un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Mercedes clasa E îți arată pentru ce trebuie să muncești mult în viață

11 Mar 2016  ·

AUTO  ·

38 comentarii

feat_mercedes_e
Noul Mercedes clasa E și-a făcut zilele trecute apariția oficială în România, urmând ca din aprilie să fie și la dealeri. Este a 10-a generație clasa E, de trei ani conduce în topul vânzărilor din România în gama ei, iar în cursul anului vor fi adăugate în gamă și alte modele precum cel în două uși sau un 63 AMG.

Mie E-ul mi se pare mașina perfectă pentru un om cu mulți bani, dar care vrea să-și conducă singur mașina bucurându-se de toate dotările și confortul gândit de Mercedes. Clasa S, mai mare, deja pare făcută pentru șofer. Noul E va fi disponibil în trei linii de echipare, Exclusive, Avantgarde și AMG, iar momentan vor fi la vânzare trei motorizări, plus detalii despre una hibridă:

Model Motor Accelerație Preț fără TVA de la:
E 200 1991 cmc turbo, 184 CP, 300 Nm 7,7 sec 39,545 €
E 220d 1950 cmc, 195 CP, 400 Nm 7,3 sec 41.995 €
E 350d 2987 cmc, 258 CP, 620 Nm 5,9 sec 49.195 €
E 350e 1991 cmc și motor electric, 279 CP, 600 Nm 6,2 sec  

Fără TVA, da?

Toate au transmisie automată în 9 trepte. Printre dotări există și posibilitatea de a avea butoane capacitive pe volan, care vor sesiza nu doar apăsările, ci și gesturile degetelor, astfel că vei putea naviga mult mai ușor prin meniurile sistemului de bord fără a deveni neatent la ce se întâmplă pe șosea, plus sistem de siguranță și mai avansate, ceea ce este deja uimitor având în vedere că cel văzut acum doi ani pe un clasa E părea atât de avansat încât mă așteptam să înceapă cucerirea lumii.

Drive Pilot, sistemul de conducere autonomă, a avansat spre noi performanțe: poate ghida mașina singur și poate mențina distanța corectă față de autovehiculele din față până la o viteză de 210 km/h, inclusiv cu oprire și repornire. Dacă vrei să schimbi banda, este suficient să folosești maneta semnalizatorului, iar dacă mașina nu simte obstacole va schimba automat banda de mers. Practic, pe autostradă nu va trebui decât să semnalizezi din când în când.

Un sistem complet de radare și senzori te poate avertiza de diverse pericole precum alte mașini, pietoni, bicicliști șamd, iar computerul de bord sesizează urgența unor acțiuni și le asistă, de exemplu la frânare sau în viraje de evitare a unor pericole.

Ca aspect exterior nu sunt multe deosebire. Grila radiatorului vine în varianta limuzină, dar și în cea sport, mai agresivă. Stopurile sunt superbe, cu un sistem de LED-uri foarte mișto difuzate, de ne-am uitat cu toții de unde vine lumina și tot nu ne-am prins. Mai multe informații și configurator găsiți pe site-ul oficial. Este un exercițiu bun configuratorul acela, îți dă ceva pentru care să muncești în viață.

Iată fotografii oficiale:

Și cele făcute de mine la lansare:

    38 comentarii

  1. Nu stiu de ce dar interiorul ala ma deprima, prea mult lux + lemn ma fac sa ma simt batran. Nici sa vreau nu as lua un asa interior pentru ca nu m-as simti bine in el.

    O sa dau exemplu interiorul modelului anterior care este mult mai puternic si mai masculin: http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2013/01/2014-Mercedes-Benz-E63-AMG-4MATIC-interior.jpg

      (Citează)

  2. Daca vrem sa ne si mandrim ca sunt romani(in mod normal sunt prea putine motive) putem sa mentionam si ca, cutia aia de viteze este facuta in Romania la Sebes.

      (Citează)

    • Husele-s făcute la Ploiești. Și, probabil, centurile la Brasov :)

        (Citează)

    • Încă n-au dat drumul la fabrică, din câte știu. Pe 4 aprilie este inaugurarea.

        (Citează)

    • “Modelele celei de-a zecea generatii a Clasei E vor fi disponibile in Centrele Autorizate de Vanzare ale producatorului in Romania incepand cu luna aprilie.” – surprinzator de asemanator.
      Exista informatii, mai multe informatii dar cateodata exista “si mai multe informatii”. :P

        (Citează)

  3. Pe cand un clip cu 2 tarani care conduc bestia pe autostrada de pe bancheta din spate?

      (Citează)

  4. Într-o dimineaţă, când Bulă tocmai ce venea pe jos la muncă, îşi vede şeful în parcarea instituţiei, coborând dintr-o frumuseţe de Mercedes nou-nouţ.
    – E foarte tare maşina asta, şefu! îi strigă Bulă.
    Şeful se apropie, îi pune o mână pe umăr şi îi spune:
    – Ei bine, dacă o să faci eforturi, munceşti din greu şi o să stai peste program… anul viitor o să îmi iau una şi mai tare!

      (Citează)

  5. Noul E seamana cu un S sau seamana cu un C? Sau C seamana cu S? Sau cu E? Mercedes are acum 3 masini ca niste papusi Matrioska, cu deosebirea ca toate seamana intre ele. Oare mi-as lua un S sau E stiind ca va fi confundat cu un C? Hmmm…

      (Citează)

  6. radu munceste ca sa isi cumpere un E class, scrie articole.

      (Citează)

  7. ratonbox:
    Daca vrem sa ne si mandrim ca sunt romani(in mod normal sunt prea putine motive) putem sa mentionam si ca, cutia aia de viteze este facuta in Romania la Sebes.

    Stii tu ceva, dar nu prea exact. :)

    ‘Daimler, grupul german cunoscut mai ales pentru marca Mercedes-Benz, va demara in data de 4 aprilie 2016 productia de cutii de viteze automate cu 9 trepte in Romania, la Sebes, in fabrica Star Transmission. ‘

    Sursa: http://0-100.hotnews.ro/2016/03/10/daimler-incepe-sa-faca-in-romania-cutii-de-viteze-automate-cu-9-trepte-la-sebes-din-aprilie

      (Citează)

  8. In Romania, masina asta nu e pentru cei care muncesc mult. Aia ajung sa-si ia cel mult un Passat, ca C Classe e mai scump. Daca ai propria afacere, atunci e altceva, dar muncesc altii pentru tine (bun bancul cu Bula de mai sus).

    In alta ordine de idei, Mercedes cam pierde teren la capitolul imagine in ultima vreme. Sunt convins ca e o masina foarte ok, dar nu cred ca ar intra pe lista mea in primele 3 daca as avea suma aia de bani. Nici nu pot argumenta de ce.

      (Citează)

    • Vorbim de o piață de vreo 2500 de mașini Mercedes vândute în România în întreg anul. Câte or fi clasa E și câte mașini mai ieftine precum C, CLA, GLA șamd rămâne de văzut, dar cred că E-uri sunt “low hundreds”, cum se zice.

      Crezi că nu găsești destui oameni de afaceri care să ia o astfel de mașină, mai ales în leasing pe firmă? Șeful meu câștiga 10.000 de euro pe lună și conducea 40 de oameni, cred că-și permitea oricând un E cu banii jos. Alt șef luase bonus un milion de euro la final de an și nu vorbim de vreo mare corporație.

        (Citează)

  9. mircea (primul)

    11/03/2016 la 7:57 PM

    In momentul de fata exista o singura limuzina de familie buna la toate: m5 diesel

      (Citează)

  10. deci ca sa (iti) demonstrezi ca ai reusit in viata, ca esti de succes, trebuie sa iti iei o masinuta din asta. trebuie sa le dau cate un telefon lui Dalai Lama si Papei, sa radem impreuna.

      (Citează)

  11. mircea (primul)

    11/03/2016 la 9:42 PM

    Giovani, ia dreq avionu si zi-le personal.

      (Citează)

  12. D4n:
    Într-o dimineaţă, când Bulă tocmai ce venea pe jos la muncă, îşi vede şeful în parcarea instituţiei, coborând dintr-o frumuseţe de Mercedes nou-nouţ.
    – E foarte tare maşina asta, şefu! îi strigă Bulă.
    Şeful se apropie, îi pune o mână pe umăr şi îi spune:
    – Ei bine, dacă o să faci eforturi, munceşti din greu şi o să stai peste program… anul viitor o să îmi iau una şi mai tare!

    Sau mai degraba bancul asta este pentru romanul care la 26 de ani de la trecerea la capitalism inca nu a inteles nimic din ce e ala un business, cine joaca rolul sefului si cine joaca rolul lui Bula.

      (Citează)

  13. Modelul de E class pe care il inlocuieste acesta era cam uratel (parere subiectiva), dar asta e absolut spectaculos, la fel ca si noul C class si S class. Au reusit cei de la Mercedes sa faca niste masini superbe

      (Citează)

  14. Poate-mi vand un apartament sa-l cumpar. ^^

    E masina de lux, e limuzina; pentru drumurile din Romania e fita!

      (Citează)

  15. ratonbox:
    Daca vrem sa ne si mandrim ca sunt romani(in mod normal sunt prea putine motive) putem sa mentionam si ca, cutia aia de viteze este facuta in Romania la Sebes.

    Și butoanele capacitive la Brașov. ( sunt optice nu capacitive )

      (Citează)

  16. mircea (primul):
    In momentul de fata exista o singura limuzina de familie buna la toate: m5 diesel

    Da, buna la toate, buna mai ales sa-ti elimine pietrele de la rinichi, sa-ti rupa spatele la orice denivelare cat de mica, sa se faca muci pe drumurile din Romania si sa consume 20% extern.

      (Citează)

  17. In realitate muncesti de 2 ori mai mult in viata ca sa iti cumperi Mercedes (in cazul de fata). Jumatate merg pe taxe si impozite si cu ce ramai, iti iei si Mercedes…

      (Citează)

  18. mircea (primul)

    12/03/2016 la 2:14 PM

    Mihai, esti redus ? Cum sa consume m5 diesel 20% extern? Ce cititori sinistri ai radule…

      (Citează)

  19. Ce e cu fumul ala in poze? Are motor de Volkswagen?

      (Citează)

  20. mircea (primul)

    13/03/2016 la 11:15 AM

    Cata lume a pus botu la petarda cu vw :(

      (Citează)

  21. Cam trist sa vrei sa muncesti mai mult ca sa iti cumperi o masina aratoasa (mai ales ca exista atatea alte experiente placute pe care sa cheltui banii).

      (Citează)

  22. O mențiune. Cutia de viteze 9 G-Tronic cu 9 trepte, care echipează acest model, a început să fie fabricată în România la Sebeș.

      (Citează)

  23. De cand cu Tesla…toate fosilizatele astea de mertzane si bemvee par niste carute de acum 100 de ani. Pot sa puna tot luxul din lume pe ele – e ca si cum ai pune pe un rahat frisca si capsuni.

      (Citează)

  24. nashu_mare:
    Să știi că și alte mașini au televizor pe consola centrală.

    Daca asta inseamna tesla pt tine, inseamna ca esti chiar tu in poza ce iti apare aici la comentarii.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus