un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am fost la Fashionable by Google

26 Mar 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

1 comentariu

Am fost la un eveniment, să-i zicem conferință, organizată de Google pentru piața fashion, incluzând aici magazine, creatori de conținut în domeniu, procesatori de plăți și intermediari precum 2 Parale (nimeni de la Conversion?).

Pe total, s-au zis multe. S-au dat sfaturi despre cum ar trebui să fie interfața unui magazin (deși, în opinia mea, dacă ai nevoie de cineva să-ți ia mulți bani pentru a-ți spune “fă butonul de comandă verde, nu roșu”, când astea le poți afla și citind site-uri străine de profil, nu îl văd bine cu profitul magazinului), a venit Laura Mușuroaea, video bloggeriță, și a spus despre cum poți prezenta și astfel moda, Cristi Ignat de la 2 Parale a vorbit despre reclame video șamd.

O prezentare și mai bună a avut Evgeniya Markova, de la Fashion Days, care a spus despre cum au luat ei decizia de a face un blog de companie și cum îi ajută dezvoltarea unui conținut natural pentru el în a fi mai aproape de clienți. În loc de anunțuri fade, mai bine încerci să faci articole de calitate care să capete ceva tracțiune de la sine și chiar să facă oamenii să revină. O idee bună pentru orice companie mare, în opinia mea, și mă văd întristat că marile magazine de la noi nu-și dezvoltă un blog propriu, pe care ar putea publica orice de la tutoriale la prezentări, behind the scene din organizație sau multe alte materiale interesate.

N-a vorbit nimeni, cel puțin cât am stat eu acolo, despre elefantul din cameră: lansarea categoriei Fashion la eMAG. A fost lansată ieri, după evenimentul Google, dar se știa ce urmează să se întâmple. Probabil se trage de la faptul că eMAG nu participă la GPeC.

Iată câteva cifre dintr-un studiu Google privind piața fashion:

  • două treimi dintre oameni cumpără haine pentru reînnoirea garderobei
  • 80% sunt indeciși la brand când încep să caute
  • sursele de informare sunt magazinele de haine (78%), internetul (68%), familia și prietenii (52%)
  • 41% se informează online și cumpără offline. Teoretic asta înseamnă că magazinele online încă au o bază mare de posibili clienți pe care să-i convingă să și cumpere online.
  • perioada de decizie este chiar și de o săptămână
  • jumătate dintre persoane caută online de pe mobil

De ce a făcut Google acest studiu și acest eveniment? Este, până la urmă, o acțiune indirectă de încurajare a industriei pentru care principalul canal de publicitate îl reprezintă Google AdWords, că Google de acolo face bani. Personal sunt mai puțin interesat câte magazine vor investi mai mult în publicitate ulterior celor spuse la conferință, ci câte vor reține și ideile privind comunicare mai bună, site mai bun, interfață intuitivă, blog de companie șamd.

Un alt lucru pe care sper că l-au înțeles este nevoia unui magazin online funcțional. De exemplu anul acesta am cumpărat online de la Zara și de la Massimo Dutti, branduri unde în mod normal m-aș fi dus prin malluri, la înghesuială și stocuri incerte (la M.D. chiar așa a fost, întâi). Sper să pot face acest lucru și de la Marks & Spencer, Reserved, Peek & Cloppeburg, Desigual șamd.

 

google_fashionable_1

    1 comentariu

  1. Eugen mayarentacar.ro

    26/03/2015 la 6:10 PM

    De obicei si eu caut haine pe net si daca imi place merg prin magazine daca gasesc ceva ce arata ca aia. Mereu cumpar repede, am noroc cu hainele.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus