este un singur studiu bazat pe cum au evoluat viețile unor oameni urmăriți timp de 30 de ani.

Elon Musk a vorbit despre cum a investit în Tesla în momentul când companiile tradiționale auto desființau gamele de vehicule electrice. Acel refuz al companiilor tradiționale de a ridica ele această nișă se vede bine astăzi. În timp ce Tesla conduce în clasamente, companiile auto au rămas inițial în ofsaid, apoi au fost nevoite să aducă pe piață modele electrice convertite rapid din cele tradiționale și doar câteva sunt proiectate de la zero cu această nouă tehnologie în minte.

Povestea clipului 2 Girls 1 Cup. Complicată, dar un business bun pentru brazilieni.

Trump vrea să revitalizeze industria de carne de cal din SUA.

Ce este bitcoin, blockchain șamd.

Cum o aplicație iOS din top păcălește oamenii pentru a obține venituri mari.

Lewis Hamilton a primit o cască de-a lui Ayrton Senna când i-a egalat recordul de pole position.

 

    13 comentarii

  1. Oare aia de la Apple au citit articolul? Si daca l-au citit o sa faca ceva? As spune ca nu. Apele se linistesc in timp, lumea uita, doar nu o sa ii boicoteze cineva? Va zice cineva “nu mai cumpar iphone anul asta de la jegosii astia, ca uite ce fac” ? Nu cred.

      (Citează)

  2. Eu tocmai sunt în tren. Am avut rezervare pt locurile 91,93si 98. In realitate sunt unul langa altul.

      (Citează)

  3. mArius:
    Eu tocmai sunt în tren. Am avut rezervare pt locurile 91,93si 98. In realitate sunt unul langa altul.

    Într-adevăr în articolul respectiv lucrurile sunt un pic altfel :)

      (Citează)

  4. mArius: Într-adevăr în articolul respectiv lucrurile sunt un pic altfel :)

    nu sunt altfel, ci identic.

    citez comentariul pe care l-am scris acolo (nu pot lasa link pt ce e inca in moderare), cu mentiunea ca asta e patternul pe care “programatorul din mine” l-a identificat si il presupune adevarat:

    “o parte de logica exista totusi:
    * locurile pana la 10 pot fi usor confundate (au o singura cifra) si cum in vagon nu sunt 100 de locuri.. iti permiti sa le numerotezi de la 11.
    * locul 13 poate fi eliminat din motive de superstitie (nu e o chestie atat de rara) – totusi, nu cred ca e cazul aici, ci nu exista pentru ca acolo e spatiu pt altceva.
    * locurile care se termina cu 3 si 8 sunt spre fereastra pe o parte
    * locurile cu 1 si 2 sunt spre culoar pe aceeasi parte
    * similar, locurile cu 4 si 7 sunt spre fereastra pe cealalta parte, in timp ce 5 si 9 sunt spre culoar.
    * locuri cu 0 si 9 nu sunt necesare.

    dupa logica asta.. se poate determina care locuri sunt la fereastra si care sunt impreuna fara a fi nevoie de o harta (sa se poata elibera rapid rezervari de catre operatorul de la casa de bilete conform preferintelor clientului), deci pare destul de “genius” numerotarea.”

      (Citează)

    • “4 si 7 sunt spre fereastra pe cealalta parte, in timp ce 5 si 9 sunt spre culoar”, pe partea dreapta e ok cum ai spus dar pe stanga vezi ca au 4,5 si 7 langa geam.
      Putea sa mearga in alt vagon sa vada daca sunt numerotate la fel.

        (Citează)

  5. Ref numerotarea locurilor in tren, in vagoanele cu compartimente primul digit, incepand cu 1, era numarul compartimentului, de aceea nu existau locuri dintr-un singur digit. Locul 11 era primul loc din primul compartiment.
    La clasa 1 nu se ajungea decat pana la locul 6, la clasa a doua pana la locul 8, cate scaune erau in compartiment. de exemplu la clasa 2 compartimentul 2 erau locurile 21-28.
    Numerotarea locurilor in compartiment nu se facea circular, ci fata in fata, 21 vizavi de 22, 23 vizavi de 24 etc, iar daca vagonul era aliniat corect, dupa traditia germana preluata de CFR, puteai sa stii daca este un loc cu fata spre directia de mers daca era numar par/impar. Multe persoane sufera de rau de miscare daca calatoresc cu spatele spre directia de mers.

    *se vede ca sunt putin fascinat de trenuri si ca bunica-miu a fost militian TF la Gara de Nord, nu?

      (Citează)

  6. Intre 97-2003 au fost pe piata Honda’s EV Plus, G.M.’s EV1, Ford’s Ranger pickup EV, Nissan’s Altra EV, Chevy’s S-10 EV, and Toyota’s RAV4 EV.
    In 1990 California intra o lege Zero Emission Vehicle care spune ca 2% din masinile din California sa aiba emissi 0 pana in 1998, si 10% din masini pana in 2003.
    In 2002 GM, Mercedes si administratia Bush au dat in judecata California sa elimine legea respectiva.
    Masinile electrice apreau pe piata piata cand petrolul crestea brusc apoi cand pretul se domolea nu mai era nimeni interesat de ele.
    GM nu au luat niciodata cele mai bune decizii, nu au avut masini fiabile pe masini mici, nu vorbim de V8 si pick-up truck-uri.
    Musk zic eu ca s-a bazat pe legile din California in care era interzis sa vinzi masini noi pe Diesel, sunt cei mai agresivi cand vine vorba de emisii si ciclurile cu pretul petrolului care o data la 10 ani are un minim si un maxim.
    Ceilalti producatori de masini au mers pe modele pentru toata lumea pe cand Musk a mers pe luxury, pentru ca sunt destui oameni cu bani care au nevoie de jucarii noi.
    Toyota a inceput cu prius in 97 si au dat lovitura in 2004 cand au sarit de 100.000 vandute intr-un an.
    California imingea de mult reforme pentru a imbunatati calitatea aerului dupa smog-ul din anii 70-80. Dupa alegerea lui Arnold Schwarzenegger in 2003 ca si guvernator, au fost votate legi pentru generarea de energie electrica prin regenerabile in general eoline si solare. Ca doar varu lui in 2007 infinteaza Solar City pe care Tesla il “bail out” in 2016.

      (Citează)

  7. wd:
    “4 si 7 sunt spre fereastra pe cealalta parte, in timp ce 5 si 9 sunt spre culoar”, pe partea dreapta e ok cum ai spus dar pe stanga vezi ca au 4,5 si 7 langa geam.
    Putea sa mearga in alt vagon sa vada daca sunt numerotate la fel.

    dpmdv e mult mai probabil sa fie inversate in schita 25 cu 27 (in vagon probabil ca sunt altfel decat in desen)

      (Citează)

  8. Din pacate pentru Hamilton casca respectiva nu a fost vreodata purtata in vreo cursa de catre Senna.

      (Citează)

    • CB:
      Din pacate pentru Hamilton casca respectiva nu a fost vreodata purtata in vreo cursa de catre Senna.

      Dar o sa-l primeasca:
      “The family of Ayrton Senna has moved to clear up confusion about the helmet presentation made to Lewis Hamilton for his 65th Formula 1 pole at the Canadian Grand Prix.

      Hamilton matched Ayrton Senna’s tally of F1 poles in Montreal on Saturday, and in a post-qualifying ceremony he was given one of the Brazilian’s iconic helmets in a box as a gift from the late driver’s family.

      Although it was suggested in the presentation that the helmet given to him was an actual race-worn one, it subsequently emerged this was not the case.

      Instead, the one given to Hamilton on Saturday was a replica of a 1987 helmet.

      The original, which has huge value, remains in the hands of the family and will be presented to Hamilton later on.

        (Citează)

    • “The Senna family has now clarified to Motorsport.com that the helmet that will be given to Hamilton is not one that was actually raced. Instead, it is one that was used for promotional reasons – such as photos and marketing appearances – during the 1987 season.”

      Următorul paragraf din linkul de unde ai citat. Confuzia a fost daca a fost purtata in cursă sau nu, și se pare că nu ar fi fost, nu daca va primi casca originală. Dar da va primi originalul ceva mai târziu

        (Citează)

  9. Doar ce vine campionatul mondial, vezi apoi raspandire HIV…

      (Citează)

  10. Catalin Tanase

    13/06/2017 la 8:17 AM

    Cum era aia cu “Apple verifica toate aplicatiile din Store”? :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus