un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ieri, la Internetics Hotspot

18 Nov 2011  ·

TEHNOLOGIE  ·

3 comentarii

Am fost ieri seară la Internetics Hotspot, un eveniment desfăşurat în Madame Pogany de pe Calea Floreasca, o locaţie prea mică pentru numărul foarte mare de oameni care şi-au făcut apariţia. Au fost două părţi:

  1. Discuţie despre telefoane şi tehnologie, cu ocazia lansării lui Samsung Galaxy Note.
  2. Discuţie despre personal branding în lumea online.

Au fost două teme foarte diferite şi fără legătură între ele. Samsung a prezentat Galaxy Note, gigantul cu ecran de 5,3 inci al cărui review îl puteţi citi aici, după ce l-am avut pentru câteva zile săptămâna trecută. Sorin Manea, de la Samsung, a spus că lumea se întreabă des ce este Galaxy Note, un telefon sau o tabletă? Răspunsul este “un Galaxy Note”, adică vor să construiască o nouă nişă pornind de la acest produs.

Cam asta am zis şi eu în review-ul meu, că este un hibrid telefon / tabletă / asistent personal, aşa că aici am nimerit-o. Tot la Hotspot am aflat şi că în România există aproximativ 500.000 de smartphone-uri cu Android, faţă de doar 50.000 anul trecut, o creştere extraordinară. Totuşi, ca să vă faceţi o idee despre cât de mică este piaţa, Google a anunţat recent că în lume se activează aproximativ 550.000 de telefoane Android în fiecare zi, încât uneori mă şi întreb unde merg atâtea telefoane.

Oare sunt singurul care nu a urmărit #RedescoperaRomania? Ştiu că nişte bloggeri au mers prin ţară şi au vizitat obiective turistice, asta fiind o metodă excelentă de a promova diverse locuri puţin cunoscute, dar interesante, ale ţării. Nu pot spune însă că am urmărit cu sufletul la gură cine, unde şi cum a mers, nici n-am folosit aplicaţiile create pentru asta ca să ţin socoteala fiecărei expediţii şi a membrilor ei.

Partea a doua i-a avut ca invitaţi pe Dragoş Novac, Cristi Manafu, Cristina Bazavan, Bogdana Butnar şi Bogdan Olteanu. S-a vorbit despre brandul personal, ce este acesta, dacă măcar există, cum îl faci şi cum îl creşti. Pot spune că am auzit câteva lucruri inedite despre cei cinci; apreciez în general orice ocazie de a vedea cum gândeşte cineva, cum i se învârt rotiţele şi pe ce căi, dincolo de interacţiunea normală pe care o am cu ei în general, iar o astfel de discuţie pe un astfel de subiect este o ocazie minunată.

Aş vrea să pot spune că am şi reţinut câteva vorbe de duh ca să vi le împărtăşesc şi vouă. N-a fost genul acela de discuţie. Am reţinut doar ciudăţenii, precum pe Cristi spunând că mănâncă şi în realitate biscuiți Belvita, deşi lumea l-a acuzat că-i laudă doar pentru o campanie, iar apoi a spus că citeşte câteva bloguri străine despre blugi. Da, “jeanşi”. Fiecare cu pasiunea lui, ce să zic.

Din câteva întrebări puse din sala îmi dau seama totuşi că majoritatea oamenilor uită că discuţia a inclus doar părerile celor cinci invitaţi. Conceptul de branding personal este foarte subiectiv. Nimeni nu deţine un adevăr universal valabil, sunt doar opinii bazate pe experienţele anterioare ale persoanelor respective, iar alţii pot avea opinii complet diferite. Nu asculţi astfel de discuţii pentru a afla calea pe care trebuie să o apuci şi tu (în afară de sfaturile evidente gen “e de muncă”), ci mai degrabă ca să afli ce-a mers pentru alţii şi ce au obţinut. Îţi creezi un obiectiv, dar nu-ţi va indica nimeni drumul bătătorit pentru a ajunge acolo.

    3 comentarii

  1. nici eu nu am urmarit redescopera romania, prefer sa o fac pe cont propriu.
    in curand o sa se inventeze telefonul stick, telefonul semitableta, telefonul minilaptop, si asa mai departe.
    citind articolul dvs mi-am dat seama ca lansarile de carte au fost inlocuite de lansarile de produse tehnologice, numai ca aici nu vine primarul :))

      (Citează)

  2. “Google a anunţat recent că în lume se activează aproximativ 550.000 de telefoane Android în fiecare zi, încât uneori mă şi întreb unde merg atâtea telefoane.”
    Daca ne luam dupa ce a spus Nokia cand a plecat de la Jucu, asiaticii “înghit” multe smartphone-uri. Cum ei nu’s puțini ca și număr …

    RedescoperăRomânia – am încercat să urmăresc campania pe mai multe bloguri. Eu personal, o consider un EȘEC !
    Adică, eu ca simplu user, interesat pur de locațiile ce le-aș putea vizita pe site-ul lor consider că e la fel de greu de găsit ceva de vizitat cum e și în alte locații. Da, e hartă, e traseu, sunt info, dar poze/video cam lipsesc.

    Când erau bloggeri în plimbare, fiecare posta ce-l durea capu’, de obicei seara târziu sau dimineața devreme (deci oricum un delay…) în general niște poze și poate o opinie. Nu era (sau eu nu am găsit) un site care să adune toate blog-posturile participanților, toate pozele, etc. Pe Românește: adică sponsorii au “cotizat” cu tot ce trebe mai putin platformă comună și hosting ? Eu ca utilizator:
    – atunci, în timpul desfășurării evenimentelor, trebuia să urmăresc X bloguri simultan ca să aflu ceva ce mă interesa ? când fiecare posta cu întârziere .
    – acum, că s-a încheiat temporar “campania”, eu ca viitor turist:
    * consumator de lichide similare cu cele oferite de Petrom,
    * posesor de conturi (și fonduri) ce ar putea fi găzduite de BCR,
    * potențial utilizator de servicii Romtelecom, și
    * șofer pe o mașină ce ar putea fi Dacia

    iarăși ar trebui să iau “la mână” toate cele x bloguri și sa sap după info ?

    Scopul a fost acela de a se pune bine cu bloggeri și de a apărea în media online link-uri către sponsori ?
    Niciunuia dintre participanți, (experți media, SEO, marketing specialist, etc.) nu le-a venit idea de a grupa cumva informațiile adunate de bloggeri ? (FAIL !?)
    Hai măcar o galerie comună, pe Skydrive sau Picasa, că are și hartă și pot fi mapate imaginile cu un pic de bunavoință …

    Un turist străin, are vreo metodă ca să ajungă (vreodată) la informațiile astea ? (FAIL !?)

    A nu mă întelege greșit, campania a fost bună, s-au bătut drumurile țării, câtiva oameni au văzut ceva, și-au făcut o părere și punct.

      (Citează)

  3. Ariel,

    Sunt mii de fotografii centralizate pe cele 1500 de locatii de pe site-ul Redescopera, si mai sunt alte mii pe bloguri si retelele sociale Petrom: Facebook si Flickr de exemplu. Toate informatiile si posturile sunt centralizate pe site, iar ele sunt si traduse in engleza – iata deci o finalitate si pentru un turist strain.

    Sharingul din timpul excursiei a avut loc de dimineata si pana seara, comunicarea a fost continua mai putin atunci cand nu aveam internet.

    Daca ai intrebari iti putem raspunde oricand. :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus