un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cât valorează traficul pe site

26 Mar 2015  ·

GÂNDURI  ·

12 comentarii

La propriu, cât valorează? Iată niște oferte primite pe email.

Trafic:
trafic_site

Sau poate că doriți comentarii multe, semn al unei comunități dezvoltate, căreia îi pasă de ce se scrie și interacționează des:
comentarii_site

30 de cenți comentariul? Oare Elena Udrea pe așa tarif lucra?

Chestia cu traficul de mai sus are și o altă idee în spate. În cei 9 ani de blogging, doar două persoane m-au întrebat “bine, dar câți vin din Google? Cât timp stau pe site? Câte articole citesc?” șamd, celelalte câteva sute dorindu-și să afle doar numărul de afișări și unici. Din păcate însă, un număr mare de persoane ce sosesc din Google nu este doar un semn de posibilă manevră (că până la urmă traficul se poate falsifica utilizând orice site ca referal), ci și un semn că puțini vor citi un anumit articol.

Lumea din Google ajunge pe site căutând toate tâmpeniile posibile, de la “cât de mare este burgerul la Switch.eat” la “router pentru gigabit” și până la “unde se plătește la anaf“. Vor citi ei și cel mai recent articol de pe blog? Probabil că nu, ei caută o informație anume și după ce o găsesc (sau nu), ies din site. Cu toții facem asta zilnic cu alte site-uri prin intermediul Google.

Ca analogie, gândiți-vă la un mall. “100.000 de persoane intră zilnic în mall!”, va spune publicitatea! Bine, deci dacă eu deschid acolo un magazin de timbre, să mă aștept la 100.000 de persoane care-i trec pragul zilnic? Nu, că din respectiva mulțime vreo 5000 se duc direct la farmacie, vreo 20.000 la Massimo Dutti, alți 20.000 direct la food court și tot așa.

Ce faci, atunci, dacă nu mai poți avea încredere în statisticile de trafic?

  • Ceri statistici mai avansate. Din ce țări vin oamenii, ce bounce rate ai, cât timp stau pe site, ce profil au cititorii etc. Apoi învățăm să le analizăm. Este un site pe care cititorii revin zilnic și citesc toate articolele sau e genul bazat doar pe Google, caz în care mai bine investim acolo în bannere, nu în articole?
  • Te uiți pe alte articole. Cum se prezintă omul acesta în general? Pricepe ce zice acolo? Este convingător? Dacă-l includem în vreo campanie, este capabil să înțeleagă ce avem noi și să prezinte asta mai departe?
  • Ni se potrivește? Asta dincolo de “are carnet de șofer sau îl chemăm degeaba la prezentare de mașini? E fumător, ca să-l chemăm la țigări? Are idee ce modifică schimbarea diafragmei aparatului foto, ca să-i dăm unul în teste, sau îl va ține doar pe Auto?”. Sigur, dacă ai un aparat foto gândit să fie simplu, dă-i-l, e perfect pentru Auto!

Voi mai revini cu un alt articol despre campanii pe bloguri, că după atâția ani am început să mă pricep un pic la asta, mai ales de pe partea aceasta a drumului.

    12 comentarii

  1. Si ca sa punem sare pe rana, mai nou, google nu mai zice din ce cautari ajung oamenii pe blog… ai gasit vre-o solutie sa vezi cautarile? (folosesc jetpack)

      (Citează)

  2. Eu am gasit ceva statistici in google webmaster tools la search by trafic parca. Acolo iti apare o lista de cuvinte cheie si rata de click parca. Sunt listate descrescator parca incepand cu cele care aduc cei mai multi vizitatori pe site.

      (Citează)

  3. cartus:
    Si ca sa punem sare pe rana, mai nou, google nu mai zice din ce cautari ajung oamenii pe blog… ai gasit vre-o solutie sa vezi cautarile? (folosesc jetpack)

    Solutia este sa nu te mai concentrezi pe keyword-uri car sunt multiple, ci pe landing page-ul pe care ajunge acel trafic.

    Sau să plătești AdWords.

      (Citează)

  4. cartus:
    Si ca sa punem sare pe rana, mai nou, google nu mai zice din ce cautari ajung oamenii pe blog… ai gasit vre-o solutie sa vezi cautarile? (folosesc jetpack)

    Nu mai zice de vreo 2 ani asta, decât pentru cele făcute anonim, de oameni nelogați.

    Cică dacă ai plăti Adwords, ți-ar spune, dar nu știu unde le vezi.

      (Citează)

  5. sa-mi dai 30 de centi pentru comentariul asta

      (Citează)

  6. Nu mă pricep de loc la chestiile astea de SEO dar pot să-ți spun că mulți bagă numele site-ului în google (de ex. “nwradu”) și apoi dau click pe primul link, de lene să bage adresa completă… am făcut-o și eu de multe ori cu unele site-uri la care nu mai știu dacă e cu .com sau .org, sau sintaxa exactă (wolfram-alpha sau wolframapha de exemplu).

    Mă rog, nu știu ce importanță are asta dpdv a ce discutați voi, poate e relevant, poate nu.

      (Citează)

  7. deplictis:
    sa-mi dai 30 de centi pentru comentariul asta

    sîntem români, 30 de bani ar trebui să-ți ajungă :-)

      (Citează)

  8. alias: sîntem români, 30 de bani ar trebui să-ți ajungă :-)

    Suma minimă de plată: 1.000.000 lei.

      (Citează)

  9. Am murit de ras. 30 de centi comentariul.
    Eu cred ca ar avea clienti daca individul ar gasi bloggeri care sufera de sindromul “popularitate” .

    Sunt bloggeri aceia care incearca prin orice mijloace sa capteze atentia cu blogul lor in speranta ca se vor imbogati. :))

      (Citează)

  10. Am primit si eu pe mail de mai multe ori genul asta de oferta sau poate chiar asta. Normal ca nu este ok sa practici astfel de metode. In plus, un site ce se respecta nu apeleaza la astfel de practici mai ales daca are si un cont de Adsense pe site.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus