blog demisec cu note fine de tehnologie

Aeroportul Otopeni pe mobil: monitorizarea curselor și discount 10% în localuri

Clock icon

28 Oct 2014

Tag icon

TURISM

Comments icon

12 comentarii

Zilele trecute aeroportul Otopeni a lansat aplicația sa oficială pentru iOS și Android, numită Henri AppPort. După ce-am butonat-o vreo două zile, pot spune că 1. este foarte bine făcută și 2. este exact ce trebuie unui aeroport. Este disponibilă în română și engleză.

CLICK AICI PENTRU DESCĂRCARE

Două mari funcționalități vor fi foarte utile.

Prima funcție importantă este urmărirea zborurilor. Aplicația se conectează la aceeași bază de date ca și tabela electronică a aeroportului, deci o poți utiliza pentru a afla starea zborului tău, la ce ghișeu se face check-in-ul, dacă s-a deschis boardingul, dacă a aterizat șamd. Poți activa monitorizarea unui zbor și vei primi mesaje push de câte ori se schimbă ceva.

Veți spune că Otopeni este suficient de mic încât să te uiți la tabelă pentru asta, dar închipuiți-vă că sunteți în întârziere mare, în taxi spre aeroport, și aplicația vă spune că check-in-ul se face la ghișeul 80. Posibilitatea de a-i spune taximetristului “oprește-mă la a treia intrare”, pe baza acestei informații, te face să câștigi minute prețioase.

În plus, pe push poți sta liniștit la o cafea sau o țigară fără a te duce din 5 în 5 minute la tabela electronică pentru a vedea dacă s-a schimbat ceva. Acesta este motivul pentru care ne plac telefoanele inteligente în primul rând, nu?

Poți monitoriza un singur zbor, dar pentru fiecare în parte vezi starea sa, temperatura la destinație și alte informații. Din ce văd, poți activa monitorizarea pentru zboruri cu până la 24 de ore în avans, deci afli și dacă viitoare ta cursă a fost anulată, după cum s-a întâmplat zilele trecute cu ocazia unor greve.

A doua funcție importantă este cea de fidelizare/loializare. Doar prin instalarea aplicației beneficiezi de discount 10% la toate barurile, cafenelele și restaurantele din aeroport. Având în vedere prețurile de aeroport, faptul că beneficiezi de la început de reducere este o minune.

În timp, acumulând puncte, poți ajunge la 20% discount în localurile aeroportului.

Discount-ul se aplică în două moduri: în câteva localuri vei găsi coduri QR lipite de masă și trebuie să le scanezi cu aplicația. Casa de marcat va afla automat că la masa respectivă trebuie să aplice un discount. La alte localuri, unde te duci tu și comanzi (de exemplu Burger King), le arăți telefonul și codul de bare generat de aplicație, ei îl scanează și apare reducerea pe bonul fiscal.

Dincolo de asta, Henri AppPort are și alte opțiuni integrate: lista serviciile oferite de aeroport, informații despre mijloacele de transport disponibile pentru a pleca/veni, lista magazinelor, harta terminalului și alte asemenea. Unele mai merg îmbunătățite, de exemplu harta este realizată cam rudimentar, informațiile despre linia express de autobuz fac trimitere la site-ul oficial RATB, iar eu aș adăuga și posibilitatea de a comanda taxi-uri direct din aplicație.

Am instalat aplicația cu o zi înainte de lansarea oficială, că apăruse deja în Google Play. Singura chestie dubioasă mi s-a părut faptul că-ți cere să-ți faci cont, dar la lansare am aflat că este singura metodă prin care punctele de loialitate pot fi legate de numele tău.

Eu zbor cam de 10 ori pe an, deci cu siguranță voi păstra aplicația instalată pentru urmărirea zborurilor și discount-ul de 10%.

Uitați și un infografic cu cifrele reprezentative pentru aeroport.

    12 comentarii

  1. pe Ios aplicatia se cheama Henri AppPort

      (Citează)

  2. E un inceput bun si imi doresc sa se dezvolte; mai este loc de multe alte aplicatii si facilitati IT pentru principalul aeroport al tarii. Pe Schipol in vara am facut check-in-ul cu un cod de bare trimis pe telefon (net gratis 1 h in aeroport)

      (Citează)

  3. Si totusi care e modelul de business? din ce isi acopera ei aia 10-20% discount? Inteleg c a e aplicatia oficiala, dar ma gandesc ca ei colecteaza prea putine date despre calatori ca sa se justifice discounturile alea.

      (Citează)

    • @Boris: modelul este simplu, impulsionează lumea să consume mai mult în aeroport. Cei care au dezvoltat aplicația sunt și concesionarii acelor spații comerciale.

      Discount au de unde da, că prețurile sunt umflate cu compresorul.

      În rest, nu văd de ce le-ar păsa de profilul călătorilor. Nu e că te pot atrage ei cu oferte, asta e treaba liniile aeriene. Aeroportul vrea doar să profite de faptul că tu ești deja acolo.

        (Citează)

  4. La ce preturi au in aeroport e bun si discountul asta de 10%..

      (Citează)

  5. Foarte buna aplicatia! De multe ori m-am pierdut in Aeroportul Otopeni. Odata am fost atat de speriat de spatiile mari si de coridoarele lungi incat m-au luat cu masinuta aia electrica. Am mers cu ea 20 de minute pana la terminalul unde aveam avionul.

    E bine ca se intampla lucruri din astea frumoase si la noi in Romania!

      (Citează)

  6. Am descarcat-o si eu acum. Pare misto, desi pare sa nu ruleze prea bine pe telefonul meu. Bine, am si o prastie de Samsung Young 6312, dar oricum, din ce vad, e un inceput foarte misto.

    Sper sa se dezvolte si una pentru aeroportul din Cluj, ca de acolo zbor mai frecvent.

      (Citează)

  7. @nwradu: “Cei care au dezvoltat aplicația sunt și concesionarii acelor spații comerciale.” adica s-au unit burgerking, cu “la sarmale” si asia food si care mai sunt pe acolo si au facut aplicatia asta? Eu credeam ca aplicatia este a admin. aeroportului. Ori aia ca sa ofere discount-uri pentru serviciile altora mi se pare dubios :).

    Inteleg politica de reduceri/discount-uri pentru a creste vanzarea, dar mi se pare ca e ca si cum ar distribui primaria capitalei fluturasi cu reduceri in unirea (la orice comerciant).

    Chestia cu stransul de date despre utilizatori era o exagerare, din moment ce e clar ca nu asta este motivul.

      (Citează)

  8. @Boris: nu, se pare că toate spațiile comerciale sunt ale Alpha Rocas, iar ei le închiriază către diverse alte societăți (BK, Gloria Jean etc) SAU toate cele din aeroport sunt francizele lor.

    E una din astea două.

    Nu contează exact care, important este că firma care le permite să opereze acolo le-a impus să dea acest discount pentru cei cu aplicația.

    În același timp, aeroportul a vrut o aplicație, firma Alpha Rocas le-a făcut-o probabil sub înțelegerea că vor introduce acest sistem de loializare în ea. Profită ambele părți, cei cu spații comerciale și aeroportul în sine.

    Chestia asta se practică în multe locuri, de exemplu și mall-urile pot impune magazinelor din interior să facă anumite promoții în anumite zile sau să accepte anumite vouchere cadou eliberate de mall șamd. Vrei să faci business în spațiul lor, accepți niște condiții.

      (Citează)

  9. Mall-urile deja fac asta prin cardurile VIP :) *doar in magazinele participante

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus