blog demisec cu note fine de tehnologie

euCitiți review-ul complet: noul Samsung Note8 este aproape de perfecțiune. Am făcut și analiză foto.

Tabletă Samsung Galaxy Tab3 cu 3G la 319 lei la Domo

Clock icon

30 Jan 2014

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

367 comentarii

Update 31.01.2014, ora 13:38: am făcut ceea ce trebuia făcut, adică am întrebat un expert, în acest caz pe Bogdan Manolea de la Trusted.ro și Legi-Internet.ro, care mi-a arătat câteva legi și articole despre subiect.

Din păcate, legile nu sunt în avantajul consumatorilor în acest caz. Iată de ce:
În practică, o comandă acceptată reprezintă un contract între cumpărător și magazin și comanda trebuie onorată. Există însă o excepție – prețul derizoriu, adică un preț total disproporționat de valoarea bunului achiziționat, caz în care magazinul poate anula comanda.

Prețul derizoriu nu este un concept stabilit clar prin lege, ci de obicei inspectorul ANPC care analizează cazul decide dacă este derizoriu sau nu. Părerea mea este că sunt șanse foarte mari ca un preț de 319 lei pentru ceva ce costă 1500 lei să fie considerat derizoriu. Cine nu crede același lucru poate face în continuare plângere la ANPC.

În plus, vă atrag atenția că în procesul de achiziție noi nu am încheiat un contract de la distanță cu Domo prin care ei să fie apoi forțați să livreze bunurile. Iată ce spune legea:
„(1) Dacă părţile nu au convenit altfel, contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoştinţa ofertantului.”

Așa cum vă spuneam anterior, emailul primit de la Domo nu este o confirmare a comenzii emise de noi, ceea ce ar însemna automat și încheierea contractului, ci doar o detaliere a comenzii. Citez din emailul primit

Acest mesaj este o confirmare de inregistrare a comenzii si nu obliga vanzatorul la executarea acesteia pana la momentul confirmarii stocului disponibil si a termenului de livrare a comenzii.

Apropo de art 6 din Termeni și condiții Domo, Bogdan îmi spune că nu are o valoare legală, după cum ați corect susținut unii. Citez din emailul său:

Conteaza mai putin ce zic in Termenii si Conditiile lor (sau in contract), pentru ca printr-un contract nu poti sa schimbi ceea ce spune legea…

Deci asta
“In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca. ”

dpmdv nu are valoare cita vreme este stabilit expres prin legea 365/2002 cum se incheie un contract online, iar conditiile nu pot fi schimbate in cazul contractelor cu consumatorii

Dacă și aceste articole din legi vi se par interpretabile, vă aduc aminte că oricum prețul era derizoriu și se aplica acea prevedere.

Detalii aici:

Update 31.01.2014, ora 13:33: am făcut un mic calcul, bazat pe numerele de comandă trimise de cititori.
Comanda 727948 – emisă la ora 23:35
Comanda 731861 – emisă la ora 02:58
Comanda 733146 – emisă la ora 09:04

Sunt deci 5.198 de comenzi emise în acea noapte la Domo. Părerea mea este că 90% dintre ele au fost pentru astfel de tablete; nu cred că fix în acea noapte s-au dat și alte comenzi. Hai să zicem 6.000 de comenzi în total, cu ce-o mai fi fost înainte să aflu eu de respectiva greșeală.

Întrucât mulți oameni au comandat mai mult de o tabletă pe o singură comandă, cred că putem estima 10.000 de tablete comandate la Domo în câteva ore în acea noapte. Ce vreau să spun este că oricum n-ar fi putut onora comenzile, nu există stocuri atât de mari în România. 10.000 de tablete abia se vând într-un an.

Update 30.01.2014, ora 19:36: PayU, procesatorul de plăți online, mi-a trimis email prin care mă anunță că a început procedura de înapoiere a banilor pe card. Eu am plătit cu cardul. Sau poate doar deblochează suma la bamcă, nu știu exact.
domo_anulare_comanda_payu

De asemenea, am găsit o pagină de Facebook dedicată episodului Domo.

Update 30.01.2014, ora 14:26: am văzut că unii dintre voi spuneți că veți face plângere la ANPC și ce trebuie spus. Personal cred că vă veți consuma inutil timpul, fiind imposibil să soluționați problema anulării comenzii în favoarea voastră. În primul rând, a fost o greșeală de preț, asta e, se mai întâmplă.

În al doilea rând și cel mai important, Domo este acoperit pe cale legală de termenele și condițiile pe care le-ați acceptat în momentul când ați plasat comanda. Citez:

In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.

art 6 alin 3 din Termeni și condiții Domo

Acest mesaj este o confirmare de inregistrare a comenzii si nu obliga vanzatorul la executarea acesteia pana la momentul confirmarii stocului disponibil si a termenului de livrare a comenzii.

partea de sus a emailului cu datele comenzii, primit la câteva minute după ce am dat comanda.

* Disponibilitatea afisata este aproximativa si se bazeaza pe stocurile scriptice din ziua precedenta.
Disponibilitatea reala a produselor si termenele de livrare va vor fi comunicate telefonic de catre operatorii Domo la confirmarea comenzii.

Partea de jos a aceluiași email.

Prin urmare, nu veți obține niciodată tableta. ANPC nu-i poate forța să le livreze la acest preț. Nu cunosc exact legea, dar este posibil ca magazinul Domo să fie amendat pentru acest incident, ceea ce, sincer să fiu, mă lasă rece și nu mă poate convinge să-mi pierd timpul făcând plângeri în acest scop. Bănuiam de la început că este o greșeală, nu mă voi arăta acum indignat și furios.

Update 30.01.2014, ora 12:56: am primit, ca și voi toți, SMS-ul de mai jos anunțând că a fost o greșeală de preț și comenzile nu vor fi onorate. Mă așteptam, era clar o greșeală. Speram să primesc un termen mai precis privind când îmi vor fi înapoiați banii, deoarece eu am plătit online cu cardul.
sms_domo

galaxy_tab3Articolul original: Domo are o ofertă aparent incredibilă la o tabletă Samsung Galaxy Tab3 de 8 inchi: 319 lei. La eMAG costă 1549 lei.

Specificații: are 3G, 16 GB stocare, ecran de 8 inchi la 1280 x 800 pixeli, un procesor dubios dual-core la 1,5 GHz. Totuși, la acești bani cu 3G și 16 GB stocare este pomană curată.

Părerea mea este ca au greșit prețul, probabil trebuia adăugat un 1 în față lui. Luați o bucată și ne certăm după aceea cu Domo. Nici măcar nu este nevoie de cont pentru comandă.
screenshot_tableta_domo

    367 comentarii

  1. Dat comandă.

      (Citează)

  2. Ah, dacă dați comenzi, spuneți-mi ora și numărul comenzii. Vreau să văd cam în ce ritm vin. Am văzut aproape 900 de comenzi între 23:30 și 0:30.

      (Citează)

  3. Numarul comenzii: 729348
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 00:55
    +platit & confirmare plata de la PayU

    Sa vedem

      (Citează)

  4. Mulțam. Comanda a fost făcută. Să vedem ce o ieși.

      (Citează)

  5. Comanda ta nr. 729555 a fost preluata si va fi procesata in perioada imediat urmatoare. Imediat vei primi un email cu detaliile comenzii si in scurt timp vei fi contactat de catre operatorii nostri pentru a stabili detaliile livrarii.

      (Citează)

  6. @ariel, proasta miscare sa platesti cu cardul in acest caz. Cel mai probabil, fiind o eroare de pret, comenzile vor fi anulate. Astfel incat tu vei umbla dupa ei si va trebui sa astepti sa-ti returneze banii.

      (Citează)

  7. Dat comanda. 729586 ( sa stergi dupa aceea nr comenzii, te rog)

      (Citează)

  8. Numarul comenzii: 729391
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 00:56

    Platit si eu cu cardul ;)

    Ce pot oare sa ne zica ca sa ne refuze? Atat au cerut, atat am dat…

      (Citează)

  9. Acest mesaj este o confirmare de inregistrare a comenzii si nu obliga vanzatorul la executarea acesteia pana la momentul confirmarii stocului disponibil si a termenului de livrare a comenzii.

    Deci slabe sanse de licrare

      (Citează)

  10. Am comandat si eu, platit cu cardul. Sa vedem daca vor onora. Oricum, in termeni si conditii scrie ca banii sunt blocati pana in momentul in care un operator va prelua comanda… asadar, sunt acoperiti!

      (Citează)

  11. Numarul comenzii: 729228
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 00:50

      (Citează)

  12. Comanda nr 729754, data la 01:10, 31 ian.

      (Citează)

  13. da, cel mai probabil o sa refuze livrarea si maxim o sa stau blocat cu banii 14 zile (e maximul acceptat de BNR). Oricum, daca nu livreaza se vor alege cu 2 chestii “bad PR” si probleme cu OPCul cand procesatorul lor nu va debloca banii în momentul în care refuză livrarea comenzii.

    4. Plata cu Card Bancar

    Dupa inregistrarea cu succes a comenzii, contravaloarea produselor va fi blocata in contul dumneavoastra, urmand a fi incasata de catre vanzator doar dupa confirmarea comenzii. In cazul in care produsele comandate nu sunt disponibile, iar plata a fost finalizata, banii vor fi returnati integral pe card, fara nici un comision aditional.

      (Citează)

  14. Dat comanda. 792728, la 1:09

      (Citează)

  15. Gata, am pus si eu comanda, sa vedem de iese. Intradevar ma astept sa primesc maine un tel. in care sa-mi spuna ca este o eroare sau ca stocul este epuizat, ramane sa vedem :D

      (Citează)

  16. Comanda: 729751
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 01:09
    Sa te tii circ maine, cand or sa spuna ca nu le au pe stoc :D

      (Citează)

  17. Comanda ta nr. 729925 a fost preluata si va fi procesata in perioada imediat urmatoare. Imediat vei primi un email cu detaliile comenzii si in scurt timp vei fi contactat de catre operatorii nostri pentru a stabili detaliile livrarii.

      (Citează)

  18. Sansele sa onoreze comenzile sunt undeva intre 1 si 5%. Singurii care au facut asta, din cate stiu eu, in Romania, sunt cei de la emag, si asta pe la inceputuri. Iar acolo nu-s foarte sigur ca n-a fost o chestie de PR pentru a-si face reclama. Gen, in mod intentionat au dat pretul unor produse peste cap, controland stocul acelor produse, astfel incat sa controleze si pierderea. Oricum, tin minte ca stirea ca emag a onorat comenzile unor produse care aveau preturile gresite a tinut nu doar prima pagina a ziarelor, dar a fost difuzata in cadrul programelor de stiri vreo 2 zile.

      (Citează)

  19. Am dat si eu comanda. Acum sa vedem… :)

      (Citează)

  20. Salut, am trimis si eu o comanda, platita cu cadrul.
    Confirmare primita pe mail:
    “Numarul comenzii: 730059
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 01:22 ”

    Confirmare plata:

      (Citează)

  21. @coke, de la emag, un amic a cumparat vreo 5 rucsace foto crumpler, 1.99 lei bucata care normal erau 150-200 lei/buc. Platit cu card, onorat comanda fara sa comenteze.

    Si acum il mai am, facut cadou :)

      (Citează)

  22. 729815 – 1.15 – Mă oftic că mi-au lipsit 20 de lei de pe card s-o şi plătesc.
    Întrebarea este: cum îi abordăm mâine dimineaţă când ne sună să ne spună că nu pot să onoreze comenzile ? :)

      (Citează)

  23. 729900 la 01:15

      (Citează)

  24. Două bucăți
    Numarul comenzii: 729944
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 01:17

      (Citează)

  25. Eu am comandat doua… sper sa primesc macar 1.

      (Citează)

  26. @ariel, felicitari celor de la emag pentru ca au onorat comanda. Dar, din pacate, in afara de ei n-am mai auzit ca altii sa faca la fel. Si parca am mai citit de ceva cazuri pe bloguri. Sunt cazuri cand nu s-au onorat comenzi de BF, cand produsul avea un pret corect, dar redus, dar au refuzat livrarea pe motiv ca nu-l mai au in stoc. Asadar cum domo nu e emag, cel mai probabil maine toate comenzile noastre de acum vor fi anulate.

      (Citează)

  27. Comandat si eu. O sa ne distram maine…

      (Citează)

  28. Este un telefon simplu, vezi codul intern de la DOMO : Cod produs: 43946 [GER_TELE_047]

    La tablete au codificare cu [xxx_TABL_xxx], aşa că felicitări tuturor, comenzile se vor onora doar că o să primiţi un telefon.

      (Citează)

    • @Bogdan:
      “Este un telefon simplu, vezi codul intern de la DOMO : Cod produs: 43946 [GER_TELE_047]

      La tablete au codificare cu [xxx_TABL_xxx], aşa că felicitări tuturor, comenzile se vor onora doar că o să primiţi un telefon.”

      De fapt, nu merge chiar așa. Legea e clară, trebuie să primești ce-ai comandat, nu ce cod dubios folosește un magazin pentru baza de date. Astfel de chestii se pot interpreta la ANPC cu screenshotul și emailul în față și ei decid ce și cum a fost.

        (Citează)

  29. Comanda ta nr. 730673 a fost preluata si va fi procesata in perioada imediat urmatoare. Imediat vei primi un email cu detaliile comenzii si in scurt timp vei fi contactat de catre operatorii nostri pentru a stabili detaliile livrarii. 

      (Citează)

  30. Am dat si eu acum comanda…. am facut si print screen:)

    Sa vedem maine:D

      (Citează)

  31. Am luat si eu o tableta desi nu cred ca va primi nimeni
    Au specificat in Termeni si conditii: “In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.”

      (Citează)

  32. @Bogdan tableta aia are si functie de telefon, probabil de-acolo si codul. Plus ca n-ai cum sa primesti alt produs, in comanda scrie tableta Samsung Galaxy Tab3. probabil se va primi doar un telefon (in sensul de convorbire telefonica) in care o sa se spuna ca nu se va onora comanda.

      (Citează)

  33. @claus Noroc că aflu şi eu despre funcţia de telefon de pe tableta :)). Eu am analizat codificarea internă a produselor specifică DOMO, nu este un cod de produs general valabil. Poti verifica şi nu o să găseşti nicio tabletă sub codul TELE ci sub TABL.

    Apropo via DOMO “Informatiile si imaginile prezentate mai sus sunt orientative si pot varia fata de realitate. Rareori contin erori pentru care ne cerem scuze si va multumim pentru identificarea acestora.”

    Ciudat la ei este că nu oferă la produse şi un SKU general valabil, astfel se pot verifica/cunoaşte rapid erorile de acest fel.

      (Citează)

  34. Am comandat si eu una, sa vedem daca onoreaza comanda.

      (Citează)

  35. 731017
    ora 02:00

      (Citează)

  36. Comanda 731223, vad ca la 2 noaptea nu s-au prins de gafa… Maine clar Distracție și probabil înjurături și anpc :-P

      (Citează)

  37. Anyway, așa se face rost de adrese de email pentru newspamletter. Comenzile nu vor veni, dar fac pariu că spamucelile da.

      (Citează)

  38. Am comandat si eu acum. NR-731287

      (Citează)

  39. ora 2:00 – comanda 730901

      (Citează)

  40. @ NWRadu. Cineva de la Domo o să te urască pentru articolul acesta :)))
    Mulţumesc pentru pont!

      (Citează)

  41. Am comandat si eu 4 bucati. acum paranteza [In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca. http://www.domo.ro/termeni_con…]
    deci slabe sanse. Va salut!

      (Citează)

  42. Ciobanu Dorin

    30/01/2014 la 2:58 AM

    731861

      (Citează)

  43. Scrie jos mic in pagina, citez:

    * Disponibilitatea afisata este aproximativa si se bazeaza pe stocurile scriptice din ziua precedenta si se refera la zile lucratoare. Disponibilitatea reala a produselor si termenele de livrare va vor fi comunicate telefonic de catre operatorii Domo la confirmarea comenzii.

    Informatiile si imaginile prezentate mai sus sunt orientative si pot varia fata de realitate. Rareori contin erori pentru care ne cerem scuze si va multumim pentru identificarea acestora.

    Asa ca haideti la somn sa numai visam atat

      (Citează)

  44. Comanda 731943 , ora 03.05 :D

    Sa vedem maine circ. Cine pariaza ca nu vor fi onorate comenzile?

      (Citează)

  45. Ciobanu Dorin

    30/01/2014 la 3:12 AM

    731986 3 bucati, am comandat 4 bucati in total. Cred ca au nevoie de publicitate… Nu cred ca o sa primim vreo bucata…

      (Citează)

  46. 732037 / 1 buc / la 3:11.

      (Citează)

  47. Numarul comenzii: 732149
    Data comenzii: Joi, 30 ianuarie 2014, ora 03:28

      (Citează)

  48. In Dreapta la Pret apare o rata lunara de 10/lei. Jos de tot este un calculator de rate ,daca bagi pretul telefonului 319 lei pe o perioada de 60 de luni vine fix cat scrie acolo , 10 lei/luna.La predarea tabletei ma gandesc ca vor cere o semnatura ,si deschidea cardului de cumparaturi pe care il au ei.

    Uitati o poza sa va lamuriti :D: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1794778_619007258154647_1002833247_n.jpg

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus