un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce beneficii au clienții și cine câștigă din presupusul acord Orange – Telekom (plus un nou CEO Telekom)

22 Dec 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

17 comentarii

“Știrea zilei” despre acordul dintre Orange și Telekom pentru utilizarea comună a unor infrastructuri de comunicații din România n-aș spune că-i știrea anului în domeniu, poate nici pe departe, și tare am impresia că în practică înseamnă chiar mai puțin decât credeți. Efectele sale sunt, mai degrabă, indirecte.

Înainte să vă spun cum văd eu situația, rețineți că vorbim doar din zvonurile din articolul din Ziarul Financiar. Îl știu pe Seceleanu, are surse bune, personal cred că este adevărat tot ce-i acolo, dar încă nu avem o poziție oficială de la vreuna din cele două companii.

Fraza cheie despre acord:

Telekom are acces la reţeaua 4G a Orange printr-un contract de roa­ming naţional, iar Orange va putea ofe­ri servicii fixe prin infrastructura Tele­kom.

Ce înseamnă asta?

Prima propoziție vorbește despre un roaming național asemănător cu sistemul pe care-l știți deja de la DigiMobil și Vodafone. Clienții Telekom vor putea utiliza rețeaua Orange în zonele unde Telekom nu are semnal.

Dacă s-a zis despre 4G, o fi vorba doar de 4G, ceea ce de fapt are logică, pentru că pe 3G are și Telekom acoperire cam peste tot. Orange a dezvoltat mult mai repede rețeaua 4G decât a făcut-o Telekom și este una foarte rapidă. În loc să rămână în urmă și să dea rău în statistici și comparații de acoperire 4G, cei de la Telekom le vor oferi acum acum clienților servicii 4G prin infrastructura Orange, acolo unde este cazul. Bănuiesc că în paralel nu renunță la dezvoltarea propriei rețele, că doar nu vor călări peste Orange tot restul vieții.

A doua propoziție este ceva mai subtilă. Spune că Orange capătă dreptul de a oferi servicii fixe prin cablurile Telekom trase prin cartiere, servicii ce pot fi, zic eu, televiziune sau telefonie fixă. Orange TV este acum o soluție satelitară, cu antenă și receiver, dar probabil clienții de la blocuri nu vor să scoată o antenă pe balcon. Prin noul acord, Orange ar putea oferi servicii TV prin cablu (indiferent de tip, dar vorbim de IPTV).

Mai mult, eu zic că nu contează dacă ești sau nu client Telekom. Important este ca infrastructura Telekom să ajungă până la blocul tău printr-o fibră optică, iar apoi vine Orange și trage un cablu până în casa ta, dacă vrei asta. Altfel spus, pe Orange i-a interesat de fapt accesul la fibrele optice trase de Telekom prin cartiere și localități, văd ei ulterior ce oferte le propun oamenilor din zonă și cum întră în casa lor dacă aceștia le acceptă.

receiver_orange_tv_02

Cine câștigă din acest acord? Mai degrabă Orange.

Observați cum stă situația: Telekom va oferi servicii mai bune clienților existenți, crescându-le acoperirea. Este asta crucial? În mare da, dar rețineți că-i vorba doar de acoperirea 4G și de roaming național, care presupune o tranziție automată a telefonului de la o rețea la alta.

Orange, în schimb, câștigă acces la noi potențiali clienți pentru servicii de televiziune și telefonie fixă. Ar putea fi și de internet fix, dar mă îndoiesc că vor oferi și asta. Clienții noi sunt mai importanți, că dau bine în rezultatele financiare și, cu cât le propui mai multe servicii, cu atât îi fidelizezi mai mult prin oferte triple-play.

Faptul că Orange are mai multe de câștigat se vede și din prețul plătit: Orange va da către Telekom 5 euro pe lună pentru fiecare client căruia îi vor oferi servicii prin noua infrastructură. Prețul este mărișor, deci Orange trebuie să ofere noilor clienți servicii de mai mulți euro pe lună, cel mai probabil pachete TV complete, mult mai puțin probabil telefonie fixă (că nu va da nimeni 8 euro/lună pe telefon fix când la acei bani poți avea nelimitat pe mobil).

O altă miză ar putea fi clienții business. Prin infrastructura Telekom, Orange ar putea ajunge în noi clădiri de birouri răsărite prin cartiere sau chiar în parcuri business, unde ar renta să ofere telefonie fixă, abonamente de date prin fibră, conectivitate pentru micro-celule de amplificare a rețelelor mobile șamd.

Ce va plăti Telekom? “Telekom va plăti în funcţie de tra­ficul de net mobil 4G realizat de cli­en­ţii săi prin reţeaua Orange”, adică un cost variabil și probabil departe de 5 euro/lună.

Doar pentru că Orange capătă acces la infrastructura Telekom și poate oferi servicii noi către clienți noi nu înseamnă că gata, aceștia sar în barca portocalie. Stați așa, că nu vorbim de potențiali clienți ce nu au în prezent nici un abonament. Noile oferte Orange trebuie să fie mai bune decât ce-au acei potențiali clienți de la RCS-RDS, UPC sau poate chiar Telekom. Nu-i tocmai ușor de câștigat noi clienți.


UN NOU CEO TELEKOM ROMANIA

Telekom a anunțat acum 2 minute noul CEO pentru Telekom România, un slovac ce vine de la conducerea companiei din acea țară. 56 de ani.

Grupul de companii Telekom Romania anunță numirea lui Miroslav Majoroš în poziția de CEO, începând cu data de 1 ianuarie 2016. Miroslav Majoros, în prezent CEO al Slovak Telekom, va prelua conducerea operațiunilor din România, înlocuindu-l pe Nikolai Beckers care va urma noi provocări în afara Telekom.

Având o pregătire profesională cu profil tehnic, Miroslav Majoroš (56 de ani) a ocupat poziții de conducere în cadrul Slovak Television, IBM Slovacia și, în ultimii 13 ani, în cadrul Telekom. Din 2010 a deținut poziția de Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al Slovak Telekom. La Telekom Romania, prioritățile sale vor fi extinderea rețelelor FTTH și 3G/4G, precum și continuarea demersurilor pentru integrarea juridică a operațiunilor.

Miroslav Majoros va rămâne Președintele Consiliului de Administrație al Slovak Telekom.

Michael Tsamaz, Președinte și CEO OTE Group și Președintele Consiliului de Administrație al Telekom Romania Communications S.A., a declarat: “Mă bucur că Miroslav Majoroš se alătură operațiunilor noastre foarte importante din România, aducând o experiență de valoare de pe o piață cu provocări similare. Îi urez succes în noul său mandat de a conduce Telekom Romania către poziția de lider, în beneficiul clienților, angajaților și acționarilor companiei”.

Despre Miroslav Majoroš:
Miroslav Majoroš a absolvit Facultatea de Electronică și Informatică din cadrul Universității Slovace de Tehnologie din Bratislava și, pe parcursul carierei sale profesionale, a urmat programe educaționale de management la Harvard Business School și Stanford Graduate School of Business. În perioada 1994 – 2002 a lucrat pentru IBM Slovacia, ajungând în poziția de Director General, iar din 2000 până în 2002 a deținut această poziție atât pentru IBM Cehia, cât și pentru IBM Slovacia.
Din 2003 a fost Președinte / CEO al Slovak Telekom și Membru al Consiliului de Administrație. În 2005 a devenit Președinte al Consiliului de Administrație al Slovak Telekom. A fost Membru al Consiliului de Administrație al T-Mobile Slovensko din 2003, iar din vara anului 2009 până la 30 iunie 2010, a fost Președinte al Consilului de Administrație. Din 1 iulie 2010, a deținut poziția de Președinte al Consiliului de Administrație și CEO Slovak Telekom.

foto Miroslav Majoros

    17 comentarii

  1. Draguta chestia, mai ales pentru Orange.
    Telekom isi merita soarta cu virf si indesat pentru ca tot vechea companie e sub noul nume si aceleasi apucaturi.

      (Citează)

    • Ce soartă? Nu de alta, dar indiferent despre ce operator aș scrie, apar mereu un număr de oameni care spun “ăștia sunt cei mai proști, dau faliment”.

      Telekom n-a excelat anul acesta cu oferte și GB de net aruncați spre clienți, dar timpul nu-i pierdut.

        (Citează)

    • @nwradu sint convins ca se gasesc oriunde clienti pentru orice operator.
      Insa Telekom au un loc special. Facturi umflate aiurea, servicii de rahat, semnal lipsa prin lifturi/metrou (asta nu o inteleg deloc) si tot asa.
      Daca e sa vorbim din perspectiva interna, stau prost, dar cum nu lucrez la ei nu pot spune cu siguranta.
      Insa la servicii clienti, sint atit de praf incit cu greu imi vine sa mai cred ca oamenii chiar se duc la ei. Doar preschimbarea unei cartele (de trecut la 4G) presupune sa stii cum il chema pe varul de-al 5-lea de pe ramura tatalui vecinului de la 7. Si cind vezi ca mereu cind intri sa intrebi ceva la ei, mereu e cineva care vrea sa plece pentru ca totul e complicat si alte mizerii.
      Iti promit ca se face si nu te mai suna inapoi. Si cind suni sa intrebi care e pina la urma raspunsul, habar nu au ce sa spuna. Asta legat de internet la mine acasa unde neaparat trebuia telefon fix pentru ca de aia.
      Aaaa, sa nu uitam de clauza aia de reziliere de 800 lei. Si de facturi dublate aiurea si fara motiv. Eu am plecat de la ei de pe abonament si am ramas pe cartela. Dar tare as vrea sa mut numarul ala pe alta retea.
      Nu degeaba schimba CEO-ul. Ca asta care ce-a fost trimis la plimbare a avut un succes imens.

        (Citează)

  2. Dupa 3 ani de folosit digi zilnic am trecut de 6 luni pe telekom si pot zic cu mana pe inima ca telekom e praf rau de tot cand vine vorba de voce si trafic de date. Jumatate din zi stau pe Edge iar la metrou nu merge mai nimic…

      (Citează)

  3. In acest mod Telekom se pozitioneaza similar cu BT Openreach in UK cu observatia ca BT Openreach are in portofoliu cateva sute de clienti care furnizeaza servicii prin reteaua lor.

      (Citează)

  4. @jules. Asta cu facturile umflate e o gogomanie. Cum poti sa spui asa ceva. Exista desfasurator pentru tot ce ai facut.
    Si suma ceruta pentru reziliere era de 400 de lei acum un an doi.
    Sunt client telekom si am un abinament de rahat ca si date si nu pot sa plec de la ei pentru ca AICI in Bucuresti unde stau sunt singurii care au semnal decent in apartament.

      (Citează)

    • Asta cu rezilierea parcă are niște taxe clare stabilite prin lege, trebuie să plătești contravaloarea beneficiilor câștigate prin ofertă dacă renunți la ea.

      În rest, unde stau eu am semnal 4G+ la Vodafone, așa că de asta zic că pentru fiecare operator aud pe rând ba de bine, ba de rău.

        (Citează)

  5. @jules. Bai baiete dar de unde le scoti. La tine hormonu bate neuronul. Mergem de manuta amandoi la care dealer vrei matale si iti demonstrez ca nu ai dreptate.
    Am mai auzit de o tipa care s a dus sa isi ia cartela 4G de la un operator X si a venit suparata ca nu i au dat aia cartela. Ea nu avea nici buletin nici portofel nici macar cartela veche. Vroia sa o creada aia ca pe sfanta scriptura. Doar zic. Vezi si matale sa nu incurci niste fapte, niste situatii.

      (Citează)

    • @Mihai, Daca nu as avea hirtii care sa dovedeasca ca mi-au cerut 800 lei pentru reziliere, as spune ca bat cimpii.
      Daca nu as avea factura de valoare dubla pe luna in care telefonul a fost inchis fizic doua saptamini, as zice ca bat cimpii. Desfasuratorul urma sa vina prin posta romana in termen de 30 de zile si trebuia sa platesc pentru el cam 10 euro. Asa ca am luat pe loc decizia de reziliere. Nu aveau ce sa-mi demonstreze. Registrul de apeluri pe alea doua saptamini nu facea nici jumatate din factura obisnuita. Pur si simplu au facut o tiganie si atit.
      Daca nu as fi mers sa schimb cartela cu una 4G si de nu am scris acolo, cu buletin in fata, tot felul de detalii de cacat si sa mai si platesc si sa aflu ca pina la urma nu e bine nus ce, as spune ca bat cimpii. Si am hirtii si pentru asta.

      Asa ca draga Mihai, mergi tu linistit cu hormonii tai la plimbare, ca ai mei sint acolo unde trebuie si sub control. Ia-ti pastila si mergi la culcare pe azi.

        (Citează)

    • Cedez. Sarbatori fericite.

        (Citează)

  6. tot azi Carrefour, a cumparat lantul Billa Romania !

      (Citează)

  7. Hm. Tocmai imi expira perioada contractuala la TK.
    Sunt foarte multumit de servicii , nu si de pret.
    Daca ar fi analizat baietii ce servicii folosesc si mi-ar fi facut o oferta personalizata, as fi ramas. (Ma intereseaza minutele internationale in detrimentul netului).
    Asa, probabil, o sa portez.
    La mina in zona portocalele fac legea ( la astia am mai fost).
    Rosiile nu ma prea tenteaza, dar o sa studiez.
    Bulgarii acuma i-si fac reteaua. E ieftin, dar au semnal gargara (suni omu si in loc sa-l auzi ai impresia ca face gargare-cel putin asa se aude.. Eftin ca’ n Belgavristan).
    O sa fac un studiu.

      (Citează)

  8. Bună Radu. Nu-mi publica comentariul. Vreau doar să-ți semnalez o greșeală în articol.
    “În loc să rămână în urmă și să dea rău în statistici și comparații de acoperire 4G, cei de la Telekom le vor oferi acum acum clienților servicii 4G prin infrastructura Orange…”
    Ai cumva cod de afiliere cu PC Garage?

      (Citează)

  9. Mi-e tare greu sa-nteleg miscarea din prisma celor de la Telekom. Ai stalpii cu antene 2G si 3G, trebuie doar sa aduci si sa instalezi antene 4G. Ceea ce nu pare deloc complicat, dovada faptul ca Digi din septembrie pana acum si-a extins reteaua 4G in mod semnificativ, Digi care au cam jumatate din incasarile celor de la Telekom. Pe cand sa faci de la 0 o retea fixa, e infinit mai greu, chiar si daca ai avea resursele financiare. Dar nah, tind sa cred din ce in ce mai mult ca in ceea ce priveste Telekom-ul se iau niste decizii voit gresite tocmai pentru a-i mai scadea valoarea, astfel incat DT sa poata cumpara mult mai ieftin participatiunea statului care depaseste 40%. Altfel nu pricep cum Digi, cu multe, multe datorii, cu incasari pe jumatate fata de Telekom, reuseste din 2014 sa puna pe picioare o retea 3G si 4G avand niste abonamente de 3-4-5 euro, iar Telekom avand cel mai ieftin abonament de 8-9-10 euro nu reuseste cel putin acelasi lucru.

      (Citează)

  10. Mi se pare mult 5E/luna/client nou catre TK, inseamna minim 10-12E abonament doar ca sa acopere costurile. Deci Orange alearga dupa clienti noi si TK dupa bani. Comparativ, RDS a luat de la VDF acoperire unde nu aveau, mult mai importanta decat 4G. Pacat de banda de 4G a celor de la RDS si sunt curios daca mai extind cei 100MB cu VDF ca expira la finalul lui 2015.

      (Citează)

  11. “Telekom va oferi servicii mai bune clienților existenți,”

    N-as zice ca asta este tinta principala ci tot new business.
    Cred ca acoperirea lor 4G da foarte prost cand e vorba de clienti noi, acestia se uita pe harta si zic “ntzz, daca n-are 4G e de kko”.

    In acest context, oferta telekom va avea si ea “acoperire nationala 4G” si se vor putea bate de la egal la egal cu ceilalti jucatori.

      (Citează)

    • nwradu:
      Ce soartă? Nu de alta, dar indiferent despre ce operator aș scrie, apar mereu un număr de oameni care spun “ăștia sunt cei mai proști, dau faliment”.

      Telekom n-a excelat anul acesta cu oferte și GB de net aruncați spre clienți, dar timpul nu-i pierdut.

      Telekom e foarte scump. Doar 100 mb de net la abonament de 9 euro, aproximativ. Pana si in roaming e mai ieftin. Eu am Digi Mobil, cu 1.92 euro abonament cu 5GB net.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus