un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câtă valoare are un caz precedent?

23 Aug 2013  ·

GÂNDURI  ·

56 comentarii

scaun_markus_ikeaBănuiesc că mai toată lumea a urmărit povestea cu becul de la IKEA, începută aici, continuată pe aici și în sute de tweet-uri și mișto-uri pe Facebook și explicată chiar de Raluca pe blogul ei.

Bun. Nu vreau să spun cum mi se pare mie toată treaba asta, am mai zis că nu e direcția în care vreau să duc blogul. În plus, fiecare om își setează altfel pragul care decide ce-i ok și ce nu, iar eu prefer chestiile mai ușor de cuantificat. Așa că să discutăm mai bine pe acest subiect despre un aspect conex al său.

De exemplu, companiile ar trebui să precizeze mai bine dacă un cont de Facebook sau de Twitter reprezintă și un canal oficial de a discuta orice problemă cu respectiva companie sau este doar contul prin care își fac un pic de publicitate, pe care dimineața pun o poză cu o cafea și salută cititorii, iar vineri îi întreabă unde vor merge în weekend.

Se poartă ambele variante și asta am auzit-o chiar de la firme cu care am interacționat. Unii sunt pregătiți să preia orice problemă semnalată prin Facebook, Twitter, forumuri, bloguri, chat șamd, alții nu, preferând doar canalele tradiționale.

Și îi înțeleg. Poate că service-ul este externalizat unei alte firme sau are departamentul în alt oraș. Poate că Facebook-ul este ținut de o agenție de PR (de fapt, situația cea mai întâlnită) și aceștia nu au acces la orice informații despre client, ci doar au o strategie de comunicare pe care o implementează.

Oricum ar fi, la datele de Contact de pe site-ul unei companii ar trebui spus clar prin ce canale îi poți contacta și pentru ce probleme.

PRECEDENTELE

Doi la mână și, mai important, nu-mi plac precedentele care se creează din cazuri precum acesta. Dacă o companie face azi o favoare cuiva, atunci mă aștept să o facă tuturor de acum încolo.

Sau, dacă ți-o face doar ție, măcar nu te lauzi cu asta, pentru că nu aduce nimic bun. Zici mersi că ai avut o relație acolo unde ai avut probleme și mergi pe burtă. De asta manevrele se fac în secret și ambele părți înțeleg de la sine să le țină secrete. Mai sunt unii pe net care se laudă sus și tare cum au sunat ei la compania X să le dea și lor moca un HTC One și respectivii le-au dat. Bine, dar acum nu te lăuda cu asta!

Spune Raluca:

cei de la IKEA s-au oferit sa faca o exceptie si sa imi primeasca becul ars inapoi, fara bon. Aici intervine statutul meu de blogger si nu o sa le accept oferta, ca sa nu las loc la interpretari.

Păi ok. Eu am cumpărat de la IKEA un scaun Markus de aproape 600 de lei, la momentul respectiv (și cred că și acum) cel mai șmecher scaun de birou din oferta lor. Piele, reglaje, spătar înalt, cotiere îmbrăcate în material moale, picior metalic. Îmi place, stau like a boss.

Problema este că acum, vreo doi ani mai târziu, cam o dată pe săptămână scaunul se lasă singur în jos, din senin. Eu îl țin ridicat la maxim, că-s înalt, și credeți-mă că îți stă inima în loc în acel moment când deodată simți că te miști și nu știi de ce și ce se întâmplă, iar abia după o secundă îți dai seama că te lași încetișor, fără zgomot, în jos. Mă dau jos din scaun, îl cobor de tot, îl ridic la loc și câteva zile stă în această poziție.

Probabil pistonul de presiune din el s-a cam dus pe apa sâmbetei.

La ultima vizită prin IKEA m-am dus și la Serviciul Clienți, mi-am luat bon de ordine de la automat, am așteptat 5 minute cuminte să-mi vină rândul și i-am întrebat dacă situația este acoperită de garanție. Da, este, scaunul Markus are 10 ani garanție, trebuie să le aduc componenta defectă, împreună cu bonul cu care am cumpărat scaunul.

Pentru că, în glumă sau în serios, acum întreb și eu: face IKEA o excepție și pentru non-bloggeri? Dacă se duce Neacaisă Oarecare cu respectivul scaun la garanție, fără bon, dar cu știință despre cum s-a rezolvat Afacerea Becului pe net, ce i se va spune?

Și tot în glumă sau serios fiecare dintre voi ar putea întreba acest lucru, iar criza adevărată “de PR” pentru magazin aici este, când va trebui să explice de ce pentru un client acceptă ceva și pentru altul nu.

Update: am discutat cu cineva de la IKEA. Poziția lor oficială o găsiți într-un comentariu de mai jos.

Apropo, pe site a apărut de câteva zile noul catalog IKEA.

    56 comentarii

  1. Cred ca partea in care s-au oferit ia mai degraba in calcul toate inflamarile din online pe acest subiect – probabil au vrut sa isi faca un pic de PR intr-o situatie cu vizibilitate.

      (Citează)

    • @Raluxa: când am citit articolul tău speram ca IKEA să spună “și ne pare rău, dar fără bon chiar nu putem face nimic, așa e regula”. Cam spre asta conducea. Am fost dezamăgit la final.
      Din partea mea, puteau să-ți dea un bec cadou, ca să nu te simți dezamăgită că ai cumpărat un produs prost. Orice, doar să nu motiveze că l-au schimbat pe garanție fără bon.

        (Citează)

  2. Cine tine un bon 10 ani? Cauta sa scape de responsabilitate, de parca pe piesa nu scrie ikea si ar fi putut fi cumparat de la kika.

      (Citează)

  3. Asa e legea bre. Tre sa ai un document doveditor cum ca l-ai cumparat de la ei.

      (Citează)

  4. tii bonul daca stii ca ai garantie pentru ca asta e dovada ca ai cumparat produsul acum 10 ani si nu 11. S-a mai discutat subiectul, asta e sistemul, garantiile costa si pentru companie, normal sa vrea si ei sa se protejeze ca oricat ar calcula la statistici tot mai sunt retururi. whatever, next.

    A mai fost zilele trecute unul pe net la noi cu un pat Ikea care scartie, la fel de penibil (mai ales ca vazand gabaritul tipului, sincer, nu inteleg de ce a luat acel patut de printesa). Mi se pare foarte urat modul in care au actionat amandoi, culmea, fani declarati Ikea. Daca Ikea era compania aia care nu raspunde la hotline, email, te duci la magazin si nu te ajuta nici dupa 15 zile de tinut produsul la ei, etc, etc, da, ziceam sa le-o arunce in fata dar asa, degeaba?

    Ma uit la blogurile de afara si toti baga disclaimer peste disclaimer si au grija sa fie echidistanti si transparenti, parca e alta etica

      (Citează)

    • @ioana: hmm, n-am urmărit ce-a mai făcut Mihai cu patul care scârțâie. Mi se pare că trebuie să te aștepți că va face astfel de probleme, totuși e un pat ieftin de lemn.

        (Citează)

  5. in primul caz e vorba de un nenorocit de bec.
    in cazul tau e vorba de 600RON.

    e simplu.

      (Citează)

    • @Vlad: nu chiar, că garanția nu se acordă diferit în funcție de valoare, ci singura condiție este sa ai bonul. Prin urmare, dacă o mică bucată de hârtie este elementul decisiv, trag concluzia că nu valoarea contează. Scaunul oricum costă mult și pentru că a fost gândit mai rezistent și în costul său sunt incluse și costurile de garanție.

        (Citează)

  6. Sa imi arate cineva un bon fiscal vechi de 10 ani pe care se mai vede ceva !
    Anyone ?
    Exact.

      (Citează)

  7. @Marius – da-mi o adresa de mail si iti trimit mai multe. Stai jos!

      (Citează)

  8. Da, asa zice legea. Dar cand tu esti o companie care se vrea respectata si apreciata, iti “tiparesti” numele pe toate produsele, cand primesti un produs inapoi ceri bonul,de parca nu se vede scris ikea pe produs.

    Cu o astfel de abordare putem pune egal intre ikea si chioscul din coltul blocului. :(

      (Citează)

  9. pana la urma nu imi pasa. voi i-ati creeat, voi sa va descurcati cu ei.

      (Citează)

  10. De parcă Ikeea e deschis de peste 10 ani și ar exista posibilitatea ca produsul să fi ieșit din garanție…

    Ca să punem lucrurile un pic în perspectivă. Ikeea are produse de masă, mediocre spre proaste. Majoritatea mobilei este urâră, formată în majoritate din linii drepte orizontale și verticale și la un preț destul de piperat per total. Tot brandul lor în România constă într-un fenomen de hipstereală și îmi aduce aminte de McDonalds-ul din Romană care la deschidere era un fel de Dorobanți al tâmpițeilor care nu erau conștienți încă de faptul că sunt maneliști.

      (Citează)

  11. Bonu’ ca bonu’, ca pe astea le tinem intr-un dosar, exact pe ideea ca, daca da dracu’ sa-l arunci, atunci te vede norocu’ si se strica daraveua. Ce ma scoate pe mine din papuci ii faza cu tinutul cutiei, ca aia-i destul de voluminoasa.

      (Citează)

    • @dojo: nu ești obligat să ții cutia, poți să te cerți cu firma pe tema asta și să faci reclamații. Poate doar dacă scrie mare în condițiile de garanție asta. Caută pe net, găsești detalii pe niște forumuri de avocatură și “legale”

        (Citează)

  12. Daca valoarea unui obiect este importanta pentru tine si, in caz ca se defecteaza, te costa mai putin sa stai dupa reparatie/inlocuire decat sa cumperi unul nou, atunci tii bonul (si fac si eu cum zice dojo, am un dosar). Daca e vorba despre un bec, plm, mi-e mai simplu sa cumpar altul, decat sa merg pana la Ikea si sa urmez o procedura de schimbare cu unul pe care oricum il consider prost (ca doar s-a ars).

    Bine, daca am un ou mai mare decat celelalte doua, ignor politica companiei (scuze, a brandului), marcate pe site si in relatiile de pe FB cu alti clienti, precum si recomandarile legale, si tip in gura mare, ca doar am ț-șpe mii de urmaritori, ca vreau sa mi se schimbe un bec, desi pana atunci m-a durut la peleu de el.

    Da, bunul simt. Unii nu-l au.

      (Citează)

    • @nashu_mare: ȘOC! Faci ceva precum Dojo.
      Am uitat al treilea punct al articolului: becurile în sine. Chiar sunt curios cât țin. La preț sunt atractive, dar cât de fiabile sunt? A fost acesta un caz nefericit sau asta le-o fi durata medie de viață?

        (Citează)

  13. chiar azi citeam pe digi24 despre accidentul de tren din Spania, se pare ca vor fi despagubiti doar călătorii care au pastrat biletul

      (Citează)

  14. @iarna: si cu data cumpararii acelui produs ce facem? o tiparim si p-aia pe produs? sau pe vreo buca de-a clientului?

      (Citează)

  15. 13 comentarii mai sus si toate se dau in barci pe langa subiect. Raspunsul meu e unul simplu: Ikea s-au facut de rahat, incercand sa puna batista pe tambal intr-o marunta criza de PR scapata de sub control. Probabil ca fatuca sau flacaul care se ocupa de social media la Ikea s-a trezit subit ca, surpriza, trebuie sa munceasca si are sanse sa fie pus sa vorbeasca in fata clasei, adica in vreo sedinta cu niste sefuti mai rasariti, sa explice de ce a iesit asa cacanarie pe bloguri, facebook sau twitter si pe ce cheltuieste el banii companiei. Si atunci hop, da-i o galeata de becuri nebunei si spera ca ceilalti hateri or sa uite toata povestea.
    Gresit. Exista reguli si ele trebuie sa se aplice. Trebuie sa ai bon? Da. Ai? Nu. Ne pare rau, la revedere, luati un pliant cu oferta noastra de becuri si lampi. Cu miscarea asta Ikea, prin oricare reprezentant al companiei a luat decizia de a face favoritisme, s-a facut, desi poate ma repet, de rahat.
    Acum ma gandesc ca n-am mai scris de ceva vreme pe blog, dar poate ar fi cazul. Afurisita aia de lampa cu picior care a costat 49,99 de la Ikea si pe care o tin intr-un colt dupa usa nu vrea de-a naibii sa stea dreapta. Bonul, unde e bonul?

      (Citează)

  16. Bai, dar al naibii de lung comentariu am scris. Pana am dat publish s-au facut mai mult de 13 comentarii pe langa subiect mai sus.

      (Citează)

  17. Conturile de facebook si twitter ale brandurilor ar trebui sa fie in ambele sensuri, ca doar asta e avantajul internetului. Imi pui poze cu cafelute si prostioare, dar si cand am nevoie de tine, sa te pot contacta intr-un fel.

    Nu am nevoie sa-mi dea raspunsul pe loc, ci e de ajuns sa-mi spuna ca s-a notat si ca voi fi contactat in curand in legatura cu problema mea.

    Recent, Orange a avut o problema cu reteaua 3G in zona Moldovei. Sute de mesaje pe pagina lor, dar cel mai recent status din partea lor la momentul respectiv era ceva promo pentru Summer Well. Era atat de greu ca cel ce se ocupa de pagina sa contacteze Orange, sa-i intrebe care e buba si sa puna un anunt ca stiu de problema si incearca sa o remedieze?

    Pe mine, ca consumator de rand care nu stiu ce este PRu, nu ma intereseaza ce se intampla in spatele paginii. Eu am o problmea, asa aleg sa comunic cu brandul, deci astept un raspuns.

    Legat de pastrarea bonului/facturii/garantiei, cum a spus si nashu_mare, pe cat de scump este un obiect, pe atat de mult pastrezi hartogaraia.
    Un dosar cu toate foile este bun si daca vrei sa fii eficient, aranjezi foile din dosar in ordinea expirarii garantiei, asa ca poti face curat usor prin ele.

      (Citează)

    • @acsel: da, dar social media este la început la noi. Pe măsură ce tot mai mulți oameni vor avea acces la net și vor descoperi aceste canale de comunicație, probabil că se vor schimba lucrurile la acest aspect.

        (Citează)

  18. Ar trebui sa se rezolve pentru toti . Eu sunt blogger , dar daca nu se rezolva eu caut sa-mi fac dreptate si va pot spune ca de multe ori s-a infaptuit destul de repede . Avem organisme abilitate care-si fac treaba cu prisosinta daca le oferi informatiile si indicatiile necesare in functie de situatie . OPC , ANPC , ANCOM , ANAF , CSA, ANI , DNA , samd . Pe mine primii 3 m-au scos mai mereu din situatiile urate si contracte care nu se respecta in tara asta .

      (Citează)

  19. Si neaparat trebuie bon si/sau acte justificative

      (Citează)

  20. E bun scaunul ala de ceva? Iti sprijini si capul/umerii pe el? Momentan am ceva f. asemanator cu asta: http://www.kika.com/ro/catalog/m/casa-birou/birou/scaune-rotative/17204794/scaun-rotativ-sunny/ (care semana cu ce ai tu, doar ca are spatarul mult mai scurt)

      (Citează)

    • @Boris: da, e ok. Sprijin și capul pe el. Cred că cel mai bine te duci în showroom și te așezi în el, să vezi cum se simte, că-i sigur expus acolo. Nu știu dacă mai au și variante cu piele, că în showroom am văzut unele textile în ultima perioadă.

      Ce ai tu mi se pare mai mic. Cred că-ți stă undeva în coloană capatul scaunului și nu te poți relaxa foarte bine lăsându-te pe scaun, pe când Markus îți susține inclusiv capul. În plus, cotierele moi sunt foarte bune și confortabile.
      Piciorul metalic e un alt motiv pentru care l-am luat. Am avut înainte un scaun cu picior de plastic, ceva luat din Carrefour, și s-a rupt după un timp pentru că stâteam într-o parte pe el și era solicitat mai mult un segment al acelei “stele” de susținere.

        (Citează)

  21. „În plus, fiecare om își setează altfel pragul care decide ce-i ok și ce nu, iar eu prefer chestiile mai ușor de cuantizat. Așa că să discutăm mai bine pe acest subiect despre un aspect conex al său.”

    Becurile ca becurile, dar vezi că n-are ce căuta „a cuantiza” acolo. Poate vrei să spui „a cuantifica”…

      (Citează)

  22. Mie mi se pare ca pe cei de la Ikea i-a durut in cot ca este blogger sau nu (si asta e bine). Adica i-au raspuns simplu ca dau celor de la relatii clienti si nu a snat PR sa o perieze bloggerita. La relatii clienti i-au spus ca incearca sa gaseasca bonu’ daca nu-l are (asta ma uimeste pe mine, reguli care sigur nu-s romanesti) . Probabil braileanca a tipat ca nu are bonu’ si aia la relatii clienti de la Ikea au spus ca-i dau fara bon sa scape de gura ei. Eu am mai auzit de oameni care au schimbat la ei fara bon lucruri si nu aveau toti blog.
    Iar treaba cu bonul e in lege. Eu am vazut farfurii cu Ikea intr-un magazin la Brasov. Sigur se falsifica si produsele lor ca in China exista si magazine care arata ca Ikea dar sunt copiate.

      (Citează)

  23. Multumesc de info. Si ca sa postez si on-topic, totusi un bec de ala e 35 lei, e cat un fel 2 (chiar fel 2 plus salata) la un restaurant decent sau cat un hamburger la fitze.

      (Citează)

  24. Propun iluminat public cu becuri IKEA. Ne scoatem pentru 10 ani, vă garantez :)

      (Citează)

  25. @ boris: poti sa mananci chiar becul (iti tine de foame 10 ani, sau macar 7 luni)

      (Citează)

    • Am discutat cu cineva oficial despre cum a tratat IKEA toată povestea. M-au asigurat că problema a fost rezolvată așa cum s-ar fi tratat pentru orice client. Dacă nu ai bonul, ei fac efortul de a încerca să găsească o copie de-a lui în sistemul lor, dacă le poți da câteva indicații despre când l-ai cumpărat, ce mai era pe respectivul bon, etc.

      Nu au o politică bătută în cuie de a refuza pe oricine nu are bonul, ci încearcă să o rezolve și să fie de ajutor. (și la asta îi cred, am interacționat mereu plăcut cu personalul IKEA, se vede că sunt instruiți după niște norme bune)

      Mai mult, cum becul acesta a picat așa repede, îl vor înapoi să vadă ce-i cu el și îl vor înlocui fără bon. Că na, e un bec. Doar că nu vor să facă din asta o practică oficială, curentă, și atunci mi se pare normal ca poziția oficială să fie în continuare “trebuie să ai bonul”.

      Și apropo, in cazul IKEA poți comunica orice problemă cu ei și pe Facebook. De exemplu https://www.facebook.com/IKEAromania/posts/475618962534423

      Și apoi mi-au trimis și în scris cele de mai jos:


      Siguranța si calitatea produselor sunt foarte importante pentru noi.

      Becurile cu LED au o durată de viață de până la 20 de ani și un termen de garanție de 2 ani. Astfel, dacă un client ne comunică faptul că produsul s-a ars după maximum 10 luni de folosire (ceea ce s-a întâmplat în acest caz), investigăm plângerea și verificăm dacă există probleme de acest tip în orice alt magazin IKEA din lume.

      În acest caz, pentru a continua verificările, avem nevoie de produs deoarece este prima plângere primită de acest tip în orice magazin IKEA din lume. Am invitat persoana care a făcut plângerea la magazin pentru a ne aduce becul, oferind un altul de același tip în schimb chiar dacă nu mai are bonul.

      Tratăm cu maximă seriozitate plângerile clienților venite prin orice modalitate de contact (call center, email, social media sau în magazin) și încercăm să îi ajutăm. În acest caz, am procedat în soluționarea problemei ca pentru orice alt client.

      Poți găsi mai multe informații despre retururi aici: http://www.IKEA.com/ms/ro_RO/customer_service/return_policy/index.html

      Pentru toate produsele, termenul de garanție este de minimum 2 ani (mai puțin pentru materialele textile, covoarele, pernele, saltelele, bateriile, becurile obişnuite, becurile cu halogen, neoanele, plantele, produsele din zona “Aşa cum sunt” sau produsele asamblate/montate incorect) și se oferă dacă vii cu produsul la magazin și cu bonul fiscal sau factură. Unele produse au un termen de garanție mai îndelungat (sistemul de bucătării FAKTUM – 25 de ani, baterii de bucătărie – 10 ani, oale și cratițe IKEA 365+ – 15 ani pentru cele fără strat antiaderent și 5 pentru cele cu strat etc.)

      Te rog să găsești mai jos câteva detalii referitoare la tehnologia LED:

      Becurile cu LED consumă cu 85% mai puțină energie decât becurile incandescente şi au o durată de viață de până la 20 de ani, de 20 de ori mai lungă decât cea a becurilor tradiţionale. Ceea ce înseamnă că:
      Dacă un milion de oameni ar schimba un bec tradițional cu un bec LED, reducerea emisiilor de CO2 ar echivala cu retragerea a 6.700 de mașini de pe șosele sau cu plantarea a 17 milioane de copaci pe an.
      Tehnologia LED poate fi integrată în cele mai neobişnuite forme de design, becurile se aprind imediat și oferă o lumină caldă.
      Becurile cu LED sunt mult mai sigure deoarece nu se supraîncălzesc și nu conțin mercur.

      Sper că te-am putut ajuta în înțelegerea acestei situații. Pentru noi această situație nu generează un precedent, este modul obișnuit în care soluționăm plângerile.

        (Citează)

  26. Problema care o am eu cu haita de bloggeri si twitteristi care au aruncat cu noroi in fata e ca indivizii aceia nu sunt cu nimic mai presus decat jegurile din Afghanistan care inca isi lapideaza femeile. Adica le dau cu pietre pana le omoara.

    Sigur, d-ra in cauza s-a facut un pic de ras pentru ca a cerut un bec, dar avea tot dreptul sa semnaleze o situatie in dezordine cu acel model de bec. Si chiar pare sa fie o problema, pentru ca mai mult de o prietena mi-a confirmat ca becurile IKEA nu tin asa cum se lauda pe cutie.

    In privinta scaunului si a altor produse, sunt destul de sigur ca au numere de serie dupa care pot fi regasite in baza de date si identificate cui si cand au fost vandute.

      (Citează)

    • @Gaalex: doar “când” au fost vândute, în caz că se ține evidența seriilor, nu și “cui”. Se dau pe bon, nu pe factură, decât dacă ceri tu în mod special.
      Exagerezi un pic cu comparația cu Afganistanul. Pe net sunt multe vorbe și puține fapte și, orice ar scrie cineva, mereu se găsesc unii să înjure că e prost și alții să laude că e deștept.

        (Citează)

  27. Eu tot ce o sa retin din povestea asta e ca “becul cu LED de la Ikea dureaza 20 de ani” si ca are garantie si pot sa il schimb daca vreau. #GG Ikea! PR-ul, prost sau bun, tot PR este.

    PS: propun sa se dea un comision din viitoarele vanzari de becuri raluxei – cu sporul de rusine aferent.

      (Citează)

    • @Papergirl: nu știu cât de des ajungi pe la IKEA, dar eu destul de des, că merg în Băneasa periodic. Și crede-mă, la IKEA e plin la orice oră și în orice zi, inclusiv în timpul săptămânii. Am văzut cozi imense chiar și pe 3 ianuarie, de parcă de revelion și-ar fi rupt toți mobila. Restaurantul lor are cele mai mari vânzări din România, așa că închipuie-ți cum stau ca valori rulate doar pe mobilă.

      Ce încerc să zic este că cei care cred că asta e de fapt o campanie publicitară sau că vor crește acum vânzările de becuri se înșeală. M-ar mira să crească sau să scadă cu măcar 1%, ca efect, pentru că rulajul normal de orice de pe acolo este oricum mare de tot.

        (Citează)

  28. @Papergirl nu e nevoie, multumesc, satisfactia personala e mai mult decat suficienta.

      (Citează)

  29. După cum se ştie, la becuri (fie economice fie cu led) durata de funcţionare în ani este o cifră de marketing pt că mai jos scrie, cu litere mici, că e bazată pe o funcţionare de N ore pe zi, N << 24. Dacă iei acel bec pt. o lampă de veghe care stă mereu aprinsă pe un culoar întunecos, nu o să ţină 20 de ani ci mult mai puţin. 1000 de ore înseamnă aprox. 1 lună, deci 2 ani – aprox. 24.000 ore ceea ce e rezonabil pt un led de putere mare (unul de putere mică, folosit doar ca indicator on/off, poate funcţiona în exces de 100.000 ore, şi nici atunci nu se arde, ci are emisia luminoasă redusă semnificativ, dar pt user tot "aprins" se vede.)

    acu' depinde şi de răcire. Pt că unele becuri stau în corpuri de iluminat deschise şi care se ventilează bine, iar altele nu, pot apare variaţii mari din această cauză. De la 50.000 ore la 10.000 ore, să zicem.

    În plus, e perfect posibil să se ardă ceva în partea electronică de conversie de la 220V, nu să fie de vină ledul în sine.

      (Citează)

  30. 0. De la subiecte de bucatarie la pandemii piaristice nu e decat un pas.
    1. Un retailer va vinde mereu orice poate vinde marketingul sau. Povestile prind cel mai bine.
    2. Productia/selectia furnizorilor va fi mereu cu un pas in urma marketingului, insa ajuta sa ai niste servicii post-vanzare bune.
    3. Precendentul e preluarea/solutionarea unui tichet de service pe Facebook, pot face fata?
    4. De-a lungul timpului, Ikea a retras mai multe produse de pe piata. Daca e o problema cu specificatiile becului si se poate testa/proba, exista ANPC. Si din retragerea becului s-ar putea face o campanie :)

      (Citează)

  31. @nwradu uita de becuri, hai la ikea sa mancam, poate a revenit in meniu vechiul somon :))))

      (Citează)

  32. Amuzanta e si cioaca cu “Ikea cauta copia bonului”. De parca ar vinde 10 exemplare din ceva anume si pot sa selecteze din 10 bonuri anonime pe cel in cauza. E un mod foarte politicos de a spune ca i-au oferit un bec gratis ca sa taca fara sa sugereze ca ar fi incalcat vreo regula pe care tot ei si-au impus-o.

    Altfel, daca, prinr-o minune, respectiva postare nu a vrut sa contina o muhe mai mult sau mai putin subtila si atitudine de țoampă nedreptațită de oraș, domnisoara raluxa are nevoie sa isi imbunatateasca substantial tehnicile de comunicare (cu brandurile). Dar mi s-ar parea ciudat sa fie asa, ca la limbi am vazut ca se pricepe.

      (Citează)

    • @nashu_mare: nu chiar, mi-a mai zis cineva ca i-au gasit bonul câtă vreme poți spune cam în ce zi s-a întâmplat sau ce mai aveai pe el. Cu informații bune, se poate face.
      În particular pentru acest caz, ei zic că n-au găsit bonul.

        (Citează)

  33. @nwradu:

    De cu aproximativ 6 luni inainte +/-?

      (Citează)

  34. Offtopic: aș fi vrut, dacă mai este loc, să îi răspund lui @marius:
    – am fix în fața ochilor bonul fiscal cu numărul 0183 datat 08/11/2004 12:25:06. :D

      (Citează)

  35. @Radu: având în vedere că pe el scrie Shell V-Power Euro 3, 1 litru = 32550 lei vechi, echivalent 3,2550 lei de acum, cred că ar trebui să îți urmez sfatul. Cu un așa preț la benzină n-o să ne mai întâlnim niciodată cred :) :)

      (Citează)

  36. Două lucruri vreau să spun şi am încheiat cu subiectul.

    1. Raluca a ales calea directă a problemei. A scris pe o reţea socială şi a aşteptat răspuns. Dacă mergea frumos la Serviciu Clienţi în IKEA, cu produsul şi bonul, rezolva şi gata problema. Dacă nu mai avea bonul, putea foarte bine să nu se mai obosească. Spunea foarte bine ipo undeva mai sus: ai bon, perfect, rezolvăm; n-ai bon, îmi pare rău, ia un pliant cu becuri şi lămpi.

    2. Poate fi o observaţie nesimţită din partea mea, dar mă avânt. Oare cât trafic şi-a atras Raluca pe reţelele de socializare şi blog? Nu ştiu cum se face, dar când e vorba de un produs al companiilor mari (n-am idee dacă IKEA se pune ca şi companie, dar treacă), scriem cu lacrimi de crocodil, de cele mai multe ori, înainte de a verifica dacă se poate rezolva sau înainte de a se cere părerea oficială a producătorului sau magazinului de la care s-a cumpărat produsul.

      (Citează)

  37. Trist. Asta duce termenul de pișcotar la un complet alt nivel…

      (Citează)

  38. corect , piscotareala maxima! mai degraba as zice becangeala :)
    Benzina pana acolo te duce mai mult. Acum depinde ce becangiu esti , daca esti unul de Otopeni care sta la casa se merita ca esti aproape de Ikea. De obicei asta e atitudinea romanului ” am dat cinci bani si trebuie sa imi pupe asta si talpile ca doar sunt client” Gresit ! poate oi fi io de moda veche dar stiu ca respectul se castiga.

    notele de respect:
    ikea 10 ( har bar au aranjat situatia intr-un mod frumos, nu neaparat pentru ca era o treaba de PeReu )
    piscotar 0 (atitudine tipic romaneasca)

      (Citează)

  39. @Flo, @AdrianX:

    Nu as considera-o chiar piscotareala ci mai degraba ceva similar actiunilor pentru care e acuzata Antena 3, doar ca la alt nivel. Implica un pic de santaj.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus