Trebuie să vizitați Bruxelles

6 Apr 2015  ·

TURISM  ·

14 comentarii

Când am spus anul trecut că plec într-un city-break la Bruxelles, mulți mi-au spus că nu-i nimic de văzut acolo. Întrucât mai fusesem de două ori și știam ce oferă orașul, nu i-am crezut.

Și, evident, Bruxelles este un oraș extraordinar care ar trebui vizitat de cât mai mulți oameni. Deschid o serie de articole despre ce-am făcut acolo și în Bruges, o destinație superbă unde se ajunge imediat din Bruxelles, cu gândul că vine primăvara și mulți vă planificați concedii mici sau mari.

Rapid așa despre Bruxelles, însă, înainte de a trece la câteva lucruri concrete, orașul are toate ingredientele care-l fac o destinație perfectă de city-break.

Se poate ajunge acolo cu TAROM, Wizz Air, Blue Air, Ryan Air și Bruxelles Airlines. Noi am zburat cu TAROM – am luat biletele la un preț bun, bagajul de cală era inclus, orarul era foarte bun (plecare dimineața, retur pe seară, ca să nu pierdem prima și ultima zi). Dacă alegeți altceva, vă recomand totuși liniile aeriene care aterizează pe aeroportul principal Bruxelles National Airport din Zaventem, nu pe Bruxelles South Charleroi, de unde aveți mai mult timp de navetă până în oraș.

Cazarea este acceptabilă. Noi am stat la Queen Anne, pe bulevardul E. Jacqmain, de unde ajungeam în 10 minute pe jos în zona centrului istoric și a restaurantelor și teraselor de pe acolo, iar la 5 minute în cealaltă direcție era o stație mare de metrou și tramvai, Rogier, unde ajung majoritatea liniilor și de unde se ajunge rapid și la Gara de Nord (poți merge pe jos, 15 minute, prin cartierul de zgârie-nori) și aeroport. Hotelul a costat 215 euro pentru 4 nopți. Camera a fost cam mică, dar nu mi-a păsat, intram în ea doar ca să dorm. Micul dejun avea pâine, mezeluri, brânzeturi, cafea și ceai, plus ceva dulce, acceptabil.

Cât despre oraș, sunt enorm de multe lucruri de făcut. Mergeți în piața centrală și admirați clădirile de acolo, sunt cunoscute în toată lumea. Mergeți pe străduțele din jur, mâncați waffles cu de toate (ocoliți, de exemplu, The Waffle Factory, care e mega-recomandat pe Trip Advisor, era prea mizerie acolo; luați waffles de oriunde altundeva).

Mâncați măcar o dată la una din terasele de pe multele străzi ce înconjoară piața primăriei; mâncarea e mai scumpă acolo, dar terasele respective sunt o experiență specifică Bruxelles-ului. Vă recomand eu în alt articol un restaurant foarte bun. O mâncare des întâlnită pe acolo sunt midiile servite la oală, în sos de vin roșu sau alb; încercați-le măcar o dată.

Beți multă bere. Și din ce tradițională, dar și bere fructată de-a lor. A La Mort Subite, celebru în toată lumea, a fost o experiență mai plăcută decât mă așteptam, dar puteți bea bere la fel de bună cam oriunde. Intrați într-un magazin de bere – eu am revenit acasă cu 32 de sticle ascunse în bagaje (de asta am plecat cu bagajul de cală aproape gol).

bruxelles_33

Dulciurile… Doamne, Bruxelles este capitala dulciurilor. Oriunde ai merge, dai de Leonidas, Neuhaus, Corne Port Royal, Mary, Galler, Godiva și alte numele celebre din domeniu. Leonidas, de exemplu, este de două ori mai ieftin la ei decât la noi, dai 10 euro pe ditamai cutia plină cu vreo 30 de bomboane. Apoi poți cumpăra macarons de diverse tipuri (și calități, sunt unii maeștri cu magazine pe acolo, dar costă 2 euro bucata), iar de prăjituri nu mai zic.

După ce v-ați îndeplinit aceste plăceri, vizitați orașul. Toată zona centrală se poate face la picior, distanțele sunt mici. Piața centrală și zona din jurul ei trebuie văzute, apoi mergeți spre Palatul Regal și muzeele din zonă, opriți-vă la catedrala Sf Gudula, admirați fiecare strădută pentru a vedea cât de bine este renovată și menținută. De la Palatul Regal mergeți și spre Palatul de Justiție, pe drum trecând pe lângă zona Sablon, unde este o biserică foarte frumoasă.

bruxelles_hdr_pano_1

Pentru alte trei zone trebuie să luați metroul. Prima este Schumann/Leopold, zona clădirilor europene. Aici puteți vedea Parlamentul European, parcul Leopold și alte instituții, iar imediat lângă este un alt parc mare unde se află Muzee de artă și istorie, plus Autoworld, cea mai mare expoziție auto pe care am văzut-o, cu mașini din fiecare deceniu expuse acolo.

bruxelles_centenar_autoworld

A doua zonă de ajuns cu metroul este cea a Bazilicii Sacre-Coeur. Treceți parcul și mergeți la bazilică nu pentru că ați fi religioși, ci pentru că se poate urca în vârful ei, pe cupolă, de unde se vede foarte frumos orașul.

bruxelles_36

A treia zonă de vizitat cu metroul este cea a construcției Atomium, care în realitate este mult mai mare decât pare în fotografii. Tot acolo este și un parc acvativ de distracție, plus Europa Village, un loc unde, dincolo de ce se poate vizita, sunt și restaurante cu specificuri diverse. Lângă Atomium începe un parc mare, stilul Herăstrău, pe care-l puteți trece mergând spre pavilionul chinezesc și cel japonez, unde sunt construcții ca-n acele țări.

Desigur, în toate zonele mai sus menționate sunt multe alte monumente, clădiri frumoase, fântâni, locuri unde să mâncați cartofi prăjiți (precum Maison Antoine din piața Jourdan din zona Shumann – o recomandare bună primită chiar aici pe blog) șamd. E de mers pe jos, dar Bruxelles are o climă plăcută, iar transportul local, dacă vreți să-l utilizați, este bine pus la punct ca hărți, indicatoare și prețuri.

Shopping? În zona Rogier este un mall mare, City 2, și or mai fi și altele.

Sper că v-am făcut poftă de Bruxelles. Revin cu articole punctuale despre locuri recomandate în oraș și despre minunăția mai dinspre nord, Bruges.

Câteva informații logistice:

De pe aeroportul Bruxelles am ajuns în oraș cu trenul până la Gara de Nord și de acolo un tramvai subteran până la Rogier. Timp total este de cam 30-40 de minute.

Zonele de interes sunt în imaginea de mai jos: albastru pentru centru, roșu pentru zona Uniunii Europene, galben pentru Atomium, verde pentru basilica Sacre-Coeur.

zone_interes_bruxelles

De la Gara de Nord pleacă trenuri spre Anvers, Bruges, Gent și alte destinații populare. De asta vă recomand cazarea în zona Rogier. Trenurile sunt ceva mai ieftine în weekend, iar tarifele diferă un pic de ce găsiți pe net (de obicei sunt mai bune în realitate), dar puteți face diverse simulări pe belgianrail sau raileurope-world. Biletele se pot cumpăra din gară inclusiv de la personal care vă ajută cu informații. Feriți-vă de trenurile Slow, un fel de Regio de-al lor, care fac de două ori mai mult timp pe același traseu. Până la Bruges, de exemplu, costă cam 20 de euro dus-întors și biletul este flexibil, pleci și revii cu ce tren vrei tu în ziua respectivă. Consultați listele din gară pentru a afla când este ultimul tren înapoi.

14 comentarii

1. Tarom aterizeaza pe Brussels National, iar Wizz si alte LC pe Brussels South (de asemenea numit si Charleroi), deci un sfat util ar fi sa se aterizeze pe National si nu pe Charleroi. Spor la bere in Belgia!

(Citează)

2. Salut. Si eu ma numar printre cei carora nu le-a placut Bruxellesul. Cred ca este cel mai arabizat oras din Europa.. E si scump, murdar si nu mi s-a parut nimic deosebit de vazut. Am stat 7 zile si nu vreau sa ma mai intorc.
    Bruge-ul e altceva, pare a fi dintr-o alta tara, e un orasel de poveste.

• Cred ca nu stii ce sa vizitezi sau habar ai ce e un monument , o catedrala.
      Ai vazut biserica Sablon, St Michel. Primaria din Grande Place cu cea mai veche berarie cu toate figurinele de la bresle. Fiecare cladire din Grande Place e un monument.
      Daca nu te-a impresionat Mini Europa, Atomium, nu mai vizita numic. Mergi degeaba !

(Citează)

3. Te-ai incurcat in aeroporturi. E exact invers.

4. capdeafis: Tarom aterizeaza pe Brussels National, iar Wizz si alte LC pe Brussels South (de asemenea numit si Charleroi), deci un sfat util ar fi sa se aterizeze pe National si nu pe Charleroi. Spor la bere in Belgia!

Alex Ionut: Te-ai incurcat in aeroporturi. E exact invers.

Da, mulțumesc, am corectat acum.

(Citează)

5. Bruxelles are o clima placuta? :)) petrece câteva luni, soarele e o apariție rara

6. Data viitoare mergi si la Delirium Cafe, numai si numai pentru bere. :)

7. Am fost, am vazut, nu m-a impresionat. Asta pentru ca prima impresie conteaza foarte mult: am venit cu trenul dinspre Olanda si m-am trezi tin gara centrala, un fel de Gara de Nord din Bucuresti. La iesire m-au abordat nu mai putin de 4-5 cersetori. Am mers catre hotel, via centrul vechi al lor. Era sa ma calce o trasura pe o strada pietonala. Nici n-am iesit bine din centrul vechi ca am dat peste zona “araba”. Sincer, erau doar arabi si negri pe acolo. Ma intrebam oare cum arata belgienii adevarati? Cred ca a fost primul oras european unde am vazut si pe altii (afara de romani) care trec pe rosu la semafor (atat pietoni cat si masini).

8. Aquadig:
    Bruge-ul e altceva, pare a fi dintr-o alta tara, e un orasel de poveste.

9. AlexO:
    Bruxelles are o clima placuta? :))petrece câteva luni, soarele e o apariție rara

Am avut soare 3 zile din 4.

10. Anca:
    Data viitoare mergi si la Delirium Cafe, numai si numai pentru bere. :)

N-am putut sa ajungem, la propriu, era străduța blocată de tineri care petreceau în local și în afara lui.

(Citează)

11. Danyzus: Sincer, erau doar arabi si negri pe acolo. Ma intrebam oare cum arata belgienii adevarati? Cred ca a fost primul oras european unde am vazut si pe altii (afara de romani) care trec pe rosu la semafor (atat pietoni cat si masini).

Arabi și negri? Bine ai venit în Europa de Vest, în 2050 vor fi mai mulți negri decât albi, iar de imigranți nu mai zic. Așa e peste tot.

Eu n-am văzut mizerie prin Bruxelles. Singurii cerșetori erau români, la gară și la biserică. Cât despre trecut pe roșu, eu încă n-am văzut un oraș în care să nu se întâmple asta (mai ales în cele mari turistice, unde e mereu haos), ci doar am auzit legende care nu s-au confirmat niciodată pe teren.

(Citează)

12. Si pentru cei care vor sa se si distreze prin Bxl trebuie spus ca prostitutia e legala in Belgia si in strada din spatele garii de nord incepe districtul rosu al orasului, plin de ferestre cu fete aproape dezbracate ce te servesc pentru 50 de euro “partida’. Si partea cea mai frumoasa e ca aproximativ 70% din fete sunt romance.

13. LxF: Tu cand zici ca Bruxelles e murdar (am mai auzit alti oameni spunand acelasi lucru de Budapesta, Paris si chiar Amsterdam), unde traiesti in Romania? Am impresia ca unor romani le cresc brusc standardele de curatenie imediat ce parasesc plaiurile mioritice.

Nu le cresc standardele, dar fac o comparatie cu Bucurestiul si le rezulta ca Bucurestiul este mai curat. Doar ce am fost ieri in Bruxelles, am reusit sa stau doar 3 ore si apoi am plecat in viteza spre Anvers unde am putut respira aer fara miros de urina.