Cazare de lux la Mamaia, cu nunta lângă cameră

29 Aug 2016  ·

TURISM  ·

19 comentarii

Un cititor a povestit pe blogul său cum i-a fost sejurul de la mare: hotel care făcea vreo 3 stele vândut la 4 stele, cu 400 de lei pe noapte și doar mic dejun în tarif, cu suficiente lucruri nasoale pe acolo, precum plaja murdară sau televizor defect.

Dar nu asta-i treaba cea mai tare. Într-o seară hotelul a organizat o nuntă în restaurant și, cum nu era loc suficient pentru asta, au mutat o parte din bucătărie pe hol, prin fața ușilor camerelor, unde depozitau tot felul de farfurii și veselă.

Rezultatul: n-am putut dormi, copilul a adormit cu greu pe la 3-4 dimineata (dupa cateva ore de plans). In fata usii mele toata noaptea s-au sortat tacamuri si farfurii, iar ospatarii se strigau pe acolo si se organizau.

E povestit totul acolo, inclusiv filmat. Vă dați seama cum este ca o seară întreagă să auzi zgomot de farfurii, furculițe trântite și strigăte după mâncare, plus muzica aceea?

Este genul de întâmplare pentru care eu nu văd nici un motiv de a merge la noi la mare. Serios, cu aproximativ aceeași sumă poți merge undeva în Thassos sau Lefkada, iar cu o sumă rezonabilă într-o insulă precum Rhodos, la condiții de lux, golfuri cu apă bleu ca-n fotografii de wallpaper, ruine spectaculoase și un oraș superb construit într-o cetate medievală. Și ajungi acolo mai repede decât în Mamaia!

Am văzut imagini de weekend din Mamaia și m-am îngrozit. Om lângă om, șezlong lângă șezlong, aglomerație ca la miting. Ora mesei părea un coșmar, o coadă interminabilă de burți încălțate în șlapi. Mă întrebam, preferând să nu aflu de fapt răspunsul, unde se duc la toaletă zecile de mii de oameni aflați pe plajă, din moment ce toalete publice sunt puține, iar mulți stăteau în gazdă cine știe pe unde, chiar și la kilometri distanță.

Știu că m-am dus ca săracii în Mauritius, dar nici dacă aș avea toți banii din lume nu m-aș duce la Mamaia. Nu în astfel de condiții. În Mauritius ne-a salutat inclusiv directorul general al hotelului; la Marea Neagră, aparent, te pot saluta mirele și mireasa în timp ce dormi.

Cea mai mare greșeală a guvernelor românești a fost promovarea stațiunilor de la Marea Neagră ca destinație de turism. Cei câțiva turiști străini care au venit în anii de boom au plecat înapoi dând review-uri proaste, de în anii următori mai mulți operatori mari n-au mai vândut pachete în România. Cei care ajung acum prin România o fac ademeniți de cluburi și femei chipurile ușor de agățat, dar mă întreb cât mai ține și asta.

În schimb, România are Delta Dunării, o zonă unică în Europa, are toate acele sate frumoase din Transilvania, cu viață, tradiții și obiceiuri tot unice în Europa (sau pe cale de a deveni așa, că România rămâne în Evul Mediu și asta poate atrage turiști). Adică prințul Charles, deși putea alege orice zonă de pe planeta asta, și-a cumpărat casă la Viscri în Ardeal, dar statul nostru promovează Marea Neagră! Iar la Viscri drumul de acces încă este neasfaltat, deși mulți vor să ajungă acolo.

Bani dați de pomană într-o direcție greșită.

19 comentarii

1. Stii ca Mamaia are toate cluburile de fite in zone proaspat construite (de vreo 10 ani) ? In zonele din sud, ca in articol, merg doar cocalarii si familiile care nu se intereseza. In nord e densitatea mica de persoane. Tot in nord sunt si locurile unde sunt serviciile pentru care vin strainii. In Nord, adica in Navodari.

In sud e Constanta cu hoteluri comuniste si Satul de Vacanta.

Oricum, in Romania nu sunt resorturi ca in Mauritius sau Turcia. Nu are rost comparatia. Nu se face genul ala de turism.

(Citează)

2. Si, daca sunt lasat sa fac previziuni, prevad ca se vor dezvolta chestii la sud de Satul de Vacanta, in Constanta insasi, unde plaja a fost latita de un an de zile (cred ca are 200m in unele locuri) si unde nu sunt hoteluri.

3. Problema cu Delta e distanta pana acolo. Si cam asta e problema cu toate obiectivele turistice – nu ai 5 la un loc, ca sa le vizitezi intr-o zi. Intre 2 puncte interesante ai cate 10 ore de autocar/tren.

Va zic, cine face autostrada Transilvania si o extinde pana in Constanta va creste 50% turismul strain.

4. Asta e zoso sub acoperire? :D

5. Așa îmi sperii copiii pe fiecare an. Dacă nu sunteți cuminți și nu puneți mâna pe carte vă duc la mare în România.
    Le-am și dat exemplu o dată. :).

Nu cred că există motive serioase să se achimbe ceva.
    Sezonul la noi e scurt, plaja e relativ mică iar cererea mare.
    Doar în București și împrejurimi sunt 3 milioane și ceva de locuitori care sunt atrași de distanța relativ mică.
    Oricât de cocina ar fi cerere se găsește. Există clienți puțin pretențioși la confort, sau prea leneși să facă altceva decât să se plângă.

(Citează)

6. Hai că e și o parte bună. Toți cocalarii și burtoșii sparg banii pe litoral, iar o mică parte din ăștia se întorc în economia locală (salarii, ceva taxe, etc)
    Fără nici o caterincă, la un magazin online pe nișa familie, Constanța a crescut în ultimii 6 ani cu 35%, luând în calcul procentual valoarea comenzilor la nivel național.
    Astfel, ne finanțează nouă excursiile în Grecia. Win-win

(Citează)

7. Un bilet de avion dus întors până la Nisa este 120-150€ cu Blue Air, poți găsi cazare cu 80-90€ iar drumul durează cam 2 ore.
    Plaja curata, oameni civilizați, cu trenul ajungi lejer în orașe ca Antibes, Cannes, Monaco, Villefranche.
    De ce ai arunca bani să mergi în Mamaia ?

(Citează)

8. treaba cu fetele usor de agatat o sa tina!! o fata pusa pe “distractii” poate castiga pe seara 10 mil lejer!! (fara sex) bani de la patronul de club vro 200-300 doar ca sta acolo in club si face atmosfera, unde mai pui ca daca vine un client care e dispus sa sparga bani pe batura sa faca consumatie grasa ii revine procent din consumatie, tu o sa consumi ca prostu alcool pe care patronii ti-l vor vinde undeva la 500%mai mult plus ca trebuie sa platesti si consumatia fetei care o sa bea si ea… dar ea nu o sa bea alcool ea o sa bea alcool diluat stiu ospatari ce sa aduca :D dupa care o sa iti aduca si tie whiskey dala slab dupa cateva pahare nu o sa iti mai dai seama daca e de calitate sau nu sigur o sa pui cu energizantul clubului care costa 0,50 de bani dar o sa platesti 7lei pe el, nu mai zic de energizante de firma, iar strainii vin FIX pentru iluzii de genul acesta!!

• Normal ca o sa tina. Sunt statiuni prin Cipru, Grecia, Spania care pe asta se bazeaza de zeci de ani de zile. Unele dintre ele arata chiar mai rau decat partea de sud a Mamaiei cu tot cu cate un Sat de Vacanta kitschos.

Si, in continuare, spre deosebire de ce se zice pe aici, comparativ, preturile de la noi sunt in continuare foarte mici. Mai ales la bautura.

(Citează)

9. Toată lumea se pisha-n mare. Mai nou, cred, se și caca. Ca doar nu degeaba a fost infestata apa de mare cu e-coli în vreo 2 stațiuni anul acesta.

10. M-am lasat convins anul asta si am mers un weekend in mai dupa vo 10 ani cand n-am mai calcat. pentru aerosoli’ lu’ ala mic.
    incepuse decent: hotel micut si curatel, parcare in fata, nu aglomerat ca na, Mai.

Dupa aia au inceput: pentru mic dejun ne-au dat niste bani de monopoly, furt la terase, personal badaran si necioplit, mizerie, si bomboana de sambata seara: nunta de manele la restaurantul/terasa de langa.

Nici nu vreau sa-mi inchipui cum e in sezon.

(Citează)

11. M-am intors ieri de la Mare – din Neptun. Am stat intr-un complex de vile de 5 stele ( cred ca e a 4-a oara cand stau acolo). Au avut sambata nunta – nu am auzit nici musca… Acum vreo 2-3 ani – la fel- nunta sambata. Fiind prima oara m-am cam speriat -insa nu am auzit nici musca…

Nu sunt numai locuri de kkt pe litoral – insa e drept , deocamdata, locurile de kkt sunt mai multe decat cele ok.

• De locurile OK nu se plange lumea. In locurile normale, lumea se duce, se distreaza si se intoarce acasa.

Eh, daca ar incepe si restaurantele de la noi sa bage potol ca in Bulgaria (chiar si la calitatea dubioasa de acolo), atunci ar incepe si romanii sa se laude cu “ce bine a fost in concediu!”.

(Citează)

• @geretus: un link sau nume te rog

• Problema nu e numai locul/ resortul/ hotelul in care stai, ci si jalea din preajma lui. Am cautat si eu sa merg la noi, cu copiii si, desi review-urile la hoteluri erau ok-ish, incepea partea de spatii publice – alei impracticabile, fara cosuri de gunoi, deci mizerie peste tot, fara toalete, deci si mai rau, restaurante nesigure, de unde te poti intoarce colcaind de te-miri-ce etc. Asa, ca 2 ani la rand am mers in Bulgaria, cand am vrut ceva mai scurt, cu masina. In rest, ne carabanim pe afara.
      Cu tot regretul, ca tare-mi doresc un loc in Romania, la mare, unde sa merg la sigur (asa cum am gasit pe la munte 2-3-4 unde m-as duce fara exitari oricand), sunt multe variabile si costuri, dincolo de bani, implicate.

(Citează)

12. Dupa un weekend la Mamaia, saptamana trecuta, mie mi se pare ca e e loc pentru toata lumea. Eu nu mai fusesem la mare in Ro din anul 2005 si la Mamaia, din 2001. Nici nu m-as intoarce prea curand, insa am facut doua ore pana acolo (plecand la ora 4 dupa-amiaza din Bucuresti) si tot asa la intoarcere (tot la 4 dupa-masa am plecat). Cred ca, daca vrei sa mergi cu copiii, mergi in Bulgaria cel mai aproape. Nu straluceste, poti avea unele surprise, dar macar nu dai peste mizerii in apa, spatii publice rupte, care frizeaza pericolul.
    Daca vrei bubuiala, distractie din asta de weekend, Mamaia e foarte buna pentru asta. Noaptea nu se vede dezastrul urbanistic din nord, se vad doar intrarile in cluburi si oameni care cauta sa se rupa-n figure. Nu e genul meu, am ramas gura-casca de cat plastic implantat sub diferite forme in corpuri feminine e acolo, am ametit scotand banii din buzunar, ca totul e absurd de scump, insa e o piata si o cerere si pentru asta. Cum spune cineva mai sus, nu toate plajele sunt infecte, insa sunt supra-agglomerate. Pe unele dintre astea private, nu poti nici macar sa intorci sezlongul dupa soare/ umbra, ca n-ai unde, sunt doar niste minuscule intervale de trecere intre scaune.
    Agatamentele se vor cauta intotdeauna, la orice varsta oamenii cauta sa se acupleze, la tinerete pe baza de hormoni, mai incolo, pe baza de crize de varste medii, interese pecuniare, sau self esteem prabusit odata cu trecerea anilor.
    Fara sa fiu din poza asta, inteleg de ce merg oamenii care cauta distraactie acolo. Nu-i inteleg pe cei cu copii, am si eu doi si, cand am fost la Mamaia, i-am lasat acasa. Nu ca totul e nepotrivit pentru ei, insa totul devine si mai scump, pentru ca trebuie grija mare unde mananci, unde te scalzi si asa mai departe. Ma rog, eu i-am lasat acasa pentru ca asa fusese planul, dar nici de acum inainte nu ii voi duce acolo.

(Citează)

13. am fost de doua ori in mamaia nord, vara asta. Pensiune mega decenta in Mamaia si una decenta in navodari (aici era ceva mai complicat).
    In zona de nord n-am prins nici manele nici probleme. El Comandante, berea 8 lei

bine, mi-a dat un betiv cu sticla in cap, da si eu i-am dat lui o sticla in cap. Mi-a zis gajica-mea sa nu ma mai joc cu sticla aia din punga…