un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Instagram n-a pierdut un sfert din utilizatori

31 Dec 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

5 comentarii

insta_500Se pare că Instagram n-a pierdut un sfert din utilizatorii săi după bâlbâiala cu terms-of-service prin care urmau să utilizeze fotografiile oamenilor în scopuri comerciale.

Mai degrabă, scăderea traficului în aplicație a fost determinată de perioada aglomerată de sărbători, așa cum orice blog sau site are o scădere de trafic în această perioadă. Cei de la Instagram spun că serviciul își păstrează rata de creștere.

Personal, cred că adevărul este undeva la mijloc. Traficul sigur că scade în această perioadă, dar în același timp sărbătorile de iarnă îți oferă mai multe posibilități de a fotografia chestii drăguțe. Probabil că un procent mic de utilizatori s-au ferit să mai alimenteze Instagram-ul cu fotografii, dar până la un 25% este un drum prea lung.

Ce nu înțeleg foarte bine este revolta utilizatorilor împotriva sistemului. Cineva ține mii de servere, un serviciu imens, pentru ca noi să ne hlizim la fotografii cu bebeluși, pisici și fuste scurte. Din ce-ar trebui să le țină, gândurile noastre bune? Trebuie găsită o metodă de a scoate bani din asta și cea mai simplă metodă include chiar fotografiile respective, ca doar asta-i marfa serviciului, ceea ce-l face unic.

La urma urmei, eu am acceptat de mult ideea că dacă încarc o fotografie pe Internet, nu pot controla ce fac alții cu ea, cine o ia și cum o utilizează. Dacă o utilizează chiar cei care îmi oferă în schimb un mare serviciu gratuit, parcă e mai bine. Sau să-mi ceară bani în schimb, dacă nu sunt de acord cu metodele lor de publicitate, dar și atunci s-ar revolta lumea; ce-i gratuit trebuie să rămână gratuit.

surse: The Next Web, Gizmodo, CNN.

    5 comentarii

  1. o udă. pe vremea asta, unele servicii şi siteuri văd creşteri fenomenale. toată lumea e acasă, cu familia, face poze bradului şi cadourilor şi ei pierd 25% din utilizatori. ceva nu se leagă. am un site de reţete a crescut traficul de 3 ori in perioada. de trei ori. facebook-ul geme de poze cu brazi si cadouri. da, blogurile, siteurile de ştiri o lasă mai moale, dar pentru instagram nu e logic.

      (Citează)

  2. Ce zici tu nu este bine si nici corect.

    Datorita serviciului gratuit, Instagram s-a facut cu cateva zeci de milioane de utilizatori. Milioane de utilizatori de pe urma carora a luat 1 miliard de dolari de la Facebook. Ce zici, le ajunge pentru servere?

    Aaa ca vrea Facebook sa-si scoata banii, aia e partea a doua. Metode sa scoata bani din Instagram sunt multe. Pot sa faca serviciu de vandut poze, asa cum vinde Google reclama. Opresc si ei o parte din pretul obtinut pe poza si restul il dau celui care a facut poza.

    Sau pot sa faca conturi vip cu plata, iar acestor conturi sa le aduca avantaje in plus (rezolutii mai mari, alte filtre, sa poti urca si poze in alte formate decat 1:1 etc)

    Sa faca serviciu de felicitari sau serviciu de imprimare. De exemplu, sa pot trimite o poza de pe Instagram si contra unei sume sa-mi vina acasa sub forma de fotografie, felicitare sau imprimata pe tricou.

    Dar nu, ei s-au lacomit si au vrut totul fara sa dea nimic in schimb.

    Muia si-au meritat-o cu varf si indesat.

    Poze cu bebelusi, pisici si fuste scurte pui tu, insa sunt multi altii ca National Geografic care pun FOTOGRAFII.

    Cum ar fi ca YouTube sa-ti vanda review-urile pe care le-ai facut si tu sa nu primesti nimic? Sau sa vanda orice s-a pus gratuit pe YouTube.

    Cum ar fi ca cei de la Google sau WordPress sa vanda articole de pe platformele lor fara sa plateasca nimic autorului?

    Daca de maine Gmail ma pune sa platesc pentru adresa de mail, iar eu ma mut pe Yahoo Mail pentru ca este in continuare gratuit, tu de ce nu intelegi mutarea (revolta) mea?

    Ca nu ma prind de ce n-ai inteles revolta utilizatorilor de pe Instagram. Exact asta au facut ei. Nu s-au dus si au dat foc la sediul Instagram, doar si-au bagat pla intr-un serviciu care a schimbat regulile si s-au mutat pe altul care nu si le-a schimbat. Asta e toata revolta!

      (Citează)

    • @vali: depinde cum te uiti la statistici. Pe DAU sunt pe minus. Pe WAU pe plus. Ceva e ciudat acolo, dar vedem prin ianuarie cum a fost.

      25% este o cifra uriasa. Eu nu cred ca 25% au aflat ca aia vor sa schimbe ToS, daramite sa si cerceteze ce inseamna asta.

        (Citează)

    • @Dan: singura metoda viabila de reclama este sa-ti bage in fluxul de fotografii reclame de la branduri, cum voia si Twitter sa faca (si poate si face, n-am fost atent).
      In rest, cine ar vrea sa cumpere fotografii de pe Instagram, la rezolutie infima si patrate? Conturi VIP? De ce, lumea se uita la fotografii pe un ecran mic, ca asa e gandit sistemul. Iar in urma achizitiei de catre FB, cumparatorii de reclama asteapta integrarea in Facebook, ca sa gestioneze de acolo promovarea.

      Indraznesc sa spun ca cei care pun fotografii n-au inteles pentru ce e Instagram-ul, adica un site pe care sa pui poze facute cu o camera nasoala din telefon, plus vreun filtru hipster. Daca NG n-a gasit alta metoda mai buna de a-si promova munca, e problema lor.

      Partea cu revolta e simpla: e serviciul celor de la Instagram si au voie sa-i faca ce vor. Tu poti accepta asta sau poti renunta la el. Daca maine WordPress/Instagram/Gmail/Youtube mi-ar vinde continutul fara sa-mi dea nimic, l-as sterge de la ei si m-as muta in alta parte, pentru ca mi se ofera aceasta posibilitate. Sau voi plati pentru alte conditii, ca nu totul in viata trebuie sa fie bun si moca.

      Eu inteleg revolta de genul “ba, e urat ca ne dati pozele altora fara vreun beneficiu, asa ca nu vom mai intra pe Instagram”. Nu inteleg revolta de genul “cum indrazniti sa modificati termenii propriului vostru serviciu?!?”

        (Citează)

  3. Daca pleaca aia care pun fotografii facute cu altceva decat telefonul, eu nu vad chestia asta decat ca pe un plus, nu ca pe un minus.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus