blog demisec cu note fine de tehnologie

Mașina mică răstoarnă SUV-ul mare

Clock icon

28 Dec 2016

Tag icon

AUTO

Comments icon

20 comentarii

Este o mare știre pe net despre cum o mașină Tesla și-a avertizat șoferul că undeva în față urmează să aibă loc o coliziune între alte două mașini. Are și clip video.

Acum, despre avertizarea respectivă nu știu ce să zic. Dacă vă uitați la clipul video, veți vedea că mai degrabă Tesla a detectat niște mașini oprite în față (încep să fie vizibile când cea roșie începe să schimbe banda) și de asta făcea bip-bip, nu pentru că știa că urmează o coliziune. Chiar nu mai contează.

Pentru altceva ar trebui să vă uitați la clipul video. Mie mi se pare uimitor cum mașina aia mică, care arată ca un Fiat Punto sau un Corsa mai vechi, dă peste cap de câteva ori ditamai SUV-ul. Dacă nu erau panourile se separare a sensurilor, îl împingea pe contrasens unde îl lua tare altul. Cred că acea Corsa e de două ori mai ușoară, dar uite ce se poate întâmpla.

Un motiv în plus să purtați mereu centura de siguranță. Eu mi-o pun și când stau în spate.

sursa: Ubergizmo.

    20 comentarii

  1. SUV-ul a ricosat din panoul de separare, avea viteza mare si de asta s-a rostogolit, putea sa fie lovit si de un tico, cred ca soferul SUV s-a speriat si a tras stanga.
    Nu-mi dau seama cum a intrat masina rosie in SUV, fie SUV-ul a pus frâna fie masina rosie era prea aproape de SUV.

      (Citează)

  2. @Radu – nu era greu sa prezica accidentul. Daca a detectat SUV-ul ca rula cu viteza mica, iar Corsa ca nu incetinea, era clar.

      (Citează)

  3. SUV-ul a frânat brusc și de aia s-a oprit Tesla. Radarul Tesla monitoriza ambele mașini din față. E relativ nouă funcția asta.
    Cât despre SUV: inerție mare, centru de greutate ridicat….

      (Citează)

  4. E miscarea cu care politia americana opreste fugarii pe autostrada. Lovitura in roata din spate din lateral duce la asa ceva.

      (Citează)

  5. speedy.gonzales

    28/12/2016 la 5:43 PM

    lovitura in roata spate poarta numele de manevra PIT

      (Citează)

  6. Nu se mai incarca video! Apare ca fiind privat.

      (Citează)

  7. Dacă nu era parapetul, SUV-ul nu se mai răsturna

      (Citează)

  8. In noile masini Tesla cu autopilot hardware 2.0 (8 camere + sonar + radar), radarul vede sub masini, adica vede 2 masini inainte, la o distanta destul de mare. Ai cateva secunde sa reactionezi tu sau reactioneaza masina in ultimul moment, chiar daca Autopilot nu este activat. Cel mai tare mi se pare accelerarea rapida, cand masina vede ca vine ceva din spate cu mare viteza :D https://youtu.be/JwknRVjUBCg

      (Citează)

  9. Ce mi se pare mie interesant e reactia diferita in Rusia vs US. La multe din accidentele filmate cu dashcam in Rusia vezi opriti multi participanti si ies sa dea o mana de ajutor. In America toti se uita, eventual suna la 911 si pleaca.

      (Citează)

    • Păreau să fi ieșit și aici destui. Oricum, 4-5 oameni sunt suficienți. Dacă se strâng 30 nu ajută cu nimic în plus.

        (Citează)

    • E din Olanda filmarea.

      Nu văd pe nimeni să fi condus mai departe, pe lânga accident. Lumea oprește, dar e precaută, pentru că e pe autostradă. În situații din astea se întâmplă des accidente în lanț. Nu poți să oprești și să sari brusc din mașină pentru că poți fi surprins de vreun neatent care vine din spate.

        (Citează)

  10. Îmi pare mai mult avertizare de impact, nu neapărat ca a ‘prezis’ accidentul. Am și eu la mondeo ceva asemănător, un senzor în fata care detectează când mașină din fata frânează și eu nu. Îmi bipaie și apare semn mare în bord cu ‘collision alert’ sau ceva de genul. Dacă mai am și pilotul automat pornit, îmi și frânează singura.

      (Citează)

    • Liviu, mare smecherie la tesla e ca vede si masina din fata masinii ce e in fata ta. Pana sa ajunga ford sau altii la nivelul asta de tehnologie…o sa mai treaca ani. Momentan ford testeaza niste masini cu capabilitati self-driving carora le-au umplut portbagajul de calculatore si le-au instalat tot felul de excescente pe caroserie https://www.youtube.com/watch?v=6QJeaK7U87o
      Ma mir cum nu le e rusine sa iasa cu asa ceva, stiind cat de elegant si subtil sunt deja rezolvate problemele astea la tesla.

        (Citează)

    • Fanboy much?

      O companie de prestigiu nu poate iesi pe strada cu ceva ce poate pune viata in pericol fara o mie de teste si echipamente redundante. Ar putea pierde mai mult decat divizia de automobile electrice cu capabilitati de self-driving.

      Altfel, sa zici ca pe Tesla nu ar fi o groaza de calculatoare e habarnism.

        (Citează)

    • Si mai e o chestie, poate Opel ar vrea chiar sa isi omologheze vehiculele ca self-driving. Are puterea asta si poate chiar avea un cuvant de spus in stabilirea standardelor de siguranta. Tesla merge pe burta cu asta, spun ca e doar asistenta.

        (Citează)

    • John:
      Ma mir cum nu le e rusine sa iasa cu asa ceva, stiind cat de elegant si subtil sunt deja rezolvate problemele astea la tesla.

      În fazele incipiente ale dezvoltării smartphone-ul tău arăta mai degrabă ca un caculator desktop desfăcut decât ca un telefon.

      Oamenii care lucrează la sistemul ăla trebuie să aibă acces facil la componente și sa le poată demonta/schimba/măsura etc. Nu pot face development pe componente miniaturale lipite permanent pe o placă de circuit și ascunse în bordul mașinii.

        (Citează)

    • Fara indoiala ca si tesla are la bord calculatoare si camere si senzori si radar si lidar etc, dar sunt integrate armonios fara sa iti dai seama ca exista. Si fac o treaba al naibii de buna, in curand excelenta.

      Rusinea ford vine din faptul ca ei sunt la nivelul la care erau calculatoarele acum 20 de ani, iar tesla e la nivel de smartphone 2016. Nu zice nimeni ca trebuie sa scoata pe piata produse netestate care sa puna viata in pericol, dar sa te apuci in 2016 spre 2017 sa testezi abia in variante pre-alfa tehnologii care la altii se apropie de maturizare…e o problema. Niste persoane de acolo au dormit ani intregi si viziunea lor a fost egala cu zero. Si se pare ca inca este.

      N-ar fi exclus sa puna lacatul pe porti genul asta de mamuti auto…invatati decenii intregi sa stoarca bani fara sa inoveze nimic. Au tras de motoarele astea nenorocite pana nu au mai putut. Au picurat cate un strop de tehnologie veche de 5 ani in masini cu care s-au laudat ca ce minuni fac.

        (Citează)

    • Dude, din nou:

      1) Mașina de development a Tesla avea computere în portbagaj
      2) Mașina pe care Ford o va lansa pe piață nu va avea computere în portbagaj

      Compari un produs finit cu un produs în dezvoltare.

        (Citează)

    • VOC, e chiar asa greu de inteles un text de cateva fraze? Problema nu e la calculatoarele din portbagaj, ci la momentul in care se plimba ei cu calculatoarele in portbagaj…in timp ce altii (tesla) sunt deja la nivel de mici detalii. Intelegi acum?

      Industria auto clasica a ramas in alta era si se misca greu ca un mamut. Pare ca inca nu le vina sa creada ca viitorul nu e in motoarele de 0.9 sau in niste borduri cu rezolutii de 640×480. Ce faceau acum un an? Acum 2 ani? Acum 5 ani? Sperau ca lumea o sa fie impresionata in continuare sute de ani de acum incolo de “full piele” si inca 10 cai putere.

        (Citează)

  11. Chiar înainte de a ajunge Fiatu roşu în dreptul podului, se vede prin parbriz că SUVul a pornit stopurile de frînă (secundă 02), şi imediat cum Fiatu se trage un pic spre dreapta, se vede că şi maşină din faţa SUVului era cu stopurile pornite. Chiar la începutul filmării viteza afişată este 114 km/h, ceea ce pentru bandă IIa de circulaţie este totuşi puţin. Presupun că un idiot din faţă a încetinit, din cine ştie ce motive, astfel că s-a creat un blocaj, Fiatu a continuat să meargă cu aceeaşi viteză, sau chiar să accelereze ca să poată devansa maşina aflată în partea dreapta. Se vede clar că Fiat-ul nu a frînat deloc, chiar dacă a văzut că SUV-ul deja mergea de ceva timp cu frîna pusaă. A considerat că poate ocoli maşinile şi a ciocnit din spate SUVul. Urmarea este clară.
    Nedumerirea mea cea mai mare e cum naiba ditamai SUVul a fost practic ridicat în sus de o praştie de maşină. Chiar aşa de instabile sînt SUVurile ?
    Acuma observ, după multe reluări, că şi maşina din dreapta, în momentul cînd a văzut că Fiat-ul se trage un pic spre dreapta, deja pune frînă (secunda 05), deci a încercat să lase Fiat-ul să treacă prin faţă lui. Dar Fiat-ul cel încăpăţînat a făcut-o de oaie.
    Aş fi fost curios cine din faţă a încetinit şi pentru ce motiv, pentru că posibil să fie un habarnist de conducător ce nu ştie să meargă pe autostrada. N-am de unde să ştiu, nu se arată în filmare.
    O atenţionare pentru tembeliştii care vor cu orice preţ să se strecoare printre maşini !

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus