un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Digi24 se transformă uneori în Antena 3

13 Oct 2016  ·

GÂNDURI  ·

26 comentarii

La Digi24, pe 4 octombrie, s-a făcut mișto de vloggeri. Luare la mișto din aia cu râsete în platou, cu poza oamenilor pusă pe post și analizat faze amuzante din clipurile lor video.

N-am văzut în direct emisiunea, ci am auzit abia apoi de ea și, văzând reluarea, nu pot decât să mă întreb dacă cei de la Digi24 au înnebunit.

Nu mă așteptam să văd oameni serioși râzând în studio ca niște fete care-au dat prima oară de… bârfă. Poți prezenta o știre despre vlogging, poți povesti că o întâlnire la mall a ieșit prost, poți dezbate de ce tinerii de astăzi urmăresc cu sutele de mii niște vloggeri și în schimb sunt complet dezinteresați de politică, economie sau restul programelor la care muncește inclusiv Digi24.

Când începi să faci mișto de ei și să râzi, ca angajat al unui post TV, înseamnă că ai rămas în pană de idei și că pierzi contactul cu lumea despre care ar trebui să-ți informezi publicul. Râzi, dar nu e râsul tău, cum se spune. S-au terminat subiectele? Nu mai era nici o știre de comentat în acea seară, încât cel mai important subiect devenise o întâlnire la mall cu un vlogger?

Cum te numești atunci când râzi de niște tineri (că au între 16 și 30 de ani) care muncesc la ceva, sunt creativi în felul lor, învață să interacționeze cu lumea, să folosească o cameră video și un soft de editare, să comunice, să tragă la maxim de ce poate social media? Probabil li s-ar fi tăiat brusc râsul dacă ar fi aflat câți bani iau vloggerii pe anumite campanii, că de la hohote de râs poți ajunge rapid la depresie.

Și culmea, asta se întâmplă la o televiziune care mereu a mizat mult pe online. Își transmit jurnalul prin Facebook Live, cer să fie urmăriți pe diverse canale social media, au sau au avut în echipă oameni care tot pe online mizează, precum Lucian Mîndruță sau Moise Guran sau Stelian Muscalu, toți cunoscători ai mediului. V-am spus, e un post bipolar.

digi24_vlog


Nu sunt mare fan al vloggerilor, nu-i urmăresc decât dacă dau alții share la ceva interesant, dar îi respect pentru munca lor. Da, știu ce veți spune, publicului lor nu le poți vinde nimic, sunt niște copiii care se uită la clipuri amuzante pe net.

Da, dar vreo 300.000 de copii pe un canal. Sau 800.000 de copii pe alt canal. Și nu copii, ci tineri, adolescenți. Să ajungi la astfel de cifre nu e ușor deloc, având în vedere că, prin comparație, cele mai citite bloguri generaliste de la noi adună între 15.000 și 25.000 într-o zi normală, zice T5.

Tinerii adoptă cel mai rapid noile tehnologii și noile moduri de comunicare. Probabil că toți cei de aici am avut smartphone înaintea părinților noștri (eu mă protejez singur, nu-i las să-și ia) sau am folosit tot felul de messenger-uri când părinții abia descopereau emailul. Și probabil că, tineri fiind, v-ați priceput mult mai bine la calculatoare sau gadgeturi sau orice altă tehnologie modernă decât cei mai în vârstă, cel puțin la început.

Și da, poate cei 800.000 de tineri care acum se uită la clipurile video ale altui tânăr vor îmbătrâni și vor trece la lucruri mai serioase, că e o limită la cât te poți hlizi pe net. Dar poate că și acel tânăr vlogger sau tânără vloggeriță se va maturiza și va crea clipuri video mai serioase, că acesta este mediul în care știe cel mai bine să se exprime. Vedem ce-o fi în anii următori.

Așa că nu aș râde de vloggeri. În România videobloggingul este un fenomen încă incipient, dar în străinătate oameni precum Casey Neistat au 5+ milioane de abonați și testează primii cele mai noi… orice. Dacă ar fi la Digi24, aia ar fi cea mai cool și cea mai urmărită emisiune a lor.

Jordan Maron și-a cumpărat o casă de 4,5 milioane de dolari în Hollywood Hills, iar Xenia Tchoumitcheva habar n-am câți urmăritori are, dar arată foarte bine și face reclamă la ceasuri IWC Schaffhausen, un brand super-premium pe care, dacă nu mă înșel, îl purta și Kevin Spacey în House of Cards.

Altfel spus, orice este nou este și greu de înțeles sau luat ușor la mișto la început, dar videobloggingul dovedește prin cifre că este aici să rămână, iar “consumul” de video crește masiv de la an la an.

Emisiunea e cea din 4 octombrie, la final, dar fazele principale le-a rezumat Selly aici, așa că mai bine vă uitați la clipul său, mai ales că le zice bine.

    26 comentarii

  1. Jordan Maron aka CaptainSparklez a fost chiar si printre cei acceptati pe waiting list-ul de la noul Ford GT (1 din 500 facute)
    http://nesnfuel.com/2016/07/29/ford-gt-acceptance-letters-are-out-send-youtube-gamer-into-happy-dance/
    Am zis-o si o mai zic: e amuzant si trist in acelasi timp cand vezi ca-i depaseste societatea/tehnologia si raman irelevanti.

      (Citează)

  2. Nu ma prind cum pot fi asa de pe dinafara jurnalistii de la digi. Si nu atat pe dinafara, dar si atat de superficiali.

      (Citează)

    • Nivelul de calitate al contentului difuzat de Digi24 a scăzut considerabil în ultima vreme, pur şi simplu au devenit mediocrii. Prezentatorii sunt şi ei jalnici şi mai ales prost informaţi. Oameni noi la Digi24 sau Pass!

        (Citează)

  3. Aaaaaaaaaaaa…. stai un pic, ca aia nu fac 800.000 pe zi, ci intr-o perioada mai mare de timp. Deci, sa nu comparam mere cu pere.

      (Citează)

    • Am comparat pe undeva audiențele? Digi24 are cam 40.000 în intervalul 19-21. E foarte posibil ca un blogger să aibă tot atâtea vizualizări într-un interval de 2 ore.

        (Citează)

    • Da, dar vreo 300.000 de copii pe un canal. Sau 800.000 de copii pe alt canal. Și nu copii, ci tineri, adolescenți. Să ajungi la astfel de cifre nu e ușor deloc, având în vedere că, prin comparație, cele mai citite bloguri generaliste de la noi adună între 15.000 și 25.000 într-o zi normală
      Am incheiat citatul :)

        (Citează)

    • cartus:
      Da, dar vreo 300.000 de copii pe un canal. Sau 800.000 de copii pe alt canal. Și nu copii, ci tineri, adolescenți. Să ajungi la astfel de cifre nu e ușor deloc, având în vedere că, prin comparație, cele mai citite bloguri generaliste de la noi adună între 15.000 și 25.000 într-o zi normală
      Am incheiat citatul :)

      Ah, credeam că te referi la audiențele TV, că am văzut pe Facebook discuții în acest sens.

      Pentru bloguri… nu cred că cineva are 300.000 de cititori abonați la el. Adică unii care să știe de blog și să-l urmărească pe un canal. Eu ajung la 300.000 de unici pe lună, dar mulți vin din Google, citesc și pleacă fără să știe prea bine unde au fost.

      Până să ai 300.000 care dau like pe facebook sau twitter sau RSS sau intră din când în când pe site e cale lungă.

        (Citează)

  4. TV is dead.

      (Citează)

  5. Zilele trecute, Casey Neistat a inregistrat peste 150 000 de vizualizari pe un video postat de 2 ore.

    Dupa 3 zile, acest filmulet are peste 2 milioane de afisari: https://www.youtube.com/watch?v=rut6FhCS0a8

      (Citează)

  6. Pai vloggerii aia chiar sunt de ras si nu in sensul bun, cum ca ar fi ei amuzanti, ci in sensul in care se mascaresc si cad in penibil.

      (Citează)

  7. Copiii în căutare de entertainment pe YT sunt consumatorii de mâine, asta apropos de făcut campanii cu vloggerii care au un asemenea public. E cu bătaie lungă pentru brandurile cu vechime (‘tradiție’, ahem) în piață.

      (Citează)

    • asta daca vor avea cu ce sa cumpere si nu vor mai sta cu parintii pana la 30-40 de ani, ca nici munca nu prea le place vezi studiile despre millenials si incadrarea lor in munca, in plus rar vad video/bloggari cu teme aplicate gen azi ma filmez cum dau cu sapa, cum repar ceva sau vin cu o tema constructiva (educativ, cum sa?) din care tu ca privitor pret de 10min din viata ta macar sa ramai cu ceva concret dupa acel timp consumat, adica sa zic ca am investit cele 10min nu ca le-am pierdut…ca viata nu e doar hi hi ha ha…vad ca s-au simtit foarte ofensati, sunt curios ce ar face acestia daca maine s-ar inchide Youtube? putin probabil dar ipotetic vorbind? ce stiu sa faca aplicat? ca multi nici la filmat nu prea se pricep desi sunt mari vloggeri, unul singur are scule 4k tipul cu doza care zice ca in 5 ani TV-ul va lucra pt vloggeri, ramane de vazut…

        (Citează)

  8. ca e alba sau neagra … tu ai avut rabdare sa te uiti la cele 10 min ale pustiului?

      (Citează)

  9. Cred că am îmbătrânit, e prima dată când aud de Selly.
    Eu la vârsta lor mă uitam pe Cartoon Network la SWAT Kats.

      (Citează)

    • E același lucru. Selly chiar seamănă cu swat kat-ul ăla cu șapca întoarsă :P

      Important este că pe vremea ta n-au apărut unii la televizor ca să râdă zicând “bă, la ce se uită tineretul de astăzi, două pisici cu un avion care se luptă cu dr Viper folosind tot felul de rachete inteligente, ahahaha”

      Și același lucru se poate spune și despre Ilie. OK, mănâncă mâncare de pisică și linge un cactus. Când o făceau cei din Jackass era ocazie de copiat filmul de pe torrente și râs cu prietenii.

        (Citează)

  10. nwradu:
    Am comparat pe undeva audiențele? Digi24 are cam 40.000 în intervalul 19-21. E foarte posibil ca un blogger să aibă tot atâtea vizualizări într-un interval de 2 ore.

    Dude, indicatorul ala e medie pe minut, nu reach :)))))

      (Citează)

  11. Hai sa va spun o chestie, in caz ca nu e destul de evidenta: – audienta/vizualizarile sunt direct proportionale cu gradul de nonvaloare al continutului. Dus la extrem: un canal de youtube unde as pune clipuri cu “pasarici”, tzatze, ar rupe la vizualizari, worldwide, insa nu as avea tupeul sa ma laud.
    O comparatie gen Doza de has: “noi avem audienta x, digi are de zece ori mai putin” e cel putin deplasata: nu are nici o legatura cu calitatea continutului,poate doar cu capacitatea de a face bani.
    Ca si cum Sandu Ciorba (24 mil viz la Dalibomba!!) s-ar lua de Holograf: “Vai de p… voastra ba, va dati cantareti? Am de 10 ori mai multe viz decat voi”
    – moda/trendurile in randul tinerilor se schimba destul de des. S-ar putea ca vloggerii de azi sa se stinga asa cum s-au stins si Dexter, Johnny Bravo, Tetris etc, pentru noi.

      (Citează)

  12. E din cauza lui Zoso, care s-a apucat de vlogging :)

      (Citează)

  13. E exact aceeași atitudine românească de a ironiza și de a argumenta într-o bulă, atât pe bloguri, cât și la digi. Deci apreciem ce fac ăia mici (că e un efort să filmezi atâta și să postezi), dar nu prea vinde, e cu consumatorii de mâine, alte povești – asta pe bloguri, atât în postări cât și în comentarii.

    Casey Neistat e un om pasionat în primul rând de video. Un vlog de-al lui cuprinde tot felul de filmări și timelapse-uri care nu sunt chiar la îndemâna oricui. Nici nu se poate compara conținutul video bun de pe YT cu ce e pe bloguri. O să vedeți că ăia cu zeci de mii de vizualizări și abonați n-ai nici un comentariu pe blogurile personale.

    Cât despre vândut, e atât de simplu și de normal să-i dai ăluia un ceas să-l țină pe mână și mulți vor vrea și ei dacă e fain, nici măcar nu trebuie să scoți ochii publicului. Deși trist, e cum zicea Andrei Cismaru, că vor vrea toți să faci un video cu șamponul lor, că e mai interesant – campanie. În România e foarte cinic totul – se face ceva pentru consumator, dar care nu are nici un haz sau vreo utilitate și se dezbate pe bloguri – a se vedea aia cu f64 și Moș Crăciun.

      (Citează)

  14. nwradu: tu ai avut rabdare sa te uiti la cele 10 min ale pustiului?

    la blah-blah-uri eu dau skip. din 10 minute fac un rezumat de 2 minute.

      (Citează)

  15. nwradu:
    Am comparat pe undeva audiențele? Digi24 are cam 40.000 în intervalul 19-21. E foarte posibil ca un blogger să aibă tot atâtea vizualizări într-un interval de 2 ore.

    incetati sa mai aberati facand comparatii intre audienta TV si accesarile de peste zi ale unui blog sau vizualizarile de pe youtube. Audienta TV inseamna cati oameni s-au uitat in medie pe minut la emisiunea X sau in intervalul X. Deci PE MINUT. Sa vedem cate “vedete” din online aduna pe minut cateva zeci de mii de oameni.

    Exemplu de la ultima editie vocea romaniei:

    “Pe întreaga durată de difuzare, la nivel național, peste 1.7 milioane de telespectatori au urmărit competiția în care doar vocea contează, iar în minutul de maximă audiență de la 21:47, cea mai bună competiție a vocilor a adus în faţa televizoarelor aproape 2.5 milioane de români.”

    Deci nu pe toata durata emisiunii s-au uitat in total 1.7 milioane. Intelegi? Aia a fost media pe minut. Pentru ca minutul de aur (minutul in care s-au uitat cei mai multi telespectatori) a avut doar el 2.5 milioane de oameni.

    Acum puteti sa incetati aberatiile? Internetul, mai ales cel romanesc, e la ani lumina de TV si asa va ramane. Din simplul fapt ca toti cei care activeaza in online sunt de un nivel intelectual sub mediocru. Sunt exclusiv persoane ramase somere sau incapabile sa practice o activitate (eventual conform scolii terminate)…si s-au refugiat in online unde e loc de manevra.

    Vlogerii nu produc nimic. Ala nu e continut ce fac ei. E mizerie constanta. Si bivolaru avea mii de oameni care il urmau si beau urina, dar asta nu il valida in vreun fel sau il facea demn de respect. Exact asa si nulitatile absolute de pe net nu au cum sa se valideze niciodata prin simplul fapt ca au “followeri” sau “unici”. Ei tot niste nulitati vor ramane, pentru ca nici unul nu a facut absolut nimic in viata.

      (Citează)

    • Hai bre lasa-ne cu televiziunea ta. Adolescentii si publicul comercial sunt calare pe internet de dimineata pana seara. Tinerii in special sunt cu ochii in smartphone sau laptop de cum se trezesc si pana se culca. Televiziunile mai fac ceva audienta seara in prime time dar si atunci de cele mai multe ori televizorul e deschis doar pentru atmosfera (zgomot de fond). Televiziunea e pe duca. Uita-te si tu la ce era o data PRO TV-ul si unde au ajuns. Se chinuie sa supravetuiasca. De restul televiziunilor nici nu mai vorbesc.

        (Citează)

  16. john: incetati sa mai aberati facand comparatii intre audienta TV si accesarile de peste zi ale unui blog sau vizualizarile de pe youtube. Audienta TV inseamna cati oameni s-au uitat in medie pe minut la emisiunea X sau in intervalul X. Deci PE MINUT. Sa vedem cate “vedete” din online aduna pe minut cateva zeci de mii de oameni.

    Exemplu de la ultima editie vocea romaniei:

    “Pe întreaga durată de difuzare, la nivel național, peste 1.7 milioane de telespectatori au urmărit competiția în care doar vocea contează, iar în minutul de maximă audiență de la 21:47, cea mai bună competiție a vocilor a adus în faţa televizoarelor aproape 2.5 milioane de români.”

    Deci nu pe toata durata emisiunii s-au uitat in total 1.7 milioane. Intelegi? Aia a fost media pe minut. Pentru ca minutul de aur (minutul in care s-au uitat cei mai multi telespectatori) a avut doar el 2.5 milioane de oameni.

    Acum puteti sa incetati aberatiile? Internetul, mai ales cel romanesc, e la ani lumina de TV si asa va ramane. Din simplul fapt ca toti cei care activeaza in online sunt de un nivel intelectual sub mediocru. Sunt exclusiv persoane ramase somere sau incapabile sa practice o activitate (eventual conform scolii terminate)…si s-au refugiat in online unde e loc de manevra.

    Vlogerii nu produc nimic. Ala nu e continut ce fac ei. E mizerie constanta. Si bivolaru avea mii de oameni care il urmau si beau urina, dar asta nu il valida in vreun fel sau il facea demn de respect. Exact asa si nulitatile absolute de pe net nu au cum sa se valideze niciodata prin simplul fapt ca au “followeri” sau “unici”. Ei tot niste nulitati vor ramane, pentru ca nici unul nu a facut absolut nimic in viata.

    In sfarsit un comentariu inteligent.

    Daca ar fi sa luam in calcul ce zice NwRadu ar insemna ca manelistii sunt repere de viata.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus