un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Black Cab lansează Joy, un serviciu mai ieftin concurent cu Uber

3 Jul 2015  ·

AUTO  ·

32 comentarii

black_cab_joy
Black Cab m-a surprins anunțând Joy, un serviciu ceva mai ieftin decât cel standard al lor, utilizând mașini străine, dar mai mici. Anunțul vorbește despre VW Golf, Skoda Fabia, Opel Astra, dar și Ford Mondeo și Skoda Octavia.

BlackCab lansează Joy, cel mai accesibil serviciu de transport privat de persoane.
Joy este un serviciu fiabil, destinat oricăror persoane dornice de o călătorie agreabilă, alături de un șofer manierat.
Aeroport, birou, teatru, film, club sau oriunde altundeva, Joy este alegerea perfectă!

Sunt curios dacă șoferii au tot ce le trebuie (autorizație, certificare pro, asigurare) sau este un fel de Uber sub alt nume. Opțiunea se poate face direct din aplicația lor de mobil, alegând la serviciu Joy în loc de celelalte opțiuni. Am făcut o simulare de traseu de la Semănătoarea la Piața Alba Iulia și prețul este de 18 lei pentru Joy în loc de 24 lei pentru Black Cab. Mașinile se comandă din aplicațiile de mobil, le puteți lua de pe site-ul oficial.


Poate vă mai amintiți că am scris cu mult entuziasm despre Black Cab la lansarea serviciului. Am mers cu o mașină mare, luxoasă, șofer politicos, spațiu mult pentru bagaje. La întoarcere un alt șofer ne-a așteptat la aeroport vreo 30 de minute, că am avut întârziere, fără nici o problemă. Mi s-a părut o metodă excelentă de a ajung la aeroport, mai ales că două trollere mari încap în portbagajul unei mașini fără probleme.

De atunci, însă, Black Cab a explodat ca succes pe piață și din păcate calitatea serviciilor a scăzut. Au adăugat mașini mai multe și au încheiat parteneriate cu foarte multe firme și hoteluri. Am mers o dată cu un șofer care-mi spunea că în acea zi a avut 14 curse “la contract” (sau “pe voucher”) și eu eram singurul care îl chemase din aplicație, client normal. Multe hoteluri lucrează doar cu Black Cab pentru clienții lor, ceea ce pentru turiști este o veste bună.

Au introdus apoi gama Executive cu mașini Mercedes și BMW. Călătoria de mai sus face vreo 40 de lei cu o astfel de mașină, dar pentru turiști sau manageri este o opțiune excelentă. Au adăugat și microbuze și alte opțiuni, fiind o companie completă de transport privat.

Apoi vin părțile mai puțin bune. Trec peste parteneriatul lor cu Vodafone, când în mașini s-au montat niște tablete ce nu pot fi oprite, care afișează doar reclame (și, ca beneficiu pentru pasager, oferă wireless gratuit) și care, dacă mergi noaptea, te orbesc pur și simplu. Mergeam cu tableta fixată de tetiera scaunului din fața mea și mă gândeam că, în caz de vreun accident, dau un cap în tabletă și în suportul ei masiv de metal de va trebui să-mi reconstruiască fața din fotografii.

Apoi, au schimbat condițiile. Șoferul nu te mai așteaptă la aeroport decât maxim 15 minute, iar după minutul 5 îi plătești și timpul petrecut așteptându-te, asta deși cursele de aeroport sunt mai scumpe, au o suprataxă. Prețurile? Dacă inițial am dat vreo 50 de lei până la aeroport, acum în luna mai am dat 70 de lei pentru același traseu. Șoferul care a venit a întârziat 15 minute, când l-am sunat eu mi-a răspuns cu un laconic “acum intru pe stradă”, fără măcar un “bună ziua”. Mă doare undeva dacă mă salută sau nu lumea, zic doar că anul trecut procedura era alta. Prea mult succes strică? Vorba Matildei, suportam un taximetrist normal și înghesuiam trollerul peste butelia lui din portbagaj, dar măcar ne costa la jumătate.

    32 comentarii

  1. Mie mi s-a parut dubios ca nu iti pot da bon sau factura. m-au pus sa vorbesc “in centrala” si acolo mi-au zis ca doar daca exista un contract intre firma mea si a lor pot sa imi dea factura.

      (Citează)

  2. Am cautat acum discutia si pana la urma gasisem “detaliile facturii” in spam. Dar tot n-am primit vreun document printabil.

    Mea culpa.

      (Citează)

  3. Dar din cate inteleg practic noua lege ii pune si pe ei in ilegalitate. Black Cab nu are licente de taximetrie, si conform formularii din lege nu ar trebui sa functioneze.

    As mai adauga cu titlul speculativ ce “am auzit pe surse”, Black Cab nu a intrat in discutia asta de concurenta neloiala/ nu platim taxe/ nu avem licente/ dar se pare ca si ei si-au finantat cresterea lor pe inginerii financiare ( to put it mildly).

      (Citează)

  4. add:
    Am cautat acum discutia si pana la urma gasisem “detaliile facturii” in spam. Dar tot n-am primit vreun document printabil.

    Mea culpa.

    Ce continea emailul? Avea numar si serie? RO-ul tau si RO-ul lor? Era marcat TVA-ul ?

      (Citează)

  5. As zice ca nu e decat o optiune de business: au intrat pe piata cu servicii de calitate la preturi medii, dupa care au schimbat strategia in preturi mari, calitate medie. Daca business-ul nu e facut pe genunchi, schimbarea strategiei are in spate o ratiune financiara.

      (Citează)

  6. Serban Cristian

    03/07/2015 la 2:02 PM

    pot sa confirm si eu ca au scazut calitatea drastic iar preturile sunt +50% fata de un uber. Pe care am si trecut dealtfel.

      (Citează)

  7. Am impresia că cei de la Black Cab au licență de taximetrie de foarte mulți ani, de când se numeau Star Limo (s-au rebranduit de curând)

      (Citează)

  8. Numarul de taxiuri este limitat, si daca ai licenta ca firma nu mai poti adauga masini. Oare Black Cab cum au facut?

      (Citează)

  9. Uber folosesc aproape zilnic, cu Black Cab nu am mers niciodata, dar am vazut niste masini de-ale lor prin oras (una mi-a taiat o data fata la semafor, parca Skoda sau asa ceva)… Intrebarea mea e: cum naiba poti da cu capul de tableta de pe tetiera? Merg cu viteza asa mare? N-au centuri de siguranta?

      (Citează)

  10. Şoferii lor le fac cea mai bună reclamă. M-am decis să nu-i folosesc înainte să apară Uber pe piaţă după ce un şofer a întors în faţa mea pe linie continuă şi un altul, la o zi distanţă, dormea pe Basarb, banda a doua, cu telefonul în mână, când tot restul podului era liber. Şi chiar ieri l-am mai văzut pe unul tot aşa, făcând o întoarcere din 3 mişcări peste linia continuă.

      (Citează)

  11. Revo:
    Şoferii lor le fac cea mai bună reclamă. M-am decis să nu-i folosesc înainte să apară Uber pe piaţă după ce un şofer a întors în faţa mea pe linie continuă şi un altul, la o zi distanţă, dormea pe Basarb, banda a doua, cu telefonul în mână, când tot restul podului era liber. Şi chiar ieri l-am mai văzut pe unul tot aşa, făcând o întoarcere din 3 mişcări peste linia continuă.

    Probabil recruteaza din randul taximetristilor.

      (Citează)

  12. Revo: Şoferii lor le fac cea mai bună reclamă. M-am decis să nu-i folosesc înainte să apară Uber pe piaţă după ce un şofer a întors în faţa mea pe linie continuă şi un altul, la o zi distanţă, dormea pe Basarb, banda a doua, cu telefonul în mână,

    N-am mers de multe ori cu uber dar, in afara de vorbitul la telefon cu telefonul in mana (au folosit handsfree ca tot taximetristii), soferii uber le-au facut pe toate.

      (Citează)

  13. Pyuric:
    Am impresia că cei de la Black Cab au licență de taximetrie de foarte mulți ani, de când se numeau Star Limo (s-au rebranduit de curând)

    Și eu știu că au sau cel puțin n-au auzit pe nimeni spunând că sigur nu au.

      (Citează)

  14. N-au licenta de taximetrie, scrie aici: http://www.blackcab.ro/ce-este-blackcab/

    Vad ca e lamurita si problema taxarii si de ce nu e considerat taximetru: aparent, pretul este stabilit de la inceput in cotatie si nu depinde de ruta aleasa.

      (Citează)

  15. Intrebare: Uber poate fi chemat la Aeroport ?

      (Citează)

  16. Gaelex:
    Numarul de taxiuri este limitat, si daca ai licenta ca firma nu mai poti adauga masini. Oare Black Cab cum au facut?

    Lucrează în regim de închiriere mașină cu șofer, nu de taxi. În plus, pot face așa cum fac și alte firme, iau licențe în diverse orășele din jurul Bucureștiului.

    Citez de pe site:
    Site-ul va este oferit de Miiles INT, cu sediul în București, Sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 22, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/6129/2003, C.I.F. (Vat Number) RO15417333, deținătoarea licenței de transport nr.1054135 din 28.05.2013

    Factura mi-a venit însă de la Black Cab Chi SRL, CUI 33231915, adresa: Intrarea Crăițelor, 075100 Otopeni.

      (Citează)

  17. Mahorcu:
    Intrebare: Uber poate fi chemat la Aeroport ?

    Da, aeroportul este în zona de acoperire Uber. În practică, dacă nu sunt mașini în zonă, nu vei avea ce chema, că nu cheamă unul de la 15 km distanță.

    Eu am mers cu Uber la aeroport, înapoi n-am încercat.

      (Citează)

  18. Roxana:
    Uber folosesc aproape zilnic, cu Black Cab nu am mers niciodata, dar am vazut niste masini de-ale lor prin oras (una mi-a taiat o data fata la semafor, parca Skoda sau asa ceva)… Intrebarea mea e: cum naiba poti da cu capul de tableta de pe tetiera? Merg cu viteza asa mare? N-au centuri de siguranta?

    La o frână/groapă/accident. Tu-ți pui mereu centura în spate?

      (Citează)

  19. Șoferii de pe Black ca-n fac numai prostii în trafic și le fac cu viteza. Nici cu Uber nu mi-e rușine, cu întors pe linie dubla continua și alte minuni.

      (Citează)

  20. nashu_mare: Ce continea emailul? Avea numar si serie? RO-ul tau si RO-ul lor? Era marcat TVA-ul ?

    aia e. ca n-ai cum sa ieie factura pe firma fara contract. erau detaliile, text :

    Factura numarul BC004884 la data de 29 Nov 2014 emisa pentru I DRIVE GT SOLUTIONS SRL, CUI 33396697, adresa: 22 Strada Nicolae G. Caramfil, Sector 1, București.

    Chitanta cu numarul BC004244 din data de 29 Nov 2014 emisa de I DRIVE GT SOLUTIONS SRL, CUI 33396697, adresa: 22 Strada Nicolae G. Caramfil, Sector 1, București. Am primit de la add suma de 67.41 RON reprezentand factura cu nr BC004884

      (Citează)

  21. Deci factura au generat, dar nu au putut sa o faca complet? Ce sistem dubios!
    Ar mai fi trebuit sa fie CUI-ul tau si obiectul facturii, serviciul prestat.

    Ma intreb cum incaseaza pentru persoane fizice.

      (Citează)

  22. Also, cursa aia pe care am dat prima oara 57 lei, a doua oara 67 lei, acum e 74 lei si cu Joy e 53 de lei.

      (Citează)

  23. add:
    Mie mi s-a parut dubios ca nu iti pot da bon sau factura. m-au pus sa vorbesc “in centrala” si acolo mi-au zis ca doar daca exista un contract intre firma mea si a lor pot sa imi dea factura.

    Adica nu pot sa-ti emita in document fiscal la cerere, in conditiile in care sunt obligati sa-l emita? Hmmm, interesant …….

      (Citează)

  24. nwradu: Tu-ți pui mereu centura în spate?

    Eu o pun mereu.
    De ce as pune centura doar in fata si in spate nu?Nu esti tot in masina ???

    Taxiurile conventionale n-au centuri in spate si de asta prefer sa nu le folosesc.

      (Citează)

    • Pe bune? dar ce au facut le au scos? peste 99% taxiuri au centuri de siguranta, iar conform legii in vigoare ar trebui sa aiba obligatoriu si in spate ;)

        (Citează)

  25. nwradu: La o frână/groapă/accident. Tu-ți pui mereu centura în spate?

    Da, când merg cu Uber o pun mereu…

      (Citează)

  26. Roxana: Da, când merg cu Uber o pun mereu…

    aaa… in ce sens? :)

      (Citează)

  27. Black Cab are plăcerea să anunțe că în afară de Black Cab și Black Cab Joy, va lansa și serviciul Black Cab Molo, pentru Transport Moloz !

    http://www.blackcab.ro/MOLO

      (Citează)

  28. nashu_mare: N-au licenta de taximetrie, scrie aici: http://www.blackcab.ro/ce-este-blackcab/

    Au licență de transport în regim de închiriere, scrie chiar acolo șî în alt comentariu de-al meu.

    Licență: Da. De transport, în regim de închiriere.

      (Citează)

  29. Vlad: aaa… in ce sens? :)

    Priceless!

      (Citează)

  30. nwradu: Au licență de transport în regim de închiriere, scrie chiar acolo șî în alt comentariu de-al meu.

    Licență: Da. De transport, în regim de închiriere.

    Te iert doar pentru ca presupun ca ai băut.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus