Zborul

19 Jul 2008  ·

TURISM  ·

6 comentarii

Zborul cu Blue Air spre şi de la Bruxelles a fost mult mai bun decât mă aşteptam, mai ales după toate acele ştiri despre întârzieri şi probleme apărute la companiile low-cost. Avionul a fost OK, spaţiul pentru picioare a fost suficient, zborul a decurs foarte bine, aterizarea la Bruxelles, pe ploaie, a fost fără probleme iar cea de la Băneasa, de la întoarcere, a fost perfectă. Stewardesele noastre erau mai drăguţe decât ce văzusem la alte companii precum British Airways, Futura sau Malev.

Problemă adevărată la zborurile low-cost în România este Aeroportul Băneasa, care e groaznic. Când am intrat în el nu mi-a venit să cred că tot aeroportul este o cameră rotundă, cu câteva scaune de aşteptare şi o înghesuială teribilă la check-in, unde erau doar 4 ghişee. În cele 2 ore de aşteptare dimineaţa au decolat cel puţin alte 10 curse, aşa că vă închipuiţi volumul de oameni care s-a perindat pe acolo şi înghesuiala cruntă în care s-a stat. Am făcut check-in-ul, bagajele au fost aruncate pe bandă, am stat 20 de minute la coadă pt percheziţie, ne-au înghesuit pe toţi într-o cameră micuţă în aşteptarea boardingului, dar în sfârşit am decolat şi duşi am fost.

Aeroportul Zaventem din capitala Belgiei este imens şi foarte aglomerat. Decolau şi aterizau avioane în fiecare minut. Coborârea şi îmbarcarea s-au făcut prin tunel legat la avion, înăuntru erau kilometri întregi de culoare, multe magazine, cafenele… ca orice aeroport mare. Nu ştiu dacă acolo sau la Băneasa a fost problema, dar multe bagaje au ajuns lovite şi deformate, iar troller-ul meu fără o roată, aşa că l-am cam târât toată excursia. Trebuie să-mi cumpăr unul rezistent pentru alte călătorii.

La întoarcere iarăşi a fost haos la Băneasa. Am aşteptat 20 de minute să ne verifice paşaportul, deoarece la noi nu există scanner de paşapoarte, ci introduceau de la tastatură numele şi seria fiecărui pasager. Aterizase încă un avion în acelaşi timp aşa că am stat vreo 300 de oameni într-o mare înghesuială la coadă pt verificare. Banda de bagaje la Băneasa are o lungime totală de vreo 10 metri, şi a ieşit un mare haos când 300 de inşi au încercat să-şi găsească şi ridice bagajele de pe bandă. Am crezut că iese cu bătaie, scandaluri de genul “dacă nu-ţi vezi bagajul pe bandă de ce vii să stai lângă ea? Păi dacă nu vin să stau, de unde să ştiu dacă e pe bandă sau nu?” fiind la ordinea zilei, înghesuiala prea mare ca să poţi apucă valiza, alte bagaje aşteptau să fie puse pe bandă, cei care le puneau au început până la urmă să le arunce pe jos în aeroport ca să scape de ele… noroc că l-am găsit rapid pe al meu şi am scăpat de calvar. La ieşire poate speri să iei un taxi, mai ales că sunt din astea obişnuite din oraş… dar e un mafiot pe undeva care îţi spune în ce taxi te poţi urca şi cât face cursa, cerându-mi 150 de lei până în Tineretului. Am apelat la metoda “sună un prieten” decât să le dau ăstora banii. Toaletă la aeroport era de o singură cabină, iar la femei nici nu se închidea uşa. În orice altă ţară, la câte zboruri sunt pe acest aeroport, s-ar fi lărgit de mult toaletele, camerele, banda de bagaje… la noi stau şi se uită că merge şi aşa, să tratezi lumea că pe vite. Zburaţi de pe Otopeni dacă aveţi de ales, e de o mie de ori mai bun.

6 comentarii

1. Uite si
    experienta mea cu zborul BlueAir acum aproximativ 2 ani.

(Citează)

2. De astfel de probleme imi era si mie frica, pentru ca s-ar fi dat peste cap tot programul excursiei. Am avut noroc, sau poate intre timp s-a mai pus Blue Air-ul pe reparatii si intretinere, de cand cu noile legi si compensatii datorate pasagerilor.

Maastrich e plin de bulangii cred. Cand am zburat anul trecut de la Heathrow la Otopeni avionul a avut o intarziere de vreo ora la decolare, cauzata de controale suplimentare de securitate. Dupa ce ne-am urcat in avion, pilotul ne-a zis ca turnul din Maastrich ne refuza intrarea in spatiul aerian si un culoar se va elibera peste 4 ore. Pana la urma am decolat dupa 20 de minute, dar merita niste palme aia ca se cred prea smecheri.

3. A, trecut si eu prin aceleasi momente placute pe Baneasa. Mai mult, era un singur hamal care a descarcat un avion intreg; din cala in masinuta si apoi din masinuta pe banda! A iesit scandal, zbierete, era sa manance bataie un badigard, ca altcineva de la aeroport nu era… Am facut 2,5 h zburand din arcelona si 3 h sa recuperam bagajele.
    Singurul avantaj a fost ca am fumat. Pur si simplu am iesit afara, spre pista si am fumat.

(Citează)

4. nu uita ca Baneasa a fost modernizat cam acum un an :)))) bataia la bagaje e traditionala, se intampla in 60% din cazuri. macar e aproape de oras, nu ca otopeni
    cat despre blueair, folosesc des, nu am avut probleme pana acum. insa am avut probleme de kkt cu myair. astept sa mi se intample ceva si cu blueair :(

5. La asta ma gandeam si eu, daca in octombrie s-a finalizat modernizarea aeroportului Baneasa, cum arata pana acum? Am impresia ca s-a lucrat mai mult la pista totusi.

(Citează)

6. Problema cu distrugerea bagajelor am patit-o pe Otopeni. Eu am fost mai norocoasa avand rupt doar bratul de la troller. Alte bagaje aveau fermoarele rupte, roti lipsa, buzunare desfacute. Un bagaj era deschis, absolut toti calatorii putand vedea continutul sau.

Penibil. Si Baneasa si Otopeni seamana cu niste gare de tara, unde opreste rata de 2 ori pe zi.