un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

La drum cu Ford B-max. Este prima mașină românească cu 5 stele la siguranță

1 Nov 2012  ·

AUTO  ·

44 comentarii

Update: citiți toate impresiile mele despre B-MAX în postul complet despre Drivetest B-MAX.

Original: Scriu postul acesta dintr-un hotel de lângă Fundata, Brașov, unde sunt cazat pe timpul nopţii în cadrul unui drive-test de două zile cu noul Ford B-max. Stau lângă fereastra camerei pentru că doar aici prind un pic de semnal pentru laptop şi din ce-am găsit în cameră mi-am improvizat un fel de fotoliu, un suport de laptop şi unul de picioare. E un fel de obicei să scriu despre Ford din camere de hotel ciudate.

Despre cum se comportă maşina vă zic în zilele următoare, când îmi pun gândurile în ordine să scriu un “review auto”. Iar mai întâi trebuie să-l leg pe Ciubotaru în portbagaj, ca să mă lase şi pe mine să conduc, că ne batem pe volan.

Să vă zic întâi câteva lucruri despre Ford B-max, privite din alte perspective.

Am înţeles astăzi naţionalismul pe care-l manifestă alte popoare atunci când sunt mândri de muncă şi produsele lor. Astăzi am fost mândru că o maşină ca Ford B-max este produsă în România, deşi nici măcar n-am nimic de-a face cu lanţul ei de producţie. Pur şi simplu mă bucură faptul, mă simt “all warm and fuzzy inside”, când văd un lucru bine făcut ieşind dintr-o fabrică românească şi plecând la export în toată Europa.

M-am simţit aşa încă de când i-am deschis astăzi capota şi am văzut scris pe motor că este făcut în “Craiova Engine Plant”. E de-al nostru. Nu contează cine l-a inventat şi proiectat, existenţa lui fizică este concretizată de fabrica românească.

Motorul este un EcoBoost de 1 litru şi 120 cai-putere, turbo-alimentat, benzină. Avantajele sale sunt cuplul practic constant pe întreaga plajă de turaţie, ceea ce înseamnă că maşina se înfige bine şi urcă bine (şi a urcat azi, spre Peştera, fără nici o dificultate nişte rampe abrupte), are un consum redus şi are costuri de întreţinere şi taxe mici.

Am mai scris despre motorul Ecoboost, v-am spus ce-l face special cu multe alte detalii tehnice şi v-am arătat cum se fabrică la Craiova.

Am aflat astăzi că motorul a câştigat în 2012 premiul Engine of the Year Award la trei categorii: New Engine, că-i nou pe piaţă, Motor sub 1 litru şi International Engine of the Year, adică premiul “ăl mai mare”, cel mai bun motor al anului din toată lumea. Directorul Ford România ne spunea că niciodată în cei 22 de ani de experienţă ai săi Ford nu a câştigat vreun astfel de premiu, iar acum o face cu un motor fabricat la Craiova.

B-max-ul ca maşină este un alt motiv să fim mândri. Cei de la Ford n-au vrut un autovehicul simplu, patru roţi şi volan, ci un vehicul high-tech. Lipsa montantului central este o astfel de inovaţie.

Montantul central “B” este stâlpul dintre uşi. Este un element prezent pe maşini încă de când s-au proiectat primele modele, care aşa au fost gândite şi aşa le-a rămas forma de la începuturi.

Montantul are un avantaj şi un dezavantaj. Avantaj: face parte din structura de rezistenţă a maşinii şi te poate salva în caz de accident. Dezavantaj: îţi limitează accesul în maşină, limitează spaţiul de încărcare şi pare în plus în orice zi normală.

Inginerii Ford, designerii şi structuristii, au lucrat şi-au gândit până când le-a ieşit o maşină fără acest montant. Se pare că de-a lungul timpului mulţi producători au încercat să elimine stâlpul central, dar n-a reuşit nimeni, toate ideile lor oprindu-se la stadiul de concept car. Ford a făcut din B-max o maşină de serie şi a adus sloganul “viaţa este o uşă deschisă”.

Ideea este următoarea: montantul există în continuare, dar face parte din uşă. Cu uşile închise, respectivul stâlp “este acolo”, se integrează bine cu restul șasiului (are nişte închideri solide, veţi vedea în imagini) şi rezistenţa în cazul unor deformări este la fel de bună. Uşile sunt bine ranforsate în acea zonă, aşa că nu trebuie să te temi pentru siguranţa ta, iar când le deschizi montantul dispare, creând un loc imens prin care să intri în maşină (astăzi am intrat prin ea, cu capul înainte ca printr-o uşă mai joasă, fără probleme).

Dovada? Ford B-max a obţinut 5 stele la crash-test. Altfel spus, B-max este prima maşină românească ce obţine 5 stele în acest test. Un alt motiv de mândrie.

Ar mai fi şi altele de spus. Ca monovolum compact, B-max este potrivit şi pentru mersul în oraş şi pentru ieşit în afara lui, iar studiile de piaţă au arătat că astfel de maşini se cer în această zonă, în care familiile au în medie un singur autovehicul şi acesta trebuie deci să fie bun la toate funcţiile sale.

Mai mult, România are preţuri speciale, preferenţiale, că doar e produs aici. Avem aşa:
Ford B-max city package: 10.000 de euro, cu 3 tichete rablă, include

  • CD și USB cu MP3
  • aer-condiționat.

Ford B-max Trend: pentru 750 euro în plus, primeşti

  • sistemul SYNC (conectezi telefonul la maşină, dai comenzi vocale de apelare, îţi citeşte notificările, sună la 112 în caz de accident, asculţi muzica din telefon în maşină etc)
  • senzori de parcare spate
  • oglinzi electrice şi încălzite. Este un pachet best-buy.

Ford B-max Titanium: pentru 1500 euro în plus, primeşti

  • aer-condiționat cu două zone
  • sistem audio Sony cu SYNC
  • senzori de parcare față și spate
  • keyless entry şi pornirea motorului din buton
  • parbriz încălzit
  • active city stop, pune singur frana ca să nu intri în maşina din faţă
  • geamuri fumurii pe spate
  • senzori de ploaie şi lumini

N-am mai amintit de volan multifuncțional îmbrăcat în piele, cruise control, USB pentru muzică, jante de 16, cotieră, computer de bord și alte asemenea dotări ce par deja normale. Le puteți descoperi prin site-ul Ford B-max.



E o maşină confortabilă, bună, stabilă, performantă şi disponibilă la un preţ atractiv pentru câte tehnologii primeşti în aceşti bani. Dar despre toate acestea, într-un episod viitor.

    44 comentarii

  1. Calitatea se va vedea dupa prima suta de mii de km.

      (Citează)

    • @marius: da, dar daca astepti teste cu masini de 100.000 km, le vei avea peste trei ani. Eu am 110.000 cu Mondeo 2003, n-a avut nici o problema pana acum, doar reviziile clasice.

        (Citează)

  2. Zi-le dracu alora de la ford sa puna dracu ce are masina pe ea pe undeva pe site. Ca nu zice nicaieri. Isi fac atita tam-tam cu campanii si alte mizerii, dar informatiile despre masina lipsesc. Faptul ca are ac manual nu imi spune nimic.
    Vreau sa stiu are abs, esp, cite airbag-uri, numar difuzoare si alte date tehnice relevante. Si fix astea lipsesc.
    Si mai fa-le o recomandare din partea mea. Sa-si faca dracu brosurile alea mai omeneste. Nu cu landscape si portrait in acelasi document.
    Intre timp, asta e o sugestie si pentru matale. Daca ei nu sint in stare, macar stii de unde sa incepi.
    Si daca tot esti acolo cu diversi reprezentanti ford, mai intreaba-i punctual asa:
    1. Cita costa reviziile de 15/30k km ?
    2. Cit costa placutele de frina fata/spate?
    3. Cit costa dicurile de frina fata/spate plus durata de viata la condus normal?
    4. Cit costa bucsele si telescoapele. Fata/spate?
    5. Stiu ca e disponibila si o cutie automata. Intreaba si asta.

    Daca nu intrebi si nu obtii raspunsuri clare la fiecare intrebare de mai sus, pe linga mizeriile lipsa de la ei de pe site, mai bine nu le mai faci nici un review. Nu merita!

      (Citează)

    • @jules: Pff, mi-ar placea sa-ti pot raspunde punctual, dar nu stiu si nici macar nu mai tin minte cat am dat eu la revizie pentru Mondeo.

      Ideea e urmatoarea: site-ul spre care am dat link este cel oficial Ford. Informatiile cerute de tine se gasesc pe site-urile dealerilor Ford, care au diverse preturi si promotii, la fel ca si informatii detaliate despre masina, ca la orice masina de pe piata.
      Da, are ESP si ABS, cea condusa de mine avea airbaguri inclusiv laterale si in spate. Momentam am la dispozitie doar un PDF pe care l-am pus la adresa de mai jos, unde gasesti dotarile, dar apoi o sa ma intrebi de ce scrie ca pretul e 10.814, nu 10.000 euro (pentru ca gandit din nou pachetele ar fi raspunsul).

      http://sdrv.ms/TcrHkc

      Pe partea cu reviziile si placutele si bucsele, din propria experienta pot sa-ti spun ca Ford are preturi OK pentru piese. Mie mi se pare ca dealerii au manopera mare, dar de multe ori gasesti oferte promotionale bune pentru revizii. Daca te intereseaza cu adevarat preturile, da-le un email, eu asa fac. Scriu pe emailul de la Colina sau Neste, de exemplu, si imi raspunde prompt cineva cu preturi si tot. Ultima oara aproape ca am facut online revizia si niste service, am dus masina acolo si pe email am primit devizul, am ales ce si cum sa schimbe, am dat confirmari etc.

      Am retinut ce-ai zis, incerc sa dau si eu de un dealer cu care sa pot dialoga direct.

        (Citează)

    • @jules: am uitat sa zic, postul acesta era despre faptul ca m-am simtit mandru ca producem o masina din aceasta cu toate smecheriile pe ea, ca Dacia e cam spartana totusi. Pana scriu despre tot drivetest-ul vor fi si linkuri mai detaliate catre pachete, ca si pe mine ma intereseaza.

        (Citează)

  3. ford mereu va fi o masina scumpa si foarte proasta la bucsaraie. motor de 1l si 120de cai e de rasu lumii. benzina in primu rand nu prea are cuplu. mai bine diesel : si cuplu foarte mare si economic. un motor de 1l in oras cred ca iti consuma 14 linistit.
    cele mai proaste masini posibile sunt ford-urile.
    oricum,nu ma astept de la tine decat sa lauzi si sa iei apararea ford-ului ca doar si tu ai tot ford.

      (Citează)

    • @robert: nu trebuie sa ramai blocat in trecut. Vremea cand dieselul se infigea mai tare si benzina nu, la aceeasi capacitate, s-a dus de mult. Du-te si testeaza un Focus sau B-max cu motorul de 1 litru si o sa vezi ce zic.

      “un motor de 1l in oras cred ca iti consuma 14 linistit.”
      Spui niste lucruri incredibile! Cum sa consume un motor de 1 litru in oras 14%? Cu B-max am scos 7 litri/suta azi la intoarcere, regim mixt curbe si campie, urcari si coborari, ba chiar i-am dat-o a 3-a unde puteam merge a 5-a. Focus-ul de 1 litru in oras consuma vreo 8/100, daca tin bine minte, si e mai greu decat un B-max. Mondeo-ul meu cu motor vechi de 1.8 litri consuma 10-11 in oras si tu crezi ca un motor mic, de aproape doua ori mai mic si mai usor, va consuma 14? Nu trebuie sa “crezi ca iti consuma”, du-te si convinge-te, drivetest-ul e gratis.

      Uita-te la imaginea de mai jos si spune-mi cum nu are benzina cuplu.
      https://www.nwradu.ro/wp-content/uploads/2012/11/curba_putere_ecoboost.jpg

        (Citează)

  4. ABS, ESP, EBD, IPS, airbaguri frontale si laterale la sofer/pasager, airbaguri tip cortina in fata si spate, pedale retractabile in caz de impact, 6 difuzoare…sunt toate astea pe site. :)

      (Citează)

  5. P.S. si cutie automata doar la motorul pe benzina de 1.6 litri (105 CP).

      (Citează)

  6. @nwradu vezi-ti d-ale tale dom’le, stiu eo ca fordu’ ie naspa si pe tine te platesc astia sa le faci reclama

      (Citează)

  7. @Jules: probabil nu le-au notat pentru că sunt dotări obligatorii. Astfel: ABS, AFU și alte drăcii legate de frâne, apoi airbag frontal șofer și airbag frontal pasager sunt echipări obligatorii în UE pentru mașinile noi de ceva timp. Din ian.2013 în UE devin obligatorii și ESP și daylight. Eu nici n-aș mai enumera toate echipările necesare și obligatorii în materialele de marketing. Cu toate astea la noi se vâră toată informația asta ca să pară mai stufoasă și mai consistentă echiparea mașinii.

      (Citează)

  8. @Pyuric, link cu modele, dotari si preturi de pe ford.ro si vorbim pe urma.

    @nwradu, de fapt baiatul expune o problema misto. Ai sa fii surprins, insa intr-un oras ca Bucuresti, la ore de virf, o masina cu motor de 1l o sa consume mai mult ca o masina cu motor de 2l. Daca vrei puteam intra in detalii tehnice, dar cred ca daca iti spun ca motorasul ala mic trebuie accelerat mai puternic pentru a-l pune in miscare decit un motor de 2l, cred ca ar trebui sa-ti fie clar. Poate nu 14%, dar oricum nici 5%. Intreaba orice mecanic auto cu ceva minte si o sa-ti confirme.
    Dar na, tehnologie avanseaza si poate o sa fie mai decent. Dar din experienta proprie iti spun ca baiatul ala s-ar putea sa aiba dreptate.

      (Citează)

    • @jules: stiu ce zici despre plecarea pe loc si capacitati, dar am condus doua masini cu motorul de 1 litru, merge foarte bine si consuma putin, crede-ma. Nu te gandi ca scoti 3%, dar are consum redus fata de celelalte motoare de aceeasi putere, are si taxele mai mic, are si zgomotul mai mic si greutatea. Nu degeaba a luat International Engine of the Year ala.

        (Citează)

  9. @jules, in speranta ca nu voi intra automat in spam pentru ca dau prea multe linkuri… despre cutia automata scrie jos aici: http://www.ford.ro/Autoturisme/NoulB-MAX/PerformantaSiEficienta

    ESP ABS etc etc aici: http://www.ford.ro/Autoturisme/NoulB-MAX/Siguranta

    Preturile si dotarile le descarci de aici: http://www.ford.ro/Autoturisme/NoulB-MAX/ListaPreturi

      (Citează)

    • @Pyuric: rezolvat si mersi de linkuri.

      @Adrian: dupa ce faci niste revizii la dealer pe banii tai, simti ca oricat te-ar plati tot nu e suficient. Nu ca m-ar plati.

        (Citează)

  10. Mda, cred ca m-a bagat wordpressul direct in spam cu ultimul comentariu din cauza linkurilor. Radu, help? :)

      (Citează)

  11. @robert: raportul putere/capacitate cilindrica e mai bun decat la BMW M3 E46.

      (Citează)

  12. @Horatiu, eu nu am de unde sa stiu ce devine obligatoriu din 2013. Ar trebui, dar totusi nu sintem la tribunal, deci pot sa-mi exercit dreptul la nestiinta.
    Da, orice masina cumpar, vreau sa vad o lista cu dotarile. Tocmai ca unele le luam gratuit si pe subinteles si ne trezim cu ele lipsa. As putea sa vin cu exemple.

    @nwradu ford.ro ca fabricant cu siguranta stie raspunsurile la intrebarile mele. Dar na, poate data viitoare ne intrebi dinainte ce vrem sa stim ca tu sa ai timp si sa stii ce sa intrebi din partea noastra.
    Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca tu consideri ca bucsaraia si reviziile sint ok ca pret. Eu doresc sa stiu de un nene de la ford care sint preturile pt fiecare chestie de mai sus. Pentru masina asta.
    Dar na, asa sint eu mai intepat cind e vorba de masini noi si pe care le iau in considerare pt o eventuala noua achizitie.
    Daca acesti imbufnati ar face publice toate detaliile astea, ar fi o mare chestie. Mare, parol!

      (Citează)

    • @jules: pai de asta am scris postul si de asta avem comentarii aici, ca sa intrebi ce vrei sa afli si eu sa incerc sa dau de cineva care stie raspunsurile, daca nu le stiu chiar eu.

        (Citează)

  13. @jules Daca ne uitam pe grafic https://www.nwradu.ro/wp-content/uploads/2012/11/curba_putere_ecoboost.jpg si vedem de la ce turatie avem disponibil cuplu maxim si sa nu uitam ca avem si un turbo care intra de la 2000 (asa e la VW, dar cred ca e cam la fel) atunci nu cred ca mai avem despre ce sa discutam. Si nu, nu sunt fan Ford, am Skoda si VW. Motorul (in special partea de turbo, la care VW inca mai are probleme) daca isi va dovedi fiabilitatea este de exceptie.

      (Citează)

  14. frate, un motor mic se chinuie sa plece de pe loc decat un motor mare. un motor mic va consuma mai mult in oras decat un motor mai mare.
    @ipo , al dreaq motor de 1l de ford vai mama lui are un raport mai bun decat naveta spatiala.

    cat despre: “s-au dus vremurile in care motorina tragea mai bine decat benzina”… nu. nu s-au dus. motorina mereu va trage mai bine decat benzina. nu va atinge aceleasi viteze , dar va trage mai bine.

    si sa nu mai uitam un lucru. ala este un motor cu compresor ( sau turbina -in general turbina la diesel, compresor la benzina.), care dupa cum stim despre orice motor supraalimentat intr-un fel sau altul sunt mai putin fiabile decat cele aspirate.

    nu mai crede tot ce iti imbuiba capu astia din fabrica, ca nu toate sunt adevarate.

    poate tie nu ti se pare scumpa revizia la ford, dar poate pentru altii este scumpa, si in comparatie cu alte masini iti zic sigur ca piesele de ford sunt foarte scumpe!!!!!
    pune niste preturi la piese pe care le-ai schimbat tu sa vezi ce zice lumea.
    zi-ne cat e un rulemt la ford.
    vorbim de piese de origine aici nu de aftermarket

      (Citează)

    • @robertt: intreaba la dealer cat e un rulment, ca nu stiu.

      Cat despre motor si cum pleaca de pe loc, e o diferenta mare aici: eu am condus B-max si Focus cu acest motor si stiu cum pleaca de pe loc. Tu doar spui ce crezi si pur si simplu nu este adevarat. Ambele masini pleaca super bine de pe loc, se infig imediat de la 60 la 100, ca la o depasire, sa zicem, se duc foarte repede de la 140 la 160 si mai sus, pleci parca fara efort din orice rampa, dupa cum am vazut ieri pe niste dealuri – CU MOTOR DE 1 LITRU! Du-te si da o tura cu oricare masina cu Ecoboost 1 litru, te vei convinge imediat.

      Poti sa ma crezi sau nu, e alegerea ta (si te poti convinge gratis la orice dealer Ford). Dar nu-mi spune cum este o masina din care eu m-am dat jos acum doua ore si cu care tu n-ai mers niciodata, nu esti credibil.

        (Citează)

  15. din graficul tau rezulta ca motorul ala atinge cumplu maxim de la 1400 rpm si tine pana la 4500 :)) frate.. nu exista asa ceva.
    benzina are cuplu maxim la ture mari(4-5-6000) spre capat, iar diesel-u mult mai jos(2500 in sus).

    relanti e la 800 rpm si cuplu maxim la 1400? :)) ma bufneste rasu!!

      (Citează)

  16. @robertt: e pe bune raportul, 107 la BMW si 120 la Ford. Cifrele sunt disponibile pe unde vrei. In rest ai dreptatea ta cu motoarele turbo, dar cred ca s-a plusat mult la fiabilitate in ultimii ani.

      (Citează)

  17. Ar fi util să spui cât a fost consumul, măsurat la plin și nu cu computer de bord.

    Mi se pare evident că orice mașină nouă te face să achiți reviziile mult mai scumpe, că doar de aici mai scoate și producătorul ceva bani. Scaune încălzite ?

      (Citează)

    • @Ariel: scaune incalzite nu cred ca sunt pe B-max, n-am auzit de ele. Vezi intr-un comentariu anterior de-al meu, am pus link catre un PDF in care sunt mentionate dotarile.
      N-am mers pana la terminarea rezervorului, am alimentat pe la jumatate. Oricum media obtinuta de mine va mai scadea un pic dupa rodaj, ca am mers cu o masina cu 450 km la bord.

        (Citează)

  18. Bogdan Sultana

    01/11/2012 la 7:00 PM

    Hai bai Radule, c’mon, serios? “Masina romaneasca”? :D Cam nationalist titlul, sincer. Sa fim seriosi: noi doar asamblam chestii. Atat. N-am gandit-o, n-am planificat-o noi – singurul motiv pentru care ai tu ocazia sa spui ca B-Max e masina romaneasca e ala ca suntem ieftini (inca).

    Pe principiul asta, Mercedes-urile facute in State sunt masini americane, VW Jetta e masina mexican(c)a, iar Honda Civic e masina englezeasca…

    Eu as fi mai rezervat cu titlurile astea, ca dam in boala alora de la sport.ro :D

      (Citează)

    • Masina e mai romaneasca decat oricare alta, cu exceptia Dacia. Nu e nimic gresit, nu mai fabrica nici o tara acum totul integral, pana la ultimul accesoriu. Daca scrie Made in Romania, este un produs de fabricatie romaneasca, dupa cum am scris si in articol.

        (Citează)

  19. Bogdan Sultana

    02/11/2012 la 10:25 AM

    Never mind.
    Acum imi pare rau ca am comentat, sincer. Treaba fiecaruia daca vrea s-o dea in mandrie nationala sau nu, pana la urma. ;)
    Mi s-a parut doar un pic tras de par sa formulezi asa titlul, atata tot. Mie mi se pare normal sa zici ca un produs e romanesc doar atunci cand e macar conceput la noi – fiindca numai atunci poti sa fii mandru cu adevarat, daca produsul respectiv e bun.
    Poti sa stergi comentariul, sa nu mai generez alte polemici aiurea.

      (Citează)

    • @Bogdan: cand era vorba de tablete Allview sau Evolio, nu erau romanesti desi erau proiectate aici; productia era in China. Acum, cu masina fabricata aici, cu motorul fabricat aici, nu e romaneasca pentru ca e proiectata in Germania. Nu se mai poate face totul intr-un singur loc in lumea de azi. E o sa spun ca-i romaneasca si gata, cred ca si CCIR spune la fel pe certificatul de origine.

        (Citează)

  20. @robertt : de unde ai toate datele alea “tehnice”? Ti le-au spus doi vecini?

    Motorul pe motorina nu “se infige mai bine”. Sau, ma rog, ar trebui sa definesti ce inseamna “se infige”. Daca zici ca accelereaza mai bine sau ca pleaca mai repede de pe loc, iti zic doar ca exista doua tipuri de soferi: aia care stiu sa conduca si aia care nu.

    Cat despre “motoarele mici consuma mai mult in oras”, dupa ce mi-am sters lacrimile de ras, mi-am adus aminte de un prieten care mi se plangea prin 2004 ca Matizul lui (799cc) ii consuma 10 in oras. Eu ii zic “du-te, ba, de aici! Al meu ia 7,5”. M-am suit cu el in masina. La 40 la ora era intr-a patra. I-am tras una peste ceafa si l-am invatat sa nu mai asculte de soferi de Dacie Berlina. De atunci a inceput sa ii consume si lui 7,5-8 ca in carte.

    Aceeasi chestie si la problemele cu fiabilitatea la motoarele turbo: daca turbina mai mult sta sau, dupa ce o utilizezi intens, opresti motorul, normal ca se fooote. Dar revenim iarasi la faza cu cele doua tipuri de soferi. Si la faptul ca nu se citesc manualele fabricantilor.

      (Citează)

  21. Imi place cum toti comentatorii sunt specialisti in motoare. Ma rog, sunt specialisti in absolut orice s-ar scrie pe blog. Motorul respectiv a fost premiat din anumite motive, nu pe “ochi frumosi”, ceea ce spune suficient de multe.

    In ceea ce priveste consumul, daca accelerezi ca un babuin cand mergi in oras, sunt sanse sa consume mai mult decat alte masini. Se presupune insa ca esti in oras si mergi civilizat … oh wait, uitasem ce soferi sunt in tara.

      (Citează)

    • Rares zice bine, daca mergi prin oras doar intr-a doua si turezi numai pe la 6000, o consuma si 14%. Daca nu mergi deloc, consuma chiar 0. Daca mergi ca un om normal, consuma cam 7-8.

      Eu tot n-am inteles. Matizul consuma 11 sau 8,5, care este oricum mult pentru acel motor? Adica daca-i mult pentru motor, de ce anterior ziceai ca 11 e consumul real?

        (Citează)

  22. Rares: de fapt acolo se vede skill-ul: in oras trebuie sa mergi turat dar sa nu accelerezi ca un babuin.

      (Citează)

  23. ce chestie. am intrebat azi 5 soferi de matiz. toti mi-au zis 11 in oras. numa tu esti destept si al tau consuma 8.5, care apropo, e mult pentru un motor de 0.8.

    motorina = cuplu mare = trage mai bine, demareaza mai repede, cum vrei tu sa-i zici…

    frate..e un fapt stiut: motoarele supra alimentate sunt mai putin fiabile, lasa-ma dreaq cu stiinta ta cu tot.

    nu dau 2 bani pe un premiu care este acordat unui motor de cacat de 1 litru, care vezi doamne are cuplu maxim la 700 de rpm peste relanti. tre sa fii ingust rau la minte!!!

      (Citează)

  24. @roberrt iti recomand sa vezi episodul 7 din ultimul sezon al 5th gear unde are loc un drag race intre un ford focus cu motor de 1l ecoboost si unul cu motor de 1.6l aspirat. Concluziile o sa le tragi singur ;)

      (Citează)

  25. Va rog, daca tot raspundeti la toate specimenele de trolli, raspundeti-mi si mie la ce ma intereseaza, cu atat mai mult cu cat vreau sa-mi fac o parere exact despre ecoboost-ul asta! Deci, eu vreau sa stiu daca merita sa-mi iau o masina echipata cu ecoboost, pentru o naveta de 30km dus, 30 km intors, 1km in oras cam 29 km in afara orasului. Merg cam cu 90km la ora, maxim 100, incerc sa nu franez, sa conduc ecologic, si consum acum cu diesel-ul pe care-l am cam 5%. Merita oare sa-mi iau un ecoboost 100 cp? Oare ar putea consuma spre 5% in aceste conditii? Nu vreau sa stiu cat consuma masina la 150km/h, nu merg decat rarissim asa. Nu ma intereseaza sa combat emanatii de genul “fordul este prost”, “motorul pe turbina cu benzina este prost”, etc, au fost “inteligenti” “meseriasi de-o viata” care acum 10 ani ma sfatuiau sa nu-mi iau masina pe benzina prin injectie intrucat “carburatoru-i sfant”, asa ca opiniile “cunoscatorilor” de acest tip le-as da “copy print” doar pe o hartie igienica, deci nu mai epuizati resursele pretioase virtuale cu raspunsuri la ei, dati-ne informatii noua celor care chiar vrem sa luam asa ceva in curand. (chiar am banii)

      (Citează)

    • Cred ca ai putea scoate 6. E greu de zis, am mers și cum zici tu, dar mașina nu era rodata și consuma un pic mai mult. 5 cred ca scoți cu o mașină foarte ușoară gen Ka, dacă ar avea același motor.

      Azi se poate face drivetest la toți dealerii Ford din țară, mergi la unul.

        (Citează)

  26. du-te si testeaza noul ford cu motor de scuter cu 16000 de cai putere si cuplu maxim cu motoru oprit.e cea mai buna masina ever!!!

      (Citează)

  27. @robertt cate masini ai condus pana acum? Prin “condus” inteleg cel putin o distanta de 500 de km.

      (Citează)

  28. Eu ma indoiesc de faptul ca robertt are macar bicicleta. Acestea fiind zise, trecem mai departe.

      (Citează)

  29. Am tesat si eu motoru asta, vroiam sa-mi iau ford b-max dar m-am razgandit. E de toata jena. Nu trage , nu are forta ..deh, motor de 1 l.

    Am citit aici si am crezut ca poate ai dreptate si ca motoru e bun dar nu e asa.

    Cat despre revizii la BDT 1100 prima revizie, 900 a doua si a treia nu mai stiu exact ca mai pusese in plus placute de frana si era enorm de mult.

    Concluzie: nu recomand.
    Pana la urma mi-am luat un Opel Astra 1.7 cdti si sunt arhi multumit. Motoru trage, consuma putin, nici nu se compara.
    Am vrut sa testez si eu masina dupa ce am citit aici pe blog, inclusiv ce a scris acel baiat robert. Recunosc ca nici eu nu am fost de acord cu el, dar acuma, sunt convins ca are dreptate.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus