un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

PMB a afișat toate propunerile de logo pentru oraș

15 May 2017  ·

GÂNDURI  ·

19 comentarii

Primăria București a făcut publice toate propunerile de logo pentru concursul încheiat de alegere a unui logo pentru București. Le puteți vedea în acest album Facebook.

Ce-i un pic dubios este că nu au precizat clar unde anume vor utiliza acest logo. E așa, pentru site-ul primăriei (care-i făcut pe vremea lui Tudor Vladimirescu, apropo)? Va apărea pe biletele de teatru? Va figura prin oraș pe indicatoare către oficiile de informații turistice (da, alea zero)? Va fi peste tot?

Nu știm! Acum, vă reamintesc că cel câștigător este acesta:

Care mie mi se pare prea complicat, prea “vectorial”, prea “wireframe”, prea monocrom într-o lume ce ar trebui să fie veselă. În plus, parcă nu te prinzi ce reprezintă, iar după ce ți-l explică cineva tot ridici din sprâncene. Dacă vă uitați însă pe toate cele înscrise în concurs, veți vedea că nu prea au avut de unde alege: prea multe ciudățenii, prea multe banalități, prea de multe ori Arcul de Triumf, care nu-i ceva unic nouă, prea multe cruci, prea multe logo-uri care arată de parcă am ține Eurovisionul aici.

Dacă mă întrebați pe mine, aș fi vrut să văd mai des Casa Poporului, care chiar este un element unic în lume pentru acest oraș.

Mi-au plăcut mai mult cele de mai jos. Sunt mai vesele, mai ușor de plasat în orice panou sau hârtie, mai ușor de declinat în diverse variante:

Știu că am zis că nu vreau Arc de Triumf, dar ultimul poate fi ușor modificat cu altceva.

    19 comentarii

  1. Ultimul sigur poate fi modificat cu altceva. Cu un gât de păun și arată fix ca vechea siglă CNBC.

      (Citează)

  2. Cum sa aleaga din astea? Sunt prea LGBT pentru Republica Voluntari…

      (Citează)

  3. Casa Boborului? Pe bune???
    E o cicatrice pe fata Bucurestiului. Si o RUSINEin sine din toate punctele de vedere.

      (Citează)

    • yeah, insa traim cu ea.

        (Citează)

    • Este cel mai vizitat obiectiv turistic, cel mai ușor de recunoscut, cel mai atrăgător pentru străini. Nici parizienilor nu le plăcea turnul Eiffel, dar nu contează asta.

        (Citează)

    • Mi se pare atat de fortata comparatia, incat mi-e greu sa ma abtin sa nu răbufnesc. Ce treaba are sula cu prefectura? Ce treaba are megalomania unui descreierat cu un act cultural si științific Expoziția Universală (1889)?

        (Citează)

    • Construcțiile de acest tip nu sunt niciodată privite bine de cei de la fața locului, deși în timp unele își dovedesc avantajele.

      Așa și aici. Poate nu-ți place Casa Poporului, dar e celebră peste tot și cunoscută peste tot, așa că ar trebui asociată cu Bucureștiul.

        (Citează)

  4. O sa fie pus pe bilete de vot în următoarea campanie.

      (Citează)

  5. primul si eventual al treilea. Primul e vesel si unic, al treile e simplu, daca ii tai cuvintele.

    Arcul de triumf atractie principla? Serios? Sta cineva mai mult de 1 min in fata lui?

      (Citează)

  6. Ce fain ar fi ca cei de la primarie sa puna un chestionar online unde oamenii sa voteze logo-ul orasului..

      (Citează)

  7. După ce le-am văzut pe toate, ăla primul, care semăna cu Taipei, parcă nu mai pare așa de rău.

      (Citează)

  8. Nu inteleg de ce se dezbate atata un logo. Un logo este complet inutil. Nu ar trebui sa vorbim de o strategie? de public tinta, pozitionare pe piata, etc …si apoi faci un logo care sa transmita ce vrei fie ca este vorba de o repozitionare, fie ca este vorba despre o intarire a imaginii deja existente…dar noi pierdem timpul si discutam un desen care nu transmite nimic.

      (Citează)

    • Nu chiar. Logo-ul e logo-ul, nu are legătură musai cu strategia, care poate se modifică des sau se face pe diverse perioade.

      Logo-ul e o chestie de pus pe bilete, site și în alte locuri ca simbol pentru entitatea de care e vorba.

      Strategie de turism nu vei vedea niciodată, suntem conduși de incompetenți și Bucureștiul nu e vreo mare destinație. În zonă suntem mai interesanți decât Sofia, dar depășiți mult ca potențial de Budapesta și Istanbul.

        (Citează)

    • Logoul ar cam trebui sa vina in urma strategiei nu inaintea ei.

        (Citează)

  9. ultimul logo, e chiar misto si da, ai dreptate (ce folos ! ) “suntem conduși de incompetenți” tot astept, sa se imbunatateasca ceva in viata noastra (RATB, strazi, semnalizare) de cand a venit Firea, primar, dar imi este teama, ca mai am de asteptat

      (Citează)

  10. Al treilea este gen “folcloric” , eu zic ca se potriveste mai bine ;). Acuma difera parerile de la om la om. Cius

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus