un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vă rog, purtați centura de siguranță și în spate!

18 Apr 2016  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Poate ați văzut deja acest clip, dar prefer să fiu sigur și să vi-l arăt și eu. Așa arată un accident în care pasagerii nu poartă centură.

Пристегнись! Не будь бобром…!

Для тех, кто не пристёгивается!

Posted by YouTuber on Wednesday, March 2, 2016

Observați trei lucruri:

  • pasagerul din față iese cu capul prin parbriz.
  • pasagerul din spate ajunge tot la parbriz, plus ce-o mai păți la membre și coloana vertebrală.
  • șoferul și pasagerul din plan îndepărtat, care au centură, stau cuminți la locul lor.

Purtați centură și în spate, vă poate salva viața. Majoritatea deceselor din accidente au loc în mediul urban, unde se circulă cu viteze comparabile cu cea din test (probabil e făcut la 60 km/h).

Nu mă întrebați de ce nu s-a activat airbagul pasagerului din față. Să presupunem că-i dezactivat sau că nu merge. Este însă clar că oamenii nu conștientizează forța unui impact atunci când spun “păi ce să pățesc în spate, mă opresc în scaunul din față în caz de accident, nu mai pun centura”. Tocmai asta e ideea, nu vrei să te oprești cu fața în ceva, vrei să te oprească centura. Găsiți pe YouTube alte clipuri.

    16 comentarii

  1. Airbagul din fata nu s-a deschis pentru ca soferul nu purta nici el centura de siguranta. In cazul asta nu se deschide pentru ca te omoara.

      (Citează)

    • Am avut un accident fără centura cu o Skoda Octavia. Air bagul s-a deschis, altfel as fi zburat prin parbriz. De unde știu? Am spart parbrizul cu capul dar am rămas în mașină.

        (Citează)

    • Soferul poarta centura de siguranta, dar volanul este pe partea dreapta a masinii.

        (Citează)

  2. Andrei:
    Am avut un accident fără centura cu o Skoda Octavia. Air bagul s-a deschis, altfel as fi zburat prin parbriz. De unde știu?Am spart parbrizul cu capul dar am rămas în mașină.

    E o conjunctura foarte dubioasa ce descrii tu.
    La masinile moderne airbag-ul nu sare daca omul nu are centura, tocmai pentru ca fara centura omul pleaca cu tot corpul inainte, iar airbagul ii rupe gatul…

      (Citează)

  3. Mahorcu: E o conjunctura foarte dubioasa ce descrii tu.
    La masinile moderne airbag-ul nu sare daca omul nu are centura, tocmai pentru ca fara centura omul pleaca cu tot corpul inainte, iar airbagul ii rupe gatul…

    Depinde de masina, unele masini sunt gandite sa deschida airbag-ul indiferent de centuri, altele iau in considerare greutatea de pe scaun si starea centurilor.

    @nwradu: Poate un subiect bun pentru o vizita la fabrica Autoliv din Brasov :) ?

      (Citează)

  4. Am avut un accident similar, stateam in spatele soferului (mama). Evident, am ajuns peste ea, in fata.
    Mai sunt aici pentru ca eram in coloana (si a intrat un cretin cu viteza, in noi). Cred ca centura nu ar fi fost foarte ok in situatia data.

      (Citează)

  5. Andrei:
    Octavia 2. Dauna totală. Mai multe nu știu, decât că am scăpat cu viață :)

    Acest tip de mașină, ca și altele mai vechi nu aveau/au implementat sistemul de inhibare a airbagului frontal atunci când pasagerul nu poarta centura de siguranță. Actualmente toate sistemele se declanșează doar în prezenta centurilor de siguranță pentru a evita daunele provocate pasagerului. Atenție, airbag-urile cortina si cele pentru genunchi se deschid independent de centurile de siguranță.

      (Citează)

  6. A mea doamnă…ea că nu mai poartă centură când stă în spate că o încurcă să aibă grijă de copil.
    Și îi propun un experiment urmând ca apoi să îmi spună dacă vrea să aibă grijă de copil.
    Am condus cu aproape 40km/h și am frânat până la podea.
    Evident că s-a convins singură și de atunci poartă centura și când stă în spate!

    Mașinile noi bipaie ca naiba și când cineva de pe bancheta din spate nu poartă centură! A mea cel puțin nu se oprește și începe să urle din ce în ce mai tare! Și așa ar trebui să fie obligatoriu! Dacă vrei să cari ceva singura soluție este să rabatezi bancheta din spate. Altfel urlă în continuu. Din fericire există varianta cu centură “falsă” și e ok să existe. Selecția naturală oricum nu prea se mai aplică oamenilor!

      (Citează)

  7. https://www.youtube.com/watch?v=Cr8LxHVbork

    Eu zic sa adaugi si videoclipul acesta :D

      (Citează)

  8. Eu am o regula cand conduc: Cine sta in spatele meu poarta centura , restul, faca ce-or vrea; in caz de impact e dreptul lor sa coboare din masina pe unde se nimereste, daca asta isi doresc.
    Nu se aplica la minori. P-aia ii leg de scaune ca n-au drept de vot, sau responsabilitatea legala asupra deciziei.
    Chiar si ala din randul 3 din dreptul meu are aceleasi obligatii.
    Lasand gluma la o parte , cel putin in masina mea, am observat ca lumea ( <=40 de ani) isi cam pune centura fara sa le spun eu . Si in fata si in spate. Cred ca s-a mai schimbat ceva din anii cand era la moda ca in orice accident mai sever sa iesi prin parbriz.

      (Citează)

  9. La mine in masina se poarta centura obligatoriu pe locul mortului mereu si in spate obligatoriu doar in afara localitatii. De asemenea, nu se transporta obiecte pe polita de la luneta, imi amintesc de o sportiva care a murit dupa un accident frontal, nu de la impactul initial, ci de la un laptop pus acolo.

    Discutia poate fi dusa mai departe, sugerez cateva directii:
    – cate taxiuri din Bucuresti au centuri de siguranta in spate si nu sunt ascunse sub bancheta/huse, iar soferul refuza sa le scoata? Am refuzat eu destui.
    – cati soferi stiu cat de importanta e reglarea tetierelor pe inaltimea potrivita pentru toti pasagerii?
    – cat de importanta este revizia tehnica a instalatiei de protectie pasiva (airbag, pretensionare in centura)? De obicei trebuie facuta la 6-8 ani, adica cand primul proprietar a vandut deja masina.

    Note personale:
    – cand am fost implicat ca pasager in accident urban cu Dacia 1310, desi am stiut ca urma sa lovim masina din spate, n-am avut timp sa inchid ochii si am lovit spatarul scaunului soferului cu pleoapele deschise.
    – sistemele de sanctionare acustica pentru centura sunt aur. Dupa o excursie cu o masina cu martori permanenti independenti pe toate locurile, mi-am creat reflexul sa-mi trag centura si ca pasager. Doar sa nu fii prost si sa incerci sa le trisezi.
    – In manualul masinii mele din 98, scrie cu bold: The seatbelt is the heart of Volvo’s security system. Si mai are si SIPS cu airbaguri laterale, si alte minuni, dar centura e sfanta, daca nu vrei sa te vezi cu sfintii. Apropo, mai stie cineva ce s-a intamplat cu airbag-ul lui Dumitru Tinu?
    – dotarile de confort le folosesti zilnic, alea de siguranta daca te-ajuta o data e destul.
    – indiferent de buget, urmatoarea masina pe care o cumpar o sa fie bine documentata pe NTHSA, Euro NCAP.

    … dar cu totii am auzit o poveste despre un unchi al unui prieten care noroc ca n-avea centura pusa, ca a facut accident si era sa moara ca sobolanul ars in masina.

      (Citează)

  10. Pentru a elucida daca se deschide sau nu airbag-ul daca nu se poarta centura, se vede in pagina 2 din datasheet-ul driver-ului de ”airbag” ca senzorul de centura este inseriat hardware, fizic, cu capsa pirotehnica. Deci nu software, pur hardware.

    http://www.infineon.com/dgdl/TLE6714_PB_final.pdf?folderId=db3a30431ddc9372011e4a93bff97169&fileId=db3a30431ddc9372011e4a9a5dd37174

    Testele pentru centuri se fac la 50 km/h. Peste aceasta viteza nu mai sunt necesare, ne ajuta popii sau doctorii.

      (Citează)

  11. Eu imi pun centura in spate de cand am vazut clipul asta: https://www.youtube.com/watch?v=mKHY69AFstE

      (Citează)

  12. Andrei:
    Am avut un accident fără centura cu o Skoda Octavia. Air bagul s-a deschis, altfel as fi zburat prin parbriz. De unde știu?Am spart parbrizul cu capul dar am rămas în mașină.

    mare noroc ai avut. Puteai fi mort. Airbag-ul poate sa ucida.

    In alta ordine de idei, in Uk e obligatoriu purtarea centurii de siguranta…daca masina are centuri bineinteles (constructiv din fabrica). Mai sunt si masini vechi care nu au, dar aici e alta poveste. Amenda pentru nepurtat centura 50 de lire. Erau planuri sa mareasca viteza pe autostrada in Uk de la 70 adica 110 km la 85 adica aproximativ 140 de km pe ora. Sincer ma bucur ca inca nu s-a luat o decizie privind acest aspect. Eroarea radarului e 6 mile in uk, asa ca cei care nu se feresc de amenzi merg in general cu 76-80 miles/h, iar cei care se feresc si sunt mai precauti ca mine merg cu 70. Dar e spooky oarecum, stiind ca toata lumea merge cu aceeasi viteza si rar vezi lume mergand mai incet de 70 (autocare=camioane=old people – driving). Astazi a plouat torential, si cand ploua prefer sa reduc viteza merg cu 60 mile (safe side) usually, e pai cand vezi lume de trece cu 80 pe langa tine te apuca groaza:)) te gandesti numai la acvaplanare, care se poate intampla in uk, cred ca mai des ca in orice alta tara (infrastructura ff.buna = asfalt ca in palma + ploaie)…Duma e ca eu na, merg incet ca sunt eu mai ciudat ma gandesc ca n-am esp, dar sunt altii frate cu niste rable de nu au nici abs si zboara pe autostrada.

      (Citează)

  13. ipo:
    La mine in masina se poarta centura obligatoriu pe locul mortului mereu si in spate obligatoriu doar in afara localitatii. De asemenea, nu se transporta obiecte pe polita de la luneta, imi amintesc de o sportiva care a murit dupa un accident frontal, nu de la impactul initial, ci de la un laptop pus acolo.

    Discutia poate fi dusa mai departe, sugerez cateva directii:
    – cate taxiuri din Bucuresti au centuri de siguranta in spate si nu sunt ascunse sub bancheta/huse, iar soferul refuza sa le scoata? Am refuzat eu destui.
    – cati soferi stiu cat de importanta e reglarea tetierelor pe inaltimea potrivita pentru toti pasagerii?
    – cat de importanta este revizia tehnica a instalatiei de protectie pasiva (airbag, pretensionare in centura)? De obicei trebuie facuta la 6-8 ani, adica cand primul proprietar a vandut deja masina.

    Note personale:
    – cand am fost implicat ca pasager in accident urban cu Dacia 1310, desi am stiut ca urma sa lovim masina din spate, n-am avut timp sa inchid ochii si am lovit spatarul scaunului soferului cu pleoapele deschise.
    – sistemele de sanctionare acustica pentru centura sunt aur. Dupa o excursie cu o masina cu martori permanenti independenti pe toate locurile, mi-am creat reflexul sa-mi trag centura si ca pasager. Doar sa nu fii prost si sa incerci sa le trisezi.
    – In manualul masinii mele din 98, scrie cu bold: The seatbelt is the heart of Volvo’s security system. Si mai are si SIPS cu airbaguri laterale, si alte minuni, dar centura e sfanta, daca nu vrei sa te vezi cu sfintii. Apropo, mai stie cineva ce s-a intamplat cu airbag-ul lui Dumitru Tinu?
    – dotarile de confort le folosesti zilnic, alea de siguranta daca te-ajuta o data e destul.
    – indiferent de buget, urmatoarea masina pe care o cumpar o sa fie bine documentata pe NTHSA, Euro NCAP.

    … dar cu totii am auzit o poveste despre un unchi al unui prieten care noroc ca n-avea centura pusa, ca a facut accident si era sa moara ca sobolanul ars in masina.

    Putini cunosc ce zici tu si mai putini reflecteaza. Sincer chiar azi am fost la o reprezentanta sa imi schimb masina. Sa nu mai am masina mica 4 airbag-uri – centuri si abs, ci 4 airbag-uri + 2 cortina, abs, esp, centuri, si multe stelute euro-ncap:))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus