un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Fashion Days introduce returul gratuit în 30 de zile

10 Feb 2016  ·

GÂNDURI  ·

23 comentarii

Iată o primă măsură vizibilă după ce Fashion Days a intrat sub managementul eMAG: returul produselor devine gratuit.

Măsura se referă la dreptul legal de retragere, cum se numește el oficial în cazul comertului online: produsul nu-ți vine bine, nu e măsura potrivită, nu este cum credeai că va fi (părea altă culoare în poză, nu-ți place etc). Conform legii, aceste produse se pot returna în termen de 14 zile calendaristice și pe cheltuiala ta, urmând ca magazinul să-ți dea înapoi valoarea lor.

Fashion Days plusează cu următoarea ofertă:

  • poți returna produsele în 30 de zile de la primirea lor, indiferent de valoarea sau modalitatea de plată
  • returul se face gratuit pentru tine, trimit ei un curier DPD să ia marfa (probabil vei găsi în cutie, la livrare, un formular precompletat de retur, în caz că vrei să faci asta)
  • primești banii înapoi în maxim 14 zile după confirmarea returului

O astfel de măsură, mai ales în domeniul fashion, ar trebui să încurajeze comenzile. Produsele știam că se pot returna, dar dacă ai 30 de zile pentru asta și o poți face și gratuit, devine cu atât mai simplu și psihologic mai atractiv să comanzi produse, știind că le poți da înapoi dacă nu ți se potrivesc.

Apare o problemă: Fashion Days vinde și prin eMAG, în sistemul Marketplace, numai că cererea de retur pornește din secțiunea Contul Tău din site-ul Fashion Days, ca să alegi ce produs și din ce comandă returnezi și adresa de ridicare. În cazul comenzilor prin eMAG, acestea nu apar în contul tău din Fashion Days, nici nu trebuie să ai unul, deci nu știu cum se va face returul gratuit. Probabil te vei înțelege telefonic cu ei pentru asta.

Citește și: Cum funcționează depozitul Fashion Days din București.

Se pare că rata de retur este de 19,9% în România, sub media industriei, zice Fashion Days. Mie mi se pare mare, dar e ok, asta arată un comerț sănătos și că lumea a înțeles că poate da înapoi marfa dacă nu o mai vrea. Peste 50% din retururi se fac în 2 săptămâni și de obicei din cauza măsurii nepotrivite.

 

    23 comentarii

  1. ZOOT.ro, lider în Cehia pe categoria fashion și mai nou intrat în România, are „RETURNARE GRATUITĂ în 90 de zile”. :)

      (Citează)

    • Zoot nu vinde nimic. Sunt super scumpi fata de media pe fashion cu care sunt obisnuite româncele.

      Sursa: Programul lor de afiliere care converteste destul de prost fata de answear, spre exemplu. Plus ca magazinul din pipera e mereu gol.

        (Citează)

  2. “Iată o primă măsură vizibilă după ce Fashion Days a intrat sub managementul eMAG: returul produselor devine gratuit.”

    Sa intelegem ca Emag a iesit de sub managementul Emag ? La Emag platesti transport pentru retur 12 lei !

      (Citează)

    • Țin minte că multă vreme au avut retur gratuit sau mă înșel eu? Probabil campania de marketing și-a atins scopul și n-a mai fost continuată, ca și la livrarea gratuită de acum câțiva ani.

        (Citează)

  3. thundermar:
    “Iată o primă măsură vizibilă după ce Fashion Days a intrat sub managementul eMAG: returul produselor devine gratuit.”

    Sa intelegem ca Emag a iesit de sub managementul Emag ?La Emag platesti transport pentru retur 12 lei !

    Teoretic 12, mie mi-au oprit 19 lei. Cand am intrebat de ce, am ramas cu intrebarea.

      (Citează)

  4. Deci pot sa-mi comand un treling misto sa merg sambata la un botez si apoi sa-l returnez!

      (Citează)

  5. Arthur Spiel:
    Deci pot sa-mi comand un treling misto sa merg sambata la un botez si apoi sa-l returnez!

    Asta poti face cu orice produs comandat online.

      (Citează)

    • Teoretic, produsele trebuie returnate imediat ce ți-ai dat seama că nu sunt ce-ți trebuie. Directiva europeană după care s-a modelat legea noastră dă și niște exemple, la haine că le poți proba fără să scoți etichetele, la produsele împachetate transparent că-ți poți da seama fără să desigilezi că nu e ce trebuie șamd.

      Se acceptă un “fair use”, dar nu să le poți 29 de zile și la final să returnezi. În practică, mă îndoiesc că-și va bate vreun magazin capul.

        (Citează)

  6. Cred ca trebuia mentionat si faptul ca au SCOS livrarea gratuita la plata cu cardul.

      (Citează)

  7. E doar o treaba de marketing totul.
    Pe haine/incaltaminte nu poti face retur decat daca NU ai folosit produsele si au toate etichetele intacte. Deci timpul in care poti face returul e degeaba, poate sa puna si 2 ani. O data ce ai purtat o pereche de pantofi o seara si ti-au facut bataturi de te-au rupt si nu`i poti returna…e vax albina.

      (Citează)

    • Cam așa este gândită legea, da. E echivalentul probatului în cabina de probă din magazine, unde vezi rapid dacă-ți vine sau nu un produs. Fiind achiziție online, nu poți face asta, deci probezi acasă și returnezi dacă nu vine bine.

      Termenul mai lung este de ajutor când cumperi un cadou sau când nu probezi din prima clipă ceva.

        (Citează)

  8. zup: Asta poti face cu orice produs comandat online.

    Nu este adevarat, la haine esti obligat sa nu dai jos eticheta, daca vrei sa il returnezi si sa nu prezinte urme de folosire (gen talpi murdare) :)) sau trening parfumat

      (Citează)

  9. Emag se cam duce pe copca. Demult timp nu am mai găsit un produs la ei care sa nu fie mai ieftin la cel puțin 3 magazine concurente și de încredere. Din magazinul online care era acum câțiva ani a mai rămas doar numele.

      (Citează)

    • La Emag știi că ai calitatea produsului. În unele cazuri au și lucruri pe care nu le găsești în altă parte.
      Și poate la o comandă mai mare, ieși mai bine, mai ales dacă vrei garanție and stuff.
      Am auzit și că resigilatele în majoritatea cazurilor sunt produse bune.

        (Citează)

    • la ce te referi prin “calitatea produsului”? crezi ca celelalte magazine au fake-uri? iar la garantie, la telefoane de exemplu, care o fi mai buna, cea de la emag care aduce telefoane de pe piata gri, prin quickmobile, sau cea de la importatorii oficiali din romania?

        (Citează)

  10. nwradu:
    12 la retur, 19 la livrare, da?

    0 la livrare (platit cu cardul), retur din cauza unui produs cu defect, returnat in cont cu 19 lei mai putin (dupa 1 luna pt ca eroare de sistem). Dar de ce 19 si nu 12 cum scria la momentul respectiv pe site, habar nu am (si aparent nici ei, ca n-au mai raspuns).

      (Citează)

    • * completare:
      1. Diferenta e infima, gestul e deranjant.
      2. S-a intamplat in decembrie-ianuarie, poate acum toate-s bune si frumoase. :D

        (Citează)

  11. nwradu:
    Asta e nasol. M-am uitat acum, e 15 lei livrarea, dar urât în contextul în care au mai și scăzut taxele la plata cu cardul.

    Parca seamana cu abordarea de la emag, cu cresterea taxei pentru livrare.
    1 leu de aici, 1 leu de acolo.. crestere venitul si profitul. E normal sa faca asta, atata timp cat oamenii cumpara de la ei.

      (Citează)

  12. Alex: OOT.ro, lider în Cehia pe categoria fashion și mai nou intrat în România, are „RETURNARE GRATUITĂ în 90 de zile”. :)

    La banii aia, cred ca toti returneaza produsele

      (Citează)

  13. Bogdan Ciobotaru

    25/07/2017 la 9:11 AM

    Nu stiu voi ce experienta ati avut cu fashiondays.ro, dar eu sunt total dezamagit. Mi-am comandat o pereche de pantofi sport CK, mi-a fost mare numarul si i-am returnat. Tot ca cineva mai sus, a trebuit sa le trimit IBAN-ul de 3 ori ca sa primesc un email ca ticket-ul s-a rezolvat. Dupa primirea acestui email, am zis OK, trebuie sa faca ei transferul in “maxim 14 zile calendaristice”. Mai sunt 3 zile si se face o luna si nici urma de tranzactie pentru restituirea sumei. Dupa 2 saptamani le-am dat un email, dupa care au mai urmat 2 in decurs de o saptamana, dar si acum, dupa cum ati ghicit, niciun raspuns. Nu stiu ce sa mai cred de acest fashiondays.ro.
    Mie, personal, mi-au creat o impresie foarte proasta, cel putin la capitolul comunicarea cu clientii. Stiu ca a fost o perioada foarte aglomerata pentru ei, dar sa fim sinceri lasa total de dorit.
    Astazi i-am si sunat, in ideea ca programul lor incepe la 07:30, dar la 8:30 erau toti operatorii ocupati.
    O zi buna.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus