un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Transalpina văzută din dronă arată superb

31 Aug 2015  ·

TURISM  ·

15 comentarii

O filmare marca Răzvan Baciu cu ocazia #calatorestecumine:

Mai că-mi vine să iau mașina și să mă duc pe acolo, apoi îmi amintesc de calorifere și câte am de făcut pe aici, plus că avem deja un viitor concediu în Grecia. Cândva, însă, și poate cu o decapotabilă…

(Tipic românesc, cineva a lăsat un comentariu în care spune: “Sunt sigur ca puteai obtine niste cadre mult mai bune! Am fost acolo acum cativa ani si stiu cum este dar atunci nu aveam drona ca sa filmez, portiunea care ai filmat-o este nimic pe langa ce puteai filma. Succes in continuare !”. N-a respectat paradigma dronelor!)

Totuși, mă uit la cele două imagini de mai jos și mă întreb de ce n-a fost făcut drumul în linie dreaptă. Sunt curbe acolo ca la slalom, deși diferența de nivel nu pare mare, iar creasta e destul de lată. Nu se putea face un drum drept?
transalpina_1

transalpina_2

    15 comentarii

  1. Grecia, unde? Ceva sfaturi? Caut si eu ceva pt saptamana viitoare si sunt indecis…

      (Citează)

  2. subscriu și eu la nelămurirea cu drumul drept…

      (Citează)

    • pe principiul: de-al dracu’ si de ambitios!

        (Citează)

    • Daca te uiti mai atent se vede ca drumul e pe creasta si in stanga si dreapta se lasa terenul destul de mult. Serpuirea urmeaza linia crestei (pe langa diferenta de nivel care nu se vede din film, dar e serioasa, doar ajunge la peste 2000 de metri)

        (Citează)

    • Poate din acelasi motiv pentru care autostrazile nu’s drepte.
      Vine un nebun (ca mine) care vrea sa-i dea talpa si la fix are ditamai linia dreapta. Cati crezi ca ar sti unde sa puna frana inainte sa plonjeze?

        (Citează)

    • Calul nu urca drept ci serpuit. Este mai usor asa.

        (Citează)

  3. drumul nu drept pentru că au asfaltat pe unde trecea nea ion cu căruța. doar nu erau să traseze alt drum când aveau deja urmele peste care puteau să toarne asfaltul.

      (Citează)

  4. Nu pare mare diferenta de nivel vazuta de sus, dar este. Aceeasi impresie o ai pe Transfagarasan daca urci dinspre Sibiu si te uiti in spate…

      (Citează)

  5. Ce frumos trec motociclistii peste linia continua…

      (Citează)

  6. de ce sa fie drept? am inteles ca e destul de fun cand e ceata pe acolo.

      (Citează)

  7. Pentru ca daca nu pui drumul fix pe creasta, lucrarile de consolidare sunt mai complicate altfel in curand o va lua la vale. Nu se vede foarte bine in poze, dar nu e chiar plana creasta aia.

      (Citează)

  8. Nu știu foarte clar pe unde e porțiunea aia, dar e posibil să se fi făcut în modul asta din 2 motive:

    1. Asta e motivul rău, și anume gigel ăla care a dat faliment a zis că scoate mai mulți bani dacă pe o distanță de 1km el trage 2km de asfalt.

    2. Nu îmi dau seama care e înclinația, e posibil să fie gândit să se folosească și pe polei.. și să fii în pantă și cu râpă stanga dreapta nu prea e ok să o iei la vale când stai pe loc.. așa prin multe curbe tai din înclinație.

      (Citează)

  9. sa te sui pe munte cu masina. ce poate fi mai misto? poate doar un gratar de capra neagra cu o salata de flori de colt.

      (Citează)

  10. Creasta șerpuită are la bază rocă care este practic o consolidare naturala.
    Pentru a face drum drept este necesară consolidarea și realizarea de umpluturi. Consolidarea înseamnă deplasare de rocă si stabilizarea cu beton (piloți forați) iar umplutura se face cu pământ. Pământul la rândul lui trebuie să îndeplinească niște condiții de calitate (pământul are și el niște condiții de calitate, nu se folosește orice pământ ).
    Astea înseamnă niște costuri (mari) și câteodată nu se justifică!
    Cred că un inginer CFDP ne-ar putea explica mai bine.

      (Citează)

  11. bogdand:
    Creasta șerpuită are la bază rocă care este practic o consolidare naturala.
    Pentru a face drum drept este necesară consolidarea și realizarea de umpluturi. Consolidarea înseamnă deplasare de rocă si stabilizarea cu beton (piloți forați) iar umplutura se face cu pământ. Pământul la rândul lui trebuie să îndeplinească niște condiții de calitate(pământul are și el niște condiții de calitate, nu se folosește orice pământ).
    Astea înseamnă niște costuri (mari) și câteodată nu se justifică!
    Cred că un inginer CFDP ne-ar putea explica mai bine.

    explicația asta + cea de mai sus, cu poleiul sună cel mai plauzibil. pe de altă parte, un parapet ar fi de ajutor pentru a evita situațiile în care șanțul te mai scapă de râpă.

    parapeții montați în zonă însă obstrucționează foarte serios vizibilitatea din mașină, motiv pentru care cel mai bine faci Transalpina pe bicicletă sau cu drona pentru priveliște…

    altfel, aș fi curios să aud mai multe detalii de natură tehnică în ceea ce privește drumurile șerpuite din zona de munte. poate cunoaște Radu vreun inginer și-i ia un interviu aici, pe blog :D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus