un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Pana cand?

26 Mar 2007  ·

GÂNDURI  ·

14 comentarii

Mi se pare că cele două companii mari de telefonie mobilă, Orange şi Vodafone, dau dovadă de o nesimţire imensă faţă de clienţii cu vechime, cei care au abonament de câţiva ani, în timp ce mai au un pic şi îi pupă în fund pe cei care se abonează acum, oferindu-le oferte excelente.

Inteleg că Orange are peste 8 milioane de utilizatori, şi Vodafone cu vreo 500.000 mai puţin. Probabil ca toti cei care aveau nevoie de mobil, şi-au luat, aşa că acum e într-un fel normal să bage oferte tot mai bune, ca să-i convingă şi pe cei care n-au văzut până acum avantajele telefoniei mobile, sau ca să fure clienţii celeilalte reţele. Să privim ce oferte există acum. Orange: pentru abonament de 3 euro şi extraoptiuni de vreo 3 euro, plăteşti 5 minute la preţ de un minut, cu alte cuvinte la extraoptiunea de 180 de minute vorbeşti 900 cu banii ăia. Timp de 6 luni. Pentru aceeaşi perioadă, plăteşti 1 minut şi vorbeşti 5 pt convorbiri internaţionale. Extraoptiunea “apeluri naţionale la tariful reţelei Orange” gratuit primele 6 luni. Plus 20 de minute naţionale gratuit, pe viaţă. Plus gratuit, timp de 3 luni, extraoptiunile 60 SMS şi 20 MMS. Vodafone: primeşti gratuit, timp de 6 luni, 240 de minute lunare în reţea, 240 SMS şi 240 MMS (ce naiba poţi face cu atâtea SMS-uri şi MMS-uri nu ştiu). Bun aşa.

Ce primesc eu, ca abonat de 3 ani la Vodafone? Era să zic un cuvânt urât. Şi nici la Orange nu primeam altceva, am fost abonat şi la aia vreo 4 ani, măcar serviciile sunt superioare celor Vodafone. Nişte puncte de loialitate. Adică nimic, nu fac nimic cu ele. Mare brânză ca o să am o reducere de 8,3 dolari sau cât totalizează punctele alea, dacă vreau să-mi iau alt telefon. Şi în plus, 30 de minute de convorbiri gratuite în reţea. Super! Măcar la Orange erau minute naţionale, şi îţi dădeau încă 10 şi de ziua ta şi de ziua de nume. Tot varză, dar măcar o varză mai mare decât la Vodafone.

Dar ce mai contează? Te-ai abonat la ei, gata, s-a terminat cu şmecheria, îi doare undeva. Accentul se pune doar pe clienţii noi, de cei vechi şi fideli nu le mai pasă decât dacă uită să-şi achite factura. Mi se pare o mare nesimţire, şi prin faptul că nu ai o alternativă mai bună, nu poţi decât să o înduri. Sper ca cei care se aşteptau ca o dată cu schimbarea din Connex în Vodafone să meargă cainii cu telefoane de ultimul tip în coadă, să curgă gârlă minutele şi terminalele de ultimă oră, la preţuri de nimic, să fie abonamente pt toată lumea, servicii de vis, recompense pentru fidelitate… cum spuneam, sper ca toţi aceştia care priveau Vodafone ca pe Mesia telefoniei şi îi aşteptau cu flori, s-au convins că România e tot România şi aici nu se aplică nici o regulă din afară.

Că veni vorba de telefonie mobilă: mă enervează aia care inventează un nou cod Morse al bip-urilor. “Dacă îţi dau un bip, vin. Dacă îţi dau două, nu vin. Dacă îţi dau unul lung şi unul scurt, vin îmbrăcat în verde.” De ce spanac îţi mai iei telefon mobil, dacă nu îţi permiţi să dai 14 cenţi pe o convorbire? Se chinuie unii să scrie o grămadă de sms-uri, în limbaj cât mai l33t şi prescurtat, doar ca să încapă mai multe caractere acolo, în loc să sune şi să vorbească normal, ca doi oameni, că de asta au luat telefonul.

    14 comentarii

  1. Poate nu stii tu, dar punctele alea de fidelitate sunt folositoare. Nu obtii numai reducerea de n dolari, dar obtii si un tarif special pentru acele telefoane – din care se scade si reducerea – (la prelungirea cu 1 an sau 2 ani a abonamentului).

      (Citează)

  2. Ha haa ce tare faza cu verdele..Mi-a placut. Unde sunt cele 3 secunde de la Connex…hehei ce vremuri.

    Oana

      (Citează)

  3. nu impartasesc ideea ta la faza cu morse. la momentul aparitiei telefoniei mobile in romania chiar am speculat aceasta alternativa, spunand ca un aparat care converteste beep`urile in mesaje ar revolutiona lumea gsm. adica criptezi orice mesaj de lungime decenta in diverse combinatii de tonuri si le decodezi la fel la celalalt capat, complet pe gratis. sa nu uitam ca la inceput un minut ajungea si la 70c, imens in vremea respectiva. cele 3 secunde gratuite erau mana cereasca, eu personal ajungand sa spun 10 cuvinte in intervalul respectiv. era ubercool.
    e vorba de eficienta. nu mi se pare corect sa platesc un minut cand am de transmis un da sau nu iar sa scrii sms`uri in trafic sau mers nu e mereu la indemana. pe cand un apel bine plasat e mult mai la indemana. [ex sa stii cand sa cobori, sa stii cand am plecat, ajuns, etc – marker de evenimente].

    eu nu am un astfel de cod dar folosesc adesea 1apel pt da si 2 pentru nu.[in general ca raspuns la sms sau intelegeri prestabilite]

      (Citează)

  4. Sa dai un bip cand ajungi undeva mai e cum mai e, dar aia cu coduri mai mare deja sunt cam aiurea. E telefon mobil, facut sa vorbesti la el. Nu e gratis, nu e tocmai ieftin, pt ca nici costurile de operare nu sunt mici, dar asta e sistemul. E facut ca sa trimita voce “prin aer”, nu ca sa-l folosesti ca pe un telegraf.

      (Citează)

  5. Am 2 abonamenente la vodafone unul de vreo 4 ani si unul de 2. Anul asta am mi-am activat mybanking pe mobil si am vrut sa platesc de pe mobil. problema e ca nimeni nu iti da si instructiuni de folosire asa ca pana am descoperit ca # se foloseste in loc de ‘.’ nu am facut nici o plata viabila. O luna am asteptat sa ma anunte ca nu am platit sau sa-mi inchida …nimic pana la urma am sunat eu la ei sa ii intreb de ce m-au lasat sa vorbesc cand nu am plati, raspunsul ca am vechime si imi platesc la timp facturile. Probabil ca daca suni si vorbesti cu ei iti fac oferte si tie ca abonat vechi nemultumit ;).
    Dar iti dau dreptate ar trebui mai multa grija pentru cei care deja sunt in retea.

      (Citează)

  6. cei mai penali sunt aia cu mesajele, cu mult peste aia cu beepurile. Nu as sta sa scriu un mesaj pe telefon nici daca m-ar plati cineva

      (Citează)

  7. eu am boala pe “bipuitorii cartelisti”, cei care ar prefera sa cada in prapastie sau sa arda in foc decat sa dea un telefon. in schimb la beep-uri si sms-uri, nu-i intrece nimeni.

      (Citează)

  8. Radu,suna la *222 de pe abonamentul ala de 3 ani si spune-le ca vrei sa renunți la el pentru ca ti se pare ca Orange are o oferta mai buna,si vei fi uimit de câte minute vei primi in schimbul prelungirii contractului pe încă 2 ani. Si sa nu accepți niciodată prima oferta,a doua va suna mereu mult mai bine. Te asigur ca sunt disperați sa își păstreze clienții actuali,si nu doar sa atragă clienți noi.

      (Citează)

  9. Lasa ca vine RDS Mobile :P , sa speram ca o sa pastreze tarfele de la fix , sau macar or sa fie mai mici ca la Orange , Vodafone .

    Cat despre fidelizare pot sa zic ca mi-am luat un SE w810i cu 370 RON cu prelungirea ab actual pe inca 2 ani . Sunt multumit ca mi s-a oferi ocazia sa iau un telefon f bun si sa imi pastrez ab , ne fiind fortat sa fac ab nou, la un pret mai mult decat f bun , telefonul la liber e undeva intre 950-1100 9 depinde de magazin – nu se pun cele vandute pe forumuri)

      (Citează)

  10. Hmm sunt vechi de vreo 6 ani la Orange… (au oferte mult mai atractive decat ce erau inainte dar eu zic ca au grija si de clientii lor , mai vechi)
    Maicamea e de mult timp (prima oara avea abonament de 20$ dupa s-a mutat la cel de 7 dolari (tot asa era nou )
    la asta de 7 dolari sunt incluse 180 de minute cu 3 numere favorite (oricand si la orice ora) si cu restu dupa 6 si in weekend bla bla.
    Pentru ca e veche de atatia ani i-au dat numai stiu 20 de minute pe fiecare an (acum are 260 de minute Orange lunar ) s-au oprit la 260 de minute.(de ziua de nastere in 120 de minute)
    Treaba care e marfa la Orange zic eu punctele “Thank you “(mi-am luat 2 telefoane cu ele … bine am primit puncte la greu (in functie de factura).
    O alta treaba marfa la Orange este GOLDMEMBER daca factura pe tot anul (fara abonamente)depaseste 700 $ esti GOLDMEMBER pe acel an.
    Ce implica GOLDMEMBER (tratament privilegiat , numai stai la numar, daca vrei sa iti iei un telefon , te baga in separeu.
    Daca vrei sa-ti schimbi cartela SIM nu platesti nimic.
    Daca sunt la serviciul lor de asistenta , te baga automat . (nu chiar dar repede oricum) am stat alta data 30 de minute la telefon , pentru niste info de roaming.
    La sfarsitul anului se face calculul tuturor punctelor stranse in anul respectiv si iti da dublul lor :D

      (Citează)

  11. Treaba asta cu bataia de joc in legatura cu clientii vechi este destul de generala, uite ca exemplu eRDeeSh-ul care face exact la fel cu abonatii noi: le da minute incluse pe mobil, ii conecteaza pe FiberLink si eu stau ca fraieru pe Cable si am platit aproape un an de zile aceiasi bani cu cei care aveau viteza dubla ca deh, erau clienti noi.

      (Citează)

  12. Pt cel dinainte: fa ca mine, dupa ce am asteptat 3 luni sa-mi schimbe Cablelink in Fiberlink, m-am dus si am facut un abonament nou Fiberlink, la aceeasi adresa. Instalarea a fost in 5 zile, primele 3 luni gratuite, si am primit si minutele pe mobil impreuna cu o noua linie telefonica (poti sa zici ca le vrei la cea vechea ca sa nu-ti mai dea inca un numar). E drept ca din cauza ca tocmai schimbasem ceva la abonamentul Cablelink n-am putut sa-l intrerup imediat, ci vreo 2 luni am platit si Fiberlinkul si Cablelink-ul, dar macar am avut superviteza si a fost mai bine decat upgrade-ul abonamentului initial.

    Referitor la mobile: stiu ca au acei Retention Specialists care incearca sa te tina in retea daca vrei sa renunti. Dar nu vreau sa renunt, si nici sa-i santajez cu asta ca sa-mi dea cateva minute. Nu ma uit cat vorbesc, nu ma uit pe ce retele sunt cei pe care ii sun, folosesc telefonul cand am nevoie de el (aveam niste prieteni care asteptau sa se faca 12 noaptea si sa le intre centul in weekend, daca trebuia sa sune undeva, sau dadeau ei bip si asteptau sa fie sunati). Si in mod sigur nu vreau sa prelungesc contractul doar pt niste minute.

    Ce zice Linux e ok, cu pretul mai bun pt un mobil nou. Dar asta o poti face odata la cativa ani, in timp ce pt abonatii noi sunt atatea oferte cu super-telefoane la preturi bune. Plus prelungiri de contract si multe stelute la oferta.

    La Orange intr-adevar, chiar sunt mai utile punctele alea. Dar tot trebuie sa vorbesti cativa ani ca sa le strangi. Iar daca ai 700 de dolari pe an factura, nu mi se pare mare chestie ca te baga intr-un separeu cand te duci la magazin, sau ca economisesti 2 dolari cand iti schimbi cartela.

      (Citează)

  13. La mine problema e alta, sunt din Iasi si probabil ca se stie ca aici se misca cel mai lent cu trecerea pe fibra (in fine, Iasul e codas la toate). Abia acum vreo 5 zile au venit si au pus UTP pe scara mea, iti dai seama ca mai dureaza o gramada pana dau drumul efectiv la noua infrastructura. Ma rog, la cati nervi mi-am facut pana acum am ajuns la concluzia ca ma consum degeaba. “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul…” dupa cum zicea un intelept :)

      (Citează)

  14. radu , faza cu telefonul la un pret avantajos se poate faca in fiecare an , cu conditia sa treaca 12 luni

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus