Plăcinte și socată în Sighișoara

20 Aug 2014  ·

TURISM  ·

8 comentarii

Nu mai știu unde am văzut sintagma “triunghiul de aur al României: Sibiu – Brașov – Sighișoara”, dar este bine zis. Sibiul și Brașovul le știam, iar weekendul trecut mi-a făcut mare plăcere să redescopăr Sighișoara, unde nu mai fusesem de când eram copil.

Am fost acolo pentru o nuntă (mare și frumoasă, cum sunt cele din Ardeal), dar am profitat de ocazie și m-am plimbat prin cetate de mai multe ori. Șighișoara mi s-a părut diferită față de Sibiu și Brașov – mai mică, dar specială prin Dealul Cetății și străzile pietruite de aici, pe care relieful le-a făcut și mai pitorești.

Zona este atât de mică încât o faci imediat la pas. M-am urcat în Turnul cu Ceas (12 lei) și vă sfătuiesc să faceți la fel pentru a vedea orașul de sus. Ascensiunea este foarte ușoară, sunt câteva rânduri de trepte între niveluri, iar la fiecare nivel este amenajat un muzeu al orașului ce vă prezintă diverse instrumente și obiecte din secolele trecute.

Puteți vedea și diversele turnuri ce protejau zidurile cetății medievale, numite după diversele bresle din oraș: Turnul cojocarilor, frânghierilor, tăbăcarilor, cositorarilor șamd. De fapt, văzând aceste denumiri și siglele și steagurile lor de prin oraș, am înțeles un pic ce oraș mare și bine organizat era Sighișoara în perioada medievală.

Am urcat pe scara acoperită până pe “dealul de pe deal”, ca să zic așa, unde se afla o veche școală și biserica din deal. Se poate vizita pentru 3 lei, dar toate picturile din interior au cam fost distruse de timp. La fel și în biserica mai mare din Piața Muzeului, unde tot 3 lei te costă intrarea. Am văzut și Primăria și câteva case monument istoric.

Întreaga zonă este atât de mică încât am petrecut mult mai mult timp la terasele din cetate. Am avut noroc și am oprit la unele bune, iar cel mai încântat am fost de faptul că am mâncat plăcinte bune, făcute în casă, plus că am băut o socată excelentă.

Vă pot recomanda așa:
House on the Rock – în Piața Cetății, se vede imediat sigla ei. Aici am băut socata respectivă (8 lei), plus o plăcintă cu mere și mure foarte bună (10 lei).

Casa Cositorarilor – foarte frumos locul, superb decorat în interior și cu o terasă minunată afară, plină de flori și verdeață. Servesc mic dejun și salate, plus băutură. O carafă de vin de 250 ml costă 14 lei, berea 5-8 lei.

Terasa “La scară” – numită așa pentru că este chiar lângă scara acoperită ce duce la biserica din deal, am ales-o pentru priveliștea de-a lungul străzii. Am mâncat plăcinta cu mere, foarte bună, caldă și cu “crumble” deasupra exact cum trebuie, și tort cu nucă, bunicel și el, plus două cafele. 10 lei prăjiturile, vreo 7 cafelele.

sighisoara_terasa_la_scara_01sighisoara_terasa_la_scara_02

Cazarea am avut-o la Pensiunea Norbert (sau Booking sau InfoPensiuni.ro, deși este mai simplu să sunați și să tratați direct cu oamenii), pe strada Viilor 85, curat, cu terasă mare la cameră, curte unde să parchezi mașina și chioșc și loc de grătar. Un taxi până în oraș costa cam 7 lei (1,89 lei/km ziua și 2,19 lei/km noaptea, rețineți numerele 0265.77.77.76 și 77.77.77). Dacă vreți să vă cazați mai aproape, găsiți destule pensiuni pe Google.

În oraș parcarea se plătește și cel mai simplu este să faci asta prin SMS. Un astfel de sistem ar trebui implementat în toată țara, ca să nu alergi după monede pentru parcometre sau parcagii cu bonuri. Duminica este gratuit. Toate localurile și muzeele sunt deschise în fiecare zi, cam între 10-18 minim. Sighișoara primește mulți turiști, am văzut grupuri intrând în cetate inclusiv la 10 noaptea, e mereu forfotă pe acolo.

Drumul până la Sighișoara este foarte bun dacă vii dinspre Brașov (aprox 100 km). Peisajul este plăcut, dealuri frumoase și munții în depărtare, plus că se trece pe lângă Cetatea Rupea, care pare să păzească toată zona din vârful dealului ei, așa că nu aveți vreo scuză să nu mergeți în Sighișoara când aveți ocazia.

8 comentarii

1. Ce bine a picat asta – vineri plec la Sighisoara, de sambata voi fi in Borsa Maramures (mocanita, cimitirul vesel, ceva plimbari pe munti) pentru 5 zile, iar la intoarcere dau pe la salina din Turda si pe la Orsova ultimile 2 zile

(Citează)

2. In Danes, la iesirea din Sighisoara, spre Medias, se afla Domeniul Dracula. O locatie superba, recomandata in special pentru cei mai gurmanzi, pentru ca portiile sunt foarte mari, asta desi preturile sunt in nota obisnuita din Ardeal. Bineinteles, fara a face vreun pic de rabat de la calitate. :)

3. recomand Casa in natura: https://www.facebook.com/casainnatura.eu

4. Triunghiul asta l-am facut si eu de 2 ori, ultima oara in 2009. Am fost si vara si iarna, iarna, desi iarna e mai incomod, parca scapi putin de senzatia aia de turist.
    M-am plimbat cu niste prieteni iarna, pe timp de noapte prin cetate si prin centru in Sighisoara, e complet pustiu si un pic creepy, dar e tare.
    Cand vezi asemenea orase, te tenteaza gandul sa te muti acolo, dar din ce mi-a mai povestit lumea, te plictisesti in cateva saptamani.

(Citează)

5. Eu am redescoperit Sighisoara acum 5-6 ani la un eveniment geocaching.
    Pentru Brasov iti recomand harta turistica de pe site-ul primariei.

6. Am fost de 3 ori la Sighisoara, si abia la a treia vizita am aflat de Pivnita lui Teo. E putin ascunsa ochilor, pe o straduta la stanga, cum cobori Scara. Nu am avut cazare acolo, am vizitat doar pivnita si ne-a primit chiar proprietarul, Teo, un om tare dragut, prietenos si cu o gramada de povesti de spus. Merita facuta o vizita la el. Are si site, e usor de gasit :)

(Citează)

7. Daca nu ai folosit inca, poti instala aplicatia asta https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.innovaapps.tpark.ro&hl=en ; De cand m-am mutat la Brasov o folosesc tot timpul. Din pacate plata prin sms e implementata deocamdata doar in orase din Ardeal si Ploiesti. Sper sa se extinda cat mai curand peste tot in tara.

8. Tot la pensiunea asta am stat si eu anul trecut. Foarte cumsecade proprietara.