un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Innovation Labs caută antreprenorii cu idei bune

25 Apr 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

7 comentarii

Știți cum ne uităm cu toții la diverse servicii internaționale și le admirăm succesul, gândindu-ne cât de departe s-a ajuns cu o idee simplă, dar bună? Instagram și WhatsApp sunt exemple la îndemână, valorând miliarde, dar sunt foarte multe alte aplicații și servicii ce-au pornit cu o idee bună și au ajuns foarte departe.

Mă bucur să văd că această căutare a ideilor bune și încurajarea lor capătă o amploare tot mai mare în România. Mi se pare că avem multe de oferit și lipsește doar imboldul de a le pune în practică sau sfatul cuiva cu experiență care să o direcționeze pe calea bună.

IL2.0_HackathonV-am mai prezentat anterior tot felul de maratonuri de programare sau programe de dezvoltare. Recent am intrat în contact cu programul Innovation Labs, invitat de Orange România, care este partener, iar printre sponsori sunt nume mari precum Intel, Ixia sau Bitdefender.

Innovation Labs este un proiect uriaș de sprijinire a antreprenorilor și a inovatorilor de la noi din țară în domenii precum Internet of Things (expresie care acum este la modă peste tot în lume și se referă de fapt la interconectarea și “deșteptarea” tuturor obiectelor din jurul nostru), Big Data și Digital Life, desfășurat pe mai multe etape:

  1. hackaton de 24 de ore unde echipele înscrise au dezvoltat conceptul și l-au prezentat unui juriu pentru evaluare. Etapa asta a avut deja loc și s-a desfășurat în București și Cluj, oraș care treptat devine centrul IT al României.
  2. echipele “supraviețuitoare” au avut parte de mai multe sesiuni și workshop-uri cu mentori, care-i ajută să-și dezvolte ideea și să o ghideze spre un posibil viitor succes.
  3. Boost Day a avut loc la începutul lunii aprilie în ambele orașe. Acest moment are două roluri, întâi că le permite echipelor să exerseze modul în care își prezintă proiectul în fața unei audiențe (orice antreprenor vă poate spune că e foarte important să le vinzi bine altora ideea ta – pitching -, nu doar ideea în sine) și să prezinte stadiul curent al proiectului respectiv.
  4. Demo Day, momentul final, ziua Z, când echipele se vor prezenta în fața unor manageri, antreprenori și investitori, care le vor evalua proiectele și le vor alege pe cele mai bune. Asta se va întâmpla pe 19 mai, în București.

IL2.0_PitchingTreabă serioasă, v-am zis. Și mai serioasă (și de-a dreptul impresionantă) este lista mentorilor/juraților, între cei 55 găsindu-se oameni precum Monica Ene Pietroseanu, Country Manager al centrului de dezvoltare Intel România, Julien Duccaroz, Chief Commercial Officer la Orange România, Radu Georgescu, care periodic apare la știri despre cum a vândut pe mulți bani câte o companie de-a sa și Ioana Petrescu, actualul Ministru al Finanțelor Publice și probabil singurul ministru din istoria României cu studii la Harvard.

Simplul fapt ca acești oameni te ascultă și își dau apoi cu părerea despre ideea ta ar trebui să însemne enorm pentru participanții la Innovation Labs.

15 echipe au trecut de hackaton, au intrat în programul de mentorship și se pregătesc pentru Demo Day. Încep și eu să le analizez proiectele și revin în următoarele zile cu cele mai interesante.

    7 comentarii

  1. Sunt curios ce părere ai despre ele. Am fost de 1 martie la Innovation Labs din București și pentru unele idei prezentate există deja un produs iar altele sunt stupide.

      (Citează)

    • @Bogdan Popa: faptul că există un alt produs nu trebuie să sperie pe nimeni. Este greu să găsești ceva neexploatat. Este suficient să ai un diferențiator bun.

      Pe tine ce idei de acolo te-au atras?

        (Citează)

  2. Complet de acord. Doar că șansele de reușită scad considerabil când proiectul pe care-l ai are un competitor de talie mondială. Un exemplu care-mi vine în cap acum e un proiect de radio online ce-și propunea să difuzeze muzică croită pe preferințele fiecărui utilizator în baza unor algoritmi. Din ce-am înțeles, algoritmii nu erau diferiți de ce folosește Pandora, Jango sau alte radiouri online.

    Ce mi-a plăcut a fost o idee de customer care pentru IMM-uri. Din câte am înțeles, e un portal ce oferă posibilitatea IMM-urilor de a oferi clienților un panou de administrare a contului online.

    Alte două idei care mi-au atras atenția au fost:

    TrafficVoice – aplicație ce oferă acces realtime la date din trafic. Problemă e că informațiile astea sunt puse la dispoziție de “professional drivers” prin intermediul radiourile CB. După Innovation Labs am aflat de aplicația Colegu’ care, din ce înțeleg, face cam același lucru, dar cu date venind de la șoferii ce se află în trafic.

    Cageware – platformă ce ajută fermierii să-și vând produsele către orice grânar, la ce preț vor. Bănuiesc că-i un soi de usupply.me. Baza ideii este bună, dar sunt un pic sceptic cu privire la succesul pe care l-ar putea avea în RO.

      (Citează)

    • @Bogdan Popa: cred totuși că cele mai mari șanse le are un proiect asemănător cu altul deja existent, câtă vreme al doilea proiect este mai bine adaptat unei piețe locale sau unor nevoi locale.

      Din păcate, aici este valabil și reversul medaliei: toți investitorii/mentorii spun că cel mai bine este sa gândești ideea ta de la început pe engleză, pentru piețe străine și pe plan internațional, că de acolo pot veni bani.

        (Citează)

  3. Asta pentru ca majoritatea echipelor nu au pe cineva care e focusat pe partea de business / monetizare . Sunt proaspat absolvent de facultate de informatica cu profil economic , ma descurc la cod dar prefer partea de business deoarece cred ca poti sa ai o idee / produs extraordinar dar daca vei stii cum sa-l monetizezi sau sa-l lansezi pe piata cu trebuie vei pierde .

      (Citează)

    • @Andreiexe: nu sunt sigur că trebuie cineva focusat pe monetizare. Adică nu la acest nivel al dezvoltării.

      Momentan este nevoie doar de ceea ce se numește “presentation skills”. Să știi să-ți prezinți produsul în fața unor investitori este tot ce contează. Oamenii care investesc în tine îți aduc de obicei și personal care să se ocupe de marketing/vânzare/monetizare.

      Sigur, ajută și să-ți dai tu seama cam care ar fi posibilitățile în piață. De asta echipele cele mai bune am măcar doi oameni, unul cu mintea tehnică, altul cu cea de business, care să creioneze ideea pe direcția utilă.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus