un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Gherila cu oaie

13 Mar 2007  ·

Uncategorized  ·

9 comentarii

Tocmai când credeam că nu se poate mai rău, am văzut imaginea asta pe undeva. În fluturaş nu avea masca de pixeli, ci fiecare purta câte un cartonaş pe care scria “OAIE”. Dacă nici ăsta nu e semn că vine sfârşitul lumii…

Singura chestie amuzantă e ca masca e prelungită până jos de tot, de parcă ţăranii ăştia trei ar fi “pompieri”, nu oieri. Aşa înţeleg posturile de radio să facă o campanie publicitară la noi. Super. E mai bine aşa, nu ne lasă nici o clipă să uităm că trăim în ţara mârlăniei şi a vulgarităţii exprimate în orice mijloc de mass-media acum, de la astfel de imagini pt promovarea radiourilor până la fotografii cât jumătate de coperta cu femei cu sânii goi (amuzant cum CNA-ul dă amenzi pt că în nu ştiu ce film s-a văzut pt o secundă un sfârc, şi nu era încă ora 22 sau pătratul roşu pus, dar faptul că în ziare apar mai multe femei goale decât sunt ani în buletinul celor care le pot citi, nu interesează pe nimeni).

Din câte văd pe site, campania “Guerrilla, un radio cu oaie” este una antiresemnare. “Rescrie Mioriţa”, vrem un “cioban cu oaie”, nu unul care nu pare supărat că va muri. Ăsta ar putea fi un slogan bun pentru Becali, îmi dau seama acum, pt alegeri, “cioban cu oaie”. Mă gândesc ce geniu o fi avut această strălucită idee pt o campanie anti-resemnare.

    9 comentarii

  1. e evident aluzie la c-oaie. adica un radio cu sange in instrument, un radio cu personalitate. eu unul nu apreciez stilul asta ieftin de misto, dar nu eu contez aici. campania loveste foarte bine, pentru ca umorul ca dealtfel intreg universul spiritual romanesc, este in deriva.

      (Citează)

  2. Bineinteles ca e aluzie la coaie. Mie mi se pare una dintre cele mai inteligente si puternice idei din mass-media. Ce face alt radio sau post tv? Nimic. Guerrilla mereu au avut tupeul sa fie altfel, sa ne amintim de campania aia “noi nu platim ascultatorii sa ne asculte”, ca sa atraga atentia ca toate radiourile se intrec in concursuri cu tot felul de premii, iar in timpul campaniei ei dadeau ca premii guma, cafea etc. Acum ei au facut campania anti-resemnare, si indeamna romanii sa isi asculte *oaiele, plecand de la ideea ca tara asta, de cand cu ciobanul ala fara coaie din Miorita, este o tara a resemnatilor. Si nu se poate spune ca nu e asa. Normal ca amesteca si umorul, ca de exemplu fac un concurs de rescriere a baladei, si OCS au facut si Balada Anti-Miorita. Nu e vorba de vulgar, nu e ceva de genul vacanta mare, ci e vorba ca pe ei ii cam doare in cur de ce crede lumea si vor sa arate ca nu sunt blazati si din cand in cand vor sa trezeasca un anumit spirit, sa sugereze o atitudine. Cine a avut ideea, jos palaria.

      (Citează)

  3. A, si inca ceva. Asocierea cu Becali…f neinspirata. Nu are nici o legatura, probabil ca Becali ar scuipa de trei ori cu o cruce in mana decat sa se asocieze cu guerrilla. Astia sunt deschisi la cap si liberi – ca doar de aia sunt si ‘eliberadio’, pe cand el…Plus ca ideea nu e ca noi suntem niste ciobani. In fine..you get my point.

      (Citează)

  4. Faptul ca aluzia este prea evidenta, asta e problema. Mi se pare foarte vulgar, sunt sigur ca puteau sugera tupeul si prin alta exprimare, eventual tot cu aluzie la coaie, dar mai putin “brutala”. Daca ar fi asa de buna ideea, ar folosi-o mai multi, incepand cu campaniile electorale “votati-ma, ca am sange in oaie” si prin o gramada de alte locuri. Sunt niste motive bune pt care insa nu se face, tin de bun-simt si de niste reguli nescrise in publicitatea asta. Cand le incalci, sochezi prin ceva nou dar si respingi in acelasi timp pe altii. Ma intreb cata audienta are Guerrilla cu toate campaniile astea nonconformiste.

      (Citează)

  5. Tocmai pentru ca “nu se face” si ei fac sunt tari. Ei nu vor sa socheze, sunt sigura ca ar putea fi si subtili, dar nu vor asta. Cat despre audienta, normal ca nu e asa mare. Sunt singurul post cu muzica “altfel”, campaniile lor nu cred ca prea au legatura cu audienta. Thank God ca nu e un radio de “milioane de romani”, daca stii despre ce vorbesc. Si tocmai pentru ca nu fac ce fac in scopul cresterii audientei si isi pastreaza stilul, trebuie apreciati. I rest my case, sa nu zica cineva ca imi iese ceva de pe urma zelului cu care ii apar.

      (Citează)

  6. sloganul e cat de cat bunicel, dar ei in poza sunt extrem de penibili.

      (Citează)

  7. Iulia, te rog sa-i aperi, de asta scriu pe blog, ca sa aflu si parerile altora despre subiectele discutate.

    Daca la tine vine cineva pe strada, isi da hainele la o parte, ca in poza aceasta, si iti arata “instrumentul”, si iti zice ca are “oaie”, ti se pare ca e tare? Te incanta? Ti s-ar parea o idee buna? Daca nu, de ce cand cineva face acelasi lucru pe jumatate de ecran intr-un site ti se pare o idee buna? Daca da… tac eu, eventual ne interesam statistic cata lume e de aceeasi parere cu tine.

      (Citează)

  8. Nu-mi place printul ala, dar asta nu inseamna ca nu apreciez ideea campaniei. Aia trei sunt niste nebuni, that’s their thing, si probabil ca nu au avut nimic impotriva printului cand li s-a propus, mai ales ca lor in general li se cam rupe (sorry acum pt limbaj)- sa ne amintim de Craioveanu ce emisiuni facea la profm si protv, de ex aia cu Bucifal, si Dobro exagereaza uneori. In orice caz, de multe ori sunt si tari. Poate ca pentru ca ascult guerrilla destul de mult de cand am venit in buc, si este exact ce vreau de la un post de radio, si stiu ca sunt more than this, I don’t dismiss them. Dar vb numai de printul asta. Repet, campania e f tare. Si oricum, “parerea majoritatii” chiar nu ma intereseaza.

      (Citează)

  9. Scriem o analiza / teoria imaginii, advertising etc. a acestei campanii. Avem si opinii pro, dar majoritatea sint contra cu hotarire, chiar campania, ultraagresiva, a generat din pacate agresivitate. Daca doriti sa contribuiti la aceasta “dezbatere” a noastra cu un comentariu avizat, http://www.graphicarts-media.ro, graphicarts.media@gmail.com

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus