un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

O piesă de avion care nu spune, de fapt, nimic

31 Jul 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

17 comentarii

Probabil ați auzit că o bucată dintr-un avion a fost adusă la țărm în insula Reunion, undeva lângă Madagascar, și dacă este de la un Boeing 777, după cum spun analizele preliminare, atunci este de la zborul MH370 Malaysia Airlines dispărut pe 8 martie 2014 fără urmă.

Bucata este din zona flapsurilor, adică partea din spate a aripilor, iar cum Boeing 777 este un avion, îndrăznesc să spun, unic ca design (cel mai mare avion de pasageri cu 2 motoare și singurul cu câte 6 roți pe fiecare pilon din spate), dacă se confirmă că respectiva piesă aparținea unui Boeing 777 atunci nu poate fi vorba decât de zborul Malaysia dispărut acum un an și jumătate în condiții misterioase, după ce pilotul a închis dispozitivele de monitorizare și a dus avionul într-o direcție necunoscută înainte de a dispărea de pe radare.

Spun că nu poate fi decât de la acel zbor pentru că în total numai 5 avioane 777 au fost distruse: unul în Londra, unul în Cairo, unui în San Francisco (poate vă amintiți cazul, 2013, Asiana Airlines, o mașină de pompieri ce gonea spre avionul prăbușit a călcat și omorât o pasageră aruncată pe pistă la prăbușire) și unul în Ucraina (vi-l amintiți și pe acesta, doborât de rebeli cu rachete rusești). Al cincilea este MH370, pierdut în Oceanul Indian. Va fi și o confirmare oficială, toate piesele sunt marcate cu numărul de serie al întregului avion tocmai pentru astfel de situații.

Din păcate, o simplă piesă nu spune nimic și nu rezolvă nimic. Adică toți cei care nu sunt suficient de paranoici încât să creadă că avionul a aterizat pe furiș undeva și e o mare conspirație legată de ascunderea lui și a pasagerilor erau deja convinși că s-a prăbușit în ocean și că găsirea acestuia poate fi foarte dificilă, având în vedere că vorbim de o suprafață imensă ca întindere și căreia i se adaugă a treia dimensiunea, adâncimea apei, ceea ce face cu atât mai dificil totul.

Două lucruri sunt căutate: cadavrele pasagerilor și ale echipajului (sau ce-o mai fi rămas din ele după atâta timp sub apă) și cutiile negre pentru a afla ce s-a întâmplat de fapt în cockpit și ce-a făcut pilotul respectiv. S-a sinucis ca-n cazul Germanwings de acum câteva luni? Suntem în continuare foarte departe de a găsi aceste două lucruri, o piesă ajunsă la mii de kilometri distanță după ce-a fost purtată 16 luni de curenții marini nu spune mare lucru. CNN urmărește îndeaproape cazul.

6+6 roți, deci Boeing 777

    17 comentarii

  1. Eu nu m-as baza asa tare pe CNN.

      (Citează)

  2. De ce informatiile din “cutiile negre” nu transmise in timp real catre sol?
    Avem tehnologia.

      (Citează)

  3. Nu avem nici un motiv sa ne bazam pe spusele lor, nici pe spusele altora.

    Mihai:
    Eu nu m-as baza asa tare pe CNN.

      (Citează)

  4. Eu cred ca poate spune foarte multe acea piesa (daca se va dovedi a fi de la MH370). Chiar daca nu indica fix coordonatele gps, se pot identifica curentii ce au purtat-o la mal si restrange mult aria zonei de impact. In al doilea rand va confirma ipoteza ca a virat spre sud, conform datelor satelitului de telefonie.

      (Citează)

    • Au fost identificați curenții, e vorba de unul mare și circular care dă o tură prin tot Oceanul Indian. De asta a durat 16 luni să ajungă piesa acolo. Avionul poate fi oriunde în zona în care-l căutau deja, ba chiar probabil și mai departe.

        (Citează)

  5. Stii ce calcul nu imi iese mie? De la Kuala Lumpur spre Beijing nu imi e deloc clar cum a ajuns bucata aia de aluminiu in Reunion. Sa zicem ca a luat-o spre oceanul indian dupa ce a intrat in contact cu Vietnamul (ca asta e ultima comunicatie oficiala). Putea sa zboare inca niste ore – sa zicem maxim 8, ca e doar un 777. Sa presupunem ca spre sud-vest. Si apoi se decide sa plonjeze in ocean?
    Curentii din oceanul indian sunt previzibili bine de tot! Si totusi! O bucata de metal a fost plimbata de ocean cat 2-3-4000km? Intre Reunion si Malaiezia sunt 5000+km! Putea sa ii zboare fara emotii avionul…
    Dar de ce ar fi urmat o ora si ceva drumul spre Vietnam, traseul normal, pentru ca apoi sa o carmeasca ore bune spre sud-vest pentru ca apoi sa il scufunde! Ca altfel nu ar fi ajuns bucata de metal in Reunion!
    Mie nu imi iese deloc calculul…poate nu sunt suficient de dement!

      (Citează)

  6. Marius M:
    Eu cred ca poate spune foarte multe acea piesa (daca se va dovedi a fi de la MH370). Chiar daca nu indica fix coordonatele gps, se pot identifica curentii ce au purtat-o la mal si restrange mult aria zonei de impact. In al doilea rand va confirma ipoteza ca a virat spre sud, conform datelor satelitului de telefonie.

    Exact. Acea piesa e primul indiciu gasit. E cam exagerat Radule sa spui ca e degeaba. Macar exista sperante ca va rezolva misterul.

      (Citează)

    • Accuweather prezinta prognoza meteo inclusiv din catune nestiute. Exista monitorizarea + harta curentilor de aer, ba chiar si a curentilor oceanici. De ce acea bucata nu ar fi un indiciu, nu inteleg.

        (Citează)

    • Pentru că-i vorba de un curent care parcurge tot oceanul, iar după 16 luni piesa putea veni de oriunde. Vezi harta de mai sus.

      @jules: singurul indiciu pe care-l oferă este că s-a prăbușit avionul. Curenții generali ce-au adus piesa acolo parcurg tot oceanul, putea fi de oriunde.

        (Citează)

  7. nu e un indiciu pentru un blogger, dar pentru altii mai priceputi in domeniu, este.
    de asemenea varsta scoicilor de pe bucata de flaps poate sa fie inca o confirmare.

      (Citează)

    • Nu-i mare știință să înțelegi ce informații se pot obține dintr-un curent de apă și ce nu. Că nu cunosc fiecare curent e una, dar chiar nu-i greu să pricepi că aceștia nu oferă vreo hartă precisă.

      Iată un expert spunând același lucru, anume că zona de căutare nu se modifică. adică piesa găsită nu le oferă nici o informație în plus:
      https://twitter.com/NewDay/status/627071470364176384

        (Citează)

  8. De fapt cea mai tare stire din articolul asta este “și unul în Ucraina (vi-l amintiți și pe acesta, doborât de rebeli cu rachete rusești).” Cum ai reusit sa obtii (si de unde) informatiile care iti dau aceasta certitudine de 100%?

      (Citează)

  9. nwradu:
    Ți-am aprobat comentariul doar ca să-ți pot arăta acest articol https://www.nwradu.ro/2015/07/cateva-modificari-privind-comentariile-pe-blog/

    Ca să-ți răspund la întrebare, din raportul oficial al investigației și interceptările telefonice făcute publice atunci.

    Să trecem peste, de fapt l-au doborât marțienii, dar nu vreau eu să cred asta.

    Unde ai gasit tu raportul oficial al investigatiei? Eu stiam ca exista doar un raport preliminar. Si unde anume in raportul investigatiei scrie ca avionul a fost doborat de rebeli folosind rachete rusesti (nu ucrainene pentru ca, nu-i asa, Ucraina n-are armament rusesc)?

    Cat despre convorbirile telefonice, daca stii de ele tot de la ala care ti-a spus ca avionul a fost doborat de martieni sa faci la fel, sa nu crezi. ;-)

    Iti dau un pont gratis. Daca n-ai facut armata, intreaba pe cineva care se pricepe un pic si sa-ti explice diferentele intre “amprentele” lasate de diferite munitii, in special de gloantele 30 mm. si rachete sol-aer / aer-aer. Uite un link ajutator: http://www.globalresearch.ca/how-the-malaysian-airlines-mh17-boeing-was-shot-down-examination-of-the-wreckage/5435094

    PS: 1.Daca mi-ai aprobat comentariul doar ca sa-mi dai link la acel articol, ti-am respectat vointa si l-am citit cu foarte mare atentie. Tot nu m-am lamurit care erau cuvintele suspecte. Sau ce era “hater”, spam, off-topic, tampenie, atac la persoana etc. Am inteles ca cine nu este de aceeasi pare cu tine va fi banat.
    “Nu răspund pentru a-i convinge pe autorii lor că se înșală, de multe ori îmi dau seama dinainte că este imposibil (paranoia sau mania persecuției sau teoria conspirației nu pot fi ușor “vindecate”), ci pentru ca alții ce citesc comentariile să nu creadă cumva că respectivele tâmpenii sunt de fapt adevărate.” Adica doar tu detii adevarul si pe cei care citesc comentariile nu-i duce “creierasul” sa discearna daca sunt tampenii sau nu.

    2.”Știu de la alți bloggeri că șterg comentarii fără nici o milă,” – sper ca nu te referi la celebrii “A-listeri”. Nu cred ca si tu imparti cu ei aceeasi baza de date cu cei care comenteaza (useri, adrese e-mail, IP-uri, banati etc). Sau da …

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus