blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă gratuit pe Instagram și pe YouTube!

Noul Mercedes CLA, drivetest cu o mașină sport

Clock icon

11 Jun 2013

Tag icon

AUTO, TEHNOLOGIE

Comments icon

16 comentarii

noul_mercedes_cla_05
Am condus și noul Mercedes CLA, nu doar noua clasă E. CLA-ul este o mașină proaspăt introdusă în oferta constructorului german, un model sport, dar care nu face compromisuri de la confort și lux.

Este ca și cum clasa C și luxosul CLS ar fi făcut un copil. Tatăl a fost un clasa C mai performant, pentru că CLA-ul este cu doar vreo 4 cm mai lung decât acesta, dar rapid și nervos ca un C bine dotat, dar seamănă cu mama CLS, având un spate mai rotunjit, cu un aspect ce coboară lin de la înălțimea plafonului spre portbagaj, iar stopurile au, de asemenea, cu același aspect triunghiular.

Ca și înainte, uitați-vă la clipul video de mai jos (și selectați modul HD), filmat de mine la volan, iar dacă vreți text și fotografii, le găsiți în continuare. Ca preț, pe Țiriac Auto un CLA 180 începe de la 30.000 de euro.

CLA-ul are un aspect agresiv, iar botul bine conturat ajută din plin la această senzație. Probabil și datorită profilului ce-ți arată linia descendentă din spatele mașinii, aceasta pare joasă, alunecoasă, în sensul bun al cuvântului. E un model care-ți transmite de la prima privire caracterul sportiv al acestuia și e imposibil să-l confunzi cu “doar o altă mașină mai mică”

Observați în imaginile de mai jos diferență dintre partea frontală normală și ceea ce Mercedes numește “design-ul fagure”, de pe un CLA mai scump. Acele elemente sclipitoare din mască sunt destul de discrete, dar atrag privirea atunci când studiezi mașina și îi dau un aer elegant, dar de “băiat rău”. Este una dintre puținele mașini care arată foarte bine în nuante închise la culoare.

noul_mercedes_cla_04noul_mercedes_cla_23

Continuând spre spatele mașinii, observați portierele fără contur în partea de sus, iar stopurile au un aspect triunghiular, dar din linii curbe. Portbagajul nu-i foarte mare, dar două valize tot încap acolo.
noul_mercedes_cla_07noul_mercedes_cla_01

În interior ai dovada clară că CLA-ul a fost gândit ca o mașină sport. Scaunele sunt sport, cu tetiera integrate în design, din piele și material textil dur, cu toate cusăturile vizibile într-un contrast plăcut. Volanul este mic și îți oferă o priză foarte bună, iar în mers direcția este foarte precisă. Schimbătorul de viteze are o cursă mică, dar foarte precisă și treptele “se simt” foarte bine în schimbare.

noul_mercedes_cla_08

Interiorul variantei conduse de mine era în nuanțe de negru și gri, foarte bine asortate. Gurile rotunde de ventilație de pe consola centrală păreau să se potrivească de minune ca formă. Ecranul LCD color de deasupra lor nu mi s-a părut la fel de bine integrat cu mașina, părând mai degrabă o tabletă pusă acolo. Îi mai reproșez și faptul că nu vedeam capota pe cât de bine mi-aș fi dorit, dar poate că era doar stresul de a conduce o mașină cu care nu eram obișnuit.

În jos avem panoul central de comandă pentru audio și navigare, alte butoane de control, plus climatizarea. În clipul video vedeți sistemul de climatizare manual, iar în fotografii l-am fotografiat pe cel numit Thermotronik, complet automat, chiar dacă aspectul lor este foarte asemănător ca poziționare și comutatoare.

E-ul v-am spus că se remarcă prin lux și calitate în toate detaliile sale. CLA-ul mai pierde din lux, dar nu face rabat la calitate. Sigur, ai butoane negre și un design ceva mai obișnuit, iar comutatoarele de pe portieră sunt destul de banale, dar nicăieri nu ai impresia de plastic ieftin. Ești, totuși, într-un Mercedes.

În trafic nu am ce să-i reproșez CLA-ului. Este o mașină puternică și răspunde imediat atunci când apeși pedala. Are 1400-1500 kg și putere între 122 și 211 CP pe benzină și 136 și 170 CP pentru motorizările diesel. Cuplul variază între 200 și 350 Nm. Motorul își schimbă sunetul pe toate gama de turație, iar când accelerezi puternic este o plăcere să-l auzi cum crește în tonalitate și intensitate.

CLA-ul stă foarte bine pe traiectoria pe care o dorești. Ca și la clasa E, l-am condus pe un mic traseu de jaloane și nu se abătea deloc de la direcția pe care i-o imprimi din volan, indiferent de cât de tare era curba. Privind apoi din exterior experiența,  am rămas uimit că nu am văzut nici cel mai mic derapaj. Orice i-am făcut, n-am avut niciodată senzația că nu mai controlez mașina, nici măcar pentru o fracțiune de secundă.

Printre dotările standard sau opționale se numără:

  • transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu 7 viteze și dublu ambreiaj
  • avertizare în caz că mașina consideră că ai obosit
  • frână adaptivă, avertizare la coliziune, frânare automată, menținerea benzii, sistem Distronic Plus pentru reglarea distanței față de mașînile din față
  • faruri adaptive ce reduc intensitatea luminoasă pentru a nu orbi un șofer de pe sensul opus
  • Pre-Safe pentru pre-tensionarea centurilor și securizarea mașinii în cazul în care este detectat un impact iminent
  • capotă activă care se deplasează spre spate pentru a proteja pietonii în cazul unui impact
  • audio Harman Kardon cu 12 difuzoare
  • cameră video pentru parcare
  • Parktronic, când mașina parchează singură și tu doar controlezi pedalele pentru a regla viteza manevrelor automate
  • trapă panoramică din sticlă
  • de observat și gama AMG Line, în care roșul închis este culoarea standard

Alte detalii puteți găsi astfel:

    16 comentarii

  1. Frumoasa masina,clar. Din cate am inteles din revistele de specialitate se bazeaza pe platforma de la noua clasa A si de aici anumite compromisuri in ce priveste spatiul interior

      (Citează)

    • @Robi: nu-s așa mari compromisuri. Este totuși o mașină de 4,6 metri. Mi se pare că în film arăt că am ceva loc in spate și pot sta acolo cu scaunul de șofer reglat pentru un om de 1,86 metri.

        (Citează)

  2. nu puteau sa faca rama de la LCD putin mai groasa?

      (Citează)

  3. ce-i teava aia din ultima poza, in partea de jos?

      (Citează)

  4. toate ca toate dar ecranul arata ca un gps cumparat din targ..si-o sa-ti sparga cioroii CLAul sa-ti fure “GPSul”

      (Citează)

  5. @Catalin: din poza cu interiorul? Este antena unei stații Motorola care era în mașină.

      (Citează)

  6. Absolut superba masina, in ambele variante. Vin si io sa comentez de GPS-ul ala, e tare neinspirat. In rest .. Mercedes, ce sa zic.

      (Citează)

  7. Ai voce foarte buna pe video, ai putea face mai multe recenzii, la mașini telefoane noi și alte lucruri.

      (Citează)

  8. Daniel are dreptate, ai putea sa faci mai multe reviewuri video.

      (Citează)

  9. Pun pariu ca e plina de senzori si se strica repede.

      (Citează)

  10. @nwradu, eu nu cred ca poti lucra la modul in care faci reviewurile astea video sa te perfectionezi.N-ai cum sa faci foarte bine de la inceput.Dar mie chiar mi-a placut.

      (Citează)

  11. fara nu :)

      (Citează)

  12. Dar din cate stiu eu sunt mai multe variante de gps … Varianta care este regasita in review-ul tau este atandard. Poate ca arata ciudat dar daca vrei ceva mai bun de atat, platesti, si mi se pare firesc.

      (Citează)

  13. as dori sa imi cumpar si eu un cla dar am nevoie de mai multe date tehnice specificatii indrumari etc…mwradu…imi pute-ti trimite macar pe adresa de email o oferta de preturi sa ma orientez???!!!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus