un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Au început săpăturile serioase la metroul din Bucureștii Noi

22 Apr 2015  ·

GÂNDURI  ·

23 comentarii

Joia trecută “cârtița” Sfânta Parascheva (serios) a început să sape galeria de tunel pentru ultimele două stații plănuite în cartierul Bucureștii Noi. Utilajul a început să sape la stația Străulești spre stația Laminorului și de acolo spre stația Parc Bazilescu, deja deschisă de mai mulți ani, prelungind astfel magistrala M4.

Aflând aceste lucruri, întreb și eu ca tot omul:

  • dacă acum încep săpăturile la tunel, ce naiba s-a făcut în Bucureștii Noi în ultimii doi ani? Șoseaua de atunci este blocată cu șantierul pentru metrou, traficul fiind redirecționat pe niște străduțe cu case, unde sunt sigur că locuitorii adoră să fie, de atâta vreme, “circulați” de mii de mașini zilnic în loc de cele 3 care ar fi trecut în mod uzual pe acolo.
  • de ce doar utilajul Sf Parascheva? Varvara sau cum se numea al doilea unde este? Sunt, totuși, două tuneluri de săpat, de asta în Drumul Taberei au lucrat ambele utilaje în paralel. Oare aici înseamnă că un singur utilaj le va face pe amândouă?
  • cine sapă tunelul între stația Străulești și Depoul Străulești, care seste un pic mai departe?

Termen de finalizare: semestrul doi 2016. Adică decembrie, dacă avem noroc. Termenul inițial era aprilie 2015.

Magistrala din Drumul Taberei va fi și ea finalizată tot la sfârșitul anului 2016. Tunelurile sunt făcute, stațiile sunt făcute, dar mai trebuie finisate, montată infrastructura electrică și de semnalizare și comunicații necesară metroului, plus restul dotărilor pentru pasageri.

Metroul până la Otopeni probabil că va fi finalizat în 2182, când alte țări vor folosi teleportorul pentru a ajunge la aeroport. Și din păcate planul include în continuare legături unde nu trebuie.
feat_metrou_m4
cartita_parascheva

    23 comentarii

  1. pai daca s-o descoperi teleportorul pana in 2182 ce rost ar mai avea metro-ul ?
    Cred ca asta e si ideea ( valabila si pentru autostrazi etc) – o intindem cat putem poate se descopera teleportarea si uite asa am scapat :)

      (Citează)

  2. dacă acum încep săpăturile la tunel, ce naiba s-a făcut în Bucureștii Noi în ultimii doi ani?

    Mega Image

      (Citează)

  3. Ce dracu n-or lega otopeniul de pipera, nu stiu. sau aurel vlaicu, sau aviatorilor, oricare.

      (Citează)

  4. Să încerc să-ți răspund la întrebările tale, de altfel extrem de justificate:
    1. – finanțarea îndestulătoare; bonus – competența exagerată diverselor autorități publice centrale și/sau locale ce lucrează 120% în folosul cetățeanului;
    2. – vezi pct. 1, prima parte;
    3. – tot Astaldi, dar altă tehnologie – săpătură deschisă dacă nu mă înșel (cum s-a făcut la pasajul de la Piața Presei Libere).

    Sunt detalii câte vrei pe forumurile ”de specialitate”.

      (Citează)

  5. 1. Statiile si depoul Straulesti.
    2. Varvara o sa faca Academiei – Eroilor, ambele sensuri.

      (Citează)

  6. add:
    Ce dracu n-or lega otopeniul de pipera, nu stiu. sau aurel vlaicu, sau aviatorilor, oricare.

    Pai pipera e camp minat de fose septice, vrei sa dea varvara peste stash-ul de rahat a cuiva?

      (Citează)

  7. Ati uitat de filofteia .. Aia cred ca face autostrada suspendata :))

      (Citează)

  8. Adica de doi ani e santier acolo si abia acum se apuca de sapat? Uau! Stiam ca e santier acolo, dar nu stiam ca de atita vreme.
    Si legat de metroul Otopeni care da in 1 Mai, eu pur si simplu nu am cuvinte.

      (Citează)

  9. Fiindca pentru un mic expirat si o bere la PET, votam de 25 de ani cu niste japite si ne plangem unii altora fara macar sa zicem ceva.
    Exemple sunt cate vrei – au zis cei din Bucuresti Noi ceva? In Drumul Taberei, au protestat cetatenii? Sanchi, primarul ala nu a dat pe la birou de ani, le-a inchis parcul, ii abureste cu metroul si ei nimic.
    Contra-exemplu, Prelungirea Ghencea si Domnesti unde au inceput oamenii sa protesteze, sa se ia de Oprescu si hopa, uite cum a aprobat primaria planul.

    Si ca sa lasam chestiile astea ‘abstracte’ sa o luam local.
    Cand jibonu’ da muzica tare noapte, cati reclama la politie? Cand “fiindca automobile” isi forjeaza rasnita de BG la miezul noptii, da cineva telefon ? Cand “iubitorii de animale” umplu trotuarul sau locul de joaca de rahat, zice cineva ceva?
    Din experienta mea de 30+ raspunsul a fost tot timpul nu. Am fost singurul care a facut reclamatii si cu insistente s-au rezolvat pana acuma, greu fiindca “do’me, sunteti singurul care reclama; inseamna ca in zona nu e asa deranj”.

    Macar daca “am” tacea naibii pana la capat ca m-am saturat de vorba multe si fapte ioc.

      (Citează)

  10. Metroul pana la Otopeni trebuie sa fie gata in 2020 impreuna cu autostrada care leaga Bucurestiul de Nadlac. Zice lumea ca astea au fost doua din conditiile puse pentru organizarea a ceva meciuri la fotbal

      (Citează)

  11. Xan:
    1. Statiile si depoul Straulesti.
    2. Varvara o sa faca Academiei – Eroilor, ambele sensuri.

    Confirm, Varvara face Academiei – Eroilor, a mai ramas un sens de sapat.

      (Citează)

  12. add:
    Ce dracu n-or lega otopeniul de pipera, nu stiu. sau aurel vlaicu, sau aviatorilor, oricare.

    Păi așa zic și eu, să-l lege la Aviatorilor pe sub parc, e linie dreaptă și ajungi direct pe magistrala care străbate centrul orașului.

      (Citează)

  13. nebuneli:
    Ati uitat de filofteia .. Aia cred ca face autostrada suspendata :))

    Aia sapă spre centrul pământului să detoneze bombe pentru a nu se opri rotația planetei.

      (Citează)

  14. Alexandru C.:
    Metroul pana la Otopeni trebuie sa fie gata in 2020 impreuna cu autostrada care leaga Bucurestiul de Nadlac. Zice lumea ca astea au fost doua din conditiile puse pentru organizarea a ceva meciuri la fotbal

    Da, dar nu e un angajament ferm. Dacă prin 2018 nu vor fi gata, nu mai ținem cele 4 meciuri și gata, le ia altă țară. Personal nu cred că vor fi gata.

      (Citează)

  15. nwradu: Păi așa zic și eu, să-l lege la Aviatorilor pe sub parc, e linie dreaptă și ajungi direct pe magistrala care străbate centrul orașului.

    Posibil sa fie panza freatica prea aproape…si poate nu vor sa aglomereze o magistrala si asa aglomerata

      (Citează)

  16. E un baiat, “subway guru” ii zice, pe un forum de specialitate (metrouusor.com) care lucreaza la astia de ne fac tuneluri prin oras. Intrebati-l pe el ca saracu’ e mai mult pe forum decat la munca si mereu are explicatii savante despre cum proiectele si inginerii lor sunt mult mai inteligenti ca noi.

      (Citează)

  17. Radu, îți dai seama că ceri prea multe explicații la care nici ei nu au răspuns..

    Ceauşescu nu a fost bun. Atunci, să se mulțumească cu ce au acum.

      (Citează)

  18. gogudelascularie

    23/04/2015 la 9:13 AM

    S-a dorit o conexiune directa cu Gara de Nord. Pentru Gara de Nord nu se va schimba la 1 Mai, garnitura va merge pana la Gara de Nord 2. Nu toti cei care aterizeaza la Otopeni au ca destinatie Bucurestiul.

      (Citează)

  19. mircea (primul)

    23/04/2015 la 9:16 AM

    @cosmin

    toti astia care iau decizii stau in cladirile lu ceausescu, in casele lu ceausescu si se plimba pe drumurile lu ceausescu in orasele lu ceausescu. mu*e ceausescu, mi se pare cinstit.

      (Citează)

  20. gogudelascularie:
    S-a dorit o conexiune directa cu Gara de Nord. Pentru Gara de Nord nu se va schimba la 1 Mai, garnitura va merge pana la Gara de Nord 2. Nu toti cei care aterizeaza la Otopeni au ca destinatie Bucurestiul.

    Bre, hai sa te lamuresc. Daca se face metrou pina la aeroport, sa nu cumva sa faci greseala sa-ti inchipui ca majoritatea calatorilor vor fi turisti si oameni care merg/pleaca de la aeroport. Nu tati! Majoritatea calatorilor vor fi fix locuitorii din zona Otopeni si limitrofe. Care nu au nevoie sa ajunga la Gara de Nord in mod special.
    Si spui Gara de Nord 2. De acolo ca sa schimbi magistrala trebuie ori sa mergi pe Basarab ori iesi si intri in Gara de Nord 1 platind suplimentar inca o calatorie.
    Si avind in vedere ca oamenii vor sa ajunga de obicei in oras, varianta asta e de rahat. E simplu.

      (Citează)

  21. As avea si eu o intrebare, oarecum tardiva: de ce aceste masinarii care sapa tunele de metrou si reprezinta un progres al stiintei, poarta numele unor sfinti? In poza de mai sus vad steagul Romaniei, al Uniunii Europene si al Italiei, dar nu pot face legatura intre acestea si epatarea valorilor religioase romanesti….

      (Citează)

  22. Termenul de 2016 e de terminat tunelul, sau de dat în folosință?

    Întreb pentru că în Amsterdam se lucrează la o linie nouă de metrou. Tunelul e terminat de la începutul lui 2013 (cu o groază de drame, că s-au scufundat case prin centru), dar termenul de dare în folosință e 2017. Liniile, electricitatea, semnalizarea, amenajarea stațiilor etc. Toate astea iau timp.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus