un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Evoluția blogului în 2016, planuri de viitor și multe statistici

3 Jan 2017  ·

GÂNDURI  ·

39 comentarii

Înainte de a vorbi despre cum a fost blogul în 2016 vreau să vă spun în linii mari planul pentru 2017, că trecutul este mai degrabă pentru amatorii de statistici.

Pe scurt, pentru 2017 eu îmi propun următoarele:

  • să răspund mult mai rapid și mai activ la comentarii. Asta este cea mai mare problemă a mea, mă concentrez pe scris ceva nou și ignor discuția. Am luat ceva măsuri (sunt notificat în browser și pe telefon de comentariile noi), voi ține și un browser cu auto-refresh pe pagina de comentarii, sper să nu mai fie o problemă.
  • păstrez sistemul de 3 articole + știri tech pentru fiecare zi, dar vreau ceva mai multe articole personale legate de experiențe, gânduri, DIY și alte lucruri care mi se păreau prea “mici” pentru un articol de blog, dar tocmai, că-i blog personal, nu site-ul suprem al galaxiei, cu accent pe personal. De asemenea, ceva mai multe articole despre chestii importante de moment, că și eu și alții vor să le discute pe măsură ce se desfășoară, nu a doua zi sau ulterior.
  • o nouă temă, undeva după jumătatea anului. De obicei o schimbam la doi ani, au trecut deja. Caut una mai simplă, bine pusă la punct cu responsive-ul. Cea actuală e cu albastru, cea anterioară avea portocaliu, probabil următoarea va fi cu greenery.
  • să creez două categorii noi, una Experiențe în care să grupez articole în care am scris despre cum am încercat ceva inedit (zbor cu balonul, condus o Tesla etc), alta Best Hits în care să pun articolele cele mai citite sau importante pentru mine, ca să vadă și alții dintr-o privire ce scriu din când în când.
  • să nu mai ratez articole. Aș fi putut scrie review-uri la produse pe care le-am testat, aș fi putut scrie de mult mai multe localuri după ce-am fost la ele șamd. La unele n-am făcut-o pentru că m-am mișcat prea lent și a trecut momentul lor. La altele din lipsă de timp, sunt vreo 20 de articole despre turism/locuri vizitate pe care încă nu le-am scris.

Cea mai mare problemă pe care sper să o pot rezolva: creșterea numărului de share-uri. Uneori scriu câteva ore la un articol, muncesc, cercetez, fotografiez, conduc, cheltuiesc – și face 4 share-uri. Și e păcat de toată munca aia dacă nu simt că ajunge la mulți oameni. Pe la 20 de share-uri apare o masă critică de unde popularizarea articolului se auto-amplifică binișor.

2016

Iată cele mai accesate articole:

Cele mai accesate articole pe blog

 

  1. Am vizitat Therme București, iată cum arată
  2. Prețuri la Therme
  3. Therme București se va deschide pe 14 ianuarie
  4. Cel mai bun router 1000 Mbps
  5. Totul despre aeroterme, convectoare, calorifere și radiatoare
Cele mai accesate articole care au fost scrise în 2016

 

  1. Am vizitat Therme București, iată cum arată
  2. Prețuri la Therme
  3. Black Friday 2016
  4. Trei experiențe inedite la Therme
  5. Cineva să-i taie Oliviei Steer accesul la Internet

 

Poate că vă miră topul, dar n-ar trebui. V-am mai spus anterior că articolele despre Therme au fost foarte bine indexate pe Google și shareuite de mii de ori la scriere, ajungând acum în total la vreo 570.000 de vizitatori unici și peste 3.000.000 de pageviews. Și lumea încă se miră de ce scriu în continuare despre asta.

Practic, topul este denaturat de ele, că sunt mult peste orice altceva scris în mod normal. Și articolul cu routere și aeroterme denaturează topul pentru că le promovez eu separat prin AdWords. De fapt, dacă ignor aceste articole și fac un top pe categorii al articolelor publicate în 2016, el arată așa:

Gânduri:

  1. Cineva să-i taie Oliviei Steer accesul la Internet
  2. Ce este de fapt poluarea și cât de poluat este Bucureștiul
  3. Parlamentarii pregătesc revenirea la fumatul în spații publice, iar legea a trecut deja de Senat
  4. Întotdeauna uitați-vă pe vizor când vă sună cineva la ușă (foarte amuzant, merită citit)
  5. Metrorex recunoaște că a mințit cu seninătate publicul

Tehnologie:

  1. Netflix s-a lansat oficial în România
  2. Uscătorul de păr este nociv și cel mai mare neurochirurg se ghidează după știri false de pe net
  3. Cauza problemelor ING: un test al sistemului de stingere cu inergen
  4. Cum arată sediul Electronic Arts România
  5. Micile magazine sunt obligate să instaleze POS-uri

Turism:

  1. Cum să previi furtul din bagaje la aeroport
  2. Mai bine zbori din Satu Mare în București via Londra decât să iei trenul direct
  3. Cazare de lux la Mamaia cu nuntă lângă cameră
  4. Ne-am stabilit deja concediul de vară: Mauritius.
  5. Cum am călătorit 30 de ore până în Mauritius.

Auto:

  1. Easy-R de la Dacia: ce înseamnă cutie pilotată sau robotizată
  2. Vă rog, purtați centura de siguranță și în spate
  3. Tesla 3, cu 200.000 de precomenzi în prima zi, este un moment de cotitură în istoria auto
  4. Încă un an, încă o asigurare RCA scumpă
  5. Limita de 80 km/h pe autostradă nu-i pusă degeaba!

Food & Lifestyle:

  1. Patinoarul lui Țiriac este gata
  2. Am fost în noul mall Parklake
  3. Cum să faci un minunat ciolan de porc la cuptor
  4. Turul Cafenelelor: caut cele mai bune cafele din București
  5. Cheesecake-ul este foarte ușor de pregătit în casă

Cel mai citit articol cu linkuri de duminică: cel din 25 decembrie. Cele mai citite știri despre tehnologie: 25 noiembrie.

Cele mai citite review-uri:

  1. routerul Asus RT-AC1200G+,
  2. ultrabook-ul Asus UX305,
  3. routerul Asus RT-AC5300
  4. convertibil Asus Flip UX360
  5. smartphone LG G5

Multe Asus-uri în listă, semn că produsele normale atrag oamenii.

Cele mai citite testdrive-uri:

  1. BMW 750Ld xDrive
  2. BMW i8
  3. BMW 330e
  4. BMW i3
  5. Ford Ranger

Aici este exact invers ca la review-uri, mașinile spectaculoase, inedite, atrag mai mult.

Iată traficul pe site în 2016:

2016_trafic_site

Pagini/sesiune: 2,34. Timp mediu pe sesiune: 2 minute 42 secunde.

Și evoluția vizitatorilor unici pe zi. Spike-ul respectiv este primul articol despre Therme:

2016_vizitatori_zi

Am scris în 2016 un total de 1128 de articole, cu 11 mai puține decât în anul anterior. Cam toate sunt muncite, adică includ o opinie, niște gânduri despre ceva, niște cercetare în prealabil. Probabil că pot număra de degete articolele de genul “iată un clip video mișto”, care mie mi se par chestii de umplutură, nu blogging.

Dintre acestea, 61 au fost publicitare, cu 14 mai puțin decât anul trecut. În procente, asta înseamnă 5,4% (față de 6,5% anul trecut), adică fix în mijlocul procentului dorit de mine.

2016_articole_p

Vorbind pe categorii, repartiția este următoarea:

2016_articole_categorii

Ca și anul trecut, iată câți bani am câștigat din blog, defalcat pe fiecare lună.

fara_imagine

Nu m-am putut abține. Ce pot să vă spun este că suma totală este aproximativ aceeași ca-n 2015, ceea ce are diverse explicații: bugete similare, dispariția unor clienți buni din anul anterior, dar am compensat prin unii noi șamd.

Un top al celor mai citite articole publicitare arată așa:

  1. Lunga listă de lucruri cumpărate de Black Friday
  2. Informații despre Black Friday la eMAG
  3. Am vizitat birourile din AFI Park pentru a vedea condițiile de muncă
  4. Galaxy S6 și Note 4 la 1.999 lei în noaptea aceasta la Media Galaxy
  5. Taxa auto de pe OLX nu este o pierdere, ci o investiție

Top comentarii:

2016_comentarii

Au fost în total în jur de 20.160 de comentarii aprobate în acest an.

Statistici despre cititori:

  • 87% sunt din România, urmează Marea Britanie cu 2,4% și Germania cu 2%. Ca o notă personală, Republica Moldova este pe locul 8, cu 0,53%, și nu știu cum să cresc acest procentaj pentru că multe articole nu depind de țară, le-ar putea citi și moldovenii.
  • 50% sunt din București, 3,5% din Timișoara, 3,18% din Cluj, urmează Iași, Brașov, Constanța, Ploiești, Craiova, Sibiu
  • 64% utilizează Chrome, urmează Safari, Firefox, Android browser, IE, Opera, Edge
  • desktop 48,8%, restul de pe mobile
  • 45% Windows, 35% Android, 13% iOS, 2,6% Mac, 1,15% Windows Phone, 1,14% Linux. Din Windows, avem 49% pe 7, 30% pe 10, 11% pe 8.1, 6,3% pe XP. Din Android, majoritatea sunt pe 6.0.1, un semn bun.

Iată distribuția pe sexe, conform datelor deduse de Google Analytics și conform fanilor de Facebook ai blogului:

2016_sex

Și distribuția pe vârste, conform acelorași două surse:

2016_varsta

Vă mulțumesc tuturor pentru că citiți blogul, pentru “contribuția” la aceste statistici, cum ar veni.

 

    39 comentarii

  1. Petronel Dobre

    03/01/2017 la 6:53 AM

    Tie chiar iti plac statisticile, graficele, topurile! :))

      (Citează)

  2. Felicitari pentru realizarile din 2016 si mult succes in indeplinirea dorintelor puse!

      (Citează)

  3. Îți las CVu meu pentru un post de secretară? Pentru articolele alea ce nu apuci să le scrii post testare produse sau mâncat ici și colo? Aș face-o cu mare drag. :P

    La un 2017 mai mare, cu mai multe comentarii și mai multe articole cu tentă personală.

      (Citează)

  4. Ar mai trebui sa faci ceva legat de moderarea comentariilor. Cei care sunt vechi pe aici, să primească ok by default. Eu am un comentariu la moderare probabil doar pt ca e prea lung.

      (Citează)

    • Ah, chiar, să detaliez sistemul:
      – comentariile cu două linkuri intră automat în moderare
      – cei care nu au nici un alt comentariu aprobat intră automat în moderare
      – cei care folosesc cuvinte interzise intră automat în moderare. Din păcate, sistemul ia și cuvinte incluse, de exemplu va bloca “populație”, ceea ce duce în moderare diverse comentarii.

      Până la urmă, moderarea lor ține tot de citirea lor mai rapidă.

        (Citează)

  5. Succes si in 2017 :)

      (Citează)

  6. Tot asa si la mai mare!

    O sugestie de rubrica / categorie generala – Entertainment? Locuri prin care ai fost /auzit care ar merita bifate / incercate macar o data de pe aici sau pe afara , parcuri de distractii , muzee , expozitii , etc.

      (Citează)

    • Mulțumesc.

      Cam ce zici tu se vrea categoria Food & Lifestyle. Nu m-am gândit să scriu despre muzee și expoziții, dar poate o voi face.

        (Citează)

  7. “Păstrez sistemul de 3 articole + știri tech pentru fiecare zi, dar vreau ceva mai multe articole personale legate de experiențe”

    O sa-ti scada traficul pe termen lung.

      (Citează)

  8. Deci 4 din 5 cele mai citite articole de pe blog sunt despre terme

      (Citează)

    • 3 din 5, dar sunt cazuri speciale. Cel de pe primul loc are 60.000 de share-uri. Cel cu prețurile are vreo 10.000, dar apare foarte sus în Google.

      Pentru mine este o demonstrație a faptului că lansările sunt importante, mai ales dacă scrii în momentul zero despre ele.

        (Citează)

    • 4 din 5, ca si aerotermele e terme.

        (Citează)

  9. nah ca am intrat in top spammeri… pardon, comentatori :D

    pentru 2017 astept top-ul vinurilor romanesti si nepastilate din hypermarket-uri
    (sau cum sa te imbeti “fancy” cu un salariu mediu pe economie)

      (Citează)

    • Alea DOC sunt nepastilate. Manevre se fac la vinurile foarte ieftine, cele la “PET”. Poți găsi destule vinuri bune în intervalul 20-40 lei.

        (Citează)

    • Mai aduc aminte de Lacrima lui Ovidiu… made in Spania ?

      Insa propunerea mea de “topul vinurilor romanesti”, din punctul tau de vedere (detinator de blog demisec…) ar putea fi ceva nou si ar merge cu unele retete culinare.

        (Citează)

  10. Acel gigi din top comentatori o fi je? Daca da, imi propun ca pentru 2017 sa o las mai usor cu “troleala”…

    Felicitari si la mai mare cu site-ul!

      (Citează)

  11. aparent anul asta am muncit mai mult… sau au frecat-o altii mai mult. stateam mai bine in top in 2015.

      (Citează)

  12. Nu am vazut in top cel mai comentat articol, plus ca vad ca a disparut sectiunea de voturi comentarii, la inceput am crezut ca e din cauza Black Friday.

      (Citează)

  13. Revin cu un comentariu care s-a pierdut in neant:
    1. Felicitari pentru munca si rezultate!
    2. Eu am observat ca reclama pe Facebook este mai eficienta (costuri mai mici, posibilitati de targetare mai mari decat cu Google AdWords).
    3. Apropo de treaba ca vrei SHARE mai mult pt articolele muncite. Corect sa vrei asta. Ma gandesc ca tot promovarea pe Facebook te ajuta cu asta. Obtii doua lucruri dintr-o lovitura: trafic direct si SHARE acolo unde utilizatorii sunt foarte incantat de ceea ce vad.
    4. La chestia cu cititorii din Republica Moldova ma gandesc ca tot o campanie Facebook targetata pe aceasta zona te-ar putea ajuta.

    Mult succes in continuare!

      (Citează)

    • Mulțumesc!

      În principiu, Google AdWords și Facebook Ads sunt diferite: în primul caz servești reclame unor oameni care caută activ niște informații/produse, în al doilea caz le propui produsul tău unor oameni cărora crezi că li s-ar potrivi.

      Promovarea blogului e destul de greoaie. Traficul direct e mic, share-ul la fel prin Facebook Ads, costul e mare. Mai bag câte 10 lei în articolele mari (review-uri, testdrive, chestiile importante), dar fără mare rezultate.

      Oricum, eu vorbeam de creșterea organică, nu de cea plătită. Aia e altceva.

      Pentru Moldova m-am gândit și eu la o campanie publicitară, mă mai gândesc.

        (Citează)

  14. Nu ştiu dacă e locul potrivit pentru discuţia asta, dar e o veste proastă cea legată de bani. Bănuiam asta, am simţit-o şi eu la un nivel mai mic, dar nu e foarte relevant pentru că eu nu mă concentrez pe asta.

    46% creştere a traficului şi câştiguri similare în campanii înseamnă că ai avut rezultate mai bune pe aceiaşi bani. Ceea ce nu-i un semn tocmai bun.

    Mă rog, era de aşteptat, ţinând cont că mai toate brandurile au testat apele pe vlogging în 2016.

      (Citează)

    • Da, o altă soluție este să cresc prețurile sau să accept doar acele campanii cu bugete mari, dar cu cerințe speciale, de exemplu articole ample, chestii complicate șamd. Rămâne de văzut ce aduce 2017.

        (Citează)

    • Pai ce-ai facut, Bobita? Ti-a crescut ratingul si tu nu ai marit preturile?

        (Citează)

  15. Felicitari pentru 2016 si un an 2017 mult mai bun tuturor. La multi ani.

      (Citează)

  16. Bafta pentru 2017.

    O sugestie: sunt abonat la feed-ul cu articolele noi si acolo imi vine continutul intreg al articolelor. Poate ar fi bine sa limitezi putin textul acolo, sa fie titlul si vreo 100 de caractere, nu are rost articolul complet.

    Stiu, pot seta modalitatea de afisare in reader (inoreader) cu carduri (unde trunchiaza automat continutul), dar prefer lista, unde dau scroll si cand am trecut de articol il marcheaza automat ca si citit.

      (Citează)

  17. Parca inainte faceai mai multe reviewuri la produse.. ar fi fain sa revii un pic la treaba asta :)

      (Citează)

  18. Te citesc de multi ani chiar daca nu prea comentez. Pot spune ca ai evoluat frumos, blogul tau este printre primele siteuri pe care le accesez dimineata. Keep up the good work!

      (Citează)

  19. La mai mare. frumos articol (si mie imi plac statisticile)

      (Citează)

  20. Anul trecut parca ai castigat mai mult in lunile de vara (iunie, iulie, august).
    Or fi fost mai multi cititori plecati in concedii anul asta?
    Felicitari pentru spike-ul ala din Ianuarie. In conditii dintr-astea m-as lasa si eu de job si m-as apuca de blog

      (Citează)

  21. Bafta in continuare.

      (Citează)

  22. Cât despre votul la comentarii, nu cred că mai revine. Tabela din baza de date ce reținea alea a ajuns la vreo 80 MB, că pentru fiecare comentariu reține cine a votat, când și cum. Dacă nu găsesc o metodă de a o curăța complet în fiecare lună, nu o mai pun la loc. Plus că prefer ca lumea să comenteze cu “bine zis” sau “nu sunt de acord” decât să dea un click.

    80 MB nu mi se pare mult. La cate inregistrari ajunsese? La cat de mult investesti in blog, cred ca 1GB cel putin alocat pentru baza de date ar fi decent.

      (Citează)

    • Era a treia tabelă ca dimensiunea, după cea cu textul articolelor și după cea cu comentarii în sine. Spațiul e nelimitat, dar trebuie să mai eficientizăm încărcarea.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus