un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mai rău: taxiurile “cu negociere” revin LEGAL la aeroportul Otopeni

25 Aug 2015  ·

TURISM  ·

20 comentarii

Tocmai când credeam că pe la Aeroportul Otopeni se mai schimbă lucrurile și turiștii și oamenii de afaceri ce intră în țara noastră sunt întâmpinați într-un loc modern, asemănător cu ce-i în restul Europei, aeroportul face un pas în spate. Taxiurile ce stau să agațe oamenii ieșiți pe ușa aeroporturilor sunt din nou la post, în fața ușilor.

Așa scria Petreanu ieri pe blogul său și este adevărat. N-a știut, probabil, și cel mai rău amănunt al acestei probleme: acele taxiuri stau legal acolo la agățat clienți. Le este permis acest lucru.

Ieri seară am fost și eu în aeroport, că am petrecut weekendul în Viena. La aterizare, în zona bagajelor, se dau des anunțuri care spun că în aeroport funcționează două servicii de taxi: “taxi rapid”, pentru care nu este nevoie de programare și ieși direct în fața ușilor, și “taxi la comandă”, pentru care folosești infochioșcurile din aeroport și alegi compania și tariful dorit. Anunțurile se repetă des în română și engleză.

Acel “taxi la comandă prealabilă” sună de parcă ar fi vreo mare operațiune dificilă. Sună de parcă ai fi încurajat să ieși în fața terminalului și să te urci în primul taxi ce așteaptă, fără să-ți bați capul cu o comandă. În practică, “taxi la comandă” înseamnă că te duci la infochioșc, apeși pe ecran pe compania preferată sau la nimereală pe orice are tarif de 1,39 lei/km, îți iese un bon și te duci afară să aștepți mașina cu numărul de pe bon. Durează între 3 și 8 minute să sosească.

Am folosit de multe ori aceste infochioșcuri și niciodată nu am întâmpinat probleme. Tarifele au fost întotdeauna cele reale, nici un șofer nu mi-a cerut mai mulți bani. Era un sistem funcțional și corect.

Suntem în țara în care o turistă venită pentru prima oară aici a fost violată, omorâtă și aruncată în pădure la Băneasa de un taximetrist. Țara în care o grămadă de turiști sunt înșelați cu tarife umflate, de plătesc zeci sau sute de euro pentru o călătorie ce costă 30 de lei până în centrul orașului. Nu de “taxi rapid” avem nevoie, ci de verificări și mai multe, Poliție, evidența clară a taxiurilor care intră în aeroport și ce pasager se urcă în ele. Așa am ajuns. Peste 5 ani, când or scădea înșelăciunile, putem reduce strictețea acestor reguli.

Până atunci, taxiul cu negociere, “unde mergi șefu” și oameni băgați cu japca în taxi tocmai au fost legalizate pe Otopeni, din moment ce aeroportul le promovează deschis ca fiind mijloace oficiale. Ce era ieri acolo… tot felul de firme de care n-au auzit niciodată, mașini înregistrate pe Dobroiești, tarife de la 1,39 la 3,49 pe tot felul de gioarse de mașini, o coadă lungă de taxiuri în fața intrării, de cel comandat de mine abia a putut să se strecoare șamd.

Aeroportul parcă merge din rău în mai rău. Toaletele sunt mici și de obicei împuțite. N-am înțeles niciodată de ce au scos scaunele din zona de check-in, unde zeci sau sute de persoane stau acum în picioare așteptând să li se afișeze zborul pe panou. Vreo 6 dintre ei stau jos pe suportul unei sculpturi puse acolo, decorativ, că mai mulți nu încap pe respectivul soclu. La benzile de bagaje se face mereu aglomerație. O simplă linie de autobuz nu sunt în stare să ceară, darămite tren sau metrou ca în orice capitală europeană. Semnalizarea e la pământ. Iar acum, asta cu taxiurile.

Având în vedere că totul în aeroport costă foarte mult (de exemplu, știați că dacă o companie vrea să pună pe ghișeul ei de check-in, acolo unde lăsați bagajele, și niște pliante cu vreo ofertă specială, trebuie să plătească o sumă foarte mare de bani aeroportului pentru această promovare?), sunt curios cât au plătit taximetriștii pentru această modificare, cui și sub ce formă.

Aeroportul Otopeni, din rău în mai rău, acum cu acordul managementului. Gluma aia cu “bine ați venit în România, reglați-vă ceasurile cu 20 de ani în urmă” e tot mai reală.

taxi_aeroport

    20 comentarii

  1. Dobroesti*

      (Citează)

  2. da taticu, nu te duci undeva cu capu in nori, te informezi inainte cu un minimum de date.
    a, esti om de afaceri? esti jmecher?
    te urci in ce masinuta vrei si dai banu gros.
    ce sa mai…ii lasi nespalatului un Eminescu daca esti mafiot.

      (Citează)

    • Nu e deloc așa într-o țară civilizată. Tu când te duci în restul Europei te interesezi dacă poți cumpăra apă și mâncare din magazine, ca altfel să iei de acasă? Te interesezi care e orarul unui tren sau te gândești că vei afla și la fața locului asta? Iei prosop de acasă sau te aștepți să găsești unul la hotel?

      Pentru că în tot restul Europei taxiurile de aeroport sunt ceva simplu de utilizat, fără mârlănii și probleme. Ieși pe ușă și e un șir lung, toate au tarif fix, de obicei cu o suprataxă pentru aeroport.

      E ceva “normal”. Nu te duci în altă țară UE interesându-te dinainte despre lucruri pe care restul lumii le consideră normale de ani de zile, aia faci doar în țări bananiere.

      Până și în Istanbul era totul în regulă, reglementat, ba chiar și cu servicii de genul “tarif fix până oriunde în oraș”. Ne-a dus șoferul la hotel și n-a cerut nimic, n-a comentat nimic.

      În București nu, că au considerat managerii că e mai bine altfel.

        (Citează)

    • Giovani, si daca dai peste unu care-ti ia gatu’ tot jmecher te numesti ? Plus ca in ROmania nu vii precum te-ai duce in Siria, sa stii preventive ce tepe poti lua din prima sau cum sa-ti pazesti mereu portofelul.
      Daca crezi ca provii dintr-o tara ca asta, incearca sa o parasesti pe a noastra. Avem nevoie de alte mentalitati.

        (Citează)

  3. Se stie ca in Bucuresti nu se respecta legea si ajung sa circule taxiuri inregistrate pe Ilfov sau chiar si pe alte judete, ce sa mai vorbim de aeroportul Otopeni ? Acolo trag toti ca ursul la stupul de albine.Ei stiu ca politia face controale din an in paste si ca risca cel mult o amenda nesemnificativa.
    Cred c-ar trebui ca taxiurile sa stea prin garaje, asa cum se procedeaza prin alte tari civilizate, si sa vina numai la comanda, nu sa umble ca hienele pe strada sau stationand pe interzis prin fata mall-urilor.

      (Citează)

  4. Se stie ca in Bucuresti nu se respecta legea si ajung sa circule taxiuri inregistrate pe Ilfov sau chiar si pe alte judete, ce sa mai vorbim de aeroportul Otopeni ? Acolo trag toti ca ursul la stupul de albine.Ei stiu ca politia face controale din an in paste si ca risca cel mult o amenda nesemnificativa.
    Cred c-ar trebui ca taxiurile sa stea prin garaje, asa cum se procedeaza prin alte tari civilizate, si sa vina numai la comanda, nu sa umble ca hienele pe strada sau stationand pe interzis prin fata mall-urilor.

      (Citează)

    • Dupa logica ta, la Otopeni ar trebui sa fie doar taxiuri de IF?

      Anyway, eu am aterizat de 3 ori vara asta la Otopeni, de 2 ori am luat 783 pana la Victoriei si o data am gasit Uber.

        (Citează)

  5. Pana nu vor baga din nou o singura firma cum a fost de ex Fly Taxi cu masini decente Otopeniul traieste parca in urma cu vreo 15ani..cand iesi in fata aerop parca de intorci in timp mai ales daca vii dintrun oras gen amsterdam unde majoritatea taxiurilor sunt limuzine Tesla pe electric..Aici e vina primarului ca trebuia obligatoriu in fata aeroportului si in fata hotelurilor mai mari din Bucuresti bagate taxiuri bussines nu toroapele de loganuri

      (Citează)

  6. O sa fie la Otopeni cum este la Gara de Nord, imediat o sa te ia de la banda de bagaje cu clasicul: “Hai safu’….”

      (Citează)

  7. ultima oara cand am facut o reclamatie la Otopeni au fost super reactivi, mi-au raspuns pe mail si telefon.
    ar trebui sa incerci pentru asta, ma intreb de raspunsul “oficial”

      (Citează)

  8. Cui bono? Un sistem civilizat de taximetrie nu e profitabil. Așa pe termen scurt lași țeparii să dea țepe și să-ți dea și ție cota parte (de la ăia la comandă e puțin probabil să iasă prea multă șpagă). Pe termen lung exasperezi lumea și o să ai motive să sapi un metrou pe sub câmpuri goale la suprapreț. Asta înseamnă să fii mafiot.

      (Citează)

  9. nwradu:
    Nu e deloc așa într-o țară civilizată. Tu când te duci în restul Europei te interesezi dacă poți cumpăra apă și mâncare din magazine, ca altfel să iei de acasă? Te interesezi care e orarul unui tren sau te gândești că vei afla și la fața locului asta? Iei prosop de acasă sau te aștepți să găsești unul la hotel?

    Pentru că în tot restul Europei taxiurile de aeroport sunt ceva simplu de utilizat, fără mârlănii și probleme. Ieși pe ușă și e un șir lung, toate au tarif fix, de obicei cu o suprataxă pentru aeroport.

    E ceva “normal”. Nu te duci în altă țară UE interesându-te dinainte despre lucruri pe care restul lumii le consideră normale de ani de zile, aia faci doar în țări bananiere.

    Până și în Istanbul era totul în regulă, reglementat, ba chiar și cu servicii de genul “tarif fix până oriunde în oraș”. Ne-a dus șoferul la hotel și n-a cerut nimic, n-a comentat nimic.

    În București nu, că au considerat managerii că e mai bine altfel.

    hai sa-ti spun o chestie. ultima data cand am iesit din tara si am luat taxiul pana la aeroport la noi, era pamant de doua degete pe podeaua masinii. posibil sa fi fost taxiu eco. de sofer ce sa mai zic? clasicul buhai transpirat.
    cand am aterizat la destinatie, m-am urcat intr-un taxi cu numele, limuzina la conditii, soferul la costum, mirosind discret a parfum de calitate.

    tara civilizata…a fost buna asta.

      (Citează)

  10. Pentru ca România.
    Si o erată la comentariul lui @Gusteru:
    “Ei stiu ca politia face controale din…” ar merge inlocuit cu:
    “Ei stiu CAND politia face controale”.

      (Citează)

  11. @Coco Moll buna observatia.
    Va vaitati ca circulatia in Bucuresti e un cosmar, ca se pierde timpul aiurea prin intersectii, ca semafoarele nu mai functioneaza, ca nu mai sunt sincronizate ca s-a dus dracu sistemul, ca prin oras circula prea multi dubiosi cu taxiurile care nu respecta nicio regula de circulatie, dar nu vreti sa acceptati un sistem civilizat de taximetrie asa cum se practica prin alte tari.Sa stea dracu in garaj si sa vina NUMAI la comanda.Iei clientul, il duci la destinatie si te-ai intors la garaj.Si astepti alta comanda.Nu stai la agatat pe langa mall-uri, gari, aeroport, spital sau mai stiu eu pe unde.

      (Citează)

  12. Merg săptămânal cu avionul. Acum serviciul de taxi e ok. Aia cu tarife aiurea stau intr-adevar la ușă, dar nu se mai pescuiesc clienți, sunt și agenți care nu ii lasă pe aia sa intre și sa agațe.

    Chiar și dacă mergi cu ei, din greșeala plătești mai puțin decât într-o țară civilizata.

    Chiar mai puțin ca în Grecia, care nu e țară civilizata.

    Mi se pare puțin exagerata opinia ta, dar, ma rog…

      (Citează)

    • “Chiar și dacă mergi cu ei, din greșeala plătești mai puțin decât într-o țară civilizata.”…
      da, dar in tara civilizata castigi mai mult. Iar comparam mere cu pere….

        (Citează)

  13. stefan:
    ultima oara cand am facut o reclamatie la Otopeni au fost super reactivi, mi-au raspuns pe mail si telefon.
    ar trebui sa incerci pentru asta, ma intreb de raspunsul “oficial”

    Daca ar primi zeci de reclamatii zilnic poate ar modifica ceva, dar cine sa le faca?

      (Citează)

  14. Nu pot sa cred cat de putin a durat sa gaseasca ei o portita. Auzi taxi rapid! Este inadmisibil ce se intampla, oare trebuie sa mai moara straini sa scoata si aceasta aberatie?
    Stim cu totii ca si in Centrul Vechi si peste tot desi sunt taxiuri de firma multe nu iau cclienti decat pe jecmaneala, fara sa puna aparatul, de ce si la aeroport? Mergea atat de bine sistemul cu comanda! Foarte elegant. Nicic nu stii cat de tare ma revolta aceasta stire! Este unul din acele momente in care imi este rusine nu ca sunt romanca, ci cu ce exista pe la noi.

      (Citează)

  15. Nu prea ajung in aeroport dar trec destul de des prin Gara de Nord. Aceeasi problema si aici, dar Gara de Nod e plina de anunturi, bannere, etc. cu mesajul „Taxiuri sigure si corecte … „. Daca mesajul nu e destul de convingator, si vrei totusi sa incerci taxi-urile rapide, te ajuta rapid sa te razgandesti taximetristii care stau in apropierea locului cu taxiuri sigure si corecte, si care cer dublu, sau chiar triplu, cu motive stupide, „Ah, pai oricum e aglomeratie, mai putin de X oricum nu platesti”.

    Foarte urat ca nu se iau masuri !

      (Citează)

  16. Kiosk-urile automate de taxi sunt cea mai mare idiotenie posibila! Tehnologia aplicata cu curu!
    Hai sa va zic ce am prins eu saptamana trecuta. Aterizeaza avionul de la Munchen. Ora 12:50 am… adica noaptea. Puhoi de lume se repede (si face coada) la “aparatele de taxi”. Si da-i, si lupta… parca eram la “pacanele”. Cei mai norocosi prindeau “lozu’ “, multi …… Si dupa vre-o cinci minute in care am dat la pacanele… fara noroc sa prind si eu un taxi din alea mai spalate, am renuntat si am iesit afara sa iau o gura de aer! Imi fac curaj si ma asez din nou la rand… de data asta din a 4 incercare prin “lozu”!
    Ies frumos afara si incep sa caut care e taxiul meu. Un taximetrist (care parea ca asteapta de ceva timp), ma interpeleaza si ma intreaba daca nu cumva eu sunt clientu’. Normal ca nu! Imi recomanda sa ma duc mai spre lateralul cladirii… pentru ca acolo parcheaza noii veniti. Pe drum, taximetristul cu “lozu” meu, imi spune ca e nebunie, a patit sa ajunga la aeroport cu “loz” si nu a venit clientul.

    Hai sa va zic una care m-a lasat masca. Acum 3 ani, Paris, Charles de Gaule. Ies din aeroport (nu mai stiu pe ce iesire) si vad sir indian de taxiuri…. iar un “nene” le dirija ca pe gaste. Primul venit primul servit. Te asezi la coada, iti vine randu’, iti place taxiul (care apropo, avea numarul scris pe usa si scaunul dreapta fata rabatat pe bord) il iei, daca nu pe urmatorul. Pana in Saint Denis am platit 34E, avand in vedere ca o shaorma la farfurie era cam 10E.
    Nu vad de ce nu s-ar putea aplica si la noi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus