un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

M-am conectat și la mașină

7 Aug 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

26 comentarii

Numai la maşină nu mă conectasem în vreun fel cu computerul, dar acum am bifat-o şi pe asta.

Am luat de pe eBay o chinezărie (mă rog, a venit din SUA) ieftină de ELM 327, o interfaţă OBD II pentru computerul de bord al maşinii, care apoi transmite prin bluetooth informaţiile către un telefon sau laptop. Cu laptopul n-am încercat încă, dar pentru Android sunt destule aplicaţii care ştiu să interpreteze datele citite, probabil cea mai bună fiind Torque.

Ce-am obţinut? Pot vedea consumul maşinii, încărcarea motorului (de exemplu la ralanti este 16%; cu A/C pornit sare în 36%), tot felul de date de temperatură şi presiune de la senzori, eventualele erori pe care le raportează maşina (un indicator engine fault aprins pe bord nu zice unde e problema, dar o poţi afla conectându-te la computerul de bord) şi altele asemenea.

E bun la un drum lung, ca să faci un registru al valorilor sau ca să descoperi posibile probleme cu senzorii și mașina. Fără linkuri în articol, diferă atât de mult totul de la producător la producător și generație auto și ECU și senzori încât n-aș putea să vă recomand să cumpărați așa ceva fără să știți dinainte ce protocoale folosește autovehiculul și ce poți afla.

Cu ceva chinuiala în Excel și folosind datele salvate de Torque, am făcut un grafic în care se vede cum variază viteza, RPM-ul și solicitarea motorului într-un drum de vreo 15 km prin oraș.

    26 comentarii

  1. Am vazut si eu o chinezarie din asta in functiune. Nu inlocuieste un tester autorizat, pentru ca nu poti corecta erori, insa e destul de bun.

      (Citează)

    • @ipo: sa faci testele cu ceva special pentru masina ta, ca sa fii sigur ca intelege perfect protocolul si stie sa interpreteze toate datele care ii vin. 20 de dolari parca, alti 17 lei Torque Pro.

      @Mihai: eu pot citi erorile si le pot si reseta.

      @Sabotor: resetarea erorilor e un test bun ca sa vezi daca apar din nou. Poate doar ai avut benzina proasta sau un senzor stricat, e si asta o metoda de diagnoza.

        (Citează)

  2. Hm, tocmai am pus masina fix pe modelul asta de tester, sunt cu zero erori, ceea ce din pacate e mai trist pentru mine, pentru ca inseamna ca am o problema mecanica de motor, mi-a facut niste fite recent.
    Din cate am inteles conteaza mult ce soft folosesti apoi pe laptop, pentru Volvo cica DICE e tatal lor.
    Cat a costat jucaria?

      (Citează)

  3. @Ipo
    cam pentru fiecare marca exista un alt soft (pe laptop). Sunt si cateva generale, dar nu sunt de incredere.

    @Mihai
    Depinde si de aplicatie – ma refer la cele de laptop, pentru ca de pe telefon nu stiu daca poti sa stergi erorile. Eu am unu’ dinasta cu cablu si pot sa sterg erori. Unu’ se lauda pe amazon ca a reusit chiar sa si remapeze ECU la un Triumph cu o interfata cu ELM 327 cu cablu. Dar stersul erorilor e stupid, o eroare apare cand ai o problema, iar daca stergi eroare nu inseamna ca a disparut si problema…

    @nwradu
    chiar ma gandeam si eu la una dinasta, pe bluetooth, sa leg telefonul la masina :D. Dar nu stiam pe nimeni care sa fi incercat si sa spuna daca e ok sau nu ;). Noroc cu tine ;)

      (Citează)

  4. De fapt, noroc cu mine. Doar eu stiu cat l-am batut la cap sa isi ia.

      (Citează)

  5. @nashu_mare
    noroc cu tine atunci :)

      (Citează)

  6. Am si eu o interfata din asta, luata din RO. Recomand sa o conectezi la laptop si sa descarci programele specifice pt fiecare masina, poti face mult mai multe chestii decat cu Torque. Pentru Symbian exista OBDScope, o aplicatie excelenta.

      (Citează)

  7. @nwradu
    hmmm, posibil. totusi, atata vreme cat pui benzina/motorina de la statii renumite, nu cred ca e vreo problema..

      (Citează)

  8. Tocmai ce cautam si eu un soft pentru Renault. sau ceva gen autodata dar special ptr. Renault. ma mananca intens sa imi bag nasul peste tot. o mufa obd si cu ceva mai potent decat service manual.pdf si as avea ce face luni de acum incolo :))

      (Citează)

  9. @Sabotor: am vazut la un prieten si ce poate face aplicatia de desktop (sau tableta, are el una cu Windows 7). Functionalitatea aplicatiei de Android e oricum mai mica decat la aplicatia de Windows, asta am vrut sa spun. Aplicatia de Windows este si extrem de scumpa :D

      (Citează)

  10. multam pentru info.

    este exact ce căutam, fără să știu că o căutam :)

      (Citează)

    • O interfata Ford adevarata stie sa vada semnale si de la ceilalti senzori, pompe, airbag etc, nu doar de la ECU. Dar aia si costa. E insa un punct de pornire.

        (Citează)

  11. Ma uitam acu vreo 2 saptamani si gasisem exact jucaria asta (si versiunea cu cablu a ei) insa nu eram convins de soft si daca pot vedea erorile, si daca da, cu ce soft.. si tot nu am inteles daca se pot vedea/sterge erorile..

      (Citează)

    • @Cip: am optiune de Read faults si Clear Faults. Din pacate, neavand “faults”, n-am putut sa dau clear pana acum. De asemenea, conteaza ce date citeste aparatul, ca daca ai eroare de la vreun bec ars nu cred ca o vezi aici, acest aparat citind mai degraba motorul. Cum ziceam, nu inlocuieste un tester special pentru marca masinii tale, care stie tot protocolul lor secret si tot ce se poate citi si la ce adrese si comenzi.

        (Citează)

  12. Am avut si eu o interfata ELM 327 cu cablu USB si 2-3 variante de soft pt un Fiat Grande Punto. Citeam toti senzorii de la motor, abs si altele, insa am montat becuri cu 26 LED SMD in loc de bec cu incandescenta la pozitii si aveam eroare in bord (check running lights). Acea eroare o stergea cand ma conectam la ECU-ul masini, dar dupa repornirea motorului eroarea aparea din nou…. Am rezolvat problema cu o rezistenta pusa in paralel la bec pozitie si am vandut interfata ca altceva in afara de citit senzori si erori nu facea.

      (Citează)

  13. @Andrii In afara de citit toti senzorii, ce puteai face interesant cu softurile alea la Grande Punto?

      (Citează)

  14. @Radu: Pai am Focus, deci tot Ford, deci tot pe acolo.. stiu ca interfata asta e pe mai multe marci.. eu gasisem jucaria+softul “Ford scanner” care imi imaginez ca era crackuit ca erau ambele de vanzare pe la 120-150 lei..
    Faza e ca nu imi tragea turbina dar nici nu aveam vreun martor in bord, si eram curios daca vreun senzor a detectat vreo problema fara sa spuna.. s-a dovedit a fi de la un furtun problema, deci nu am mai cumparat jucaria, dar e interesant oricum sa vezi parametrii and stuff..
    Oricum altceva in afara de citit erori nu vad ce ai putea face cu el, imi imaginez ca pentru a modifica ceva parametrii trebuie sa stii exact ce faci, nu te apuci sa maresti toate valorile pe acolo si gata.. deci nici nu ma interesa ceva mai performant, ma interesa strict citirea erorilor..

      (Citează)

  15. Cip: pai ma gandesc ca ai putea seta limba computerului de bord sau ca la plecarea de pe loc sa se incuie usile. Sau cand tii cheia pe inchis sa se inchida geamurile (cum se intampla la VW, Skoda si Seat).

      (Citează)

  16. elm 327 este o interfata generica. e destul de slabuta. nu te poti conecta la toate calculatoarele masinii, bcm, airbag,ipc.. si nici nu poti configura, activa/dezactiva optiuni ale masinii.eu pentru ford folosesc Ford VCM OBD FOCOM.
    opel – opcom
    skoda,seat,wv,audi – vag-com
    renault fara can pana in 2004,logan, fiat fara can, o mufa generica kkl.

      (Citează)

  17. @nasu: Din ce stiu eu, si nu stiu prea multe deci nu trebuie sa ma iei in serios (xD), chestiile astea nu se fac dand click pe un buton.

    M-a facut snake26 curios, astept review-ul :D

      (Citează)

  18. Din cate stiu eu, sunt niste coduri, nu butoane. :D

      (Citează)

  19. nu toate masinile suporta codarea modulelor, sau activarea/dezactivarea functiilor. la multe depinde de nivelul de echipare. spre ex la opel corsa d , daca nu ai proiectoare pe fata , nu poti activa cruise control in bcm.
    versiunea cu proiectoare pe fata are un alt calculator de habitaclu , care are si cruise control(computerul de habitaclu monitorizeaza si conditiile de aplicare ale cruise control gen frana si ambreiaj apasat..). tot ce trebuie sa faci este sa cumperi manetuta cu butoane, bagi mufa, activezi cruise control din ecu motor, comp habitaclu si din ceasurile de bord si gata cruise control pe o masina care din fabrica vine fara.

    nu se pot activa functii care nu exista pe o anumita masina. pe ford posibil sa nu poti face sa se ridice geamurile ca la vw. am vazut pe niste forumuri pe unii care faceau anumite chestii resoftand complet acel firmwire , dar deja intram in alta discutie.

    in general mufele astea de pe okazii ieftine sunt toate china clone si nu se pot ridica niciodata la nivelul celor din service-urile autorizate. pe langa hardware si softul original este MUULT mai capabil fata de astea 3-rd party. in primul rand degeaba monitorizezi parametrii motorului daca tu nu stii valorile in care trebuie sa se incadreze.

    degeaba iti arata un falult code pe un senzor (de presiune sa zicem) daca nu ai procedura de diagnoza in acel soft. acea eroare poate fi produsa de senzor defect, sau de altceva care face ca acel senzor sa raporteze o valoare peste limita , producand o exceptie. in momentul acela ecu ignora valoarea improbabila si foloseste o valoarea medie din niste tabele pre-programate, sau daca este ceva grav, intra in LIMP mode sau LIMP TO HOME mode, in care se impun anumite limite in performantele motorului (max 3000rpm..fara turbo..)

    pentru un simplu cod de eroare pentru senzor de presiune faci 10 pasi in procedura de diagnoza ca sa descoperi ca defapt ai un furtun spart.

    pe o mufa china clone, cu soft de cacao nu iti arata decat senzor presiune. atat. fara procedura de diagnoza, fara nimica. te duci iei senzorul si masina tot intra in LIMP mode si nu stii de ce, ca doar ai schimbat senzorul.. si tot asa.

    nu prea recomand mufe de diagnoza china clone decat ca hobby, nu pt a face bani din asta, pt ca ajungi sa scoti bani din buzunar sa ii dai clientului pentru ca a cumparat ce nu trebuia . am facut diagnoza mult timp cu mufe china clone si stiu ce inseamna asta.

      (Citează)

  20. Salut,
    Pentru cei ce vor ceva mai bun pe telefon android recomand Dashcommand,dar e 49 e ,sau variante,stiti voi:)
    Eu am un opel astra cddti din 2003 si nu prea se pupa cu elm 327,insa am inteles ca pe alte marci merge de minune.
    Eu as cam da interfata,am pus-o odata pe masina cu telefonul si nu m-a impresionat.Daca aveti vw sau alte marci si va trebuie ,v-o vand eu ,e ca noua .pt detalii email

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus