un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mai multe despre traficul rutier din Google Maps

26 Jun 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii


Când am scris despre traficul Bucureştiului în Google Maps, un comentariu spunea

datele de pe telefoane n-au cum să fie decât o mică parte din datele necesare creării modelului live. Zice şi ăla:
They combine that with data from other people on the same road and DOT sensors (if applicable) to come up with their real-time traffic maps.
(if applicable ăla mie mi se pare că e în plus şi că senzorii sunt absolut necesari. Google cumpăra date de trafic de la administraţii locale şi firme private, nu instalează ei cu mâna lor senzori.)

Eu tot nu cred asta. În primul rând, dacă ar fi existat senzori, aş fi ştiut şi eu de ei şi nu doar Google i-ar fi folosit, ci ar fi avut de mult alte aplicaţii dezvoltate în România.

În al doilea rând, uitaţi-vă la harta traficului. Nu e doar Bucureşti, chiar dacă ci în lipsa unei comunicări oficiale din partea Google aşa am presupus noi. În funcţie de oră (adică de numărul de oameni cu smartphone aflaţi în trafic), poţi vedea traficul pe Autostrada Soarelui (verde tot drumul, galben pe tronsonul lipsa dintre Cernavoda şi Medgidia), pe autostrada spre Piteşti, pe cea dintre Turda şi Gilău şi parţial şi în Cluj. E clar că aceste drumuri nu au nici un fel de senzor montat.

De ce nu şi traficul în Cluj, Constanța, Braşov, Iaşi şi alte oraşe mari în care sigur sunt suficiente smartphone-uri? Habar n-am, poate o condiţie necesară este ca harta să fie validată de Google, nu doar realizată de utilizatori aşa cum s-a priceput fiecare. În Bucureşti se poate vedea că cineva a făcut modificări la hartă şi a unit bine nişte drumuri şi intersecţii pe care utilizatorii nu le trasaseră ca la carte.

Partea cea mai interesantă vine când deschizi Google Earth, programul special pentru satelit. Activează layer-ul Trafic de acolo şi vei vedea chiar punctele pe baza cărora Google calculează traficul. Dai click pe un astfel de punct, de fapt o maşină din trafic, şi îţi spune viteza cu care se deplasează, de exemplu 133 km/h pe autostradă sau 14 km/h în trafic sau un 82 km/h în sate.

    14 comentarii

  1. N-am stiut ca tre sa treaca pe la tine sa semnezi inainte sa instaleze senzori. :P

    1. sunt camere de filmat pe o gramada de stalpi, soft de recunoastere nu mai e SF
    2. gandeste-te cata masa critica de androiduri cu net si gps activate ti-ar trebui, si strazile pe care arata traficul sunt constante. Daca cu netul mai sta lumea pornit, cu gps-ul aproape nimeni, ca suge bateria instant. Plus ca mai tre sa ai si nustiuce bifa…

    Pur si simplu n-are cum sa fie cum zici tu.

      (Citează)

  2. “senzori” exista. In toata tara. Că informațiile date de ei nu sunt publice, ei… asta e cu totul altceva.

    Dar, m-am gândit, poate nu interesează pe nimeni să facă vreo aplicație cu starea traficului (deși am văzut un site din RO care avea informații din București dinainte sa existe google traffic).

      (Citează)

  3. Am o intrebare de baraj. Unde pot suna sa vorbesc cu cineva de la google pe teme de google maps? Am niste locatii gresite pentru firma la care lucrez si vreau sa le dea jos de pe harta.

      (Citează)

  4. cartus, google map maker, ti le modifici singur, pui explicatii de ce sunt gresite si astepti. un moderator sau mai multi le vor valida. http://www.google.com/mapmaker.

      (Citează)

  5. Eu cred ca nu trebuie sa ai Google Maps pornit tot timpul ca sa iti ia Google datele. Ti le ia pur si simplu!
    Ce-am observat eu:
    Eu folosesc Google Latitude. Am cativa prieteni in lista si ma mai uit la locatia lor. Daca un prieten imi apare “nelocalizat” de 56 de minute, de exemplu, eu pot sa-i fortez localizarea astfel: ii trimit un mail pe Gmail, el il deschide, si cum a intrat in aplicatia Gmail, imi si apare pe Google Latitude noua lui locatie.

    Deci asta cu “sa aiba pornita Google Maps, sa aiba Location sharing bifat” e vrajeala oficiala.

      (Citează)

  6. telefoanele mobile au o optiune, cel putin pe android, Google location service. nici nu trebuie sa fii logat si esti “vazut”. nici macar pe latitude nu e nevoie sa fii autentificat. daca chiar vrei sa nu contribui la “live trafic” dezactiveaza optiunea. eos :) la fel si cu Locaiton & Google Search.

      (Citează)

  7. @add: da, si mie mi s-a parut amuzant dar stiu de ce a zis-o si ii dau dreptate. In plus, este foarte dificil pentru organizatiile de stat sa vanda chestii atunci cand nu au un departament anume specializat. Totul se face la alt nivel si am fi auzit daca vreo primarie ar fi incheiat un parteneriat cu google.

    Nu e chiar atat de complicat sa folosesti datele utilizatorilor. Pe autostrada nu iti trebuie zeci de masini ca sa iti dai seama daca e blocata sau nu. Tinand cont ca nu ai voie sa opresti (si virtual nimeni nu o face), este suficent sa vezi un utilizator cu 135 la ora ca sa iti dai seama ca se circula bine si nu sunt blocaje. Se poate extrapola la oras, unde sunt totusi mai multi utilizatori. Daca vezi un utilizator ca merge cu 15km/h iti dai seama ca nu e pieton. Poate fi biciclist dar, na, nu a verificat nimeni daca sistemul ofera date 100% corecte.

      (Citează)

  8. Iar am injurat si am intrat la moderare.

      (Citează)

    • Si de altfel v-am aratat in Google Earth care sunt punctele cu care se face masuratoare. Sunt cateva zeci sau sute, e suficient pentru Google sa extrapoleze un model.

      @add: in principiu da, ar fi trebuit. Trust me, nu scriu din burta pe aici.

      @George: ce senzori cunosti? Daca vrei sa intram in detalii, informatii despre trafic s-ar putea obtine in urmatoarele moduri:
      DN1 – exista bucle inductive in asfalt spatiate astfel incat sa inregistreze viteza masinilor si ar putea fi utilizate pentru a vedea viteza medie pe un tronson de drum. Daca te uiti pe harta, DN1 nu apare in trafic, iar punctele din Google Earth zic altceva.
      A1 – exista un punct automat de control al rovignetei care, bazandu-se pe ANPR (sau LPR, cum vrei sa-i zici), ar putea calcula volumul de masini ce trec pe acolo intr-un minut. Daca ar mai exista si un alt punct undeva spre Pitesti s-ar putea calcula “debitul” pe tronson, dar nu exista.
      A2 – aceeasi poveste, desi daca te uiti pe harta iti arata a se circula greu in zona satelor, iar acolo nu sunt puncte de control rovigneta.

      Soft de numarare a autovehiculelor nu a instalat nimeni, din cate stiu.

      In Bucuresti managementul traficului se bazeaza pe camere video pentru inspectia vizuala a intersectiilor si bucle in asfalt care mai degraba masoara prezenta masinilor in acel loc si eventul cate sunt (adica e o bucla pusa la 20 de metri de semafor si stii ca pana acolo incap 5 masini una dupa alta, adica stii ca e deja o micuta coada la semaforul respectiv). Informatiile sunt gestionate automat de computerul care coordoneaza totul si care realizeaza si o harta cu traficul, dar dupa cum spuneam in primul post, aceasta e mai mica decat ceea ce ofera Google, deci nu se bazeaza pe ea.

        (Citează)

  9. Ca sa inteleg corect, daca am conexiunea de date si GPS-ul pornite simultan pe HTC, google colecteaza date si pot contribui (putin, intr-adevar) la o harta mai precisa din punct de vedere al traficului?

      (Citează)

  10. Google are blog pe blogspot?!? Ce saraci!

      (Citează)

  11. Da pe trafficguide.ro, fa zoom pe Buc si o sa vezi despre ce vorbesc. “senzorii” sunt bucle in asfalt. Peste tot – am impresia ca se folosesc oricum la recensamantul traficului (stiu, suna stupid, dar se mai face din cand in cand)

      (Citează)

  12. E posibil sa mai fie o varianta. Google are cel putin access la sateliti, daca nu chiar ai lor proprii. Ei pot obtine imagini din satelit odata la cateva secunde ai apoi un soft de recunoastere analizeaza cat de mult s-a deplasat masina intre cele doua “poze”. De aici mai departe, si in minte poti face calculele

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus