un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

De ce traversarea străzii nu poate fi o activitate simplă și sigură, din moment ce are o singură regulă?

13 Apr 2017  ·

GÂNDURI  ·

27 comentarii

Oare de ce oamenii nu pot aștepta cuminți, pe trotuar, să se facă verde semaforul? În fond, asta e tot ce trebuie să facă.

Uitați-vă la cei de mai jos! Ce-or căuta în stradă, când e atâta loc pe trotuar? E un concurs legat de cine traversează primul?


Uitați-vă la femeia cu un copil în mână! Logică de fier, acolo, să te expui pericolului, când oricând un șofer ce nu s-a încadrat bine sau este șicanat de altul poate scăpa volanul și poate acroșa pietonii de pe margine.

Toate acestea se întâmplau sub privirile atente ale polițiștilor. La un moment dat unul chiar a venit la acei pietoni și… n-a făcut nimic.

Eu, chiar și când nu am copii în brațe (adică niciodată, că mă tem de ei), nu doar că aștept cuminte pe trotuar în astfel de condiții, dar chiar o fac la un metru mai în spate, că nu văd vreun motiv pentru a face echilibristică pe bordură. Sunt inginer, nu acrobat.

M-am învățat minte în liceu, când, pe Bd Regina Elisabeta, un autobuz i-a dat unuia din fața mea o “palmă” cu oglinda laterală. El stătea prea aproape de stradă, autobuzul mergea prea aproape de trotuar.

De aproape un an fotografiez din când în când trecerea de pietoni de la Șincai. Acolo traficul se oprește întâi pe un sens, iar majoritatea oamenilor, deși semaforul pentru pietoni încă este roșu, trec până la jumătatea drumului și stau chiar pe axul său. Mașinile le trec cu viteză mare prin față, că vin lansate de pe deal, iar uneori le trece și tramvaiul prin spate. Să-i vedeți pe oameni, cum stau acolo pe dungă sugându-si burta, riscând să fie călcați de tramvaie sau mașini, fără ca măcar vreunul să se gândească dacă nu mai bine stătea pe trotuar.


Pentru ce? Douăzeci de secunde câștigate la drumul către casă?

Bonus: o trecere de pietoni de pe Bd Libertății unde trecerea chiar se face legal în două etape. Ajungi la mijloc și stai acolo, lângă semafor. Ce deștept o fi gândit și asta în locul unui scuar pe care să încapă mai mult de două persoane și mai lat de 40 de centimetri?

    27 comentarii

  1. asteptatul ca asteptatul dar mie aia care alearga pe trecere mi se par sinucigasi de treaba ( indiferent ca e rosu sau verde sau deloc semafor )
    oamenii sunt pur si simplu inconstienti

      (Citează)

  2. Legendele spun ca traversarea pe rosu și staționarea la buza trecerii fac parte din initierea în jocul balena albastra. Mai exact, nr. 9 pe lista (pentru connesseuri) imediat după urmand traversatul pe trecere cu ochii în pământ și ascultând în casti la nivel maxim o manea new age.

      (Citează)

  3. eu iubesc pensionarii kamikaze care traverseaza pe rosu in viteza lor ori fix printre trecerile de pietoni (adica prin locuri nepermise), vorba aceea ce se poate intampla rau, sa moara? dar uite asa te poti alege cu dosar penal pt accidentarea lor.

      (Citează)

  4. CatalinTanase

    13/04/2017 la 7:56 AM

    Să nu îi uitam nici pe cei care traversează pe culoarea roșie (pentru pietoni), iar când îi claxonezi urlă isterizati “E TRECERE!” :))

      (Citează)

  5. Și de ce oamenii care așteaptă tramvaiul in stație nu stau pe refugiu, ci pe șine, uitându-se insistent în direcția de unde trebuie să vină tramvaiul?

    De ce?
    De dobitoci. Analfabetism social.

      (Citează)

  6. Dar soferii care forteaza rosu si la urmtorul semafor, 10-15 metri mai in fata ,se opresc fix pe trecere si trebuie sa faci slalom printre ei? De ei nu zici nimic? Sau cand e trecere de pietoni si nu opresc, doar franeaza un pic si te injura ca nu alergi?

      (Citează)

    • Ce-ar fi de zis? Că mulți șoferi sunt mârlani? Credeam că e vizibil acest lucru privind orice trotuar din oraș.

      Problema este că mașina e de tablă și omul e din țesut moale, așa că e mai important să te ferești tu, ca pieton, nu să stai pe stradă când vâjâie mașini pe lângă tine.

        (Citează)

  7. Am văzut o babă a ieșit de la biserică, și-a făcut cruce și a traversat pe roșu. Chiar nu știu pentru ce și-a făcut crucea aia ?

      (Citează)

    • Am dus cu masina tanti care mi-a comentat 2 minute cand i-am zis sa-si puna centura, dar se ruga cu voce tare sa ajungem cu bine, cu cruci si cu tot tacamul.

        (Citează)

  8. La fel fac si cei care asteapta autobuzul in strada – se uita dupa el, de parca, daca stau acolo si se uita, vine autobuzul mai repede.
    Si eu stau la distanta mai mare de marginea trotuarului (daca pot) si asta, din cauza faptului ca am vazut zeci de oameni stropiti cu apa aia scarboasa de se aduna la borduri cand ploua.
    Si pe traseul tramvaiului 41 au facut treceri din astea de pietoni in etape, iar pe scuar nu e suficient spatiu pentru toti cei care traverseaza. Cel putin la Crangasi, cand vin doua tramvaie si se mai si suprapun cu metroul de jos, e dezastru, ma mir mereu ca nu sunt mai multe accidente acolo – oamenii n-au loc, mai stau doi pasi pe carosabil, tramvaiele forteaza inaintarea prin multime, oamenii se inghesoaie fie sa fuga la metrou, fie sa prinda un tramvai sau, eventual, autobuz, pe trotuarul opus.
    S-au facut atatea sistematizari aiurea, fara sa se judece in perspectiva – in cazul de mai sus, au lasat un refugiu de dimensiuni ordinare pentru o statie care s-a vrut multimodala si, in oarecare masura, este.
    La lipsa asta de cap, se adauga isteria neaosa cand vine vorba de rabdare si stat la coada – nu se poate, dom’le, treb’ sa te urci in spinarea aluia din fata, sa dai din coate, sa ajungi tu primul dincolo, ca ai in oase mostenirea genetica a cozilor ceausiste!
    In Bucuresti (nici cu Budapesta nu mi-e rusine), ai “sansa” sa te loveasca masina pe semafor verde la trecerea de pietoni, dar oamenii prefera sa riste – maica-mii i s-a intamplat, a lovit-o unul, si-a rupt mana etc. Cica “pai, ce, era dreptul meu!” Bravo, era dreptul tau, da’ te-a scurtat ala de-un antebrat! La ce iti serveste? El ia o amenda mai mare, iar tu stai trei luni in ghips, plus rateurile pe care le vei da restul vietii, cu mana aia ca nu mai ai 25 de ani.

      (Citează)

  9. E simplu: vor să-şi facă lustru’ la pantofi !!!
    Deci se aşază frumos pe partea carosabilă, cu papucii în poziţie cît mai avansată, astfel ca din mersul maşinilor să le ia un pic din bombeuri, eventual să-i prindă piciorul cu totul (cazul tranvaiului). Asta în ideea că au o mărime la picior mai mare, şi doresc să o mai… scurteze. Păi dacă cumperi pantofi cu o mărime mai mică, evident că faci economie. Pentru că sîntem în plină Criză. A, păi nu criză financiară, aia se ştie prea bine, este vorba de Criza Mentală, şi oamenii respectă această criză, în imbecilitatea lor de pietoni cretini şi inconştienţi provoacă tot felu de accicente. Păi trabuie să aibe şi doftorii de oase ce să muncească, nu ?! Iar în cazuri mai serioase avem donatorii de organe.
    Vă doresc o zi minunată !

      (Citează)

  10. apropo de asta, am citit pe facebook o anecdota povestita de cineva, nu stiu daca e reala dar nu conteaza; incerc sa o reproduc din memorie:

    “La o trecere de pietoni asteptau un tata cu fetita lui.
    Semaforul pt pietoni era rosu si la inceput treceau niste masini. Dupa ce au trecut, oamenii s-au repezit sa treaca pe rosu.
    Fetita a vrut si ea sa porneasca, dar tatal a oprit-o.
    – E rosu, zice el.
    – Pai si oamenii astia de ce trec?
    – Gresesc.
    Fetita, facand ochii mari:
    – Toti?
    – Toti.”

      (Citează)

    • Pot să-ți spun că la Șincai, despre care scriam în articol, exemplul personal contează mult.

      Eu nu trec până la jumătatea străzii. Văd uneori oameni care dau să pornească odată cu majoritatea, mă văd pe mine că stau pe loc, se uită la mine, se uită la semafor, le vine și lor ideea că nu trebuie să procedeze ca întreaga turmă.

      În general tinerii și copiii sunt mai ordonați. Bătrânii sunt primii la traversat pe roșu, deși au reflexe mai lente și deci ar trebui să se protejeze mai bine.

        (Citează)

    • eu de cand am copii am devenit cetatean model in toate privintele, chiar si in putinele in care nu eram (de ex la asta cu traversarea nu eram chiar 100% disciplinat), chiar si daca ei nu sunt cu mine in toate momentele, pt ca nu ma pot comporta intr-un fel cand sunt singur si in alt fel cand sunt cu ei. :))

      si ei invatata exact ce vad la parinti de ex. cand mergem dimineata cu bicicleta la gradinita, fii-mea aproape a facut o pasiune sa-mi arate masinile parcare aiurea.

        (Citează)

    • Da, cred că puterea exemplului este foarte importantă pentru copii. Totușî, când văd câți părinți sau bunici aleargă ilegal cu ei în mână, ne mai mirăm ce învață?

      https://www.nwradu.ro/2011/08/tu-stii-cum-iti-este-crescut-copilul/

      https://www.nwradu.ro/2010/08/greu-cu-semnele-astea-noi/

        (Citează)

  11. Nu stiu cum e acolo la voi in capitala, dar iti spun cum e la noi: la traversarea unei strazi late, daca nu pornesti cand se face verde nu prea ajungi pe verde in partea cealalta, mai ales daca ai bagaj/copil/esti batran/te-a batut panfoful.

    Eu in fiecare zi trebuie sa traversez o astfel de strada, semaforul se face verde pentru pietoni destul de rar, daca mai am si ploaie/ninsoare/frig/soare puternic chiar nu pot sa stau la inca un semafor, nu rezist fizic.

      (Citează)

  12. Problema e una de temporizare: pietonii se plictisesc de cat asteapta la rosu si de multe ori de abia au timp sa ajunga pe partea cealalta pe verde, in special cei care se misca mai greu (cu carut, in varsta, etc.).

    Evident sunt si unii care nu prea au drag de viata (mai ales cand apar dintre masini in zone unde nu e trecere de pietoni). La noi si soferii si pietonii sunt indisciplinati, dar cred ca o parte se trage si din faptul ca orasul e foarte prietenos pentru pietoni.

    Si eu incerc sa nu traversez niciodata pe rosu, dar nu imi iese intotdeauna. Mai ales la semaforul de langa casa, unde pe unul din sensuri masinile stau la rosu la semaforul din spate, iar daca treci doar pe verde sigur trebuie sa stai de doua ori.

      (Citează)

    • Pe unde ziceam eu nu-i cazul. Oamenii văd că mașinile opresc și încep să traverseze. Stau de pomană acolo, pe axul drumului.

      În intersecțiile mari, semafoarele de pietoni țin mult, ca sunt sincronizate cu traficul mașinilor pe direcția paralelă.

        (Citează)

  13. Mihai Dobre:
    eu iubesc pensionarii kamikaze care traverseaza pe rosu in viteza lor ori fix printre trecerile de pietoni (adica prin locuri nepermise), vorba aceea ce se poate intampla rau, sa moara? dar uite asa te poti alege cu dosar penal pt accidentarea lor.

    Am patit la Park Lake, venind dinspre Salajan. E verde intermitent dreapta. Las pietonii sa treaca, merg mai in fata si trec de trecere, ma uit in stanga sa nu aibe aia verde, cand intorc capul sa accelerez hop, bosorog in fata mergand cu viteza luminii stinse, la 3m de trecere.

      (Citează)

  14. Tipuri de idioti la trecerile de pietoni:
    1. Cel care nu poate trece pana nu opreste o masina. Il vezi de la 100 de metri ca sta pe marginea drumului, nu mai e nici o masina pana la el, dar sta si se uita spre masina ta. Ajungi la trecere, opresti, trece satisfacut.
    2. Cel care “numai statea”. E cate unul care sta si admira peisajul fix pe marginea trecerii. Opresti si nu face nimic, ii faci semn sa treaca, eventual cu un mic claxon sa ii atragi atentia. Gesticuleaza ca “nu, nu, nu vreau sa trec”. Pai da-te in p*zda ma-tii de acolo.
    3. Cel care sta sau traverseaza in dreptul rampei pt. carucioare. Bucatica aia de bordura speciala pentru mame cu carucioare de copii e super utila, mai ales cand verdele e scurt si trebuie sa manevrezi rapid “utilajul”. Neah, bizonul are glezna fina, trebuie sa coboare usor, sa nu luxeze ceva.
    4. Cel care schimba directia pe trecere. Pornesti in grup de 2-3-4 randuri compacte pe trecere, in pas alert, si te trezesti cu unul care iti taie calea, ca asa economiseste 2 metri din traseul pe ziua respectiva. Astia merita o piedica sa se intinda cat sunt de lungi pe asfalt.
    5. Cel de la butoane. Vine si se pune la rand cu restul de 10 persoane si se gandeste ca toti sunt idioti si nu au apasat butonul care cere verde pentru pietoni, asa ca il apasa el, hotarat, eventual il tine apasat continuu. Nu exista satisfactie mai mare pentru el cand se face verde imediat dupa ce a apasat, “vedeti, ba, asa se face!”.
    6. Cel nerabdator. Cum ai zis, e ala care coboara de pe bordura ca sa scuteasca 0.2 secunde la traversare, eventual cu copilul in brate.
    7. Cel care trece pe bicicleta. Nu sunt multe de zis aici.

    Cred ca mai sunt si altii, iar apartenenta la o categorie nu exclude apartenenta in celelalte. Nu intru in detalii despre idioteniile facute de soferi la treceri ca depsesc lungimea maxim acceptata.

      (Citează)

    • Nu i-aș numi idioți Mulți nu au carnet și atunci nu știu cum trebuie procedat la trecerea de pietoni. iar dacă opresc mașina și omul de fapt nu voia să treacă, asta e.. nu mă stresez prea mult din cauza asta, că mor de inimă.

      Alții sunt doar distrați și nu-și dau seama că ocupă rampa de la trotuar sau apasă din nou același buton. Astea, însă, chiar nu sunt problemele importante.

      Să vezi un pieton cum poate face o listă de idioți remarcând șoferii care nu opresc la trecerea de pietoni deși alte mașini, de pe alte benzi, au făcut-o, iar pietonul e în traversare. Acolo treci la mustață pe lângă un accident poate mortal și un dosar penal. Aia e idioțenie, nu faptul că doi pietoni apasă același buton.

        (Citează)

    • Gradele de idiotenie enumerate de mine nu sunt egale, nici in ordine.
      Sa fii distrat cand traversezi poate fi fatal.
      Traversarea se invata in cei 7 ani de acasa, nu la scoala de soferi.
      Am zis si eu despre soferi ca sunt de tot felul – mai sunt aia care parcheaza inainte de treceri sau pe trecere si iti iau toata vizibilitatea, dar si pietoni care traverseaza prin fata autobuzului oprit in statie.
      Fix din cauza celor care nu opresc cand pe cealalta banda sunt masini oprite trec eu pana la jumatatea drumului, incetinesc si lungesc gatul sa ma asigur iar.

        (Citează)

    • Ah, tot la Șincai. O toantă vorbea la telefon și nu era foarte atentă. Când oamenii din jur au început să traverseze pe roșu, a traversat și ea cu ei.

      Când oamenii din jur s-au oprit la axul drumului, cum se întâmplă, ea a continuat traversarea. A evitat-o o mașină la mustață, schimbând banda și trecând razant pe lângă ea.

        (Citează)

  15. nwradu:
    Mulți nu au carnet și atunci nu știu cum trebuie procedat la trecerea de pietoni.

    Si cu toate astea nu traiesc intr-o lume paralela. Consider ca la scoala trebuie predata obligatoriu o forma de educatie si responsabilitate rutiera.
    Bine, eu mai consider ca la fel de obligatorii ar trebui sa fie si educatia sexuala si nutritionala. Si neaparat un curs de comunicare. Hai ca nu-s multe.

      (Citează)

    • Sunt de acord cu tine, în totalitate, dar asta nu schimbă realitatea din teren.

      Dacă nu dai de carnet, n-ai de unde să știi ce spune codul rutier despre mersul cu bicicleta, traversare șamd. E o scăpare a școlii, da.

        (Citează)

    • Iona: Si cu toate astea nu traiesc intr-o lume paralela. Consider ca la scoala trebuie predata obligatoriu o forma de educatie si responsabilitate rutiera.
      Bine, eu mai consider ca la fel de obligatorii ar trebui sa fie si educatia sexuala si nutritionala. Si neaparat un curs de comunicare. Hai ca nu-s multe.

      … si educatie financiara, eventual si politica, dar nu cum se facea pe vremuri.

        (Citează)

    • Aia politică e importantă, da. Am chiar o idee de articol care explică de ce.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus