un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Uber coboară tariful sub cel al taxiurilor în București

30 Aug 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

34 comentarii

Comunicat sosit astăzi: se reduc tarifele la UberX și UberSelect cu 10% și respectiv 30%. Noile tarife sunt deja în vigoare.

Noile tarife uberX
Tarif de baza: 1,3 Lei/ Tarif pe km: 1,3 Lei / Tarif pe minut: 0,22 Lei
Tarif minim 8 lei/ Taxa de anulare dupa 5 minute: 6 lei

Noile tarife UberSELECT
Tarif de bază 1,65 Lei/ Tarif pe km: 1,65 Lei / Tarif pe minut: 0,28 Lei
Tarif minim 10 lei/ Taxa de anulare dupa 5 minute: 8 lei

Vestea mai puțin plăcută este că acum în UberX sunt acceptate mașini de până la 15 ani vechime, nu 10 ani ca până acum. Pe mine nu mă deranjează asta, n-am vreo problemă să merg cu ele. Să circuli în condiții civilizate nu înseamnă musai limuzină, iar dacă vreau asta pot să cer UberSelect, care acum costă cât UberX înainte de reducere.

În următoarea perioadă, Uber va oferi venituri garantate șoferilor parteneri, pentru a se asigura că tranziția nu este resimțită pe termen scurt. Pe termen mediu și lung, aceste schimbări duc la o creștere aeniturilor șoferilor parteneri – atunci când tarifele scad, mai mulți oameni încep să folosească serviciul.

Înregistrați-vă prin linkul acesta și veți primi o primă cursă gratuită, primesc și eu una.

    34 comentarii

  1. Uber-maimuță?
    Al doilea arc de triumf din București va fi preferatul turiștilor.

      (Citează)

  2. “iar dacă vreau asta pot să cer UberSelect, care acum costă cât UberX înainte de reducere.”
    UberX nu era 1,45 inainte? Adica a fost 1,65 pana prin primavara, dupa care au redus tarifele la 1.45. Oricum de acord cu ce ai zis.

      (Citează)

  3. This is war!
    Astept reactia companiilor de taxi din Bucuresti.
    *popcorn.gif

      (Citează)

  4. Asta e o mica (sau mai mare) pacaleala. Uber te taxeaza si la distanta SI la timp (de ex. 10 km in 30 min costa 1.3+13+6.6=20.9 lei). Un taxi normal te taxeaza la distanta SAU la timp (la timp doar atunci cand sta) si probabil ca iesi pe la 18 lei la cursa de mai sus.

      (Citează)

    • 10 km în 30 de minute înseamnă o medie de 20 km/h, adică trafic aglomerat și prins multe semafoare. Un taxi te tarifează de 10 ori mai mult când stă la semafor. În unele situații, de exemplu noaptea, stai mai mult la semafor decât rulând.

      Uber a făcut o medie și i-a ieșit acel tarif pe minut. Cum nu au taxator conectat la roți, le e imposibil să vadă exact când stai pe loc, așa că aplică direct un index mediu și gata.

      Nu m-ar mira să ieși la fel cu taxi-ul pe cursa dată exemplu de tine sau chiar mai scump.

        (Citează)

    • “Asta e o mica (sau mai mare) pacaleala.”
      Daca atunci cand stai la semafor sau chiar oprit in trafic cand se merge bara la bara, taxiurile nu ar aplica tarif de stationare de 10 (ZECE!) ori mai mare, ce zici tu ar putea fi ok. Pana atunci, nope.

        (Citează)

    • nwradu:
      10 km în 30 de minute înseamnă o medie de 20 km/h, adică trafic aglomerat și prins multe semafoare. Un taxi te tarifează de 10 ori mai mult când stă la semafor. În unele situații, de exemplu noaptea, stai mai mult la semafor decât rulând.

      Uber a făcut o medie și i-a ieșit acel tarif pe minut. Cum nu au taxator conectat la roți, le e imposibil să vadă exact când stai pe loc, așa că aplică direct un index mediu și gata.

      Nu m-ar mira să ieși la fel cu taxi-ul pe cursa dată exemplu de tine sau chiar mai scump.

      @ Radu Cazurile practice cand uber coboara tariful real sub cel al taxiurilor sunt rare.
      In cele mai multe cazuri preturile taxiurilor or sa fie mai mici pentru ca nu te taxeaza concomitent si pe timp si pe km.
      Conditia ca pretul Uber sa fie mai mic e ca nr de km sa fie putini si timpul mare ex a) (greu de crezut in realitate) (cred ca merge si invers km multi si timp putin). Marketingul Uber stie sa manipuleze canalele de comunicare bine de tot :).
      In conditii normale tariful uber nu are cum sa fie sub cel al taxiurilor.
      EX: a) daca am o cursa de o ora si merg 1 km
      Uber ma taxeaza cu 1.3+0,22*60=14.5
      Taxi 13.9+1.39=15,29

      b) cursa de 1 ora si merg 50 km
      Uber 1.3*50+0.22*60= 78.2
      Taxi 1.39+1,39*50+0.1*1*13.9=72.28

        (Citează)

    • nwradu:
      10 km în 30 de minute înseamnă o medie de 20 km/h, adică trafic aglomerat și prins multe semafoare. Un taxi te tarifează de 10 ori mai mult când stă la semafor. În unele situații, de exemplu noaptea, stai mai mult la semafor decât rulând.

      Uber a făcut o medie și i-a ieșit acel tarif pe minut. Cum nu au taxator conectat la roți, le e imposibil să vadă exact când stai pe loc, așa că aplică direct un index mediu și gata.

      Nu m-ar mira să ieși la fel cu taxi-ul pe cursa dată exemplu de tine sau chiar mai scump.

      Nu stiu de unde scoateti voi ca tariful la Taxi e de 10 ori mai mare. El este de obicei 13.9 lei/h care inseamna 0.23 lei/min, deci la fel ca Uber.

      Si ca sa fie clar – nu iau apararea taxiurilor jegoase din Bucuresti. Vreau doar sa arat ca serviciile mai bune de la Uber sunt mai scumpe in ciuda celor care scriu si comenteaza fara sa se documenteze.

        (Citează)

  5. Accepta masini mai vechi de 10 ani de ceva vreme, chiar daca nu au zis si public. Stiu niste persoane care sunt soferi acolo.

      (Citează)

  6. Acum concurenta neloiala la UBER este mult mai evidenta. Astept parerea unui taximetrist ca sa ne zica daca la 1,3 lei/km mai e loc de vre-un profit atat timp cat platesti tot ce trebuie platit la un taxi legal.

      (Citează)

    • platit pe draq.
      Ia cere bon unui taximetrist in Bucuresti (doar daca destinatia e un spital).

        (Citează)

    • Nu am avut niciodata norocul asta, mie trebuie sa-mi deconteze firma si fara bon trebuie sa platesc de la mine, deci as aplica fara discutii ceea ce scrie pe cartonul acela obligatoriu: nu primesti bonul fiscal atunci produsul/serviciul este gratuit, insa asa ceva nu prea cred ca are cum sa se intample daca da drumul la aparatul de tarifat pentru ca la sfarsitul cursei bate automat pe casa incorporata.

        (Citează)

  7. Asta cred ca este efectul aparitiei Taxify. Am mers de curand cu Uber cu un sofer care avea pe bordul masinii un alt telefon cu aplicatia Taxify.

    Am mers de mai multe ori cu soferi Uber care erau nemultumiti deja de tariful de 1.45, plus de majorarea partii din incasari pe care trebuiau sa o vireze catre Uber (25%, sau asa ceva). Ziceau ca nu prea se mai simt motivati sa iasa cu masinile.

    Din acest punct de vedere, ma tem ca reducerea asta noua de tarif sa nu duca la scaderea calitatii serviciului, ca doar cui o sa-i mai convina sa-si jerpeleasca masinile in trafic pentru mai nimic.

    Asta, sau va creste cererea si se va sta tot intr-un ‘tarif dinamic’.

      (Citează)

  8. thundermar:
    Asta e o mica (sau mai mare) pacaleala.Uber te taxeaza si la distanta SI la timp (de ex. 10 km in 30 min costa 1.3+13+6.6=20.9 lei).Un taxi normal te taxeaza la distanta SAU la timp (la timp doar atunci cand sta) si probabil ca iesi pe la 18 lei la cursa de mai sus.

    Platesc cu 2 lei mai mult ca sa circul in conditi civilizate? Ieftin

      (Citează)

  9. Lol. Urmeaza sa spuna ca accepta si soferi manelisti si in maieu( international au acceptat deja bacisul, in unele parti se tine mana intina), cu aerul conditionat oprit si gata, e la fel ca inainte.

    Altfel, cum vine asta , UberX 1.3 lei/km , dar la orice ora interesanta in orice zona interesanta surge minim 2x ?

      (Citează)

    • Hai să nu știm dinainte câți maneliști vor accepta și care va fi surge-ul.

        (Citează)

    • Uiti de intreg sistemul de rating din cate observ, care e de fapt chestia care face diferenta intre Uber si companiile de taxi. Manelist, cersetor de bacis sau nu, daca face prostii care sa supere clientii (ex: nu porneste aerul conditionat intr-o zi de vara, nu se comporta ok cu clientii, civilizat, respectuos etc) va primi rating-uri proaste si in scurt timp e scos de tot din sistem. Nu sunt prea multi soferi inconstienti sa faca prostii, pt ca stiu ca ii va durea la buzunar daca sunt scosi din sistem.

        (Citează)

  10. :))) ce-mi place de radu, cum le pune el parte astora de la uber… ce frumos e sa te plangi ca esti furat la tot pasul de diversi conationali, dar unor hoti le tii partea (asa e cand ti se da si tie de-o ciorbita, un teveu, ceva…) …..

    p.s.1: fetita cui e oare sef la uber romania? hai gugaleste ca nu e greu
    p.s.2: daca nu era fetita sefuta la uberica, oare cate controale primeau pana acum?
    p.s.3: daca tot e asa de legat ce fac astia de la uberica pe meleagurile noastre, oare de ce prin parti mai civilizate si-o iau pe coaja? Pierderile alea raportate, oare pe ce s-au dus? Unsul painii arse cu un pic de unt sa fie mai buna la gust?
    p.s.4: nici nu stiu de ce imi bat capul… presimt ca nu-mi aprobi comentariul ….

      (Citează)

    • ^taximetrist

        (Citează)

    • Chiar, fetita cui, te-ai mai interesat ce face taica-su?
      Pierderile alea uriase le au pt ca toti banii (in US, ca acolo se duc toti banii) se investesc masiv in self driving cars, pentru asta a si fost conceput Uber… treaba cu soferii e ceva temporar ca sa obtina acele zeci de miliarde de care au nevoie pt self driving cars & buses. Initial (acum mai multi ani) zisesera ca nu vor trece la self-driving decat peste “cateva decenii”, pt ca soferii sa stea linistiti, insa de fapt vor face pasul pana in 2020 – in momentul cand vor trece la self-driving-taxis, inevitabil companiile de taxi vor intra in faliment, pt ca nicio companie de taxi traditionala nu a investit in cercetare & testare pt self driving cars si in mod evident nu este rentabil dpdv economic sa platesti un sofer (impreuna cu taxele si impozitele aferente) cand AI-ul poate face acelasi lucru (chiar mai bine, mai rapid, fara greseli si 24h/zi) aproape gratuit.

        (Citează)

    • In ce parti civilizate si-o iau pe coaja? UE ii sustine, iar noi suntem tot in UE din cate stiu.

        (Citează)

    • @pew: păi spune-mi tu, dacă știi ceva legat de rudenie.

        (Citează)

  11. nwradu:

    Nu m-ar mira să ieși la fel cu taxi-ul pe cursa dată exemplu de tine sau chiar mai scump.

    Din experienta, Uber a fost mereu mai avantajos. A fost o perioada cand au ridicat preturile cu 20% parca, si observam o diferenta de 1-2-3 Lei, bani care oricum ramaneau ciubuc taximetristului.

      (Citează)

  12. Alex P:
    ^taximetrist

    Mai incearca :)

      (Citează)

  13. Cum apare un articol legat de uber se activeaza imediat si “Daeveren”. Intru zilnic si la toate celelalte articolele e inexistent. Unde mai pui ca le face si propaganda si cica el nu e de la uber.

      (Citează)

    • Cand unu zice ca rahatul (a se citi kkt) e mai bun ca ciocolata, tara o sa rada de el. Cand ala, unu, aduce o 1000 de voci ce striga la unison ca e adevarat, sa sa apara la stiri: coada la rahat.

      In ziua de azi, cu suficient marketing, poti sa vinzi rahat pe post de ciocolata si la suprapret.

        (Citează)

  14. Greuceanu:
    Cum apare un articol legat de uber se activeaza imediat si “Daeveren”. Intru zilnic si la toate celelalte articolele e inexistent. Unde mai pui ca le face si propaganda si cica el nu e de la uber.

    De regula doar citesc articolele si atat, dar comentez cand vad pe unii ca scriu prostii cat casa, fac afirmatii false si le mai si sustin cu inversunare fara sa aiba habar pe ce lume sunt si care nu au cunostintele necesare sa faca o minima documentare inainte de a posta, sau macar sa dea un simplu google search, cu toate ca e gratuit. E valabil si in cazul asta – daca scrii pe Google “daeveren nwradu.ro” o sa vezi si lista de comments care se pare ca ti-au scapat, desi zici ca ma urmaresti zi de zi, daca mi-ai retinut si nickname-ul (sper ca nu ma si visezi noaptea). Stii ca la search poti limita cautarea la ultimele 30 de zile… intelegi tu.
    Ideea e ca puteai (si ar fi trebuit) sa verifici inainte sa postezi o remarca despre un user, mai ales cand comentariul tau e ceva strict personal, fara legatura cu subiectul articolului – macar daca vrei sa faci o acuzatie, depune un minim de efort sa para adevarat ce zici, altfel risti sa pierzi internet points daca spui chestii nereale.
    Scuze de offtopic.
    PS: Nu sunt de la Uber, sunt de la Lyft, prospectez piata de ride-hailing din Romania /s

      (Citează)

    • Tu ai vazut ce ai scris?
      Te victimizezi ca lumea te-a acuzat pe nedrept ca esti patimas la toate discutiile cu uber, iar tu spui abia acum ca esti de la un serviciu similar. Corect era sa spui de la bun inceput cu ce te ocupi ca lumea sa stie exact ce interes ai. Din pacate pentru tine eu am o buna tinere de minte si stiu ca pana acum ai fost trup si suflet uber, ai afirmat ca de un an de zile mergi numai cu uber, le cunosti toata istoria si acum vrei ca cineva sa te creada ca esti de la Lyft, serviciu concurent ??? Chiar nu am ciunga in par.

      Daeveren: PS: Nu sunt de la Uber, sunt de la Lyft, prospectez piata de ride-hailing din Romania /s

        (Citează)

  15. Daeveren:
    “Asta e o mica (sau mai mare) pacaleala.”
    Daca atunci cand stai la semafor sau chiar oprit in trafic cand se merge bara la bara, taxiurile nu ar aplica tarif de stationare de 10 (ZECE!) ori mai mare, ce zici tu ar putea fi ok. Pana atunci, nope.

    @Daeveren Tariful practicat de Uber este de 13,2 lei pe ora(0,22*60=13,2 lei) deci tot de 10 ori mai mare. Si inca ceva asta se aplica pentru toata durata cursei nu doar la stationare.

      (Citează)

  16. Daeveren:
    “Asta e o mica (sau mai mare) pacaleala.”
    Daca atunci cand stai la semafor sau chiar oprit in trafic cand se merge bara la bara, taxiurile nu ar aplica tarif de stationare de 10 (ZECE!) ori mai mare, ce zici tu ar putea fi ok. Pana atunci, nope.

    o minima matematica zice ca: 0.22(pe minut) * 60(cate minute are ora in lumea normala) = 13.2 RON/h.

    Adica: 10 * . Adica cat e si la taxi. E greu dom’le…

      (Citează)

  17. Degeaba il coboara ca atunci cand ai nevoie de un UBER tariful este 2x sau ceva X ceea e este mult peste baza ! Prefer sa merg cu masina personala.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus