un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum transformi o știre pozitivă într-una negativă

17 Apr 2014  ·

GÂNDURI  ·

24 comentarii

Uitați cum transformă Digi24 o știre pozitivă într-una negativă din lipsă de cunoaștere sau poate din rea-credință.

Pe Calea Victoriei s-au lărgit trotuarele pietonale și s-a micșorat numărul de benzi auto, o veste bună pentru revitalizarea unui bulevard minunat al orașului. Știrea Digi24 spune că noile trotuare sunt înguste și stâlpii de iluminat încurcă pietonii.

Această afirmație este exemplificată printr-un singur exemplu, unicul posibil pe întreg bulevardul, trotuarul de lângă Casa Vernescu. Reporterul măsoară spațiul cu ruleta și ne spune că avem doar 60 de centimetri spațiu pe trotuarul nou lărgit, între stâlp și clădire, deoarece stâlpul este amplasat cam aiurea. Se ia interviu la două babe care declară că este o bătaie de joc.
Fullscreen capture 04.04.2014 132138

Ce nu ne spune reportajul?

Că până acum câteva zile acolo nu exista deloc trotuar!

Iată fotografii din Google Street View, arătând situația de dinainte de începerea lucrărilor. Trotuarul de pe partea dreaptă a bulevardului dispare în dreptul Casei Vernescu. Ca pieton ajuns acolo poți să traversezi pe partea cealaltă a străzii (deși nu este nici o trecere de pietoni) sau să faci echilibristică pe bordură, riscând să cazi în fața unei mașini.

trotuar_vechi_vernescu_1trotuar_vechi_vernescu_2

Acela este singurul loc unde trotuarul nou este destul de îngust. S-a lărgit cât s-a putut. Fix acolo a găsit Digi24 motivul pentru care toată lucrarea este făcută prost. Faptul că de ani de zile nu exista deloc trotuar sau că, un pic mai în față în dreptul policlinicii, trotuarul vechi este îngust de abia are loc o persoană pe el, n-a fost niciodată subiect de știri.

trotuar_vechi_vernescu_3
Iată diferența în prezent. Măcar acum ai pe unde merge.
Fullscreen capture 04.04.2014 132156

Sunt tot mai convins că la Digi24 lucrează oameni bipolari. Sau două echipe complet diferite. Nu-mi explic cum altfel pot produce atâtea reportaje și anchete de bună calitate, dar în același timp și atâtea dude ridicole.

Zilele trecute Stelian Muscalu zicea senin că noul sistem Carplay de la Apple va fi instalat pe mașinile Ferrari, dar are un dezavantaj, e nevoie de iPhone 5s sau 5c și acestea costă minim 2000 de lei. Pentru că, nu-i așa, cine-și cumpără Ferrari n-are bani și de un iPhone. Cred că ți-l dă vânzătorul pe-al lui din buzunar, de bucurie că-ți vinde așa o mașină. “N-ai iPhone? Ia-l pe al meu, insist! Nu-i nici o problemă, cu bonusul de vânzare îmi iau la loc un bax de iPhoane!”.

Și v-am mai dat exemple: unu, doi, trei.

    24 comentarii

  1. @nwradu la traficul de pe Calea Victoriei sunt curios cati pietoni vor avea curaj/ plamani sa mearga pe acolo

      (Citează)

  2. DIn pacate au inceput sa cam dea cu mucii-n fasole. Ce-i drept, nu tot timpul, dar mai des fata de anul trecut. Sau poate mi se pare… Zilele trecute au avut un reportaj legat de numarul kilometrilor facuti de ambulante si ca ar cam trebui schimbate pentru ca au deja 3-400.000 km. A intrat Arafat cu ei si le-a spus ca nu sunt dacii sa fie casate la 200k ci problema este intretinerea lor. Ma rog, ei tot o tineau ca au prea multi km.
    Am inteles ca au cerut la CNA sa le dea voie sa difuzeze si publicitate. Sper sa nu alerge dupa senzational doar pentru a creste audienta, pentru ca eu alt post de stiri acceptabil nu stiu :D.

      (Citează)

  3. Dom’le, eu sunt de părăre că ar trebui pe cale de consecință demolată/translatată Casa Vernescu! Prea stă în drumul bab… ăăă, pardon, pensionarilor care se plimbă pietonal pe Calea Victoriei (Socialismului)!

    Eu totuși aștept să văd produsul finit înainte de a mă pronunța asupra ”minunăției” noii artere.

      (Citează)

  4. Oricum, ce fac pe Calea Victoriei este o mare imbecilitate, ingustarea strazii deja duce la niste blocaje de toata frumusetea…

      (Citează)

    • @alexduduman: nu ești blocat în trafic, tu ești traficul.
      Poți să lași mașina acasă. Vrei confortul ei? Suporți aglomerația, asta e.

        (Citează)

  5. si daca puneau stalpul pe spatiul verde, eram capitala demna de UE?

      (Citează)

  6. Si care e stirea pozitiva? Calea Victoria era una dintre putinele strazi unde se putea circula cat de cat bine! Faptul ca Oprescu trebuia sa bage niste bani in firmele “de familie”???

      (Citează)

  7. Reportajul nu ne spune ca acolo nu exista trotuar inainte pentru ca nu asta e subiectul. Problema e ca, daca tot se ingusteaza carosabilul pentru a se crea un trotuar absolut necesar, ar fi bine sa nu-si bata joc de spatiu cu stalpii aia. Sunt convins ca existau alte solutii (lumini suspendate etc), ca doar prin alte tari sunt multe strazi/trotuare inguste si nu-si baga degetele-n ochi din cauza intunericului.

    Daca tu preferi sa vezi partea pozitiva acolo unde bataia de joc exista, nu inseamna decat ca te multumesti cu putin. Ca noi toti. Ni se arunca o bucata de trotuar, acceptam si stalpii pusi in mijlocul lui, chiar daca trotuarul devine aproape inutil.

      (Citează)

    • @claus: da, dar au o explicație bună, stâlpii se pun în șir pe aceeași linie, ca să nu pară că i-au aruncat acolo la întâmplare. Iar acesta așa s-a nimerit acolo, cu doar 60 cm rămași pe o parte.

      60 cm sunt de un infinit de ori mai mulți decât ce era înainte, așa că rezolvarea este foarte bună.

      Sunt sute de alte probleme grave în București unde s-ar putea face reportaje. Când se face ceva bun (nu perfect, dar bun), e cazul să lauzi asta sau măcar să nu zici nimic, concentrându-te pe reportaje despre ce-a rămas prost în alte locuri.

      E ca și cum s-ar spune că acei 60 cm sunt ultima problemă rămasă în oraș (în rest trotuarul are 2-3 metri, apropo, în unele zone)

        (Citează)

  8. S-o luam asa cu ingustarea ce nu e ingustare:
    1. la inceput pe calea Victoriei dinspre Piata Victoriei sunt parcarile alea unde se parcheaza si pe avarii blocandu-se o banda -> se pierde ocazia de a parca ilegal, nu se pierde din latimea strazii
    2. in continuare pe partea stanga sunt acele localuri de hipsteri unde din nou se parcheaza pe avarii blocandu-se o banda -> deci din nou nu se ingusteaza strada
    3. La Radisson la fel, se blocheaza o banda cu parcarea mai ales de aia ce merg la casino si nu mai au bani sa plateasca 2.5 lei/ora pentru parcarea din fata de la Ateneu
    4. Prin fata pe la Ateneu si MNAR sunt benzi cacalau, poti ateriza cu avionul acolo
    5. Pe la palatul Romtelecom la fel o banda e blocata de din astia ce stau pe avarii -> din nou nu se ingusteaza nimic
    6. Intre Regina Elisabeta si Splai lucrurarile s-au incheiat si iata ca se circula foarte bine.

    Deci pentru toti soferii ce-si doresc cat mai multe benzi: solutia sta in fluidizare si a nu mai bloca voi intersectii si parca pe avarii, nu in largirea infinita a strazilor.

      (Citează)

  9. daca inainte de largire era o porcarie, trebuie sa zicem “saru’mana conasule” ca ne pune stalpul in mijlocul drumului, nu radule? asta este fix din categoria “las’ ca merge s’asa”!!
    hai mah radule ca strica digi-ul toata munca “pozitiva” facuta de oprescu, tztztztztztz…
    si uite ce frumos te-ai mai facut tu de un articol + traficul aferent pe blogul tau, tot mai generalist pe zi ce trece, si din pacate tot mai inutil, ca sa nu zic slab, ca sa nu zic prost…stiu, stiu, daca nu-mi convine pot sa schimb canalul…

      (Citează)

    • @Lucas: cum adică “m-am mai făcut de un articol” pe blog? L-am primit de undeva? Eu l-am scris, dacă subiectul este bun, oamenii intră și comentează, pentru asta am deschis blogul!
      N-am zis niciodată că ar fi altceva decât un blog generalist. “Tot mai generalist” mă bucură, tratez subiectele care îmi plac mie (trec minim o dată la două săptămâni ca pieton pe acolo, aplaud noul trotuar). Nu rezonezi cu ele, da, schimbă canalul.

      Cât despre subiectul discuției, vezi că explicația pentru poziționare este undeva în articolul original și are sens.

        (Citează)

  10. sunt Anti-Oprescu maxim, insa ce a facut pe Calea Victoriei si pe Bd.Unirii este de apreciat…prea suntem anti tot ce se intampla…ok, putea sa puna stalpul ala in alta parte, insa si asa este suficient loc. something better than nothing ;)

      (Citează)

  11. Problema nu e ca s-a realizat un trotuar îngust, problema e cu cei care au montat stâlpul aiurea, trebuia montat cu 3 metri mai înspre Piața Victoriei doar era loc.
    Sunt curios cum va arata trotuarul respectiv după ce vor monta coșuri de gunoi prinse de stâlp.
    Digi24 e un post foarte bun, dar din câte am auzit li s-a refuzat difuzarea in reteaua dolce.

      (Citează)

    • @tiby: cred că stâlpii se montează la distanță fixă între ei, nu mai știu exact. Când am fost pe la o primărie cu probleme de stâlpi, aveau planurile calculate după distanțe clare și în aliniament.

        (Citează)

  12. Trec cu masina aproape zi de zi prin Piata Victoriei si apoi pe Calea Victoriei
    Ei bine, cand ajung pe Victoriei… scap niste injuraturi din mine de nu ma termin pana la Dambovita

    Cum poti sa spui ca mizeria aia este o stire pozitiva? Cretinii care blocau banda parcati pe avarii sunt tot acolo, acu fac slalom printre ei, muncitori, stalpi si trotuare… grrr!

    Nu mai ieftin ieseau daca ii salta Politia pe desteptii care blocheaza MEREU o banda?

      (Citează)

  13. La Radisson in fata e cel mai mare trotuar de pe Calea Victoriei….daca si acolo se va sparge trotuatuarul sunt sigur ca toata sarada cu aceste lucrari e facuta ptr a scoate bani din primarie

      (Citează)

    • La Radisson e trotuar? Este cel al hotelului, apoi ceva spațiu verde cu gard, apoi trotuar de 50 cm și mașini parcate aiurea. Sper să-l lărgească și acolo, dar din câte știu momentan lucrările se fac pe tronsonul Piața Victoriei – Piața Revoluției.

        (Citează)

  14. Exista ca peste tot si reporterii de umplutura . Ce-i drept intotdeauna ne dorim ca stirile sa fie de calitate maxima , si de multe ori nu sunt . Exista si incepatori in media din cate stiu la acest post , posibil acel reporter fie era un amator , fie era un amator de senzational ! La noi e un fenomen care face parte deja din viata multora . Sunt curios daca incepe sa se receptioneze in grila celorlalti doi mari operatori .

      (Citează)

  15. Mai bine faceau zona pietonala si opreau de tot circulatia pe acolo. Lasau doar masinile de politie, ambulante, pompieri si mijloacele de transport in comun. Restul sa mearga pe unde apuca.

      (Citează)

  16. http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Modernizare+pe+Calea+Victoriei+cu+stalpi+pe+mijlocul+trotuarului

    astia ori sunt prosti ori sunt rai. daca stirea era ca unul din ala costa 3.5 mil, era o treaba dar altfel e stupida.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus