blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Test drive: noul Mercedes GLC Coupe

Clock icon

27 Sep 2016

Tag icon

AUTO

Comments icon

14 comentarii

Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC Coupé

Una dintre vedetele prezentării Mercedes a fost noul GLC Coupe. GLC-ul este al doilea SUV ca mărime din oferta curentă Mercedes, un model mai tineresc, unul ce nu arată de parcă ar trebui să fii mare director înainte să te urci în el, dar cu toate dotările și confortul pe care-l aduce brandul Mercedes în ecuație.

Versiunea Coupe are un aspect și mai sportiv, transmițând clar că este o mașină cu care să te distrezi, cu care să-ți trăiești bine viața. Uitați-vă cum este înfățișată în fotografiile oficiale! Cui nu i-ar plăcea să conducă o mașină puternică și confortabilă pe astfel de drumuri?

Și eu am condus-o pe niște drumuri inedite, prin asta înțelegând undeva prin satul Butimanu din Dâmbovița, unde patru astfel de Mercedes-uri, strecurându-se cu greu pe un drum blocat de un bâlci local, printre țărani cu găina la subraț, au atras privirile de parcă ar fi fost nave spațiale.

Și asta e frumusețea modelului GLC, fie el în caroseria standard sau cea coupe. Este genul de mașină bună și la drum scurt și la lung, cu care poți merge ziua la muncă sau poți bate Europa în toate direcțiile, mereu în confort și cu siguranța pe care ți-o conferă toate sistemele active și pasive Mercedes.

Mașina arată foarte bine. Masca este din cele noi, de zici că ai bijuterii acolo, o formă rotunjită ce ce arată ca un cer înstelat, centrat pe marea siglă Mercedes din față. Undeva sub ea se ascund radare și alți senzori.
mercedes_glc_coupe_3

Mercedes-Benz GLC 350 e Coupé

GLC-ul Coupe este suficient de înalt pentru a fi considerat un SUV, că de exemplu eu am oarece rețineri în a numi așa modelul mai mic, GLA. Aici nu sunt surprize, însă. GLE-ul are proporțiile corecte, nu pare “tanc”, dar nici “jucărie”, iar varianta Coupe cu haionul ei oblic i se potrivește bine.

Interiorul arată ca la Mercedes-urile de ultimă oră. Gurile de ventilație sunt rotunde, iar consola centrală include unități subțiri (1-DIN?) și un spațiu de depozitare ascuns sub un capac. O Interfața cu sistemele mașinii se află mai degrabă între scaunele frontale, unde găsim rotița de control cu senzor tactil pe ea, butonul ce reglează modul de rulare a mașinii (Confort, Sport etc) precum și butonul de volum pentru sunet. Acesta este singurul care nu mi-a plăcut în ce privește interiorul, pus acolo pe partea pasagerului, cu aspect de rotiță industrială îngropată pe jumătate în consolă.
mercedes_glc_coupe_6
mercedes_glc_coupe_5
16C470_0616C470_07

În rest ai uzualul ecran color, de înaltă rezoluție, pe centru, iar bordul este o combinație de ceasuri analogice cu ecran color. Opțional, desigur, poți avea un afișaj HUD pe parbriz.

Eu am condus o mașină cu un interior “negru cu negru”, nu foarte interesant, dar sunt multe pachete și linii de echipare din care să poți alege, așa că nu vă luați musai după ce vedeți în fotografiile și clipul meu. Mașina poate arăta și ca mai jos:

Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC Coupé

Confortul este sporit de tot felul de sisteme oferite standard sau opțional: climatizare Thermotronic cu 3 zone, volan multifuncțional încălzit, plafon panoramic glisant, scaune încălzite inclusiv în spate, scaune cu ventilație în față, plus că au funcție de memorie. Există chiar și tot felul de lumini ambientale discrete.

Partea multimedia este asigurată de un sistem surround cu difuzoare Burmester și poți opta și pentru un tuner TV DVB-T, ca să te uiți direct la televizor.

Dotările de siguranță activă și pasivă sunt mai multe decât pot enumera. Aș vrea să amintesc camerele montate de jur împrejur care-ți arată mașina de sus, ca din satelit, pentru a te ajuta în manevrele de precizie, parcarea automată Parktronic, sistemul inteligent de faruri, radarul pentru prevenirea coliziunilor și păstrarea distanțelor în trafic, senzorii de avertizare la părăsirea benzii sau la unghiul mort.

Există chiar și acea cameră video ce recunoaște semnele de circulație și te informează pe bord de limitările sectorului de drum. Mai sunt multe altele, le puteți găsi pe site-ul oficial Mercedes.

Eu am condus modelul GLC Coupe 250d, un model cu motor diesel de 2143 cc și putere maximă de 204 cai putere. Putea ajunge la 100 km/h în 7,6 secunde, o performanță bună pentru o mașină de 1845 kg, iar consumul mixt declarat este între 5 și 5,5 litri/100 km.

N-am forțat mașina. Reacționează rapid la apăsarea pedalei sau când tragi brusc de volan pentru a ocoli ceva (drumurile patriei sunt ca un joc video în care-ți tot ies în cale capcane fixe sau mobile, de la gropi la camioane), dar mi-a plăcut mai mult ideea de “cruising”. E plăcut să vezi mai de sus terenul, să te bucuri de un sistem audio de calitate, să lași sistemele de siguranță să adapteze viteza și să te avertizeze când o calci prea tare.

Motorul diesel aproape că nu se aude. Te prinzi că-i diesel pentru că scrie “d” în spate și pentru că turometrul are mai puține gradații și din felul în care răspunde mașina. Frumos construit! Cutia de viteze este automată cu 9 trepte, iar tracțiunea este 4×4. Vreți cea mai puternic? Se pregătește un GLC 43 AMG de 367 cai putere și o accelerația în sub 5 secunde până la suta la oră.

Singurul dezavantaj, când ești la volan, este luneta spate, care-i de dimensiuni mici și oferă o vizibilitate foarte scăzută. Noroc că, atunci când dai în marșarier, ești ajutat de camere video orientate în spate sau 360 de grade în jurul mașinii, că altfel ai fi avut o misiune dificilă.

GLC 250d are un preț de bază de 37.950 de euro. Modelul condus de mine includea diverse alte dotări ce-i ridicau prețul la 49.070 euro, care cu TVA ajunge la 58.884 euro.

    14 comentarii

  1. ce e asta, bmw sau mercedes?

      (Citează)

  2. de departe cel mai urat mercedes creat vreodata.

      (Citează)

  3. Mie imi place GLC clasic.Stiu ca l-ai mai testat dar o revenire asupra subiectului n-ar fi neaparat o chestie redundanta.

      (Citează)

  4. ca si Passat CC vreau sa inteleg de cand Coupe-ul are 4 usi

      (Citează)

  5. Misto masinuta.
    Si accesibila ca pret. Pt fiul lui Hrebenciuc.

      (Citează)

  6. Tableta aia arata ca dracu’ acolo…

      (Citează)

  7. Urat rau e pretul! Cum sa dai 58.000 de euro pe o astfel de masina??? Daca iti dau exemplul cu Tesla de 35.000 de DOLARI, iar ai sa spui ca apare in 2018 in loc de 2017! Dar de banii astia iti iei, de exemplu, si o Mazda CX 5 si o Mazda 6.Amandoua! Si exemple sunt multe.

    nwradu:
    Dar ce anume e urât?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus