un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Francezii își văd de-ale lor

9 Apr 2015  ·

AUTO  ·

26 comentarii

Din iunie în Franța va fi interzisă utilizarea căștilor handsfree cu fir, pe motiv că nu mai auzi zgomotele străzii. Vor fi permise doar Căștile bluetooth, care ocupă o singură ureche și de obicei nu izolează fonic la fel de bine acea ureche – sau nu mai vorbești deloc la telefon la volan.

Măsura pare bună. Sunt sigur că n-au scos-o din burtă, ci analizând diverse accidente în care oamenii au spus “aveam căști și n-am auzit claxonul/mașina de lângă mine etc”. În plus, cum multe mașini moderne includ conectare bluetooth direct în boxe, măsura nu mai afectează așa de mulți oameni. Ca opțiuni suplimentare, mie mi-a plăcut mereu ideea celor de la Parrot cu sistemele Minikit+ și Neo, pe care le montezi la parasolar și elimini complet casca.

Acum câteva luni francezii au început interzicerea treptată a mașinilor diesel, pe motiv că sunt prea poluante. Cei cu motoare diesel urmează să circule doar în anumite zile, iar după 2020 s-ar putea să nu mai aibă acces în Paris. Se spune că și în Londra vor fi luate măsuri asemănătoare, întâi prin mărirea taxei de acces în City pentru mașinile diesel. Studii recente spun tot mai des că motoarele diesel rămân mult mai poluante, iar numărul deceselor cauzate de aerul poluat al acestor orașe este mărișor.

În fine, observați din nou mentalitatea uzuală franceză: face rău? O interzicem! Și câțiva francezi vor protesta, desigur, sunt specialiști în proteste, dar apoi vor accepta situația pentru că ei sunt crescuți și pe valorile de “egalitate”, nu doar de “libertate”, iar dacă treburile astea fac rău cuiva, ok, rezistăm și fără ele!

Tot Franța a interzis și showurile de modă cu modele prea slabe. Sunt curios cum se exprimă în termeni juridici “prea slabă”, dar bănuiesc că o pot lega de BMI, adică raportul dintre greutate și pătratul înălțimii în metri.
paris_segway

    26 comentarii

  1. La treaba cu modelele parca au anuntat ca trebuie sa aiba minimum 55kg la 1.75m inaltime.

    Referitor la masinile diesel: foarte bine.
    Pacat ca la noi va ma dura mult pana la o asemenea masura.

      (Citează)

  2. Tot in Paris s-a interzis sa faci focul in seminee.
    Apropo de car kit, saptamana asta mi-am luat http://www.emag.ro/car-kit-plantronics-k100-plt00008/pd/D7FQSBBBM/
    Nu are agenda, voice call etc., are in plus modulator FM prin care poti baga muzica din telefon si convorbirile telefonice in boxele masinii.

      (Citează)

  3. alunelu:
    Tot in Paris s-a interzis sa faci focul in seminee.
    Apropo de car kit, saptamana asta mi-am luat http://www.emag.ro/car-kit-plantronics-k100-plt00008/pd/D7FQSBBBM/
    Nu are agenda, voice call etc., are in plus modulator FM prin care poti bagamuzica din telefon si convorbirile telefonice in boxele masinii.

    Da, bun și ăla. Mie-mi plac cele două din articol pentru că se prind la parasolar, ăsta nu-s lămurit cum merge, din poze.

      (Citează)

  4. Cretini de francezi (scuzati pleonasmul) … si nu e doar pentru asta, e asa in general
    Intr-adevar, e un sambure de adevar, pentru ca cu castile in ureche nu se mai aud asa bine zgomotele exterioare (mai ales daca masina e bine antifonata).
    Dar cum ma pricep sa gasesc nod in papura (romanii au talent :-P), am si eu 3 intrebari de mare ‘succesuri’:
    1. ce-l opreste pe frantzuz sa dea muzica la maxim in masina, astfel incat tot nu va auzi nimic (sau cocalarii lor sunt mai spalati decat ai nostri ?)
    2. de ce m-ar opri sa folosesc handsfree cu fir intr-o singura ureche; oricum sunetul e mono (sau daca cumva e stereo ce e pe un canal se va regasi minim 90-95% si pe celalalt canal) astfel nu pierd nimic din convorbire; basca nu ma mai iradiez de la dintisorul albastru (putin, dar se aduna …)
    3. daca imi bag 2 handsfree-uri blushtutz, unul intr-o ureche, celalalt in alta ureche, e legal ? :-P

    se pare ca si parlamentarii lor se gandesc prea mult la binele natiunii, ce-i drept, macar au circumstante atenuante, exista un sambure destul de mare de adevar in punctul de plecare al legii

      (Citează)

  5. nwradu: Da, bun și ăla. Mie-mi plac cele două din articol pentru că se prind la parasolar, ăsta nu-s lămurit cum merge, din poze.

    Tot la parasolar se pune si asta.

      (Citează)

  6. Alex: 1. ce-l opreste pe frantzuz sa dea muzica la maxim in masina, astfel incat tot nu va auzi nimic (sau cocalarii lor sunt mai spalati decat ai nostri ?)
    2. de ce m-ar opri sa folosesc handsfree cu fir intr-o singura ureche; oricum sunetul e mono (sau daca cumva e stereo ce e pe un canal se va regasi minim 90-95% si pe celalalt canal) astfel nu pierd nimic din convorbire; basca nu ma mai iradiez de la dintisorul albastru (putin, dar se aduna …)
    3. daca imi bag 2 handsfree-uri blushtutz, unul intr-o ureche, celalalt in alta ureche, e legal ? :-P

    Eu cred că s-au gândit și la asta, nu?

    Muzica la volum puternic nu este chiar legală, sunt prevederi care spun că trebuie să conduci preventiv și poți lua oricând o amendă pentru muzică tare, legat de asta. Același răspuns și la celelalte.

    De ce nu merge într-o singură ureche, nu știu, probabil n-au chef de tocmeală cu șoferii.

      (Citează)

  7. La diesel e maxima distractie, sunt curios de raspunsul producatorilor de masini. Acum niste ani tot guvernele au inceput sa incurajeze maxim motoarele diesel in autoturisme pe motiv ca ar fi mai economice, investitiile se vad in cat de fiabile si ce randament dau aceste motoare in prezent.

    Nu am un studiu la indemana dar presupun ca evolutia motoarelor diesel pe autoturisme in ultimii 30 de ani a fost un salt peste cea a motoarelor pe benzina.

    Oricum in materie de idei crete condusul alternativ greu de depasit, vad oricum ca se incearca din rasputeri.

      (Citează)

  8. Parca normele de poluare incepand cu 2009 erau aceleasi indiferent de tipul de combustibil. De ce un benzinar Euro 5 ar fi mai “eco” decat un diesel Euro 6?

      (Citează)

  9. alxzen: La diesel e maxima distractie, sunt curios de raspunsul producatorilor de masini. Acum niste ani tot guvernele au inceput sa incurajeze maxim motoarele diesel in autoturisme pe motiv ca ar fi mai economice, investitiile se vad in cat de fiabile si ce randament dau aceste motoare in prezent.

    Nu am un studiu la indemana dar presupun ca evolutia motoarelor diesel pe autoturisme in ultimii 30 de ani a fost un salt peste cea a motoarelor pe benzina.

    Raspunsul producatorilor de masini: motoare mici pe benzina cu turbina (e). E cam aceeasi dezvoltare ca si la diesel.

      (Citează)

  10. mario:

    Referitor la masinile diesel: foarte bine.
    Pacat ca la noi va ma dura mult pana la o asemenea masura.

    O masura din astea e gresita din principiu (economic): Eu ( care am o masina diesel) am paltit o suma de bani, incluzand verificare tehnica (deci si de noxe) si – poftim – taxa, tmbru – verde. Daca statul imi interzice masina ar trebui sa-mi plateasca despagubiri pentru ea (sau altfel spus sa mi-o cumpere la justa ei valoare si abia apoi s-o distruga).

      (Citează)

  11. mircea (primul)

    09/04/2015 la 1:08 PM

    asta cu dieselu e doar in paris, ca au ajuns la niste niveluri de poluare absolut ridicole. n-o sa interzica nimeni dieselurile in general, ca tot transportul pe uscat se bazeaza pe asa ceva.

    cat despre comparatia cu benzina, dieselul este mult mai poluant, in primul rand pentru ca emite particule de hidrocarburi nearse sau de carbon arse, care provoaca destul de subit cancer.

    asa ca nu va panicati, emag-ul va va aduce in continuare apa plata si mancare pentru pisici gratuit acasa, cel putin cat dieselul va mai trai (si va mai trai mult si bine).

    @nashu raspunsu trebuie sa fie altu decat “motoare pe benzina, mici si cu turbine”. mi-e greu sa imi imaginez capuri tractor pe benzina biturbo. cum ar suna, noul actros 2020, v12,10 litri, biturbo, 450 de cai, 2500 de Nm, BENZINA? lol

      (Citează)

  12. Francezii au o lege de pe la 1800 care interzice graffiti-ul pe peretii cladirilor, repet 1800, când romanii se bateau cu turcii si traiau in case de chirpici.

      (Citează)

  13. mircea (primul): @nashu raspunsu trebuie sa fie altu decat “motoare pe benzina, mici si cu turbine”. mi-e greu sa imi imaginez capuri tractor pe benzina biturbo. cum ar suna, noul actros 2020, v12,10 litri, biturbo, 450 de cai, 2500 de Nm, BENZINA? lol

    Pai chiar tu ai spus, e vorba doar de orase, unde nu intri cu TIR-ul sau alte masini grele fara autorizatie speciala, asa ca poti trece si peste faptul ca sunt diesel.

    Oricum, mi se pare aiurea sa folosesti diesel in oras, unde diferentele fata de un benzinar sunt mici. Parca am mai spus ca nu cred ca se poate ajunge la amestecuri foarte “lean” atunci cand o tii doar in frane si acceleratii.

      (Citează)

  14. mircea (primul): asa ca nu va panicati, emag-ul va va aduce in continuare apa plata si mancare pentru pisici gratuit acasa, cel putin cat dieselul va mai trai (si va mai trai mult si bine).

    Distribuitorii din orase pot trece fie pe hibrid, fie pe electric. Poate GPL.

      (Citează)

  15. benea:
    Parca normele de poluare incepand cu 2009 erau aceleasi indiferent de tipul de combustibil. De ce un benzinar Euro 5 ar fi mai “eco” decat un diesel Euro 6?

    Au fost euro5/6 la inceput si o perioada dupa cumparare. Ca ulterior nu poti compara poluarea de la un motor pe benzina cu poluarea de la un motor pe mototrina. Fumul de la o masina pe motorina e un exemplu. Benzinarele scot fum doar cand mananca ulei si nu poti merge mult asa, ca se strica motorul. Astea pe motorina … alta treaba.

      (Citează)

  16. @mario: Ma’frend sa stii ca diesel nu inseamna doar 1.9 TDI, astea noi nu scot pic de fum.

      (Citează)

  17. @Florin

    Da, scot doar parfum de trandafiri.

      (Citează)

  18. mircea (primul)

    09/04/2015 la 3:17 PM

    Pana in 2020 vor sa le interzica peste tot. Hibride pt curierat ? Haha buna

      (Citează)

  19. Pai de ce nu? Pe autobuze sunt deja…

      (Citează)

  20. mircea (primul)

    09/04/2015 la 6:26 PM

    Pe partea de autobuze s-a implicat mult si statul iar constructorii au si oferit modele de autobuze hibride sau chiar full electrice. Nu stiu cat de multe modele de autovehicule comerciale hibride exista si nici cata implicare va avea statul avand in vedere ca serviciile de curierat sunt oferite de firme private. Si mie mi-ar conveni, ca cetatean, ca toate vehiculele de transport marfa si pasageri care circula in oras sa fie macar hibride daca nu full electrice.

    In schimb, nu mi se pare normal sa interzici complet dieselurile. Imi convine, insa, sa nu permiti nici unui autovehicul cu diesel sa intre in centrul orasului, centru marcat clar prin lege pt fiecare oras in parte. Si mi-ar mai conveni sa fie puse taxe mari, prohibitive chiar, pentru intrarea in centru cu masini cu motoare cu benzina.

    In schimb, mi se pare complet absurd sa interzici un anumit tip de motor in mediul extraurban, in conditiile in care respecta normele si are taxele platite.

      (Citează)

  21. Cred ca daca s-ar da o lege care sa oblige transportul de marfa in oras sa nu mai fie diesel, la noi nu ar fi mare problema, chiar si fara implicarea Statului.

    De atfel, cate taxiuri diesel vezi prin Bucuresti? Si acolo Statul nu s-a implicat deloc, nici macar prin reglementare.

      (Citează)

  22. pentru baietii care se plang de interzicere, diesel & stuff.. cand iesi din casa si vezi o ceata densa si afli apoi ca e de fapt poluare (mi s-a intamplat de vreo 4 ori asta numai anul asta in Paris) o sa aplauzi cu paispe maini interzicerea oricarui vehicul poluant.

      (Citează)

  23. stefan:
    pentru baietii care se plang de interzicere, diesel & stuff.. cand iesi din casa si vezi o ceata densa si afli apoi ca e de fapt poluare (mi s-a intamplat de vreo 4 ori asta numai anul asta in Paris) o sa aplauzi cu paispe maini interzicerea oricarui vehicul poluant.

    Te referi aici si la cai?

    Raspunsul se stie de ani buni, orasele nu mai pot creste pe orizontala, restul e gargara.

      (Citează)

  24. Eu as fi de acord cu interzisul diesel-urilor in oras, chiar sa se taie cauciucurile la tractoarele VAG cu TDI care scot fum la prima apasare pe pedala. De acceleratie, nu de frana. Dar sa i se lase dreptul lui VAG sa le fabrice, pentru cine vrea sa le cumpere, iar restul – mucles.

    Sunt sigur ca unii comentatori nu au priceput nimic din comentariul meu, dar Volvo Serie FH e mai tare decat BMW serie 3.

      (Citează)

  25. mario: Au fost euro5/6 la inceput si o perioada dupa cumparare. Ca ulterior nu poti compara poluarea de la un motor pe benzina cu poluarea de la un motor pe mototrina. Fumul de la o masina pe motorina e un exemplu. Benzinarele scot fum doar cand mananca ulei si nu poti merge mult asa, ca se strica motorul. Astea pe motorina … alta treaba.

    Fum.. La diesel? poate pe Logan, mașinile mai spălate umpic au filtru de particule boss.

      (Citează)

  26. stefan:
    pentru baietii care se plang de interzicere, diesel & stuff.. cand iesi din casa si vezi o ceata densa si afli apoi ca e de fapt poluare (mi s-a intamplat de vreo 4 ori asta numai anul asta in Paris) o sa aplauzi cu paispe maini interzicerea oricarui vehicul poluant.

    Benzina are un randament la ardere de circa 26%, motorina de 72%, de aceea benzinarele consuma peste dublu fata de diesel, deci si noxele sint mai multe. Problema la diesel este formarea oxizilor de azot (ardere la 13-14 bari).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus