un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vola.ro iese din afiliere, spre surprinderea tuturor

18 May 2017  ·

TEHNOLOGIE  ·

40 comentarii

Vola, agenția de turism online, a anunțat că va ieși din afiliere, părăsind rețeaua 2Performant după 7 ani de colaborare.

Ca să înțelegeți contextul, Vola este cea mai mare agenție de turism online din România, cu o cifră de afaceri de peste 55 de milioane de euro în 2016 și o creștere spectaculoasă în ultimii ani. În 2Performant sunt al doilea cel mai de succes program de afiliere, după Elefant.

Eu nu promovam Vola (cel puțin nu în mod activ, cred că am totuși un link de afiliere la finalul articolelor despre turism – mă refer la prmovare prin afiliere, că îi recomand cu plăcere, în 2015 de la ei am cumpărat concediul), dar mă întristează decizia și o consider pripită. De ce? Pentru că este perioada de boom a turismului “online”, iar afilierea este un canal extrem de eficient: banii se plătesc doar pentru vânzările confirmate, după perioada de grație și după încasarea banilor de la client.

Oamenii s-au adaptat la cumpărat hard-disk-uri și televizoare online, dar abia recent au început să facă asta și cu pachete turistice și concedii. Îi pot da ca exemplu chiar pe părinții mei, în alți ani mari fani ai cataloagelor de la agenții și a ofertelor primite pe la târguri de turism, dar care anul acesta au plecat în concediu cumpărând un pachet Vola, luptându-se un pic cu contractul primit pe email, cu plata făcută cu ajutorul meu prin bancă, check-in online șamd. Este o schimbare lentă, dar lumea o face, iar anterior ai mei au citit zeci de bloguri și articole despre turism, de cunosc acum bloggerii de turism mai bine decât mine.

E o perioadă bună pentru a vinde cât mai mult, nu de a închide canale de promovare.

Decizia nici nu are sens. Adică fiecare advertiser e liber să iasă când vrea din afiliere, dar mai bine nu dă explicații decât să dea una fără sens.

Mesajul oficial spune următoarele:

In ultimele 6 luni de zile am efectuat o serie de analize de performanta a programului de afiliere cu scopul de a optimiza rezultatele si de a-l alinia cu obiectivele de business. Analizele efectuate ne-au aratat insa ca in momentul de fata programul de afiliere, in structura actuala, nu ne genereaza valoarea incrementala care sa sustina cresterea si dezvoltarea lui. Acesta este un canal ce se suprapune intr-o proportie foarte mare cu celalalte canale de marketing platite pe care le folosim, generandu-ne astfel costuri agregate care nu sunt sustenabile pe termen lung.

Iar într-o declarație pentru Pagina de Media, directorul de marketing Matei Psatta spune:

Cand am realizat ca marketingul afiliat se suprapune cu multe alte medii platite si nu este sustenabil in modelul actual de atributie, am decis sa oprim programul.

In cazul nostru exista o suprapunere foarte mare cu alte canale platite, iar asta insemna ca aveam un cost per conversie nesustenabil pe termen lung, mai ales ca vorbim despre un canal care era in crestere constanta.

Eu sunt în afiliere de foarte mulți ani și habar n-am ce înseamnă cele de mai sus. Nu înțeleg o iotă pentru că nu au legătură cu afilierea.

Mai mult, acum 3 luni, într-un articol scris pentru un site străin, managerul de afiliere de la Vola povestea ce succes mare are programul și cum, după ceva fine tuning, a obținut o creștere de peste 100% a veniturilor din acest canal. Dragoș Bunea povestește și despre cum afiliații mari au fost contactați pentru colaborări mai strânse.

La vremea aceea, un articol pe care să-l dai ca exemplu la conferințe. Trei luni mai târziu, “costul nu este sustenabil, oprim programul”. 180 de grade în direcția cealaltă!

Lucrurile se bat cap în cap. De 6 luni analizează performanța și analizele nu o pot scoate la iveală, deși acum 3 luni programul își dublase rezultatele și mergea bine? Sper că cine a luat decizia a înțeles despre ce-i vorba în afiliere și ce avantaje are, nu doar a zis un “sună complicat, hai cu adwords și pliante și reclame tv”, că ar fi păcat.

Problema este că în România sunt multe bloguri de turism și afilierea aceasta era singura metodă de a obține venituri, în afara unor campanii clasice negociate individual, ceea ce foarte puțini pot face. Mai bine interziceau promovarea prin AdWords și Facebook Ads, eliminând din ecuație afiliații de volum, dar lăsau în continuare afilierea de conținut pentru site-urile ce scriu zilnic despre călătorii sau oferte speciale. Un newsletter sau o reclamă bine făcută te informează despre o ofertă, dar nu te conving că trebuie să călătorești acolo.

Sper că celelalte motoare de căutare de bilete de avion și celelalte agenții vânzătoare de pachete turistice vor specula rapid acest gol de pe piață pentru a intra în afiliere. În fond, să ne uităm un pic la situația internațională: Booking.com are unul dintre cele mai mari programe de afiliere, iar Tripadvisor este unul dintre cei mai mari afiliați din lume, dovadă că sistemul funcționează foarte bine în acest domeniu.

    40 comentarii

  1. Fraza cheie din comunicatul lor este ” in modelul actual de atributie”.
    Daca vrei sa-ti povestesc la ce se refera ei si care e principala provocare pentru afiliere in viitor, da-mi un semn la adresa de email si povestim.

      (Citează)

  2. Am lasat comentariul asta si pe grupul de Facebook, insa am putina experienta si dintr-o parte si din cealalta a unui program de afiliere.

    Urmatoarea idee e vanduta atat de retele cat si de afiliati, insa nu e 100% asa:

    banii se plătesc doar pentru vânzările confirmate, după perioada de grație și după încasarea banilor de la client.

    Pentru ca in domeniul asta achizitia e una documentata, nu o decizie de impuls, e foarte probabil ca acel client sa aiba contact cu mai multe canale de promovare, pana sa se finalizeze conversia.

    Exemplu: Google Search -> Organic -> Google Display -> Afiliat -> Facebook Remarketing -> Newsletter -> Google Search (branded) -> Direct -> Conversie.

    Acum, daca presupunem ca pe fluxul de mai sus platesti 100% din costul tau de achizite, exista sansa sa descoperi ca acel comision iti mananca 60% din buget, iar CPC-ul 40%.

    Cu alte cuvinte, 1 canal platit din 5 iti mananca mai mult decat 1/5 din buget. Si da, atunci are sens sa iti pui semne de intrebare cu privire la profitabilitatea canalului.

    Si pentru ca tot ai amintit de booking, ei fac practic deduplicare. La ei nu exista perioada de recurenta. Cookie time este exact sesiunea de browsing care are codul unic al afiliatului. Daca intra mai tarziu pe alt canal si comanda, afiliatul nu primeste nimic. Si probabil ca spre asta ar trebui sa se indrepte afilierea.

      (Citează)

    • Pe nisa travel nu exista achizitii e impuls? Activez de cateva luni doar pe nisa asta, dar am observat ca atunci cand te adresezi unui public targetat cu o oferta buna pot sa apara multe surprize. Tin minte ca am promovat ca test o oferta Local Escapes de la Vola si in cateva minute am inregistrat primul comision, au urmat inca vreo 2-3 apoi in ziua respectiva.
      Legat de contactul clientului cu toate canalele de marketing (ceea ce nu se intampla foarte des) imi vine greu sa cred ca un comision de 10 euro la vanzarea unor bilete de avion sa zicem de 500 de euro ar manca 60% din bugetul de achizitie.

        (Citează)

    • Andrei, nu pot fi de acord cu tine.

      În primul rând, o companie ca Vola (55 milioane euro) își permite câteva costuri suprapuse pentru a fi în continuare prezentă pe bloguri de turism, site-uri de turism șamd.

      Apoi, bugetul se consumă rapid în cazul în care pentru o vânzare plătești în diverse canale de promovare doar pentru comisioanele ce sunt o valoarea procentuală din vânzare, gen 15% din prețul rochiei. Vola, în schimb, dădea comision fix, 35 de lei pe vânzarea de pachet turistic, deși acesta poate că valora 1000 de euro, ceea ce mă face să cred că impactul nu era așa mare.

      Eu cred că, mai degrabă, s-au uitat la suma plătită afiliaților și au zis “tăiați afilierea, că doar nu vom renunța la AdWords!”, dar în schimb se găseau metode de a ajusta sistemul pentru binele tuturor.

      Andrei: Pentru ca in domeniul asta achizitia e una documentata, nu o decizie de impuls, e foarte probabil ca acel client sa aiba contact cu mai multe canale de promovare, pana sa se finalizeze conversia.

      Eu zic că vânzarea de bilete de avion este și de impuls. Sunt multe site-uri care asta fac toată ziua, îți arată oferte speciale, disponibile atunci, și câștigă din afiliere. Oamenii cumpără biletul și ulterior se gândesc la cazare și alte detalii.

        (Citează)

    • @Dragos: Sigur ca sunt si achizitii din impuls, dar in general cumperi o vacanta mai greu decat ai cumpara un tricou.
      Cat despre exemplul tau, nu cred ca asta infirma ce spuneam eu mai sus despre modelul de atribuire. Faptul ca tu ai fost ultimul click nu iti da nicio idee despre tot lantul interactiunilor.

      Cat despre biletele de avion de 500 de euro, ei probabil castiga 30-50 de euro (comisionul lor). E o presupunere care vine din “taxa de serviciu + eventuale discount-uri de la compania aeriana”.

      @Radu:
      Corect, in mod normal isi permite. Dar poate a venit momentul in care Vola a decis sa schimbe strategia de crestere agresiva pe una de profitabilitate (poate vor sa vanda?)

      Si cand ai mare parte din piata iar piata creste, esti intr-o pozitie foarte buna.

      @Dragos si Radu: Oricum, daca nu cumva ii convingem sa ne dea acces la Analytics, discutam degeaba. Decizia e a lor, iar Momondo si Booking lucreaza cu afiliati Romani.

        (Citează)

  3. Cata vreme alte modealitati de marketing functioneaza bine si afilierea nu aduce clienti noi, well, decizia e ok. Eu asta inteleg. Ca afilierea e cumva in plus momentan.

      (Citează)

    • Afilierea în turism cred că aduce mai cu spor clienți decât alte canale.

      O reclamă AdW mă va informa despre o ofertă bună, dar un articol de pe un site de turism mă va convinge că vreau să călătoresc acolo pentru că-i o zonă frumoasă. E genul de domeniu unde content-ul chiar contează, iar acest content trebuie răsplătit cumva, direct sau prin afiliere.

        (Citează)

  4. Tot raul spre bine :) In locul Vola a reintrat in 2p Veltravel, care daca va sti sa gestioneze bine situatia (si inclin sa cred ca vor sti sa speculeze bine iesirea Vola din afiliere) isi vor adjudeca o felie importanta din aceasta nisa.

    Oricum am un feeling ca in cateva luni Vola se va intoarce in afiliere. Ce e drept, vorbesc cumva din exterior, neactivand pe nisa de travel. E doar perceptia mea, nu inseamna neaparat ca esi corecta.

      (Citează)

    • Nu țin minte cazuri când cei ieșiți să se fi întors în afiliere.

      Nu țin minte nici vreun exemplu de succes de ieșire pentru a-și face propriul program de afiliere, dacă asta încearcă Vola.

        (Citează)

  5. Eu nu pricep ce vor de la afiliere? vanzari mai mari sau expunere? Dar stai…Pentru expunere, brand si click-uri exista alte canale. Afilierea reprezinta un canal axact pe rezultat.

    De ce sa renunti la un canal pe care-l platesti la rezultat si sa cauti sa investesti in alte canale orientate spre volum si nu rezultate confirmate? Afiliatii vor scoate toate link-urile si bannerele…Automat scade volumul, fiind nevoiti sa investeasca poate mai mult in remarketing.

    eMAG de ce nu renunta la canalul de afiliere, in conditiile in care sunt cei mai cunoscuti si cei mai mari din zona comertului online?

    Dilema, dilema, dilema…Ceva nu se leaga cu declaratiile lor, ci altele sunt interesele!

      (Citează)

  6. Acum cativa ani, la emag prin adwords, la fiecare 1 leu bagat scoteam 3-4 din afiliere pe voucher. Dupa 3 luni au interzis adwords, apoi voucherele. Probabil in aceeasi zona au ajuns si Vola.

      (Citează)

    • Caz în care trebuia să ajusteze condițiile de afiliere, că ei fixează comisioanele și perioada, nu să iasă de tot. Pare o decizie luată din grabă și lipsă de timp pentru a ajusta sistemul.

        (Citează)

    • Până și Amazon a scăzut comisioanele în urmă cu câteva luni dar tot nu au ieșit din afiliere. Și se zvonește că ei controlează 50% din comerțul online in SUA.

      Ei știu să fie restrictivi, să evite aprobarea comisioanelor „întâmplătoare” și au creat un sistem în care comisionul este 100% meritul afiliatului.

        (Citează)

  7. De ce? Pentru ca plateau niste bani degeaba, au calculat ca mare parte din clientii adusi de afiliere ar fi ajuns oricum sa cumpere de la ei, asa ca nu se justifica sa dea inapoi respectivul procent.

    Dupa cum zice si Andrei mai sus, problema vine de la cookie time-ul ala care inteleg ca are o durata mare (zile?) in general, ceea ce inseamna ca ajung sa plateasca pentru prea multi clienti. Exemplu: dau click azi pe link-ul afiliat de la tine catre ei, nu cumpar nimic pentru ca nu ma incanta oferta, peste o saptamana intru direct pe site-ul lor sa cumpar un bilet de avion catre o destinatie oarecare. Fiind in afiliere, un procent din biletul ala de avion se va duce catre tine, desi tu nu ai nicio contributie la achizitia mea, iar eu as fi luat biletul oricum de la ei, chiar daca nu erai tu si link-ul din saptamana anterioara.

      (Citează)

    • Da, de aceea afiliatii au inregistrat mii de lead-uri la Vola ca acei clienti oricum cumparau de la ei. Ce-mi plac persoanele care nu cunosc dar isi dau cu parerea.

        (Citează)

    • Ce legatura e intre una si alta – lead-uri si ce ziceam eu?

      Incepand de la Radu si terminand cu ultimul comentator de la postarea asta, toti facem fix acelasi lucru – nu cunoastem toate detaliile din spatele deciziei Vola, dar ne dam cu parerea. Asa, si?

        (Citează)

  8. Totusi ai uitat sa subliniezi ceva: afilierea aducea 15% din vanzarile Vola.ro – asta pentru cei care spun ca afilierea nu functioneaza. Sa calculeze 15% din 55 mil.

    Intre timp e foarte posibil ca cei de la Vola sa fi uitat ce inseamna afilierea:
    – cand platesti un comision catre un afiliat tu ca advertiser decizi ce comision iti permiti
    – in afiliere nu se platesc comenzile anulate de catre client (La TV, Google, Facebook, Newsletter, Remarketing etc – DA)
    – asa cum un client poate trece prin toate canalele de marketing poate trece si prin 5 link-uri de afiliere – comisionul va ajunge la ultimul. Si sa nu-mi spune cineva ca nu se poate intampla asta ca ii trimit catre toti advertiserii care m-au obligat sa-i promovez in X retea pentru ca se dublau comisioanele cu ale afiliatului Y de acolo
    – awarness – cuvantul asta magic pe care toti advertiserii il uita cand discuta despre afiliere
    – seo cu mii de link-uri pe X site-uri (era o discutie interminabila la un moment dat pe seopedia)

    Afilierea e un canal de marketing bazat exclusiv pe performanta, iar advertiserii platesc per achizitie exact cat isi doresc. Problema vine atunci cand facturile cresc si ei isi imagineaza ca oricum toti clientii pe care ii au la acel moment sunt adusi doar de ei, eh atunci apar fazele de gen. Se taie cookie, se reduc comisioane, se interzic metode de promovare sau se inchid programe de afiliere. Nu m-as mira ca peste cateva luni Vola sa-si dea seama de prostia facuta si sa revina in afiliere. Au mai facut si altii acelasi lucru. Doar ca increderea afiliatilor nu va mai fi aceeasi.

      (Citează)

  9. paul: Exemplu: dau click azi pe link-ul afiliat de la tine catre ei, nu cumpar nimic pentru ca nu ma incanta oferta, peste o saptamana intru direct pe site-ul lor sa cumpar un bilet de avion catre o destinatie oarecare. Fiind in afiliere, un procent din biletul ala de avion se va duce catre tine, desi tu nu ai nicio contributie la achizitia mea, iar eu as fi luat biletul oricum de la ei, chiar daca nu erai tu si link-ul din saptamana anterioara

    Si daca nu auzisei de vola pana atunci? Eu zic ca are un merit ca macar ti-a adus in vedere acel site care ulterior te-a ajutat.

      (Citează)

  10. Dragos Bunea:
    Totusi ai uitat sa subliniezi ceva: afilierea aducea 15% din vanzarile Vola.ro – asta pentru cei care spun ca afilierea nu functioneaza. Sa calculeze 15% din 55 mil.

    Intre timp e foarte posibil ca cei de la Vola sa fi uitat ce inseamna afilierea:
    – cand platesti un comision catre un afiliat tu ca advertiser decizi ce comision iti permiti
    – in afiliere nu se platesc comenzile anulate de catre client (La TV, Google, Facebook, Newsletter, Remarketing etc – DA)
    – asa cum un client poate trece prin toate canalele de marketing poate trece si prin 5 link-uri de afiliere – comisionul va ajunge la ultimul. Si sa nu-mi spune cineva ca nu se poate intampla asta ca ii trimit catre toti advertiserii care m-au obligat sa-i promovez in X retea pentru ca se dublau comisioanele cu ale afiliatului Y de acolo
    – awarness – cuvantul asta magic pe care toti advertiserii il uita cand discuta despre afiliere
    – seo cu mii de link-uri pe X site-uri (era o discutie interminabila la un moment dat pe seopedia)

    Afilierea e un canal de marketing bazat exclusiv pe performanta, iar advertiserii platesc per achizitie exact cat isi doresc. Problema vine atunci cand facturile cresc si ei isi imagineaza ca oricum toti clientii pe care ii au la acel moment sunt adusi doar de ei, eh atunci apar fazele de gen. Se taie cookie, se reduc comisioane, se interzic metode de promovare sau se inchid programe de afiliere. Nu m-as mira ca peste cateva luni Vola sa-si dea seama de prostia facuta si sa revina in afiliere. Au mai facut si altii acelasi lucru. Doar ca increderea afiliatilor nu va mai fi aceeasi.

    Este absolut paradoxală decizia celor de la Vola. În loc să se considere norocoşi că sunt promomaţi de mulţi afiliaţi ei renunţă la afiliere.
    Eu aş da şi 100 de ron per conversie pentru afacerea pe care o am, beneficiind astfel si de awarness, dar este prea de nişa şi sunt convins că nu ar fi nici un afiliat interesat.

      (Citează)

  11. Poate pentru ca incearca o platforma noua : https://www.bonusway.ro/stores/vola-ro/22096

      (Citează)

  12. Am mai intalnit astfel de situatii. Pari-Match de exemplu nu vor sa lucreze cu afiliati pe piata din Ukraina pe motiv ca sunt lideri de piata acolo, toata lumea ii stie si folosesc oricum alte canale de promovare. Dar sunt ok in schimb cu clienti din alte tari, gen Rusia.

      (Citează)

  13. 90% din afilierea Vola cred că era CPC (și după multe optimizări reușeai chiar un profit frumos ca afiliat). N-au vrut să rămână în afiliere pentru restul de 10% și să ajungă pe locul 50+ în clasamentul 2Performant.

      (Citează)

    • Bogdan, puteau sa pluseze la afiliatii de content asa cum au declarat in urma cu o luna jumate cand au interzis AdWords. Alta e problema la Vola. Nu interzici pe 3 aprilie AdWords si pe 16 mai inchizi programul. N-ai timp sa verifici ce impact are si sa incerci sa plusezi la content. Ma asteptam ca afiliat mai vechi sa vezi chestiile astea fine si sa realizezi ca problema nu e la afiliati, dar na uneori ne dam cu stangu-n dreptu si apoi ne miram de ce ne impiedicam

        (Citează)

  14. Internetul e o bula. Publicitatea online e o bula in bula. Iar 2Performant e o bula, in bula, in bula. Deci cei de la Vola s-au saturat sa tot bage bani in bule. #mind=blown #afiliere #samsarionline

      (Citează)

    • Cand e vorba de comentarii ma prinde si pe mine “microbul” si comentez ca imi displace mult bascalia perversa a onora care arunca responsabilitatea pe umerii si asa subreziti a ” lu eternul gigi de la scularie” mestesugind si ei niste glumitze filosofice de bar rural .

        (Citează)

  15. Sau poate au dreptate. Sa dau exemple. In ultimele 24 de luni nu am cumparat nimic, dar absolut, nimic ca urmare a unei sugestii, informari, promovari facute pe vreun blog.
    Ba pentru ca nu erau credibile, ba pentru ca nu mi se potriveau. Asta e nu e nicio durere. Am cautat laptop, tu ai recomandat cateva, ok, dar nu pentru mine. Am cautat telefon pentru nevasta, am gasit aici cateva recomandari bine documentate dar nimic sa se potriveasca cu ce doream. In alte parti nici nu ma obosesc sa citesc articolele de gen pana la capat ca in afara de gargara de marketing nu-i nimic util. Serios. Asta e, nu e nicio suparare.

    Pe de alta parte, click pe linkuri am mai dat si la tine si la altii la diferite chestii, iar cand cumpar ceva online nu sunt maniac sa sterg cookie-urile sau sa fac unset, ca nu sufar de invidie, gen daca te-ajuta cu ceva, pune link pe care sa dau click inainte sa cumpar orice, de la mai multe magazine si dau eu click de buna-voie, ca prefer sa citesc articole scrise de un blogger “bogat” decat de unul “fomist”.
    Preferabil din Amazon.

    Ce spun e ca cu siguranta cineva isi ia comisioane pentru cumparaturile pe care le fac eu in Romania online. Cine sunt aia nu stiu si nu stau sa urmaresc, ca nu-mi pasa.
    Probabil ca si pe cumparaturi facute de la Vola, ca am mai luat zboruri de la ei, niciunul influentat de vreun articol. Unele scumpe, de business platite de compania pentru care lucram. Desi de la astia nu mai cumpar, ca ma enerveaza modul cum afiseaza ei preturile si comisionul separat, mic in colt. Nici nu mai stau sa calculez pretul cu totul, ca nu ar trebui sa fac eu asta. Merg frumos pe alt site care nu se tine de mizerii Romanesti si iau de acolo.

    Prin urmare, nu stiu cat platesc astia comisioane, dar eu in ultimele 24 de luni am cumparat din magazinele online Romanesti chestii de vreo 7000 de EUR. Mai mult servicii decat produse. Ok, nu e mult, eu sunt zgarcit si incerc sa cumpar mai mult din alte tari, dar niste oameni presupun ca au castigat cateva sute de euro (?) fara sa ma trimita acolo.

    Repet, bravo lor, sa fie sanatosi si sa faca un car de bani, dar judecand cinstit, cred ca lucrurile astea se aduna si treaba aia cu “performanta” raportata nu e neaparat justa.

    Faptul ca mi-ai setat tu un cookie pentru un magazin la care am dat eu click o data, apoi eu am cumparat alta data, altceva, mna, eu stiu cat de meritoriu e?. Judeca tu mai departe.
    Vola astia sunt destul de cunoscuti si daca vreau sa iau un zbor de la ei ma duc direct acolo, nu stau sa fac o tura pe toate blogurile de calatorii sa vad poate au anuntat ceva oferte pe acolo. Nici nu stiu mai mult de 2 bloguri de calatorii, iar oamenii aia, nu e frumos sa-i barfesc aici, dar sunt prea piscotari si prea putin realisti ca sa merite sa-i cred pe cuvant.
    Gen, ma uit la poze si daca sunt frumoase ma uit eu singur cum sa ajung acolo cu unii in care am incredere.
    Iar asta pentru ca piata agentiilor de turism din Romania, in sine, e un teren minat, nu ca ar avea bloggerii din nisa aia ceva naspa in sange.

    Si cam aia e. Si eu daca as fi Vola cred ca as renunta la afiliere, asa “for starters”. Nu-i problema, daca chiar le scad veniturile cu cat calculati voi din pix ca-s rezultate ale afilierii vor revenii, ca vor banii aia. Dar eu banuiesc ca nu.

    Ceea ce poate sa se intample insa, care sa duca la scaderea veniturilor e ca voi, media online, sa reactionati negativ si partizan la decizia lor si sa ii blocati pe celelalte canale de promovare.

    Poate ma insel, ca nu sunt in domeniu si nu am informatii la prima mana, dar cred ca asta s-a intamplat cu F64 si Cel dupa niste incidente legate de afiliere?

      (Citează)

  16. Sunt pe langa subiect cu comentariul, dar… “180 de grade în direcția cealaltă!”… domnu’ injiner, imi explici cum ar putea fi “180 de grade in aceeasi directie.”? Multam!

      (Citează)

    • E o greșeală de exprimare, am modificat din întoarcere în direcția cealaltă în întoarcere 180 și n-am sincronizat totul. Nu trebuie să te dai mare deștept pentru asta. După cum vezi, ceilalți s-au concentrat pe subiect.

        (Citează)

  17. nwradu:
    Caz în care trebuia să ajusteze condițiile de afiliere, că ei fixează comisioanele și perioada, nu să iasă de tot. Pare o decizie luată din grabă și lipsă de timp pentru a ajusta sistemul.

    Oho si inca cati au mai fost. Au existat cam 2 categorii aici:

    1. Care au plecat cu teapa din 2P dar s-au mutat ca nou nascuti in PS

    2. Au iesit dar nu din cauza banilor si au reintrat probabil din cauza gaurii

    Fashiondays, Fashionup, Kalapod, Kurtmann…si sigur mai sunt dar mi-e lene sa caut

      (Citează)

  18. nwradu: Nu țin minte cazuri când cei ieșiți să se fi întors în afiliere.
    Nu țin minte nici vreun exemplu de succes de ieșire pentru a-și face propriul program de afiliere, dacă asta încearcă Vola.

    Oho si inca cati au mai fost. Au existat cam 2 categorii aici:
    1. Care au plecat cu teapa din 2P dar s-au mutat ca nou nascuti in PS
    2. Au iesit dar nu din cauza banilor si au reintrat probabil din cauza gaurii
    Fashiondays, Fashionup, Kalapod, Kurtmann…si sigur mai sunt dar mi-e lene sa caut

    P.S. din gresala am raspuns inainte la alt comentariu :D

      (Citează)

  19. Nu a zis nimeni ca problema este la afiliati. Ei se descurcau chiar prea bine :) . Nu zic ca nu a fost pripita iesirea din afiliere, dar in RO nu se gasesc bloguri de turism care sa vanda nici macar la 1/4 din ce ar vinde un afiliat prin CPC.
    Ma bucur ca a tinut pana acum. Eu m-am obisnuit deja. Cum merge ceva prea bine … in 6-12 luni se va inchide programul de afiliere. Preconizez in viitorul apropiat ca un nou advertiser din top 10 va elimina Adwords, pentru ca apoi in cateva luni sa iasa din afiliere … ca e greu sa faci bloguri despre piese auto :)

    Dragos Bunea:
    Bogdan, puteau sa pluseze la afiliatii de content asa cum au declarat in urma cu o luna jumate cand au interzis AdWords. Alta e problema la Vola. Nu interzici pe 3 aprilie AdWords si pe 16 mai inchizi programul. N-ai timp sa verifici ce impact are si sa incerci sa plusezi la content. Ma asteptam ca afiliat mai vechi sa vezi chestiile astea fine si sa realizezi ca problema nu e la afiliati, dar na uneori ne dam cu stangu-n dreptu si apoi ne miram de ce ne impiedicam

      (Citează)

  20. Dar inainte sa ajungi la Vola si sa te abonezi la newslettter, nu ai trecut printr-un afiliat? Nu e meritul afiliatul ca te-a facut sa ajungi la Vola? Asta nu se contorieaza?

    Afiliatii au contribuit la cresterea bazei de date Vola cu noi contacte. Unii au cumparat imediat, altii nu. Insa acei clienti adusi de afiliati acum se regasesc in bazele de date Vola si continua sa cumpere de la ei, fara ca afiliatul sa mai aiba parte de comisioane.

    Asta daca vrei sa o analizam si pe partea cealalta. Insa nu asta e problema. Ci modul in care Vola a decis sa se retraga, aruncand cu bolovani intr-un sistem care a contribuit semnificativ la cresterea lor in 7 ani.

    paul: nu ne genereaza valoarea incrementala care sa sustina cresterea si dezvoltarea lui

      (Citează)

  21. nwradu:
    E o greșeală de exprimare, am modificat din întoarcere în direcția cealaltă în întoarcere 180 și n-am sincronizat totul. Nu trebuie să te dai mare deștept pentru asta. După cum vezi, ceilalți s-au concentrat pe subiect.

    Why so PMS? Un raspuns decent trebuia sa se opreasca la prima fraza si eventual sa continue cu “Multumesc. Am corectat.”

      (Citează)

  22. Probabil le crec costurile cu adwords, concurand cu proprii afiliati.

      (Citează)

  23. nwradu: irect sau prin a

    nwradu:
    Nu țin minte cazuri când cei ieșiți să se fi întors în afiliere.

    Nu țin minte nici vreun exemplu de succes de ieșire pentru a-și face propriul program de afiliere, dacă asta încearcă Vola.

    nwradu:
    Nu țin minte cazuri când cei ieșiți să se fi întors în afiliere.

    Nu țin minte nici vreun exemplu de succes de ieșire pentru a-și face propriul program de afiliere, dacă asta încearcă Vola.

    TOcmai s-a intamplat cu F64 care a iesit acum 1 an din afiliere si-a facut programul propriu si de cateva zile a revenit in 2Performant

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus