blog demisec cu note fine de tehnologie

volvo xc60Citiți despre SUV-uri noi: testdrive Volvo XC60 și lansarea producției de Ford EcoSport la Craiova.

Încă două dovezi că aeroportul Otopeni este prost organizat

Clock icon

14 Oct 2016

Tag icon

TURISM

Comments icon

6 comentarii

Mai știți când v-am spus că fluxurile în aeroportul Otopeni sunt greșit gândite și orice acțiune contribuie la aglomerație și întârzieri? Plus că, în ritmul de creștere, prin 2017 sau 2018 ne vom călca în picioare pe acolo?

Am mai dat o tură prin aeroport zilele trecute. Iată, de exemplu, parcarea de la Sosiri unde, imediat ce intri, ești întâmpinat de un semn de interzis ce blochează accesul pe primul rând. Nu are nici o noimă, erau destule locuri libere acolo și nici nu sunt rezervate pentru cineva anume.

parcare_otopeni_1parcare_otopeni_2

Din diverse motive misterioase, aeroportul vrea ca tu să conduci direct la al doilea rând și să începi de acolo căutarea unui loc de parcare, inclusiv revenind pe primul rând prin capătul celălalt. În practică, semnul de interzis era ignorat de majoritatea șoferilor care treceau pe lângă el și parcau unde găseau.

M-am uitat cu atenție, rampa de urcare spre nivelul următor al parcării nu este deloc semnalizată. Un simplu panou prins în tavan și care să spună “nivelul 2 pe aici, locuri multe acolo!” ar fi suficient pentru a elibera parterul de mașini, dar nu există așa ceva.

Apoi, pe automatul de plată a parcării era pus un semn care spunea că aparatul nu dă rest. De obicei este veșnic lipit acolo un semn care spune că temporar nu poți plăti cu cardul, așa că nu i-am dat atenție.

automat_parcare_otopeni

Am observat problema când nu am primit rest. Noroc că băgasem 5 lei pentru a plăti 3 lei, că puteam lua o țeapă și mai mare. Aeroportul Otopeni îmi datorează 2 lei, iar scuza cu “nu avem rest” nu mi se pare un motiv bun pentru a fura banii oamenilor.

Și da, mizeria aia e un automat de plată. Știu că pare tablă de informare publică, având în vedere câte hârtii sunt lipite pe el, dar este doar pentru plata parcării. Am mai fost și eu prin mall-uri și am văzut ce sisteme moderne de la Skidata sau Scheidt & Bachmann au adus, cu tichete de hârtie citibile pe orice parte, rapiditate, interfață curată șamd. Există soluții mult mai bune în lume decât astea care, am impresia, au fost un fel de prototip făcut de UTI pentru aeroport.


Cât despre ajuns la aeroport, recent v-am spus că s-a bătut în cuie traseul metroului spre Otopeni pe un drum foarte întortocheat și lung, iar voi mi-ați spus că așa se face, trebuie legătură directă între aeroport și Gara de Nord.

Problema este că această legătură deja există sub forma unui tren Gara de Nord – Otopeni ce-ar trebui modernizat și extins cu doar 1 kilometru pentru a avea stație în aeroport, nu în câmpul de lângă aeroport. Iată comparația între trasee dintr-un articol și mai vechi de-al meu (cu roșu este trenul existent, cu albastru metroul planificat):

harta_tren_metrou_aeroport

tren_gara_nord_aeroport

Și bonus, fostul ministru al Transporturilor a declarat între timp că pasagerii interesați să ajungă în Gara de Nord ar trebui să ia acel tren, care asigură (în teorie) o legătură rapidă între cele două noduri de transport (toată analiza sa este aici). Metroul are cam altă sarcină, adună călători de pe întreaga lungime a traseului, nu-i duce musai pe toți în aeroport ci și la mall Băneasa sau firme din zonă. În concluzie, rămân la părerea mea că ar fi fost mai bine conectat cu M2 la Aviatorilor sau Pipera. Aviatorilor era soluția cea mai bună, se putea săpa sub parcul Herăstrău fără a deranja traficul din zonă.

    6 comentarii

  1. La cât de aglomerată e magistrala spre Pipera nu cred că mai suporta și traficul spre aeroport.

      (Citează)

  2. De acord cu primele puncte, dar ai fost vreodata cu trenul pe traseul ala? Eu am fost. A putit a urina si la dus, si la intorc. Un miros intepator, scaune cu stratul de jeg pe ele, melteni cu papornite si pe langa care sapunul n-a trecut. Cele 15-20 min. de mers cu trenul au fost un cosmar. Sa recunoastem, totusi, ca metroul e momentan singurul mijloc de tranport decent din Bucuresti.

      (Citează)

  3. Parcarile de la Otopeni sunt varza.
    La sosiri in special:
    – nu exista marcaje de nici un fel. nu doar de directie, dar nici care sa-ti indice etajul pe care esti sau sectorul/locul unde parchezi (“sunt in dreapta cum intri, dupa al doilea stalp”..).
    – liftul si scarile pentru calatori si mici si mizerabile. Lifturile par tot sa fie tot timpul defecte.

    La plecari:
    – intrarea in parcare se face dupa ce treci de terminal, nu inainte.
    – nu doar ca nu e acoperita, dar drumul spre terminal se termina in zid iar scara te scoate in strada nu pe trotuar.

    De departe cel mai deranjant pentru mine, este nesimtirea cu care se parcheaza aiurea. Se blocheaza intrarile, iesirile, se parcheaza pe trecerile de pietoni – e un haos general iar politie/gardieni sunt complet absenti.
    Ultima oara, la sosiri parcarea de la suprafata era blocata de o masina cu avariile la iesire la bariera. Clacoase, injuraturi si stat…

      (Citează)

  4. Pardon! Trenul spre aeroport, dacă mai circulă, nu mai poate circula pe traseul desenat de tine. Podul CF de la intrarea în Mogoșoaia e demolat și în curs de modernizare.

      (Citează)

  5. Se putea muuuult mai ieftin si muuuult mai rapind.

    Se mai facea inca o statie pe M4, acum se termina linia la Straulesti (mai au un pic de lucru la ea), se putea foarte bine sa se continue sapatura pana la Otopeni si astfel legai Gara de Nord de Otopeni simplu si elegant fara sa incarci suplimentar linia M2 care e clar ca nu mai face fata in orele de varf la trafic. Daca te uiti pe harta cat mai era de la straulesti pana la otopeni te intrebi de ce nu i-a venit nimanui ideea…. .

      (Citează)

  6. Lasa bro – ca pe baza articolului tau ( confirmat de prostii de la Tarom ) am stat in aeroport vreo 2 ore jumate degeaba acu vreo saptamana… Sa fi avut zbor dupa masa mai ziceam … Da eu am avut la 8:30… sa fii la 5:30 in aeroport ca sa vezi ca nu-i nimic special e misto de tot…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus