un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Samsung intră puternic în domeniul smart car / automobile conectate

15 Nov 2016  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

15 comentarii

Iată o știre recentă interesantă: Samsung va cumpăra Harman International Industries pentru 8 miliarde de dolari, toți cash, intrând astfel și mai bine în domeniul mașinilor conectate, al sistemelor audio inteligente și al interfețelor pentru șoferi, concurând cu soluții precum Apple CarPlay  și Android Auto.

Dacă, auzind Harman, vă gândiți la Harman Kardon, vă gândiți bine. Numele oficial al companiei este Harman International Industries și deține branduri precum AKG, Harman/Kardon și JBL în domeniul echipamentelor audio, dar 65% din cifra de afaceri de 7 miliarde a anului trecut a venit din domeniul auto.

Eu am avut surpriza să văd cu ce se ocupă Harman de fapt la MWC Barcelona de la începutul anului, când m-am dus pe la standul lor sperând să văd vreo boxă nouă și am descoperit numai demonstrații auto, interfețe, interconectări, studii de caz șamd.

Și după cum puteți simți deja analizând mașinile noi de pe piață, se introduc tot mai multe interfețe inteligente, conectivitate cu telefonul sau cu rețeaua mobilă, sisteme smart car de control sau monitorizare de la distanță și automatizări ale diverselor sisteme clasice de pe autovehicule. Cineva trebuie să proiecteze toate acele sisteme și programe de recunoaștere vocală sau interconectare cu telefonul.

Harman’s connected car and audio systems include embedded infotainment, telematics, connected safety and security.

Și asta ignorând linia de business tradițională reprezentată de sistemele audio de pe mașini, unde Harman are o prezență bună.

harman_01

Așadar, Samsung devine un jucător mare și în acest domeniu. Am mai spus și cu alte ocazii: în timp ce veniturile din zona smartphone sunt variabile, iar concurența din China trage constant prețurile în jos, în domeniul automotive se cer diverse autorizări și teste și un nivel de inginerie încă rezervat unor câteva companii, deci și banii sunt mai mulți. În plus, piața auto are două atribute semnificative: prețuri mari și volume mari, ceea ce împreună înseamnă o sursă bună de venit pentru cei implicați.

În plus, ca în multe alte domenii, conceptul de smart car este în continuă creștere, la fel cum asistăm în paralel și la dezvoltări smart home, smart health șamd. Samsung era deja implicat în piața auto, au un parteneriat Renault-Samsung Motors în Coreea de Sud, acum probabil vor să vândă soluțiile lor și altora. Mă miră însă suma, care pare destul de mică pentru o companie de mărimea Harman.

sursa: Mobile World Live.

    15 comentarii

  1. misto, acum o sa avem update-uri la masina cum avem si la Android, intre 2 si 100 de ani.

      (Citează)

  2. 2 din 3 aricole sunt advertoriale. Comerciantii astia au reusit sa compromita si bloggingul.

      (Citează)

  3. gigi:
    2 din 3 aricole sunt advertoriale. Comerciantii astia au reusit sa compromita si bloggingul.

    Unde PLM vezi tu advertorial aici??? Daca nu te intereseaza subiectul, treci mai departe.
    Personal ma intereseaza. Ca e pe domeniul meu. Si eram curios si de alte opinii.

      (Citează)

    • hai ca iti zic eu parerea mea… harman o sa ajunga o manea, cum a fost beats inca de la inceput

        (Citează)

    • Harman nu se compară cu Beats. Ei operează la alt nivel, la bază, cu tehnologii auto printre care intra și cea audio, dar nu limitată la asta. Faptul ca fac și difuzoare e doar o parte mică din zona lor automotive.

        (Citează)

  4. Era si timpul. Sunt multe masini bune cu o interfata multimedia mai proasta decat o tableta de 99 de lei, inclusiv ce tine de calitatea imaginii, timpul de raspuns, aranjarea informatiei, functionalitatea oferita, conexiune cu alte dispozitive si computerul de bord, posibilitati de upgrade.
    Este foarte ciudat sa vezi o masina de cateva zeci de mii de euro avand un sistem multimedia frate cu ce gasesti la masina de spalat sau cuptorul de microunde.

      (Citează)

    • O tabletă cu Android se mai blochează, mai crapă o aplicație etc. Dar pe sistemele de infotainment nu vrei astfel de probleme..
      În timp ce componentele tabletelor se refolosesc de la o marcă la alta, de la generație la generație, ținând costul redus pentru dezvoltare, în industria auto e altceva. Un sistem de infotainment are un ciclu de viață de cel puțin 3 ani (deci nu ține pasul cu ultimele tehnologii) și necesită costuri mult mai mari: componente electronice produse la scală mai mică, rezistente la condiții variate de temperatură, șocuri mecanice etc.

        (Citează)

    • De asta și avântul mare din ultima perioadă. Și-au dat seama și ei că nu mai merge cu ecrane proaste, rezistive, și interfețe lente, că oamenii vor o experiență similară cu cea de pe telefon.

      Un alt spor a venit odată cu procesoarele rapide, care au permis tot felul de funcții autopilot sau integrări complexe cu alte echipamente.

      Din păcate, testele de autorizare și dezvoltarea pentru fiecare model auto sunt atât de lungi încât tehnologiile rămân în urmă față de alte dispozitive, precum telefoanele, unde lași android să facă aproape totul și doar modifici un pic un firmware cu drivere, dar tot are bug-uri sau vulnerabilități.

        (Citează)

  5. gigi: m o sa avem update-uri la masina cum avem si la Android, intre 2 si 100 de ani.

    Si eu eram ferm convins ca cei de la Harman/Kardon i-au oferit cateva echipamente ca sa scrie articolul asta. Acum sunt 100% sig…. DFQ ?!

      (Citează)

  6. gigi:
    Cred ca pana saptamana viitoare o sa iau o pauza de nwradu.ro

    Eu unul o sa-ti simt lipsa.

      (Citează)

  7. Suma nu mai pare mare atunci cand afli ca HK vinde de 7 miliarde pe an. De-abia asta a fost surpriza pentru mine, ca nici eu nu stiam ca mare parte din business-ul lor e in alta parte decat la scule audio.

    Ok, sigur ca Samsung a platit si o prima acolo pentru ca vor sa se bage tare pe nisa asta, dar ordinul de marime asta e – miliarde.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus