blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Cum se leaga toate

Clock icon

13 Sep 2011

Tag icon

GÂNDURI

Comments icon

8 comentarii

masini Romanian Tuning ShowAuzeam acum câteva zile că, dacă se menţine rata de scădere a populaţiei, ultimul român va dispărea peste câteva sute de ani, iar ultimul neamţ după alţi 300 de ani. Mă gândeam, amuzat, la cine va mai cumpăra în acești 300 de ani maşini second-hand nemţeşti, dacă nu vor mai fi români pe lume.

Totuşi, de ce există acest mit al maşinilor nemţeşti bine întreţinute? Sunt mai multe cauze şi uitaţi cum se leagă toate, asta apropo de faptul că nu contează cine este la putere, nu contează să votezi, nu-ţi influenţează cu nimic viaţa un ministru sau altul şi alte asemenea afirmaţii false.

De ce sunt bune maşinile nemţeşti?

  1.     Pentru că le construiesc bine.
  2.     Pentru că merg pe drumuri bune şi nu se uzează.
  3.     Pentru că sunt bine întreţinute de proprietarii nemţi.

Trei mari afirmaţii. De ce le construiesc bine? Pentru că au decis, ei, nemţii, fiecare dintre ei, să facă lucruri de calitate, nu la mişto pentru că salariul oricum vine şi nu e problema lor dacă patronul nu vinde mai departe. Să-ţi faci munca la un înalt nivel de calitate spune întâi ceva despre tine ca om, despre respectul pe care-l acorzi lucrurilor pe care le faci cu mâna ta şi despre mândria de a putea spune “da, am muncit şi eu acolo” cu voce tare şi răspicată. Faptul că ai salariu mare este doar o consecinţă a calităţii muncii pe care o faci, nu factorul ei determinant.

Merg pe drumuri bune. Auzeam de cineva care locuieşte la 55 km de locul de muncă şi totuşi face 20 de minute până acolo, pentru că are autostrăzi şi drumuri bune la dispoziţie. Eu mă gândeam în acel  moment că locuiesc la 5 kilometri de locul de muncă, aşa cum zboară cioara, şi fac mai mult timp ca să parcurg această distanţă mică. N-are rost să spui că nu te interesează cine te conduce şi cum, pentru că indirect priceperea lor în a guverna se regăseşte în drumuri, legi, taxe, îndeplinirea la timp a promisiunilor, gestionarea bună  a banilor şi toate cele. Iar să te intereseze este doar primul pas; al doilea este să sari pe ei şi să le ceri socoteală atunci când nu fac ce-au promis.

“Statul trebuie să facă” este o propoziţie fără sens. Nu există “statul”, ci este doar un concept, un mod de organizare. În realitate, “statul” este format din oameni, din noi toţi, bătrâni sau tineri, bugetari sau la privat. Statul pierde şi merge prost de fiecare dată când unii oameni sunt prea comozi sau prea leneşi să ia măsuri, să reclame abuzuri, să-şi ceară drepturile sau să facă scandal pentru că le sunt luate. Miniştrii şi parlamentarii conduc prost ţara nu doar pentru că sunt nepricepuţi, ci mai ales pentru că li se permite.

Când aţi văzut ultima oară pe cineva protestând? Îmi aud vecinii zilnic plângându-se de nişte câini vagabonzi de prin cartier, dar nu cheamă unul hingherii. “Păi ce, ăia vin de formă, nu prind nimic”. Da, pentru că le permitem să-şi facă treaba doar de formă. Când aţi văzut pe cineva raportând un taximetrist pentru că a parcat pe trecerea de pietoni? Când aţi văzut pe cineva luând amendă pentru că aruncă aiurea gunoaie pe stradă? Când aţi văzut pe cineva din vreun minister ieşind public să demaşte corupţia şi nepotismul pe care toţi îl ştiu, dar nimeni nu-l atacă?

Punctul trei e mai simplu. Vine cumva din primul, anume din dorinţa de a te respecta pe tine, ca om, şi de a-ţi oferi o viaţă cât mai bună. La noi prea mulţi fac cum zice Zoso aici cu maşina de serviciu sau cu cea personală; la ei, e ceva normal să te bucuri la maxim de ceea ce ai reuşit să câştigi în viaţă, iar pentru exemplul meu ăsta înseamnă să-ţi meargă maşina bine şi să ai grijă de ea.  De asta zic de calitate în muncă, în viață, în ceea ce te inconjoară. De asta dacă-ți faci tu bine treaba nu accepți ca alții să te tragă în piept și să nu facă bine și ei, la rândul lor, părticica alocată. Evident, trebuie şi bani pentru asta, dar când totul merge bine, ai şi banii necesari.

Care e concluzia? Păi acum nemţii pot sta liniştiţi ştiind că rablele lor vor fi cumpărate de romani cu vreo 5000 de euro bucată, iar noi le vom considera maşini bune. Rablele romanilor, pe de altă parte, se dau direct la compactor pentru vreo 800 de euro bucată. Nu că a meritat investiţia făcută de nemţi în drumuri, în muncă, în ţara lor?

    8 comentarii

  1. Masinile nemtesti nu sunt pentru romani. Nu avem conditii pentru asemenea masini. In plus, degeaba ne luam bolizi ce costa o caruta de bani daca nu stim sa le conducem. Tara e plina de BMW-uri si nu facem decat sa ne omoram pe sosele. Prioritatile ar trebui sa fie in felul urmator: mai intai sosele, pe urma masini. Ca am ajuns aici: http://goo.gl/mUp9G

      (Citează)

  2. la punctul 3 e mai degraba faptul ca daca vor sa-si pastrerze garantia la masina tebuie sa se duca periodic la serviceuri autorizate si sunt foarte stricti in ceea ce priveste numarul de kilometri la care se face o revizie si la ce service tb sa te duci. Apoi multi nemti au masina de serviciu iar firmele isi reinoiesc parcul de masini cam la 3 ani, cam cand ies din garantie.
    E chestie de mentalitate.

      (Citează)

  3. Pentru că le construiesc bine.

    Asta m-a amuzat. Le construiesc bine, cu piese romanesti, turcesti si alte neamuri nenemtesti.

    Statul le-a facut strazile alea. In special nazistul de Hitler a dat comanda pentru autostrazi.

    Nu ii chiar asa usor

      (Citează)

    • @Gerhald: Tara e plina de BMWuri pentru care proprietarii n-au bani de inmatriculare, rca si casco, nu mai zic de service si revizii, asa ca sunt cu numar de Bulgaria toate.

      @ioana: exact, e o chestie de mentalitate.

      @animaloo: care e statul asta… nu cumva te referi ca le-au construit niste muncitori care n-au dormit cate 4-5 ore pe zi la umbra, ca la noi, si nici n-au intarziat cu ani de zile un calendar de lucrari planificat initial? Crezi ca Hitler le-a facut pe toate si in ultimii 70 de ani n-au avut nevoie de intretinere si extindere?

      Cat despre piese, chiar nu mai conteaza unde sunt facute. Din partea mea poate fi si Romania si Vietnam si Afganistat. Important este ce nivel de calitate solicita beneficiarul de la producator. Vine, ii inspecteaza fabrica, ii verifica procedurile, ii accepta doar piesele de cea mai bune calitate si tot asa. Tine tot de calitate si de dorinta neamtului de a face numai lucruri bune, chiar daca nu mai lucreaza el la fiecare subansamblu.

        (Citează)

  4. da radule, ce-i drept lucrurile astea se fac singure. Nu conduse de cineva.
    Statul este format din aparatul legistlativ + ala de da banii.
    Nu poti da vina pe aia care dorm la umbra. Nici macar nu ai cum sa lucrezi (intr-o lume normala) la temperaturile alea.
    in plus, statul trebuie sa dea bani. Statul trebuie sa reglementeze tot. Statul trebuie sa vina la tine in casa sa zica “nea radule, de maine casa ta dispare, pentru ca pe aici trece autostrada”.
    Toate astea sunt mult mai usor de facut intr-o tara nedemocrata.

    despre calitatea nemtilor, iarasi e amuzant. Da. Ei cer limite. DIn pacate, datorita unor factori de n aceste limite se maresc. Aia cu masina nemteasca infailibila este deja doar un mit.

      (Citează)

  5. @radu: ai sa ramai suprins dar francezii (inclusiv Dacia) cer calitatea mai mare furnizorilor (romani sau nu) decat o fac nemtii.

      (Citează)

  6. masinile nemtesti bulletproof e doar un mit. cam acum 30-40 de ani aia de la mercedes de exemplu se bazau pe ideea “facem putin si la o calitate net superioara, cu preturi mari”. acum au alta politica,”facem mult, la o calitate medie, cu preturi mari” , ca sa obtina profit mai mult.

    marcile japoneze si coreene sunt net superioare nemtilor dpdv al fiabilitatii si uneori, prin marci de lux precum lexus si din punct de vedere al calitatii interioarelor. ei nu se sperie sa ofere 5 ani garantie pentru un produs despre care ei sunt convinsi ca o sa tina 10 fara sa bagi bani grei in el sau sa cedeze iremediabil. nemtii nu.

    bmw a lasat iarasi exclusivismul deoparte, vanzand pachete stilistice M Sport. de-aia vezi acum 5-are diesel cu pachet M pe ele, si cand pleaca de la semafor zici ca-s tractoare.

    unul din foarte putinele lucruri facute pe bune la top gear este un survey facut de ani multi incoace, anual. survey-ul pune accent pe fiabilitate, tratamentul pe care ti-l ofera service-ul si dealer-ul, confort, placerea de a conduce, costuri de intretinere, rulare, etc. de fiecare data mercedes si bmw nu prea reusesc sa treaca de mijloc. sigur, pe ultimele locuri gasesti frantuzoaice, dar printre ele gasesti multe modele de bavareze.

    pe primele locuri sunt marci precum suzuki , nissan, honda, mazda, toyota, lexus, subaru, desi lumea nu se inghesuie la ele, ca nu poti fi indeajuns de cocalar cu asemenea masini.

      (Citează)

  7. in general cam tot ce fac nemtii din domeniul ingineriei sunt foarte bine facute

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus