un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ursus Cooler, bere cu lămăie

20 Apr 2013  ·

GÂNDURI  ·

40 comentarii

ursus_coolerSăptămâna trecută era mare agitație în Carrefour cu noile Ursus Cooler, varianta lor de bere cu lămâie, un concurent pentru Ciuc Radler.

Cutia albastră din stânga este fără alcool, o premieră pentru berile românești cu gust de lămâie. Cea din dreapta are, la fel ca Radler, o concentrație de 1,9% alcool.

Le-am băut pe amândouă în aceeași seară, ca să le pot compara. Nu mi s-au părut diferențe între “fără” și “cu” alcool. Dacă-ți place Radlerul îți va plăcea și Ursus Cooler, poate chiar mai mult, fiind la fel de răcoritor și plăcut la gust. Pe căldură, mai ales dacă nu vrei o bere amăruie pentru că poate nu se potrivește cu ce mănânci atunci, e ca și cum ai bea o limonadă acidulață și cu un gust diferit, dar inedit.

(Să nu credeți că e ceva gen Redd’s sau Beck’s Lemon. E o diferență mare de tot. Ursus Cooler chiar e bună)

    40 comentarii

  1. Abia astept sa vad daca e mai buna ca Ciuc Radler.

      (Citează)

  2. Bere sa fie bere adica natural nu plin de E-uri cum sunt produsele de mai sus (si restu la fel redd’s and co.)

      (Citează)

  3. Sigur e lamaie. Am intrebat eu la chiosc. Beti cu incredere.

      (Citează)

  4. Cumparata, gustata, extrem de buna…lamaie si un gust ciudat, inedit, dar buna…la 1 mai merge de minune

      (Citează)

  5. cutia aia arata a ambalaj de detergent

      (Citează)

  6. Acesta a fost un post de atras muieri.

      (Citează)

  7. Ciprian Pardău

    20/04/2013 la 9:16 PM

    În supermarketurile din Dorna încă nu a ajuns…

      (Citează)

  8. @Ciprian, ai fost funny cu supermarketurile din Dorna-Arini. Buticuri nu egal supermarketuri. :)))))))

    Sau te refereai la apa minerala Dorna?

      (Citează)

  9. Ciprian Pardău

    21/04/2013 la 3:38 AM

    @roxana, Vatra Dornei!

      (Citează)

  10. Am incercat, este suc nu bere.

      (Citează)

  11. am fost si eu week-end-ul asta si am luat de curiozitate un ursus Coller varianta cu alcool. sincer e un pisat lesinat, nu are gust nici de bere, nici de radler. ai comparat ursus cu Red’s sau Ciuc Radler: ursus e mult mai prost, practic are gust de suc acidulat din ala ieftin. deja cred ca mesajul scris de tine e o reclama mascata !!!

      (Citează)

  12. Am baut si eu, este de departe ce-a mai buna bere cu lamaie din cate am baut vreodata ! Vecinului meu nu i-a placut, a zis ca e un fel de pipi :)) El bea de obicei spirt sanitar filtrat prin paine si zice ca berea cu lamaie e varza pe langa spirt !

      (Citează)

  13. Produsul nu cine stie ce, nimic nou, copycat. Modalitatea de blogging pe post de reclama, la fel nimic nou, atat timp cat nu exista legislatie pe advertising mascat. Dar, serios, nu se compara la gust cu Ciuc Radler (btw, au copiat pana si sonoritatea numelui “Radler”..”Cooler”…cooler than what? Berea nu e “cool” de la sine, doar de la frigider :-)))

      (Citează)

    • Postul acesta e un advertorial mascat? In curand o sa-mi spui ca si cele cateva sute din tag-urile mancare, bautura si dulciuri sunt la fel, si pe propriul blog nu am voie sa scriu daca am baut sau nu ceva bun pentru ca ar fi reclama! Să vină CNA-ul!

        (Citează)

  14. Scuze anticipat pentru posibila perceptie de “advertorial mascat”. Nu e cazul. Desi o diferenta exista intre un post ca si comment la un articol asumat de “da blogger himself” si articolul in sine (mai ales prin prisma blogului, in sine, ca unealta de advertising utilizata pe scara destul de larga, deja). In all honesty, comparatiile intre produse deja erau facute in textul principal, cu referiri directe la calitate fata de cea a altor produse (e.g. “Ursus Cooler chiar e bună”), asa ca nu e adecvata aluzia. Ca si blogger onest si impartial, cumva tb sa gandesti ca genul asta de articole despre un brand/altul, mai ales scrise cu un limbaj jumatate de lemn de tip nou (de advertiser) si jumatate cu limbaj propriu, poate ridica semne de intrebare si sa ajuastezi cel putin limbajul. PS. CNA nu are competenta pe bloguri, de unde ai mai scos si chestia asta?!

      (Citează)

    • Pai ziceam la mișto de CNA.

      Nu-mi fac griji pentru reclame. Dacă X e mai bun decât Y, o sa spun asta fără nici o teamă.

      Ieri de exemplu cineva mi-a oferit 30 de euro ca sa scriu un articol despre serviciile lor. O să-l scriu pe gratis, pentru ca am fost mulțumit mereu de ei, dar nu m-am gândit și sa zic asta pe blog, iar eu zic ca lucrurile bune trebuie promovate și arătate și altora. Mulți de asta citesc bloguri, ca sa afle despre noi lucruri bune sau rele.

      În esență, nici nu ar trebui sa conteze dacă e pe bani sau nu. Important este dacă afli ceva util sau nu pentru tine.

      Lucrezi pentru Ciuc?

        (Citează)

  15. Intrebare imatura (passive agressive). Raspuns: NU! In schimb, am gustat, curios, si eu produsul. Care nu m-a impresionat in niciun fel, motiv pentru care imi vine greu sa iau de bun pe cineva care e super-incantat de el si il compara atent cu concurentii sai, zicand ca e mai bun decat toti. In plus, limbajul, pe alocuri, dadea de banuit (“o premiera pentru berile romanesti cu gust de lamaie”, sau “îți va plăcea și Ursus Cooler, poate chiar mai mult, fiind la fel de răcoritor și plăcut la gust”) ca preluind cuvinte-cheie (“premiera”, “racoritor si placut”) si punandu-le in context. Dar, acordand prezumtia de nevinovatie, ca sfat ramane acela ca limbajul si cum sunt puse lucrurile in context fac diferenta intre ceva perceput ca o parere personala si ceva perceput ca scris in mod interesat. Si pe langa chestii gen suspiciuni (e mascat/nu e mascat), zic ca un advertising prost facut sau o opinie personala scrisa prost pot influenta credibilitatea blogger-ului. Atat. Toate bune!

      (Citează)

  16. @razvan:

    Poate ti se va parea curios dar toate chestiile puse pe piata plac cuiva. La un moment cineva a facut niste studii de piata, o degustare, un focus grup ceva… Afirmatia cum ca o bautura/mancare e mai buna decat alta este profund subiectiva. Mergand pe directia asta, lui Radu ii place Cola Vanilla, deci nu ai ce sa ii ceri. :D

      (Citează)

  17. Ah, si ca vorbeam de Radler. Radler nu este o marca inregistrata Ciuc, este un tip de bere:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Radler

      (Citează)

  18. @nashu:frumos dar inutil. Cine zicea ceva de marca inregistrata si altele??! Vorbeam doar de sonoritea similara a numelui(in ideea in care mai devereme in post vorbeam de copycat). In plus, credeam ca ultimul post a fost ceva mai clar, in sensul ca stilul articolului putea (sublinere) da de banuit ca preia cuvinte-cheie si le pune in context. Asta legat de credibilitate. Eu, sincer, am o parere personala ca 90% dintre cei ce blog-uiesc (nu stiu daca exista verbul, nevermind) despre diverse branduri o fac cel putin in mod indirect interesat (mai primesc o mostra, sunt invitati la o chermeza for free etc.) ceea ce ii transforma usor in corporate bitches si dauneaza grav credibilitatii lor. Si daca atat eu cat si un ante-postator am avut senzatia de “ad mascat”, blogger-ul ar trebui sa se gandeasca de doua ori daca modul in care scrie nu il face sa fie perceput in mod gresit (na, ca acord a doua oara prezumtai de nevinovatie).

      (Citează)

  19. Radler nu e marca inregistrata, e un substantiv aproape comun in domeniul berilor care defineste berile cu lamaie. Poate au vrut sa il faca sa semene cu denumirea internationala atribuita berii cu limonada dar asta nu e copycat… E ca si cu Ursus black si Silva Neagra. Cam mare coincidenta cu privire la denumiri, nu crezi? :D

    PS: Fara suparare, dar daca incepi sa ii suspectezi pe unii si pe altii de chestii necurate iar aia nu le-au facut (chiar si in cazuri izolate), problema nu este la ei si respectivii nu au ce sa indrepte.

      (Citează)

  20. @nashu: Ok, hai sa fim toti prieteni..ca si-asa fac trafic pe blog, tot scriind :-)) Puncte de retinut:
    1. nu am vorbit nicaieri de marca inregistrata (give it a rest, already). Stiu ca e o categorie de bauturi. End of story.Please…
    2. Copycat (sa fac si eu la fel, cu linkuri din surse externe): copycat = one who imitates or adopts the behavior or practices of another (http://www.merriam-webster.com/dictionary/copycat). Iar aia de la brandul cu nume de localitate din jud Harghita :-) au fost primii cu Radler pe piata, si-au facut super-awareness, de unde chestia cu “copycat” a celorlalti. Oricum, nu cred ca i-ar fi tinut pe aia cu ursul sa isi zica tot Radler ca dadea prost si pt ei, atunci chiar ca ziceau toti “uite, bai, ce copiaza astia..”.
    3. Cu suspectatul: aici e esenta, daca cel ce scrie o face intr-un fel care seamana pe alocuri a comunicat de presa, it’s his loss ca si credibilitate, si aici chiar aveam bune intentii cand dadeam feedback-ul asta (cineva smart nu l-ar ignora). Si faza cu “aia chiar nu le-au facut”..well, that’s up to debate si nimeni nu poate sti cu adevarat daca a facut sau nu ceva (primit beneficii colaterale) decat cel ce a scris si cel ce a dat, corect?
    4. Black vs. neagra: come on…poti mai mult de atat. Asta chiar ca e exemplu prost. It’s a damn color!

    @nwradu: nici mie nu imi place Redd’s si am observat foarte putini/putine care o beau ca pe apa. E chiar nashpa si plin de chestii ce nu ar avea ce cauta intr-un astfel de produs.

      (Citează)

  21. Din cate stiu, prima bere de gen a fost Beck’s lemon in Romania (sau Redd’s???). Ei au format piata. Ciuc a aparut mai tarziu.

    4. Pai de aia e bun exemplul meu. Ai fi vrut sa iti dau un exemplu care nu era evident?

      (Citează)

  22. @nashu: hai ca vad ca esti baiat destept si informat, ceea ce face interesant ping-pongul. Asa, cred ca Beck’s green lemon au fost primii. Faza e ca ala a fost un produs atat de prost marketat si distribuit si atat de putin cerut incat nu a generat niciun interes al cuiva pentru categorie. Ciuc Radler a facut-o. In a big way. Si a deschis si pavat drumul pentru copycats (daca ar fi ramas piata la nivelul Beck’s Green lemon/Redd’s, nici dracu’ nu s-ar fi obosit sa lanseze atatea produse cu lamaie).

    4. Da, i got it, dar foloseai comparatia aia exagerata si evidenta pentru a ilustra cat de hazardata e parerea mea si a o aduce in derizoriu. Si nici acum nu cred ca situatia Ursul black vs. Silva neagra e aceeasi chestie cu Ciuc Radler vs. Ursus Cooler. Din acelasi motiv: super-nisa deschisa de Ciuc in RO pe amestec bere cu lamaie si ceilalti ce se grabesc sa sara in vagonul cu cerere de piata, versus berea neagra ce exista de cand lumea in multe sortimente in toate pietele.

    Dar, te rog, get the point: comunicatele de presa pentru lansarea asta, preluate de diverse bloguri “impartiale” ( e.g. 1. http://ninulescu.wordpress.com/2013/04/30/ursus-cooler-unica-bere-fara-alcool-si-limonada-din-ro/; 2.http://www.ridersclub.ro/ro/stire-noutati-ciclism/ursus-cooler-noul-prieten-riders-club) prea seamana cu mesajele-cheie de aici ca sa nu am banuieli, de aceea dadeam feedback lui nwradu.

      (Citează)

    • Comunicatul de presă a venit pe 17 aprilie, poza mea e facuta pe 13 aprilie, cand a aparut in magazine si am cumparat berea.

      Dar nu vad problema. O gramada posteaza toate comunicatele pe care le primesc, ca poate vine ceva trafic din Google. Eu postez despre ce-am mancat si baut, in mare pentru acelasi motiv, sa aiba lumea ce citi. Dar care e problema? Ca ai citit ca a aparut o bere in plus in magazine?

      Cred ca multi oameni au impresia ca niste articole sunt campanii cand de fapt nu sunt si invers. Chestia relevanta ramane aceeasi, daca ai aflat ceva util sau nu.

        (Citează)

  23. Am avut prieteni care beau prostia aia de Becks cu lamaie cu naveta. Prieteni care nu erau prietene. :D La mine a stat o cutie in frigider un an de zile (fara exagerare).

    Pe de alta parte, SAB (detinatorul Ursus) are si el pe piata de multa vreme Redd’s (ca bere cu gust pentru muieri) care are ceva trecere, acum doar a schimbat aroma. De fapt, nici nu stiu ce aroma are Redd’s, cred ca e “guma Turbo” sau ceva.

    Si, de fapt, nu stiu de ce discut atat de mult despre porcaria asta de bautura!!! VREAU BERE nu suc!

      (Citează)

  24. @nwradu:ok, got it cu data comunicatului (nu ca mesajul unor astfel de comunicate s-ar stabili intern, in firma, in aceeasi zi in care ii dau drumul in presa…duh…) Raman Toma necredinciosu’ tocmai pt ca am vazut destula miscare suspecta prin blogosfera atat pe lansarea asta cat si pe o mie de alte lansari de alte produse, si de obicei vin pe filiera un baiat din agentie vorbeste cu un baiat blogger sa bage ceva cu mesajele-cheie X si Y si il rezolva cu un bax de produs X sau cu un contractzel de servicii/sponsorizare pe care ii vin niste bani fara prea mult efort etc. Si de aia, sfat sincer: daca vrei sa fii luat in serios, scrie altfel chestiile astea.

    @Nashu: that’s the spirit: si eu vreau BERE! :-)

      (Citează)

    • @razvan: da știu, sunt ușor de văzut campaniile sau comunicatele când toți scriu în aceeași zi. Dar în acest caz nu a fost așa.

        (Citează)

  25. @nwradu: ok, voi aplica ceea ce oamenii din industria cinematografiei numesc “suspension of disbelief” si merg pe varianta de buna-credinta. Ramane comment: daca vrei sa iti faci niste followeri a ceea ce scrii de o anumita categorie de intelegere, inteligenta etc si care sa ia de bune si utile postarile despre un brand sau altul, incearca macar un alt stil de scriere care sa nu miroasa a ceea ce se face pe scara larga in blogosfera, respectiv prostitutie pt corporatii.

      (Citează)

  26. nu stiu daca link-ul ala e cel mai bun exemplu…o cofetarie misto in care iti place sa intri ca au praji bune si atmosfera frumoasa si curatenie versus un brand puternic al unei corporatii care se ia la tranta cu un brand puternic al unei alte corporatii sunt chestii diferite. Cea din urma suscita un cu totul alt grad de banuiala (prima senzatie cand am citit despre cofetarie nu a fost aceeasi ca atunci cand am citit despre Cooler). Dar nevermind, inteleg ideea.

      (Citează)

  27. apropos, daca te bate gandul sa gusti si SKOL-ul (ala de a impanzit tv-ul cu spotul cu 100% malt) as fi si eu curios: cum dracu’are 100% malt? dar hameiul, drojdia, apa?? Stiu, stiu, explicatia, dar oricum daca nu e false advertising, e doar stupid advertising. In plus, mai sunt pe piata si alte beri care nu pun malai, sunt sigur..

      (Citează)

  28. sincer .. ursus cooler este un produs prost menit sa faca concurenta produsului ciuc radler, la randul lui un al produs prost menit sa faca concurenta beck’s lemon.Parea mea si a papilelor mele gustative este ca beck’s lemon este mult superior produselor ursus si ciuc!Tot acceptabil mi se pare bergenbier fresh lemon si grapefruit .. au si gust de bere si gust de fructele respective,mai putin acidulate decat un suc!parerea mea :)

      (Citează)

  29. florin ionut gavrila

    07/08/2013 la 6:52 PM

    salutare tuturor… nu stiu de ce va e greu unora dintre voi sa intelegeti ca niciodata nu o sa existe un loc 1 , 2 sau 3 . totul depinde de consumator,in cazul nostru . depinde ce preferinte are si ce vrea sa bea la momentul resptectiv… eu sunt consumator de bere blonda si bere neagra,bineinteles cu alcool . de cateva zile urmez tratament cu antibiotice . fiind cald si apetitul de bere deschis uneori , am incercat de curand si berea mult discutata aici . e ok , in cazul meu . deci , nu putem cataloga care tip de bere e pe primul loc sau care e mai bun . depinde cine bea …. e ca si cum am compara nokia cu samsung , sau mercedes cu bmw… si exemplele pot continua … in incheiere depinde cine, ce si pentru ce consuma si vrea produsul respectiv ….o zi buna sa aveti ….

      (Citează)

  30. Scurtu Sorin Izvoras

    23/01/2014 la 7:08 PM

    Formidabila comparatia “- le-am băut pe amândouă în aceeași seară, ca să le pot compara. Nu mi s-au părut diferențe între “fără” și “cu” alcool”. Absolut corect. Si iata concluziile.
    Asta a fost afirmatia ce ofera dreptatea in ceea ce am constatat la un moment dat. Eram “impins” de catre prieteni sa beau o bere fara alcool, ca de, – nu-ti va face nimic rau-, prima concluzie fiind ca aceea cu alcool mi-ar fi facut rau.
    Le-am replicat ca acesta ar fi primul pas catre prapastia minciunii, deci o reclama acaparatoare- acelasi gust , insa alte efecte finale, si puterea obisnuintei, cu “gustul puternic, amarui”.
    Este destul de clar faptul ca alcoolul este al treilea dupa stupefiante si tutun, in cazul mortilor premature, sub toate formele – moarte proprie, auto-accidentare, accident cu victime “colaterale , boli de toate genurile si adresate tuturor organelor, feti nascuti morti sau cu handicapuri ingrozitoare, Batai cu victime familiale sau nu etc.etc.etc.
    Nu prea ne invatam minte, asa ca ,”:destinul ne ajuta sa ne vina mintea la cap, celor ce-l mai simt,daca-l mai au”.
    Cu stima si consideratie
    Sorin I S

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus