blog demisec cu note fine de tehnologie

aflați totul despre vitrajele SGG PLANISTAR SUN

QuickMobile șantajează jurnaliștii pe motiv că telefoanele testate au urme de uzură (update: răspunsul lor)

Clock icon

10 Nov 2014

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

66 comentarii

Câțiva jurnaliști și bloggeri sunt de-a dreptul șantajați de magazinul QuickMobile pentru a obține publicitate gratuită.
(Update: am adăugat spre final răspunsul celor de la QuickMobile, citiți-l mai jos)

Totul a pornit când Vlad Andriescu de la Adevărul a primit de la QuickMobile un Galaxy Note 4 pentru a-l testa. Cei de la QuickMobile au trimis zeci de emailuri oferind telefoane iPhone 6 și Note 4 la test, inclusiv eu am primit (dar nici n-am răspuns), și multe telefoane au circulat de la ei, inclusiv câteva campanii probabil pe bani menite să le spele imaginea.

După ce a returnat telefonul, cei de la QuickMobile i-au trimis lui Vlad un email în care îi spuneau că telefonul are urme de uzură excesivă și că a suferit un șoc mecanic, așa că există două variante: fie le plătește telefonul, fie le oferă “publicitate relevantă” în secțiunea Tech a ziarului Adevărul.

La întrebarea “ce înseamnă publicitate relevantă?”, cei de la QuickMobile au cerut acces la datele de trafic ale site-ului Adevărul, urmând să le analizeze și să decidă ei cam ce înseamnă “relevant” în acest context.

Până aici, solicitarea magazinului este foarte urâtă. Nimeni nu dă produse la test așteptându-se ca acestea să fie returnate intacte, gata de vânzare ca noi. Dacă testezi un telefon, atunci îl ai câteva zile cu tine, îl ții în buzunar, îi dezlipești folia de pe ecran șamd. Un grad de uzură apare întotdeauna și este asumat de toate părțile; este un cost de marketing/publicitate, să-i zicem. Nu faci omletă fără să spargi ouăle, iar dacă trimiți o omletă cuiva la test, nu te poți supăra că o primești înapoi mușcată.

Iată cum arăta uzura în acest caz:
note_4_uzura_1note_4_uzura_2

Cât despre lovitura suferită de telefon, Vlad spune că el nu l-a scăpat, nu l-a lovit, nu l-a trimis înapoi cu o astfel de urmă pe carcasă. Eu îl cred, că-l știu drept un tip grijuliu și atent.

Acum partea și mai bună: după ce Vlad prezintă, într-un cerc restrâns, ce i se cere, ALTE TREI PERSOANE SPUN “STAI, FIX ACELAȘI LUCRU MI-L CER ȘI MIE”. N-am înțeles clar dacă nu cumva le-au trimis aceleași fotografii și celorlalți.

note_4_cristi
note_4_altii

Citiți mesajul lui Vlad pe Facebook (și dați-i apoi un share)

Asta pare a fi strategia QuickMobile de a vinde telefoanele testate sau de a obține publicitate gratuită. Este o mârlănie incredibilă, un caz cum n-am mai auzit niciodată în cei 6 ani de când testez diverse produse.

Chiar nu o înțeleg. Ce obții? Vinzi 4 telefoane (sigur, speranța este să obțină de fapt publicitate, nu bani), dar pierzi definitiv încrederea tuturor celor care testează produse? Și culmea, faci asta chiar cu ziarul Adevărul, care de bine, de rău, încă poate face niște anchete despre afacerile oricui?

Acum gândiți-vă așa: dacă așa șantajezi niște jurnaliști și bloggeri cărora chiar tu le-ai propus să-ți testeze telefonul (și indirect să obții niște publicitate, că doar din bun simț menționezi de unde l-ai primit și pui un link), oare cum se poartă cu clienții lor obișnuiți ce aduc telefoane la garanție? Oare și acolo se “descoperă” aproape în fiecare caz că de fapt clientul l-a zgâriat și lovit în mod ireparabil pe garanție?

Mai bine nu aflați. Sunt destule magazine în piață, luați din altă parte.

Ah, și sper că asta servește ca un avertisment celor care altădată îmi spuneau “trebuie să testez telefonul cât mai repede, îmi cer cititorii asta, indiferent din ce sursă îl iau și cu ce dubioși mă asociez indirect atunci când fac asta și-i recomand în articol“. Se știu ei care sunt.


RĂSPUNSUL QUICKMOBILE

Am primit pe email acest răspuns din partea General Managerului QuickMobile. A fost trimis mai multor oameni:

Salut Radu ,

Incepem prin a ne cere scuze fata de situatia creata in ultimele zile si semnalata de voi. Va asiguram ca solicitarea unui barter sau a contravalorii produsului primit in teste a fost realizata fara acceptul conducerii companiei si nu reprezinta o tentativa de santaj de orice natura din partea noastra.

Din pacate, la situatia aceasta s-a ajuns dintr-o comunicare deficitara intre departamentul care a coordonat aceasta actiune, prin care au fost trimise in teste produsele QuickMobile si conducerea companiei. Astfel, colega noastra a solicitat contravaloarea in bani a produselor (sau prin servicii de publicitate), fara a cunoaste ca, la nivelul conducerii QucikMobile, s-au asumat costurile generate de uzura produselor, in urma unei testari in conditii normale.

Va asiguram ca, pentru niciun moment, compania QuickMobile nu a avut intentia de a introduce la revanzare produsele testate ca produse noi sau sa beneficieze de alte servicii din partea dvs., in afara de recenzia obiectiva a produsului trimis in teste.

Va multumim pentru interesul acordat QuickMobile, singurul retailer telecom din Romania cu cel mai redus timp al disponibilitatii produselor, si va asiguram ca pe viitor vom lua toate masurile pentru a evita astfel de situatii neplacute, iar primul pas in acest sens este externalizarea activitatii de PR catre o agentie specializata.

Cu consideratie,

Decideți voi cum vi se pare răspunsul. Mie mi se pare cam forțat, cu o colegă ce s-a gândit să vândă ea niște telefoane cerându-le celor care le-au testat bani pentru uzura respectivă. Așa dedicație mai rar veni.
Dar, în fine, problema s-a soluționat după cum vedeți, toată lumea e fericită.


Un alt blogger a tras cea mai bună concluzie:


Lectură opțională: bănuiesc că multora nu le este cunoscut mecanismul prin care diverse telefoane ajung la mine și la alții pentru review. Iată o scurtă prezentare:

Practic, în România sunt trei surse mari pentru telefoane de test: reprezentanța locală a producătorului, operatorii telecom și magazinele care le pun la vânzare. Când îl primesc de la primii, pun linkuri către ce magazine recomand eu în mod uzual; când vine de la a doua sau a treia opțiune, mi se pare de bun simț să pun link în articol doar către cei ce mi-au oferit respectivul produs și așa am făcut mereu. Bănuiesc că așa fac toți.

Telefoanele vin însoțite de diverse acte: de obicei un proces verbal de predare-primire, în care semnez că am luat telefonul și semnăm din nou când l-am restituit; de multe ori nu vine nici un act, fiind numeroase firme cu care lucrez pe încredere, deoarece s-au convins oamenii că nu am muncit 8 ani la un blog ca apoi să fug cu telefonul sau laptopul lor în Argentina; de vreo două ori a venit însoțit cu factură sau aviz de însoțire a mărfii, iar factura o stornăm atunci când predau înapoi telefonul. Chestia asta mi s-a întâmplat de 3-4 ori până acum, din sute de produse, și o înțeleg pe deplin dpdv al gestiunii magazinului.

Niciodată, însă, nu mi s-a spus că trebuie să returnez telefonul intact și eventual să-l utilizez cu mănuși și într-o cameră sterilă.

Mai mult, reprezentanțele oficiale ale producătorului și operatorii telecom au la dispoziție modele special pentru a fi testate de presă/bloggeri, plus unele de pus la raft în showroom, unde le poate butona oricine. Așadar, uzura este o problemă mai mult pentru opțiunea 3, magazinele IT&C, dar întotdeauna a fost de la sine înțeles că micile urme inevitabile de uzură sunt o consecință normală a faptului că desfac telefonul din cutie și-l utilizez câteva zile. Este o pierdere asumată de ei, de fapt nici atât, că apoi probabil utilizează cineva din firmă telefonul sau îl vând ca resigilat sau pur și simplu îl aruncă la gunoi și văd asta ca pe un cost de a face publicitate produsului.

Zilele trecute, de exemplu, am testat noul Smart și-l întrebam pe un neamț dacă au fost probleme cu mașinile până acum, că erau vreo 30 acolo și veneau pe rând jurnaliști din toată Europa să le testeze. “Sigur, o oglindă ruptă, niște amenzi, o mașină lovită pentru că jurnalistul respectiv a parcat-o nasol, dar astea sunt chestii normale, se întâmplă oricând”. Cam așa stau lucrurile, iar acolo nu vorbim de un telefon, ci de o mașină nouă cu un cost mult mai mare de reparație.

Cât despre telefoane, la un moment dat am returnat unul blocat și altul defect. Mi-a fost jenă, dar se întâmplă. Altădată am primit la test produse zgâriate și mi s-a spus “da, l-a avut X înainte și i l-au zgâriat copiii din neatenție, asta e”. Sigur, dacă îl bagi intenționat în bere mi se pare normal să-l plătești apoi, dar la o utilizare normală, fără incidente, este prima oară când aud problema pusă ca mai sus.

    66 comentarii

  1. Am inteles ca nici cu afiliatii de pe 2parale nu sunt o firma serioasa cica nu si-ar plati comisioanele la timp sau le-ar anula fara vreun motiv acum sau bagat si pe profitshare …

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Am inteles ca nici cu afiliatii de pe 2parale nu sunt o firma serioasa cica nu si-ar plati comisioanele la timp sau le-ar anula fara vreun motiv acum sau bagat si pe profitshare …

    Alin:
    Buna ziua, va spun in cateva randuri ce patesc in aceste moment cu cei de la quick mobile, quick service si electro distribution toate facand parte din acelasi grup.
    Am cumparat de la RDS un Samsung Note 3 in urma cu 8 luni, acum o saptamana a inceput sa nu mai incarce, am vrut sa iau legatura cu cei de la quickservice dar au 1,5 euro minutul….eu nu-mi permit sa vorbesc cu curvele. Am luat toate cele si m-am prezentat la RDS, acolo ei au inspectat telefonul tehnic si au constatat ca nu se incarca, dupa o inspectie vizuala s-au constatat niste ZGARIETURI notate in p.v de predare al aparatului. Dupa doua zile am primit raspuns de la …curve, ca telefonil este lovit, indoit, gaurit…etc si din acest motiv il scot din garantie si costa 1650 reparatia daca vreau. Uitandu-ma la poze am crezut initial ca nu sunt poze cu telefonul meu, ulterior amprimit confirmarea ca este sigur al meu. Atunci am inceput sa caut explicatii si am dar startul cercetarilor si am constat urmatoarele:
    1. Furnizorul este ELECTRO DISTRIBUTION
    2. Service-ul este asigurat de quickservice Ambele sunt din acelasi grup
    Am gasit cred si motivul pentru care nu ar vrea sa il repare
    — pe factura de la RDS ESTE MODEL 9005 iar in realitate este N900 dar imei- ul este corect.
    Din ce am descoperit pana acum ar fi aduse NEOFICIAL si probabil nelegal sin Asia, dar asta vor constata anchetatori deoarece intentionez sa depun plangere penala.
    Si cred ca de aici pleaca totul, nefiind aduse de Samsung nu beneficiaza de garantie Samsung si ar trebui sa le repare pe cheltuiala quickservice sau electro distribution oricut tot aia e.
    Marti dimineata urmeza sa depun plangere la RDS, OPC , politie si voi informa SAMSUNG ROMANIA, va tin la curent cum e ceva nou

    Salut nu primi telefonul inapoi daca in p.v nu erau aceste defecte asa am pati si eu dar la emagam trimis un telefon cu microfonul defect si l-am primit inapoi cu rama crapat in numeroase parti i-am pus pe cei de la showroom sa il trimita inapoi la service nu stiu ce au facut daca mi-au schimbat sau au reparat telefonul dar eu l-am primit inapoi impecabil ….

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 1 Thumb down 0

  3. Salut, vreau sa va povestesc si eu despre experienta mea cu quick mobile:

    Am cumparat un HTC M7 pentru a-l face cadou unei persoane din strainatate (asta se intampla in Dec 2014). Dupa aproximativ o luna produsul in cauza nu se mai deschide sub nici o forma. Astept telefonul sa calatoreasca un sfert de glob inapoi, il examinez si observ ca nu are nici macar zgarieturi fine (persoana stiu ca e grijulie asa ca nu am de ce sa imi fac alt soi de griji). In cele din urma, am reusit sa il fac pachet si sa il trimit la adresa specificata (intrucat nu au service in iasi) prin Fan courier conform instructiunilor. Dupa 3 saptamani inca nu aveam primit mail de confirmare de la dumnealor. Verific la Fan courier unde apare ca al meu colet a fost ridicat de un anume Grigorescu. Le trimit e-mail de pe a dumnealor platforma pentru a intreba de ce nu am primit confirmare. Dupa o saptamana tot astept raspuns. Astazi am trimis din nou un e-mail, care cred ca va fi si ultimul catre domniile lor. Tind sa cred ca la ANPC voi ajunge in cele din urma.

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 4 Thumb down 0

  4. Am cumparat un iphone de la quick mobile care avea probleme cu semnalul in sensul ca disparea. Dupa 7 zile am trimis telefonul inapoi sa-mi dea altul. Serviceul mi l-a returnat pt.ca avea lovituri pe partea laterala. Au fost in stare sa ii aplice lovituri ca sa nu-l schimbe. In plus telefonul nu era destinat a fi folosit in Romania.
    Aveti grija cu returnarea produselor, mergeti personal la magazin si cereti sa vi-l ia cu proces verbal in service nu prin curier.
    Sunt in stare sa il deterioreze si sa spuna ca asa l-au primit.

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 7 Thumb down 0

  5. ioan:
    Am cumparat un iphone de la quick mobile care avea probleme cu semnalul in sensul ca disparea. Dupa 7 zile am trimis telefonul inapoi sa-mi dea altul. Serviceul mi l-a returnat pt.ca avea lovituri pe partea laterala. Au fost in stare sa ii aplice lovituri ca sa nu-l schimbe. In plus telefonul nu era destinat a fi folosit in Romania.
    Aveti grija cu returnarea produselor, mergeti personal la magazin si cereti sa vi-l ia cu proces verbal in service nu prin curier.
    Sunt in stare sa il deterioreze si sa spuna ca asa l-au primit.

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 3 Thumb down 0

  6. jon:

    ar fi bine sa faci reclamatie la ANPC si sa ceri dovada care o au ca telefonul tau a intrat in service cu deformari,din cate stiu eu in fsele lor de service era trecut doar colet receptionat si nu specifica si starea in care se afla.

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 2 Thumb down 0

  7. hehehe cate reclamatii sunt ala opc habar nu aveti! au o casa de avocatura si le-o da peste nas celor de la opc , judecatorii din instanta eludand legea , le da castig celor de la Quikmobile, cei de la opc care nu au juristi sa-i reprezinte o iau in freza…pacat de consumatorul care ia un stift de la Quickmobile si tine trei zile pe urma telefonul e scos din garantie ca uramare a “patrunderii de lichide socuri mecanice si zgarieturi” din pacate in romania prin tepe se fac bani!—-pt cei de la adevarul ia vedeti administratorul acestei societati de ce a facut puscarie in urma cu ceva ani?

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 3 Thumb down 0

  8. NU QUICKMOBILE

    13/05/2015 la 3:14 PM

    NU cumparati de la quickmobile.. sunt cei mai mari tepari cand vine vorba de garantie…. am patit-o chiar eu… garantie anulata… pentru un defect de fabrica!!!

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 9 Thumb down 0

  9. Salutare, durerea si mai mare e ca cei de la QM furnizeaza produse si altor magazine, si asa tot la garantia lor ajungi

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 4 Thumb down 0

  10. raoul:
    Salutare, durerea si mai mare e ca cei de la QM furnizeaza produse si altor magazine, si asa tot la garantia lor ajungi

    Soluția e ca atunci când observi ca ai garanția la ei sa returnam produsele

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 6 Thumb down 0

  11. Nu acceptați sa trimiteți produsele prin curier. Predați telefonul celui de la care luați achiziționat. În PV sa specifice totul foarte clar. Eu am dat telul la rds ei l-au trimis cei de la Quick au făcut ca de obicei și eu în final am primit un note 3 nou nouț de la rds

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 4 Thumb down 0

  12. Niste ordinari.aveau 4s la 799 roni,cand le-am trimis e-mail cerand detalii despre tel,daca e nou sau refurbished in acea secunda au schimbat pretul la 1099 roni

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 5 Thumb down 0

  13. alin:
    Nu acceptați sa trimiteți produsele prin curier. Predați telefonul celui de la care luați achiziționat.În PV sa specifice totul foarte clar. Eu am dat telul la rds ei l-au trimis cei de la Quick au făcut ca de obicei și eu în final am primit un note 3 nou nouț de la rds

    da este foarte bine eu am trimis prin curier si fara nici o dovada a fost scos din garantie au zis ei deformari cu toate ca a fost trimis de trei ori la rand cu aceasi problema prima oara au schimbat modulul audio la un ipod apple si cand au vazut ca nu il pot repara ieftin a fost scos din garantie am cerut dovada ca a intrat cu deformari in service si nici ei nici anpc nu au raspuns

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Salutare, am patit-o si eu cu quickmobile dar nu asa rau. Am cumparat un audiorecorder Zoom H4n de la emag la oferta (nou, sigilat), care a venit cam desigilat si prezinta un fir de par de chinez sub sticla de la display care de altfel are folie de protectie. Din fericire functioneaza ok si mi-am facut treaba cu el, si-a scos banii…

    A doua chestie, am cumparat de la pcgarage un Samsung S5 Duos. La ridicare avea un sigiliu pe care scrisul era cam descentrat (Avoid if broken). Acasa am incercat sa-l desfac usor, fara sa-l stric prea tare (nu am reusit) dar am gasit sub el sigiliul Samsung care era rupt. Deci sigiliul dubios peste sigiliul original. Apoi, toate textele erau in rusa. Cand am desfacut cutia, supriza: telefonul avea amprente pe el. Am indraznit sa ridic usor folia de protectie de pe ecran si era plin de amprente. Asa ca l-am asezat inapoi in cutie si am facut retur la pcgarage. Le-am cerut alt telefon curat, ca eu vroiam telefonul. Dar nenea ala mi-a spus ca ce au in stoc sunt de la acelasi furnizor si nu mai desfac alta cutie ci prefera sa-mi dea banii (cash, desi eu platisem cu un card in rate). Deci cash, numai ca sa scape de mine…

    Am incercat sa cumpar de la ei de pe site (quickmobile), desi bubuiam de prostie, numai ca vroiam telefonul. Am cerut livrare in magazin ca sa-l pot verifica in prezenta lor si, bineinteles, refuza asta, cica doar prin curier…

    Asa ca, o sa incercam la altii… Aceeasi chestie: daca factura sau garantia e de la quickmobile, atunci retur imediat.

      (Citează)

    Dă-i o notă: Thumb up 3 Thumb down 0

    • VA ROG insistent nu luati produse de la Quick, sunt niste fake-uri din aceata cauza au si aceste preturi.
      Am cumparat telefon Lenovo A850-, a functionat 3 luni, dupa care aparatul nu mai incarca mai mult de 28 %.
      L-am dus la reprezenta DEPANERO din Bucuresti, care mi-a confirmat ca aparatul nu este inseriat de Lenovo , seriiile din telefon+ baterie nu sunt recunoscute de LENOVO , deci nu este recunoscuta nici garantia.
      L-am retrimis la QUIK SERVICE, si mi-au motivat ca a iesit din garantie datorita unor zgarieturi usoare + uzuri mecanice, si mi l-au trimis inapoi FARA macar sa-l deschida, explicatia lor nu avand nici o legatura cu defectul solicitat

      Datorita preturilor practicate de ei , sunt sigur ca produsele vandute pe site-ul lor nu sunt originale si riscati sa fiti pacaliti.

        (Citează)

      Dă-i o notă: Thumb up 10 Thumb down 0

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus