Spania, episodul 1: Costa Brava

3 Aug 2007  ·

GÂNDURI, TURISM  ·

8 comentarii

Zborul a fost plăcut, chiar dacă de noapte. Compania Futura, spaniolă, zbor charter, Boing 737. România se vede frumos noaptea, oraşele şi satele fiind că nişte labirinturi de lumină. Şi mai frumos s-a văzut coasta Italiei, o linie continuă de lumină de-a lungul plajei. Când răsărea soarele am aterizat pe aeroportul El Prat din Barcelona. Vreo 3 minute am planat la 50 de metri deasupra mării, din când în când pilotul turând motoarele pt a menţine avionul la nivel constant. Ciudată senzaţia, să vezi atâta apă sub tine şi să ai viteză aşa mică.

Prima supriză plăcută la ieşirea din aeroport: palmieri peste tot. Plin de ei. Soare şi frumos afară, deşi nu erau mai mult de 30 de grade. Autocare ne-au aşteptat să ne ducă la hotel, având de stat vreo 4 zile pe Costa Brava. Staţiunea se numea Calella (dublul l se citeşte le sau li, deci îi ziceam “Calelia”). Hotelul frumos, cu mai multe saloane decorate diferit, cu piscină, aproape de plajă şi plasat chiar pe artera principală a staţiunii. Multe magazine, de băuturi, de suveniruri, de haine, de tatuaje şi coafură, şi alte asemenea care pe mine nu mă interesau.

În prima zi am făcut o croazieră frumoasă. Există vaporaşe care trag la mal chiar pe plajă, şi cu unul astfel am mers o mare parte din coastă spre nord, până la Tossa del Mar. Staţiunile au nume frumoase, precum Santa Sussana, Blanes, Santa Cristina, Lloret del Mar (Lioret îi ziceau spaniolii), şi ultima fiind Tossa, unde este un vechi castel pe malul mării. Vreo 2 ore a durat drumul la dus şi tot atât la întors. Coasta este superbă, cu plaje cu palmieri, flori şi nisip curat, apă verde şi limpede. Muntele ajunge până în apă, astfel ca plajele sunt practic delimitate de stânci care intră în Mediterană, inclusiv în mare putând găsi tot felul de “forturi” naturale pe care înotătorii le escaladau. Zona dintre Lloret şi Tossa este mai de lux, zic eu. Pe dealurile de acolo, cele de la marginea mării, sunt construite foarte multe vile, din acelea cu terase mari şi grădini de flori, în care să bei o sticlă de vin privind răsăritul soarelui iar valurile să se spargă la baza dealului. O casă de vacanţă acolo îşi merita banii. Unele aveau trepte săpate în stâncă pt a ajunge la micuţa plajă de la bază, sau la vreun ponton unde un iaht era ancorat.

Tossa del Mar este un vechi oraş, acum şi staţiune, aflat pe coastă. Mi-a adus aminte de insula Capri. O fortăreaţă îl păzeşte, tot de pe un deal ce răsare parcă din Mediterană. Este frumos de vizitat, se văd mai bine de sus marea şi oraşul, şi se simte briza mai puternic. Şi te poţi sui pe metereze şi te poţi simţi pe acolo ca un apărător din vechile timpuri.

După vreo oră de stat în Tossa şi alte două ore pe apă, eram înapoi în Calella. Tot acest timp petrecut pe puntea superioară a vaporului a făcut să mă bronzez mai ţărăneşte aşa: deasupra genunchilor, pe mâini până la tricou, şi cu urmă puternică de ceas (inclusiv urmă de rotiţă) la mână. Eram roşu ca un rac peste tot unde soarele a văzut piele, dar a meritat drumul şi priveliştea. Seara m-am mai plimbat pe la magazine, am băut o bere San Miguel şi m-am culcat, obosit fiind după ce am mers cu avion, autocar şi vapor în aceeaşi zi. În ziua următoare urma să mergem în Barcelona, care era la vreo 30 de km distanţă.

Pun şi fotografii imediat ce le mai micşorez şi le hostez pe undeva.

8 comentarii

1. si eu am stat tot in calella anul trecut. hotelul arata cam ca la noi, curatel, dar asternuturi cam vechi, mai gaurite. in schimb mancarea… mmmmm. si am avut o ghida care nu stia spaniola (mda, smart) si care a spus tot timpul ‘calela’. foarte enervant.

(Citează)

2. Hotelul a fost ok, mai ales ca am stat in camera doar cat am dormit. In intreaga Spanie si in Portugalia e cam ca la noi la hoteluri, ma asteptam la mai mult de la hoteluri de 3 sau 4 stele.

La micul dejun ne dadeau omlete, mezel, salate, plus o gama intreaga de briose, croissante si cereala. La cina erau vreo 10 tipuri de salate, fripturi, curcan, peste, paella si tot felul… am mancat o gramada. Si totusi, culmea, unii turisti din grup ziceau ca in Tenerife erau de 3 ori mai multe de mancat, li s-a parut slabut aici.

Au fost unii care au avut sejur de 6 nopti pe Costa Brava, si in functie de hotelul ales au stat fie in Calella la hoteluri de 4 stele, fie in Lloret sau Santa Cristina, unde cred ca era si mai frumos.

Ce m-a mirat in croaziera asta este numarul de hoteluri de pe coasta. Cred ca sunt mii, erau kilometri intregi de hoteluri, unul langa altul. Si era doar o portiune din coasta Spaniei. Avem multe de invatat despre turism.

(Citează)

3. eu am prins diferente foarte mari intre hoteluri. de la de-astea care aratau comunist pana la vilute elegante si hoteluri moderne. si toate de 3 stele, culmea.

4. In ce hotel ai stat?
    Pe 12 septembrie sunt la Amaika (4*), sper sa fie ok. E cam tarziu in inceputul toamnei, dar oricum ma duc mai mult pentru Barcelona. In oras nu te lipesti la hoteluri, e scump.

(Citează)

5. Salut ipo! Eu am stat in Hotel Vila, il poti gasi pe Google Maps daca dai o cautare dupa Hotel Vila Calella Spain. Sigur apare si Amaika.

Uite aici o fotografie (singura pe care o am) cu hotelul Amaika. Au fost niste romani care au stat acolo, dar n-am apucat sa-i intreb cum e pt ca nu ne-am reintalnit dupa ce au fost lasati acolo de la aeroport si noi ne-am continuat drumul spre alte hoteluri. Oricum, altele de 4 stele nu erau pt cei cu sejur.

Hotelul e chiar in centrul statiunii. Fotografia e facuta de pe strada care trece prin fata plajei, spre dreapta mea se afla artera principala cu magazine, spre stanga erau alte terase si hoteluri. Cam in fata acestui hotel, poate un pic spre stanga mea, pe plaja, gasesti si chioscul de unde poti cumpara un bilet pt croaziera despre care scriam, catre Tossa del Mar, si care merita facuta.

Gara este spre dreapta mea, la vreo 500-1000 de metri, si din cate am auzit un bilet dus intors spre Barcelona este 6 euro, te lasa trenul aproape de Piata Catalunya (deci foarte bine) si in plus sina este pe langa malul marii. Asta daca vrei sa mergi si pe cont propriu in oras. Sunt si statii de autobuz mai la strada, care ajung in Barcelona.

(Citează)

6. Aham, mersi de informatii!
    Cand ma intorc iti arat niste poze!

7. ce program ai folosit pentru watermark’ul din poze ?

(Citează)

8. ACDsee cu optiunea Batch Processing, numarul 8 Text Overlay parca…