un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Un tren suspendat de la nemți

15 Sep 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii

Uitați ce tren suspendat au nemții în orașul Wuppertal, undeva în bazinul Ruhr. Traseul are 13 kilometri și vagoanele duble sunt agățate de structura metalică de deasupra lor. Sunt utilizate pentru transportul călătorilor și are 20 de stații locale. Este și o metodă bună de a vedea de sus orașul.

Faza tare este că această linie a fost construită între 1898 și 1903. Are deja 113 ani de când două treimi din ea au fost deschise publicului. Văzând-o într-un documentar TV am avut senzația aceea nasoală că nemții au putut construi așa ceva, iar noi, 113 ani mai târziu, probabil că am avea mari dificultăți în a construi așa ceva în București. Mai mult ca sigur nu am finaliza-o în 5 ani.

În fine, aici sunt multe discuții. Lăsând la o parte probleme precum corupție și incompetență, acum avem un regim mult mai strict al securității muncii, avem alte norme pentru fabricarea unor componente, exproprierile sunt dificil de făcut și mai vine și Protecția Mediului să te întrebe de ce faci praf și zgomot. Asta e, vremuri diferite.

Asta nu înseamnă că nu putem să-i admirăm pe nemți pentru ce au făcut acum 100 de ani.

Am salvat cândva de pe Internet alte imagini cu proiecte inginerești de mare amploare, dar ce m-a uimit la ele a fost anul în care au fost făcute.

Asta este o parcare supraetajată cu lift. Chicago, 1930.
65-Parking-System-in-New-York-1930

Marele pod din San Francisco, 1937.
37-Golden-Gate-under-construction-San-Francisco-1937

Metroul (tramvaiul? trenul?) suspendat din Chicago, 1967, deja este nimica toată față de ce v-am arătat de la nemți.
12-Chicago-1967

sursa foto: Wikipedia.

    14 comentarii

  1. E pe lista mea de chestii de vizitat de vreo 5 ani. Tot trebuie sa ajung cândva pe acolo :)

      (Citează)

  2. Pasajul Unirii a fost construit in anul 1987 in doar 34 zile.

      (Citează)

  3. asta-i unul dintre cele mai bune articole citite in ultima vreme. interesant post!

      (Citează)

  4. da, tiby, dar ala nu e un exemplu bun. cred ca oricine a trait in perioada aceea in Bucuresti isi aduce aminte cum era zona Unirii. a construi repede nu inseamna a folosi o forta de munca epuizata, a polua constant si a distruge total viata si circulatia orasului pe o suprafata enorma, etc.

      (Citează)

  5. @tiby: nu erau studii de fezabilitatea pe vremea aia? :)

      (Citează)

  6. Monorai-ul din Wuppertal este un fail estetic, dupa parerea mea. Poate ca din el ai o perspectiva frumoasa asupra orasului, dar din oras ai o perspectiva nasoala asupra lui. Oriunde te uiti, vezi niste fieratanii care obtureaza cerul si fatadele cladirilor. Parca ai si pe strada un tavan deasupra capului. Idem si pentru cel din Chicago.

      (Citează)

  7. Trenul suspendat de la Wuppertal l-am vazut cu ochii mei. In 2006 am fost la Dusseldorf la un meci de la Cupa Mondiala din Germania iar de stat peste noapte am stat in Wuppertal. Fain oraselul, mancare buna, lume amabila, si trenul acesta care, atunci cand il vezi prima data, iti taie respiratia.

      (Citează)

  8. Apropo parcarea cu lift.

    Am fost in budapesta si am oprit la o parcare supterana!
    Primadata mi se marea ciudat jos avea 7 porti!
    Bagai masina pe o platforma si cum ieseai platforma sa dus in fata si a disparut si tia bagat masina intrun system de lift in subteran.
    In parcarea respectiva intrau 400 de masini

      (Citează)

  9. @Vlad: da, nici mie nu mi se pare frumos cu atâtea fierătanii prin centrul orașului, dar ca realizare este impresionant și util.

      (Citează)

  10. dar Brooklyn Bridge deschis in 1883 , apoi daca esti fan monorail cauta monarail las vegas . Trenul suspendat din Chcago arata rau de tot si e galacios, cel din Germania e ok daca ne gandim ca a fost construit acum peste o 100 de ani. Apoi Empire State Building cu 103 etaje finalizat in 1931.

      (Citează)

  11. Nu stiu de ce, mereu trebuie sa fie carcotasi. Deci sunt oameni care spun aici ca vezi cerul plin de fieratanii si ca de fapt e…. naspa.
    De-aia nu o sa ne facem bine niciodata, pt ca noi gasim mereu dezavantajele. E mai bine sa faci intre piata romana si televiziune 30 minute fara “fieratanii” decat sa fi fost si la noi ceva civilizat si sa scapam de poluare si autobuze. Noi nu vom ajunge niciodata la nivelul nemtilor. Si asta din cauza mentalitatilor.

      (Citează)

  12. Este printre cele mai sigure mijloace de transport avind in vedere ca are traseul dealungul riului Wupper si nu se intersecteaza cu numic netrebuind sa dea prioritate

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus