un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Tesla S P85D versus Ferrari

18 Dec 2014  ·

AUTO  ·

16 comentarii

OK, nu-i cel mai bine făcut clip, dar vă dați seama ce se întâmplă acolo.

Modelul S varianta P85D este noua Tesla cu două motoare electrice și 691 de cai putere în total. Pentru ditamai mașina, accelerația în 3,2 secunde până la 100 km/h este ceva fenomenal.

We pitted the car’s acceleration against other cars. It pretty much beat everything at the car show (Ferraris and R8s didn’t stand a chance). So I had to pit it against my Aventador, which does 0-60 in 2.8-2.9 seconds. Tesla P85D does it in 3.1-3.2 seconds. Right off the bat, the Tesla got ahead. It gets a good maybe half a car length ahead before the Aventador grips fully and starts hauling. So we decided to make it fairer and only accelerate the Tesla when the Aventador grips and starts moving. That’s when we truly got both cars to start moving at roughly the same time.

Drag Race Results (Note: This was completely casual and not in anyway in ideal, scientific conditions – the Aventador was not doing launch control): The Tesla pulled ahead in the beginning by about the hood length. But Tesla never got a chance to pull away. Instead, the Aventador kept up and was slowly cutting the difference between them with each gear shift. By the 50-60 mph, the Aventador caught up. By the 85 mph mark, the Aventador was half a car length ahead and the Tesla was only at 70-75 mph. So from around 0-60, the Aventador and Tesla P85D were pretty much neck and neck. But from 0-30 or so… the Tesla beat the Aventador. This gives you a general idea of how ridiculously fast the P85D is at the jump.

More observation: It feels different as a driver. Since I can anticipate the acceleration, I don’t get the same scare/thrill that I get as a passenger. It’s to a point where I actually enjoyed being a passenger rather than a driver. But after about a dozen of those 0-60 accelerations, I felt like I had to puke – probably the first time I felt this way in many years. It was a different feeling than what I got from an internal combustion engine car, because when you hear the engine roar, you can kind of anticipate the acceleration that comes after it. But since the Tesla is silent, there’s no warning. I think I almost got a concussion from my head suddenly banging into the headrest because of how little anticipation the car gives you. At one point I was in mid-sentence when my driver floored it, and I had trouble getting the words out of my mouth. It really takes your breath away (literally). The acceleration is at the border between fun and frightening.

    16 comentarii

  1. Am studiat destul de mult masina asta, am citit zeci de articole si am vizualizat foarte multe filmulete pe youtube.

    Este clar ca masina electrica reprezinta viitorul, insa deocamdata costurile sunt cam mari. Da, ai o masina foarte puternica la 100.000 euro. Si cam atat. Interiorul si confortul la condus nu se compara cu cel al unui Mercedes, de ex.

    In afara de acceleratie nu vad de ce si-ar cumpara cineva care dispune de 100.000 euro o Tesla si nu un Mercedes, in conditiile in care cel putin in Romania nu gasesti niciun supercharger, abia din 2016 vor exista 3! superchargere in toata tara.

    Si sa fim seriosi, cine isi permite sa dea atatia bani pe o masina, in mod clar nu-si pune problema combustibilului.

    Mi-ar placea sa scoata cei de la Tesla un competitor pt. Toyota Yaris hibrid. Motorul electric sa-ti permita sa faci naveta casa-serviciu(autonomie max. 50 km), pentru plimbari mai lungi sa folosesti motorul pe benzina.
    Cel de la Toyota am inteles ca are autonomie vreo 3 km si la viteze mai mici de 50 km/h.

    O alta problema a Teslei ar fi uzura bateriei, astea li-ion chiar daca nu le folosesti, in timp isi pierd proprietatile. Dupa 5 ani, indiferent ca a fost sau nu utilizata, capacitatea maxima ajunge poate pe la 60-70%. Iar costul unei baterii noi e tinut secret deocamdata.
    E foarte probabil sa coste mai mult decat economia de benzina pe care o facusei initial.

      (Citează)

    • @Alex: și totuși, mai mulți din România și-au luat Tesla, în general oameni cu bani care vor să încerce noul cool în domeniul auto și sunt atrași de ideea de eco. Patronul AROBS, ex-acționarul eMAG Radu Apostolescu etc.

      Nu sunt chargere, nu sunt drumuri, nu are interior ca la Mercedes. Să fim serioși, același lucru s-a spus despre mașinile clasice când au apărut și înlocuiau trăsura. “Nu sunt benzinării”.

      Mai stai 5 ani, se rezolvă totul.

        (Citează)

  2. D-asta si-a comandat Radu A. daca nu ma insel.

      (Citează)

  3. Bateria are garantie 8 ani. Cred ca este suficient, si tot ei garanteaza ca nu o sa scada sub 50% dupa acesti 8 ani.
    Se pare ca fabrica din Nevada este before schedule si ar putea incepe productia in 2016. Deci in 2-3 ani poate vedem modelul entry level.

    Era o chestie buna daca Chevron /GM /texaco nu cumparau tehnologia patentata de acumulatori in 1994 doar pentru a spune stop masinilor electrice.
    In perioada aia Toyota fabrica modele Rav4 electrice( cu acumulatori Panasonic), unele dintre ele fiind inca pe drumuri (~700 din 1400 bucati).
    Dupa ce au cumparat “patent-ul”, Chevron a dat in judecata Toyota si Panasonic si a primit vreo 30 milioane de dolari. ( sa aveti pe cine injura ! )
    Probabil ca ar fi fost mai multe vehicule electrice disponibile azi daca nu se intampla magaria asta, probabil.

    In fine, vad ca majoritatea producatorile se aliniaza la trendul asta si in urmatorii ani o sa avem la dispozitie o gama mai larga de vehicule electrice: golf, a3 etc.

      (Citează)

    • @razorsbk: e mai dificil aici de spus. Producătorii sunt obligați de niște legi să producă și niște mașini “eco”, iar mulți fac niște trăznăi impractice pentru că nu investesc bani în dezvoltarea unor modele bune.

      Tesla sunt primii care au făcut acest lucru la nivel profi. Dar ceilalți au timp să ajungă tot aici prin evoluția hibridelor și a electricelor.

        (Citează)

  4. Eu NU cred in viitorul masinilor electrice.

      (Citează)

  5. Desi imi surade ideea de masina electrica, poluarea si resursele asociate cu productia bateriilor mi se par probleme mari. Pana nu apare o schimbare majora in tehnologia bateriilor nu vad sa fie masiniile electrice (cu baterii) viitorul.

    Toyota a lansat recent masina care functioneaza pe baza de hidrogen si si aici sunt probleme din cauza platinei. Va fi interesant de vazut care va fi solutia castigatoare.

      (Citează)

  6. mircea(primul)

    18/12/2014 la 6:26 PM

    De fapt, toyota a fost prima care a facut ceva “profi” si mai de toata ziua.

    Se va rezolva totul poate chiar mai repede decat 5 ani, dar nu la noi.

    Pana una alta, r8 e-tron si sls electric vs tesla?

      (Citează)

  7. @Alex exista renault- nissan leaf nu trebuie sa astepti dupa tesla . Are autonomie cu un full charge de 100-200KM .
    Clienti care isi cumpara Tesla mai mult ca sigur au deja un Mercedes acasa dar isi cumpara masina sa fie cool, sa ne amintim de cozile din trecut cand se lansa un nou Iphone. Nu era cel mai tare de pe piata cu cele mai noi technologii dar lumea statea la coada aproape 24 de ore.

      (Citează)

  8. @razorsbk

    Citez dintr-un document de pe siteul Tesla – pag 33 si urm. – http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_quick_guide_-_na_rev_d_for_web.pdf

    “The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and
    use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT
    covered under this Battery Limited Warranty. See your owner documentation for important
    information on how to maximize the life and capacity of the Battery.”

    Deci nu iti va inlocui bateria daca dupa 5-6 ani in loc sa faci 480 km cu un charge, vei ajunge sa faci numai 200.
    Lucru cel putin nasol(dar era de asteptat); poate eu imi cumpar o Tesla sa fac Craiova-Bucuresti si retur fara a mai incarca masina. Dupa 3 ani de zile, incercand sa ma intorc in Craiova, din cauza uzurii bateriei, raman cu masina pe undeva prin Slatina.

    Asta ar fi unul dintre dezavantajele majore.
    Al doilea dezavantaj major il reprezinta productia bateriei in sine. Nu stiu cat de “eco-friendly” este procesul de productie a bateriei, precum si acela de casare a acesteia la sfarsitul perioadei de utilizare. De asemenea, nu cunosc in ce masura bateria poate fi reciclata( intr-o brosura la Toyota Corrola, se laudau ca 98% din masina va putea fi recilata la sfarsitul perioadei de utilizare). Ma gandesc ca bateriile sunt mai greu de reciclat.

    Da, Tesla e ceva inovator, ii multumesc lui Elon Musk pt. ca a creat asa ceva, sper ca in viitor toate masinile sa fie electrice, dar pana cand masina electrica nu va avea un pret accesibil, va fi cumparata doar de cei bogati care vor sa iasa in evidenta.

    Daca Tesla ar face o masina de 30.000 euro si ar avea caroseria si dotarile unui Opel Astra, de ex. , as considera justificat sa dau acei 30k pe o Tesla decat sa cumpar Astra cu 15k. Mi-as amortiza investitia pe la 150.000 km, dup-aia as fi pe plus. Si as avea si constinta impacata cu faptul ca nu poluez(prea mult).

      (Citează)

  9. @Alex – “Daca Tesla…”, daca e Eco, daca… Acum vrei si caroserie de Astra si te gandesti cand o amortizezi??? WTF?
    Toti “se cred” acum oameni de afaceri si orice 3 lei cheltuiti reprezinta “o investitie” care trebuie “sa se amortizeze”.
    Sa fim seriosi!
    Asta e o jucarie pentru cine si-o permite, oameni ca ala din clip care cu 4 prieteni in masina o calca pana li se face fizic rau. Just for fun!
    Cat timp te gandesti tu la poluare si autonomie pana la Craiova, altii… vezi in clip!

      (Citează)

  10. Eu as merge pe o masina electrica nu pentru ca nu polueaza, lauda asta cu eco e praf in vant. Ci pentru randamentul motorului electric, cuplul liniar si lipsa unei cutii cu trepte.
    O masina electrica iti ofera senzatii tari si reprize de supercar.

      (Citează)

  11. mai avem de asteptat pana cand masinile electrice vor fi ok

      (Citează)

  12. mircea(primul)

    20/12/2014 la 1:00 AM

    @razor n-ai mers intr-un evo de 800 cai intr-o etapa de coasta

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus