un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Rezultatele campaniei de remarketing

21 Dec 2012  ·

GÂNDURI  ·

3 comentarii

banner_euMulți dintre voi au văzut, timp de 3 săptămâni, bannere cu mine pe diverse site-uri. A fost o campanie pusă la punct de Webdigital.ro, care sunt specialiști în Google Adwords și reclame PPC, și Standout.ro, iar acum, după închiderea urnelor, am numărat și voturile.

În primul rând, ce înseamnă remarketing? Înseamnă să afișezi o reclamă (banner grafic, în acest caz) acelor oameni care ți-au vizitat anterior site-ul. Etapele sunt următoarele:

  1. un vizitator ajunge pe acest blog
  2. vizita acestuia este marcată printr-un cookie de remarketing din acea campanie
  3. ulterior vede pe alte site-uri din rețeaua Adsense bannere ce fac reclamă la acest blog

Le vede doar el, da? Acest aspect este important. Alți vizitatori văd alte bannere în acel moment. Iar cel care a creat campania plătește doar când cineva dă click pe un banner și este dus pe acest site, că de asta se cheamă pay-per-click. De exemplu, campania cu mine a avut 279.658 de afișări, dar numai 679 de clickuri, Google încasând bani doar pentru acestea. Le-am văzut pe GSMarena, YouTube, Softpedia, GSP, am înțeles că și la pornache.

OK, vă veți întreba de ce aș targeta prin reclame tocmai oamenii care au intrat deja pe blog? Probabil că voi sunteți cititori fideli ai blogului și intrați pe el oricum. Dar gândiți-vă câți oameni ajung aici printr-o căutare Google, citesc un articol bun, pleacă, dar după câteva zile un banner le reamintește de un blog interesant și poate sunt curioși să vadă ce-am mai scris, să descopere și alte articole interesante.

De exemplu mă gândesc la articole precum cel despre bosonul Higgs, care a fost pe poziția doi în Google în zilele acelea și a adus mult trafic tranzitoriu. Alte exemplu recente ar fi Black Friday sau depozitul eMAG sau cei care au intrat să afle despre concursul cu multifuncționala A3, dar care care în mod normal n-ar reveni pe site. Prin remarketing ai la dispoziție o unealtă de a-i invita la încă o vizită.

Bun, să trecem la rezultate. Cele mai îmbucurătoare sunt cele din Analytics despre ce-au făcut cei care au ajuns pe blog prin campania de remarketing față de media generală a perioadei:

Profilul vizitelor normale Profilul vizitelor aduse prin campania de remarketing
Durata media a vizitei 03:33 min 04:37 min
Pagini / vizita 1,99 2,90
Bounce rate (rata de parasire) 62,61% 44.44%

După cum puteți vedea, vizitatorii care au ajuns pe blog făcând click pe acele bannere au stat un întreg minut în plus pe site față de timpul mediu pentru toți cititorii din acele 3 săptămâni contorizate, au citit un articol în plus și bounce rate-ul a fost substanțial mai mic.

Avantajele remarketingului, așa cum le vâd eu:
1. Aduce un trafic “de calitate”, după cum scriam mai sus. Au devenit vreunii dintre ei cititori fideli? Nu știu încă, dar cert este că a funcționat și o gândire de genul “dacă ăsta are bani de reclame, o fi ceva și de capul site-ului”.

2. Segmentare și pregătirea unor campanii. Poți da cititorului cookie-ul astăzi, iar bannere sa-i afișezi peste ceva timp pentru o campanie pe care o ai atunci. Astăzi îi marchezi pe cei care caută ceasuri pe site-ul tău, peste o lună le afișezi doar acelor oameni bannere cu oferte speciale la ceasuri. Ai certitudinea că reclamele vor fi văzute chiar de oameni interesați de acel produs, nu de marele public general, așa că ambele părți câștigă de aici.

3. Îți construiești un pic imaginea proprie. Fotografia mea a făcut parte din toate bannerele respective, puteți asocia acum URL-ul nwradu.ro cu un chip.

În particular, campania mea a avut următoarele rezultate:

  • 279.658 afișări de bannere
  • 679 click-uri, 1592 vizite, CTR 0,24%
  • 350 lei cost total, 0,52 lei/click cpc mediu
  • perioada 20 noiembrie – 10 decembrie

Dacă vă interesează subiectul sau doriți să vorbiți cu specialiști despre acest subiect, apelați la Webdigital și/sau Standout.

    3 comentarii

  1. Eu am blogul in bookmarks. Si am remarcat banerul pe diverse site-uri, nu stiam ca il vad doar eu . :)

      (Citează)

  2. It is really a nice and helpful piece of info. I\’m glad that you shared this helpful information with us. Please keep us informed like this.
    I do have 1 more useful stuff like this on IIT Entrance Exam Coaching
    have a look on this….

      (Citează)

  3. I blog to bookmarks. And I noticed the banner on different sites, I knew that I see just me thanks for sharing article here

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus